claude Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 Zakładam wątek zbiorczy, w którym będę prezentował testy moich wizek i problemy, z którymi się stykam. Dzisiaj robię (nietypowo) ołtarz. 1. Nie wiem dlaczego przebija przez kopułę direct light i robią się takie jasne miejsca w kątach, sprawdzałem siatkę jest szczelna. 2. Do jakiego formatu powinno się zapisywać pliki z Vray Frame Buffera? Jest to związane z tym że próbuje pracować w LWF lineral work flow. Renderuje mi się wszystko pięknie w VFB włączam podgląd sRBG. Gdy zapisze w jpg to w photoshop jest bardzo ciemno. Zapisywałem też do hdr i poźniej schodziłem z 32 do 8 bit tam mogłem pobawić się gammą ale po zmianie gammy kolory siadały. Ostatnio zapisuje do tif 32 bit i później przełączam na 8 bit.
mirach Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 1. pokaz ustawienia GI, wg mnie to wina niskich ustawien 2. ja probowalem hdr i openEXR, jak dla mnie dziala. PS nie jest najlepszy do pracy z 32 bitami, fajnie sie robi korekcje kolorow i jasnosci w Fusion albo AE.
JunioR Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 sprobuj zaznaczyc check sample vsibility albo detail enhancement, ale bardziej stawiam na to pierwsze.
Eden-3d Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 sprawdz jeszcze czy tam przeswitu zadnego nie ma po prawej
trosiek Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 miałem podobnie jak np na ściany położyłem się jakiegoś plane albo box (w tym sensie ze nie jest wogóle połączony vertexami tylko tak jakby wchodzi w ścianę).
Nowi Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 Sorry nie mam nic do wiary itd. ale texturki z malowidłami dodaj na samym końcu, a jak narazie dodaj jakieś zastępczy, bo przynajmniej mi cały ten widok się jakoś gryzie ;|
adam_m Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 (edytowane) Witam, jak robiłeś kapitele? Możesz pokazać siatkę? Podkręć GI. Łuki okienne takie kanciaste; to jest low poly? Pozdr. Edytowane 30 Wrzesień 2008 przez adam_m
claude Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Dzięki za podopowiedzi. Próbowałem chyba wszystkiego, ale jednak to chyba coś z siatką. musiałem to i owo przerobić, siatka absydy jest straszna, ale na planach była złe pokazana, nie wiem czy jest sens skupiać się na otoczeniu, najważniejszy jest sam ołtarz i to żeby zgadzał się z projektem i podobał klientowi Oczywiście robię też to dla siebie i będę się starała jak najlepiej. adam_m - kapitele szczerze są z darmowej siatki z internetu, reszta na podstawie dwg które dostałem, gi trochę podkręcałem i coż render trochę trwa, na finalnym poszaleje, nad łukami jeszcze popracuje, zepsułem tam kilka rzeczy Nowi - wiesz te rendery pokazuje mojemu pracodawcy więc dla niego to dostyć istotna sprawa Szefo przyjechał i trzeba było wszystko zmienić. Jakoś obrazek stracił, no i robiłem w nocy, na oknach normale poodwracane
Nowi Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 No chyba że tak ;) ale teraz to wygląda o wiele lepiej :) zwracam honor :)
adam_m Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 To sklepienie nie wygląda dobrze (prześwity) :(
claude Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 No sklepienie jest skopane, sęk w tym że gdy je robiłem nie wiedziałem że będę robił tam złote żebra a później jeszcze ją rozciągnąłem, szefowi to jak na razie nie przeszkadza Trzeba robić drugi ołtarz :) i jeszcze czekają przeróbki bo ktoś zle narysował DWG pozata tym drobne poprawki i zrobiłem test AA na adaptive QMC sampler, wydaje się ze jest lepiej
adam_m Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 kapitele szczerze są z darmowej siatki z internetu, a możesz podać adres tej stronki? Będę tu jeszcze zaglądal, bo bardzo mnie interesują te klimaty :)
JohnyCa Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Apropo prześwitów - czym świecisz? VRaySun czy jakiś direct a może jeszcze inaczej. Bo przy dużych wartosciach jasności światła zazwyczaj pomaga zmniejszenie shadow bias - wartośc zależy oczywiście od skali w jakiej pracujesz.
