Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zakładam wątek zbiorczy, w którym będę prezentował testy moich wizek i problemy, z którymi się stykam.

 

Dzisiaj robię (nietypowo) ołtarz.

 

1. Nie wiem dlaczego przebija przez kopułę direct light i robią się takie jasne miejsca w kątach, sprawdzałem siatkę jest szczelna.

 

2. Do jakiego formatu powinno się zapisywać pliki z Vray Frame Buffera?

 

Jest to związane z tym że próbuje pracować w LWF lineral work flow. Renderuje mi się wszystko pięknie w VFB włączam podgląd sRBG.

Gdy zapisze w jpg to w photoshop jest bardzo ciemno.

Zapisywałem też do hdr i poźniej schodziłem z 32 do 8 bit tam mogłem pobawić się gammą ale po zmianie gammy kolory siadały.

Ostatnio zapisuje do tif 32 bit i później przełączam na 8 bit.

 

oltarzglownyiboczny02im9.jpg

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. pokaz ustawienia GI, wg mnie to wina niskich ustawien

2. ja probowalem hdr i openEXR, jak dla mnie dziala. PS nie jest najlepszy do pracy z 32 bitami, fajnie sie robi korekcje kolorow i jasnosci w Fusion albo AE.

Napisano

miałem podobnie jak np na ściany położyłem się jakiegoś plane albo box (w tym sensie ze nie jest wogóle połączony vertexami tylko tak jakby wchodzi w ścianę).

Napisano

Sorry

nie mam nic do wiary itd. ale texturki z malowidłami dodaj na samym końcu, a jak narazie dodaj jakieś zastępczy, bo przynajmniej mi cały ten widok się jakoś gryzie ;|

Napisano (edytowane)

Witam,

jak robiłeś kapitele? Możesz pokazać siatkę? Podkręć GI. Łuki okienne takie kanciaste; to jest low poly? Pozdr.

Edytowane przez adam_m
Napisano

Dzięki za podopowiedzi. Próbowałem chyba wszystkiego, ale jednak to chyba coś z siatką.

 

musiałem to i owo przerobić, siatka absydy jest straszna, ale na planach była złe pokazana, nie wiem czy jest sens skupiać się na otoczeniu, najważniejszy jest sam ołtarz i to żeby zgadzał się z projektem i podobał klientowi

Oczywiście robię też to dla siebie i będę się starała jak najlepiej.

 

adam_m - kapitele szczerze są z darmowej siatki z internetu, reszta na podstawie dwg które dostałem, gi trochę podkręcałem i coż render trochę trwa, na finalnym poszaleje, nad łukami jeszcze popracuje, zepsułem tam kilka rzeczy

 

Nowi - wiesz te rendery pokazuje mojemu pracodawcy więc dla niego to dostyć istotna sprawa

 

Szefo przyjechał i trzeba było wszystko zmienić. Jakoś obrazek stracił, no i robiłem w nocy, na oknach normale poodwracane

 

oltarzduzy0001pc7.jpg

Napisano

No sklepienie jest skopane, sęk w tym że gdy je robiłem nie wiedziałem że będę robił tam złote żebra a później jeszcze ją rozciągnąłem, szefowi to jak na razie nie przeszkadza

Trzeba robić drugi ołtarz :) i jeszcze czekają przeróbki bo ktoś zle narysował DWG

 

pozata tym drobne poprawki i zrobiłem test AA na adaptive QMC sampler, wydaje się ze jest lepiej

 

oltarzduzyqmcid8.jpg

Napisano
kapitele szczerze są z darmowej siatki z internetu,

a możesz podać adres tej stronki? Będę tu jeszcze zaglądal, bo bardzo mnie interesują te klimaty :)

Napisano

Apropo prześwitów - czym świecisz? VRaySun czy jakiś direct a może jeszcze inaczej. Bo przy dużych wartosciach jasności światła zazwyczaj pomaga zmniejszenie shadow bias - wartośc zależy oczywiście od skali w jakiej pracujesz.

Napisano

świece czterema vraylight i jednym directem zamiast słońca, wszystko ustawione na 30 multipler defalutowo, zauważyłem że jeśli nie trzeba to lepiej nie manipulować ustanieniami bo wszystko zaczyna się komplikować

 

używałem wcześniej Vray sun i sky ale mam wrażenie że często są one za mocne i też dłużej się renderuje

 

Jaki jest lepszy układ oświetlenia we wnętrzu:

1. Vraylight w okna i direct jako słońce czy

2. połączenie Vray sun i Vray sky?

 

Oczywiście wszystko z Vrayphisicalcamera

Napisano

Co myślicie o takim oświetleniu drugiego ołtarza?

taki teścik, te mocne światło to direct oczwiście o multipler 15 i powiększony aby cienie były bardziej miękkie.