claude Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 świece czterema vraylight i jednym directem zamiast słońca, wszystko ustawione na 30 multipler defalutowo, zauważyłem że jeśli nie trzeba to lepiej nie manipulować ustanieniami bo wszystko zaczyna się komplikować używałem wcześniej Vray sun i sky ale mam wrażenie że często są one za mocne i też dłużej się renderuje Jaki jest lepszy układ oświetlenia we wnętrzu: 1. Vraylight w okna i direct jako słońce czy 2. połączenie Vray sun i Vray sky? Oczywiście wszystko z Vrayphisicalcamera
claude Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Co myślicie o takim oświetleniu drugiego ołtarza? taki teścik, te mocne światło to direct oczwiście o multipler 15 i powiększony aby cienie były bardziej miękkie.
trosiek Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 odp na 1 i 2 - to zależy. czasem lepsze efekty daje direct a czasem vray lighty a czasem vray sun. ale myslę że powinienieś spróbować czegoś z vraysunem i vrayskyem - na spot3d bodajże jest wszystko wytłumaczone jaki parametr jest od czego. a z ustawieniami prawie zawsze trzeba kombinować :) i daj jakiegoś reflecta na te marmuty itp no mają chyba zerowego.
adam_m Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Blado wyszło. Wzór posadzki się nie zgadza po prawej i lewej stronie ołtarza, ale to szczegół. No i jak to było powiedziane bardzo matowo.
hcpiter Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 druga wersja bardziej mi przypadla :) a ogolnie bardzo ciekawa tematyka ! :)
claude Napisano 6 Październik 2008 Autor Napisano 6 Październik 2008 Ostatnio robię takie poddasze. Zacząłem używać na większą skale IES'ów bo dają bardziej realistyczny efekt. Jednocześnie cienie są bardzo ostre, co nie wygląda zbyt dobrze! Czy da się z tym coś zrobić? Czy jednocześnie z ies'ami używać poukrywanych Vraylight?
Mortom Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 Jakim Vrayem renderujesz?? Na czym ustawiasz IESa?? na Vrayowym IESie cy na PHOTOMETRIC LIGHTcie?? jeśli na Varayowym to nie ma szans na sterowanie miękkością cienia. Dlatego dla miększego cienia używaj PHOTOMETRIC LIGHT z MAXa(Zakładka Vray Shadow- zaznacz Area Shadow > Smooth Surface Shadows i ustaw sobie odpowiednie ustawienia dla UVW cienia, im większe tym cień bardziej rozmyty). Oczywiście nie zapomni nadać cieniowi trochę więcej subdivs niż 8 a efekt będzie OK :)
claude Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 Katuje taki interior ostatnio. Trochę ies'ów używam!
Mortom Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 IMO schody są dość niebezpieczne dla domowników :) Poprzedni ciemniejszy render był bardziej klimatyczny. Pozdrawiam P.S. Co to za rury wyżej blatu kuchennego?? dysze silnika odrzutowego?? ;)
claude Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 Te samo mieszkanko męczę jeszcze widać trochę plam na ścianach, muszę z mapą Irr pokombinować.
Kolin101 Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Może daj jakąś poręcz na tych schodach bo tak jak Mortom pisał te schody są trochę niebezpieczne i jeśli będziesz komuś projekt z takimi schodami dawał to moze własnie przez takie coś nie wziąć (trochę noobosko pisze ;-p) z powodu funkcjonalności na tych schodach. Oczywiście jeśli dodasz tą poręcz to i trochę raczej będziesz musiał przemodelować wnętrze.
hcpiter Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 mdle troszke, plazma umieszczona w dziwnie kosmicznym miejscu, ogien niebardzo, schody bez poreczy w takiej postaci nie wróża niczego dobrego domownikowi :) Pozdrawiam
claude Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 Ehh gdyby to był mój projekt to może mógłbym coś fajnego zrobić. Pozostaje mi tylko pracować nad jakością renderów. "jeśli będziesz komuś projekt z takimi schodami dawał to moze własnie przez takie coś nie wziąć (trochę noobosko pisze ;-p) z powodu funkcjonalności na tych schodach." Niestety ten projekt już się realizuje, a ja na to nie mam za bardzo wpływu i nie chce mi się kłócić z kolesiem dla którego robię te renderki. Dzięki za komęty Pozdro
claude Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 Ołtarzyki nie są super wypasione ale poszły. Czasami nie mam czasu siedzieć nie wiem ile skoro klient już je zaakceptował. Adam_m - muszę Ci powiedzieć że szykuje się do dyplomu, w którym będę robił rekonstrukcje komputerową zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Najpierw musi się zgodzić promotor i takie tam ale mam nadzieje że taki nietypowy dyplom w konserwacji jakoś przejdzie. Podobno profesorzy są pozytywnie nastawni do moich pomysłów.
adam_m Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Te rzeźby na drugim renderze są twojego autorstwa? Jesli tak to w czym rzeźbisz (zbrush)?
etyr11 Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Te rzeźby na drugim renderze są twojego autorstwa? Jesli tak to w czym rzeźbisz (zbrush)? jak na moje kaprawe oko to w photoshopie:)
claude Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 (edytowane) no te rzeźbki to plane z opacity w tej sytuacji nie było sensu siedzieć i rzeźbić, to tylko projekt Edytowane 17 Październik 2008 przez claude
adam_m Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Na pierwszym renderze widać, że to plane z opacity ale na drugim pełny realizm rzeźby, imponujące.
claude Napisano 26 Październik 2008 Autor Napisano 26 Październik 2008 Stara scena, z którą mam od licha kłopotu. Robię to dla mojej koleżanki, która ma odlotowe pomysły ciężkie do zrealizowania. Wszystko ma być czarne i błyszczące dużo szkła i podświetlanych ścian. Tylko jak to oświetlić i wyrenderować?
hcpiter Napisano 26 Październik 2008 Napisano 26 Październik 2008 pomysl wydaje sie ciekawy ale jezeli chodzi o sam render i przedstawienie to nieciekawie troszke, wyglada jak scanline z GI, wiecej naturalnego swiatla by sie przydalo przedewszystkim, troszke wyglada jakbys oswietlal z hdri a przeciez jezeli postawiles to w boxowym otoczeniu ten dach nie powinnien tak odbijac otoczenia.
claude Napisano 26 Październik 2008 Autor Napisano 26 Październik 2008 Problem w tym: 1. Stoisko ma być na tle takich czarno-szarych ścian, jak dałem białe to się się podobało. Nie było fajnych odbić więc dałem hdr w environment i usunąłem sufit i ścianę z frontu. Mimo testowania wielu hdr nie ma fajnego efektu. 2. Druga opcja jaka mi się nasuwa to ustawienie w około jakichś obiektów które się odbijają. Jeszcze tego nie testowałem.
claude Napisano 26 Październik 2008 Autor Napisano 26 Październik 2008 Zrobiłem jak pisałem ustawiłem świecące ściany skopiowane z tego stoiska z przodu. Odbijają się ale też nie wygląda to fajnie. Może w ogóle zrezygnuje z odbić!!
trosiek Napisano 26 Październik 2008 Napisano 26 Październik 2008 szczerze mówiąc to ja dojść nie mogę co to jest za stoisko :) ale jeśli chcesz żeby coś było odbijane to powstawiaj tam jakichś ludzi, cokolwiek co może odbijać stoisko i jeśli sie nie spodoba to w object properties dasz, żeby nie były widoczne dla kamery a jedynie dla refleksów. Podświetlenie możesz zrobić np blend mtl z vraylightmtl, iesy itp
claude Napisano 27 Październik 2008 Autor Napisano 27 Październik 2008 "szczerze mówiąc to ja dojść nie mogę co to jest za stoisko :)" - szczerze to już nie moja mańka ja tylko renderuje, zdradzę tylko że to stoisko z perfumami :p Zrobiłem inne odbicia, zmieniłem materiały i światłą też trochę. Myślę że jest postęp.
hcpiter Napisano 27 Październik 2008 Napisano 27 Październik 2008 szczerze to już nie moja mańka ja tylko renderuje, zdradzę tylko że to stoisko z perfumami :p Akurat wlasnie do Ciebie należy to zadanie, aby przedstawic ten projekt jak najlepiej bo chyba wlasnie o to chodzi w vizualizacjach ? :) Textura slabej jakosci tego kamienia razi jak i rowniez slabe doswietlenie od srodka, ale jest juz lepiej wiec mecz to dalej i usun to odbicie fioletowe na dachu :p
claude Napisano 27 Październik 2008 Autor Napisano 27 Październik 2008 "usun to odbicie fioletowe na dachu :p" - jakie odbicia byś zrobił bo ja nie mam pojęcia jak zrobić aby taki duży czarny monolit wyglądał fajnie? Pozdro
hcpiter Napisano 27 Październik 2008 Napisano 27 Październik 2008 jak monolit to bez glossa napewno, ostry reflect jak lustro, ten material musi cos odbijac. U ciebie jednak nie ma czego odbijac wiec ciezko bedzie cos konkretniejszego uzyskac.
claude Napisano 6 Listopad 2008 Autor Napisano 6 Listopad 2008 Ostatnio męczę się z takim mieszkankiem. Salon z kuchnią i sypialnia na razie. Jeszcze trochę rzeczy do poprawy. Projekt w większości nie mój. Czasami przy doborze mebli coś mogę pokombinować.