 

testoswietlaniacopyyw7.jpg

Napisano

odp na 1 i 2 - to zależy. czasem lepsze efekty daje direct a czasem vray lighty a czasem vray sun. ale myslę że powinienieś spróbować czegoś z vraysunem i vrayskyem - na spot3d bodajże jest wszystko wytłumaczone jaki parametr jest od czego. a z ustawieniami prawie zawsze trzeba kombinować :) i daj jakiegoś reflecta na te marmuty itp no mają chyba zerowego.

Napisano

Ostatnio robię takie poddasze.

 

Zacząłem używać na większą skale IES'ów bo dają bardziej realistyczny efekt.

 

Jednocześnie cienie są bardzo ostre, co nie wygląda zbyt dobrze!

Czy da się z tym coś zrobić?

Czy jednocześnie z ies'ami używać poukrywanych Vraylight?

 

 

 

 

 

 

poddasze40009copyac4.jpgpoddasze40009%20copy.jpg

Napisano

Jakim Vrayem renderujesz??

 

Na czym ustawiasz IESa?? na Vrayowym IESie cy na PHOTOMETRIC LIGHTcie?? jeśli na Varayowym to nie ma szans na sterowanie miękkością cienia. Dlatego dla miększego cienia używaj PHOTOMETRIC LIGHT z MAXa(Zakładka Vray Shadow- zaznacz Area Shadow > Smooth Surface Shadows i ustaw sobie odpowiednie ustawienia dla UVW cienia, im większe tym cień bardziej rozmyty). Oczywiście nie zapomni nadać cieniowi trochę więcej subdivs niż 8 a efekt będzie OK :)

Napisano

IMO schody są dość niebezpieczne dla domowników :)

Poprzedni ciemniejszy render był bardziej klimatyczny.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Co to za rury wyżej blatu kuchennego?? dysze silnika odrzutowego?? ;)

Napisano

Może daj jakąś poręcz na tych schodach bo tak jak Mortom pisał te schody są trochę niebezpieczne i jeśli będziesz komuś projekt z takimi schodami dawał to moze własnie przez takie coś nie wziąć (trochę noobosko pisze ;-p) z powodu funkcjonalności na tych schodach. Oczywiście jeśli dodasz tą poręcz to i trochę raczej będziesz musiał przemodelować wnętrze.

Napisano

mdle troszke, plazma umieszczona w dziwnie kosmicznym miejscu, ogien niebardzo, schody bez poreczy w takiej postaci nie wróża niczego dobrego domownikowi :)

Pozdrawiam

Napisano

Ehh gdyby to był mój projekt to może mógłbym coś fajnego zrobić. Pozostaje mi tylko pracować nad jakością renderów.

 

"jeśli będziesz komuś projekt z takimi schodami dawał to moze własnie przez takie coś nie wziąć (trochę noobosko pisze ;-p) z powodu funkcjonalności na tych schodach."

 

Niestety ten projekt już się realizuje, a ja na to nie mam za bardzo wpływu i nie chce mi się kłócić z kolesiem dla którego robię te renderki.

 

Dzięki za komęty Pozdro

Napisano

Ołtarzyki nie są super wypasione ale poszły. Czasami nie mam czasu siedzieć nie wiem ile skoro klient już je zaakceptował.

 

Adam_m - muszę Ci powiedzieć że szykuje się do dyplomu, w którym będę robił rekonstrukcje komputerową zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Najpierw musi się zgodzić promotor i takie tam ale mam nadzieje że taki nietypowy dyplom w konserwacji jakoś przejdzie. Podobno profesorzy są pozytywnie nastawni do moich pomysłów.

 

glowny20000copylo2.jpg

 

 

lewy10000copyyz3.jpg

Napisano (edytowane)

no te rzeźbki to plane z opacity

 

w tej sytuacji nie było sensu siedzieć i rzeźbić, to tylko projekt

Edytowane przez claude
Napisano

Stara scena, z którą mam od licha kłopotu.

Robię to dla mojej koleżanki, która ma odlotowe pomysły ciężkie do zrealizowania.

 

Wszystko ma być czarne i błyszczące dużo szkła i podświetlanych ścian. Tylko jak to oświetlić i wyrenderować?

kevinbi0.jpg

Napisano

pomysl wydaje sie ciekawy ale jezeli chodzi o sam render i przedstawienie to nieciekawie troszke, wyglada jak scanline z GI, wiecej naturalnego swiatla by sie przydalo przedewszystkim, troszke wyglada jakbys oswietlal z hdri a przeciez jezeli postawiles to w boxowym otoczeniu ten dach nie powinnien tak odbijac otoczenia.

Napisano

Problem w tym:

1. Stoisko ma być na tle takich czarno-szarych ścian, jak dałem białe to się się podobało. Nie było fajnych odbić więc dałem hdr w environment i usunąłem sufit i ścianę z frontu. Mimo testowania wielu hdr nie ma fajnego efektu.