Loki Napisano 6 Listopad 2008 Napisano 6 Listopad 2008 (edytowane) mocowanie telewizora (ten czarny "wynalazek") mnie przeraża :) jakaś taka niekonsekwencja w kolorach - ale to już bardziej pewnie kwestia projektu niż Twojego wkładu. Sraczkowata komoda w sypialni - zakładam że nie ma jeszcze finalnego materiału? Jeśli idzie zaź o samego Vraya i z nim związane sprawy: Światło słoneczne przy takim natężeniu jakie jest za oknem, będzie zawsze silnie dominować nad jakimkolwiek sztucznym oświetleniem (zrób sobie eksperyment prosty, zapal światło w pokoju i odsłoń okno) - stąd sypialnia nieco mdła wyszła i płaska. W fotosklepie da sięto poprawić, ale po co skoro mozna poknuć z renderem i będzie szybciej. coś w ten deseń, pomijająć lampę na suficie. Edytowane 6 Listopad 2008 przez Loki
hcpiter Napisano 6 Listopad 2008 Napisano 6 Listopad 2008 vizki slabe nawet nie przez problemy ze swiatlem czy GI, ale zastanwiaja mnie niektore rzeczy np po co to mieszanie krzesel w salonie tymbardziej widze ze duza czesc osob popada w pantony a jest to zly nawyk wiem po sobie :] Ogolnie szaro nudno a obraz w sypialni ciezki do zrozumienia ;)
claude Napisano 6 Listopad 2008 Autor Napisano 6 Listopad 2008 Loki - mocowanie na telewizor to wynalazek a nawet ponoć patent mojego pracodawcy, też się zdziwiłem jak to mi narysował na kartce, podobno można jeszcze obracał sam telewizor 360 stopni bo ma być on mocowany na dwóch osiach pionowych. Kolorystyka, trochę mam ustalone od szefa trochę sam ustalam, jakoś na razie nie mogę tego ogarnąć, ale się postaram. Z tym świecącym krążkiem na suficie to chyba najlepiej byłoby zrobić dwa rendery nocny i dzienny, może tak zrobie na razie, jest to lightmtl z mocą 2 multip... Chyba podniose w color mapping dark multipler. hcpiter - wiem wiem słabe, jeszcze dużo do nauczenia mistrzu :) GI to raczej do końcowych przywalę lepsze, Pomieszałem krzesła bo na początku wrzuciłem pntony a później pomyślałem że to przebajerowane i wrzuciłem normalniejsze. Ostatecznie chce pokazać szefowi różne wersje żeby powiedział co mu bardziej pasi. Obraz w sypialni to nie mój pomysł. Podobno właściciele mieszkania chcą mieć zdjęcia swoich dzieci nad łóżkiem, ja wrzuciłem tak na próbę coś z netu. To testy, wrzuciłem właściwie żeby dostać konstruktywną zjeb... i wziąć się do pracy. Dzięki pozdrawiam.
pressenter Napisano 6 Listopad 2008 Napisano 6 Listopad 2008 Ustawienia kamery też takie troszkę... na drugim i czwartym renderze straszne. Takie w ogóle jakieś to mdłe i bez wyrazu mi się wydaje. Tzn rozumiem, ze to bez obróbki, ale już w renderze coś by z tym zrobić można. A też się pobawiłem, a co! Chociaż widzę, że moja wersja dość zbliżona do Lokiego tylko zimniejsza...
claude Napisano 7 Listopad 2008 Autor Napisano 7 Listopad 2008 Próbowałem coś pokombinować. Prawdopodobnie okna są dużo za wyskoko, muszę pogadać z zleceniodawcą o tych wymiarach. Na razie tak.
claude Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 taki teścik zaprojektowany przez moją dziewczynkę "mebel dla studenta" trochę widać plamy od GI, trzeba HS.ph subdiv podkręcić
eVenement Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 podoba mi sie ostatnia wizja tej sypialni :) nie znam sie na INteriors etc. ale ciekawie wyglada :) i sie ładnie prezentuje, co do mebla nie chicalbym takiego xDDD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się