2. Druga opcja jaka mi się nasuwa to ustawienie w około jakichś obiektów które się odbijają. Jeszcze tego nie testowałem.

Napisano

Zrobiłem jak pisałem ustawiłem świecące ściany skopiowane z tego stoiska z przodu. Odbijają się ale też nie wygląda to fajnie. Może w ogóle zrezygnuje z odbić!!

 

kevin3fq4.jpg

Napisano

szczerze mówiąc to ja dojść nie mogę co to jest za stoisko :) ale jeśli chcesz żeby coś było odbijane to powstawiaj tam jakichś ludzi, cokolwiek co może odbijać stoisko i jeśli sie nie spodoba to w object properties dasz, żeby nie były widoczne dla kamery a jedynie dla refleksów. Podświetlenie możesz zrobić np blend mtl z vraylightmtl, iesy itp

Napisano

"szczerze mówiąc to ja dojść nie mogę co to jest za stoisko :)" - szczerze to już nie moja mańka ja tylko renderuje, zdradzę tylko że to stoisko z perfumami :p

 

Zrobiłem inne odbicia, zmieniłem materiały i światłą też trochę. Myślę że jest postęp.

 

kevinforumfr3.jpg

Napisano
szczerze to już nie moja mańka ja tylko renderuje, zdradzę tylko że to stoisko z perfumami :p

Akurat wlasnie do Ciebie należy to zadanie, aby przedstawic ten projekt jak najlepiej bo chyba wlasnie o to chodzi w vizualizacjach ? :)

Textura slabej jakosci tego kamienia razi jak i rowniez slabe doswietlenie od srodka, ale jest juz lepiej wiec mecz to dalej i usun to odbicie fioletowe na dachu :p

Napisano

"usun to odbicie fioletowe na dachu :p" - jakie odbicia byś zrobił bo ja nie mam pojęcia jak zrobić aby taki duży czarny monolit wyglądał fajnie?

 

Pozdro

Napisano

jak monolit to bez glossa napewno, ostry reflect jak lustro, ten material musi cos odbijac. U ciebie jednak nie ma czego odbijac wiec ciezko bedzie cos konkretniejszego uzyskac.

Napisano

Ostatnio męczę się z takim mieszkankiem. Salon z kuchnią i sypialnia na razie. Jeszcze trochę rzeczy do poprawy. Projekt w większości nie mój. Czasami przy doborze mebli coś mogę pokombinować.

 

salno2hx0.jpg

 

sypialnia2rm5.jpg

Napisano (edytowane)

mocowanie telewizora (ten czarny "wynalazek") mnie przeraża :)

 

jakaś taka niekonsekwencja w kolorach - ale to już bardziej pewnie kwestia projektu niż Twojego wkładu.

 

Sraczkowata komoda w sypialni - zakładam że nie ma jeszcze finalnego materiału?

 

Jeśli idzie zaź o samego Vraya i z nim związane sprawy:

 

Światło słoneczne przy takim natężeniu jakie jest za oknem, będzie zawsze silnie dominować nad jakimkolwiek sztucznym oświetleniem (zrób sobie eksperyment prosty, zapal światło w pokoju i odsłoń okno) - stąd sypialnia nieco mdła wyszła i płaska. W fotosklepie da sięto poprawić, ale po co skoro mozna poknuć z renderem i będzie szybciej.

 

coś w ten deseń, pomijająć lampę na suficie.

 

69303639fg7.jpg

w900.png

Edytowane przez Loki
Napisano

vizki slabe nawet nie przez problemy ze swiatlem czy GI, ale zastanwiaja mnie niektore rzeczy np po co to mieszanie krzesel w salonie tymbardziej widze ze duza czesc osob popada w pantony a jest to zly nawyk wiem po sobie :] Ogolnie szaro nudno a obraz w sypialni ciezki do zrozumienia ;)

Napisano

Loki - mocowanie na telewizor to wynalazek a nawet ponoć patent mojego pracodawcy, też się zdziwiłem jak to mi narysował na kartce, podobno można jeszcze obracał sam telewizor 360 stopni bo ma być on mocowany na dwóch osiach pionowych.

Kolorystyka, trochę mam ustalone od szefa trochę sam ustalam, jakoś na razie nie mogę tego ogarnąć, ale się postaram.

Z tym świecącym krążkiem na suficie to chyba najlepiej byłoby zrobić dwa rendery nocny i dzienny, może tak zrobie na razie, jest to lightmtl z mocą 2 multip... Chyba podniose w color mapping dark multipler.

 

hcpiter - wiem wiem słabe, jeszcze dużo do nauczenia mistrzu :) GI to raczej do końcowych przywalę lepsze, Pomieszałem krzesła bo na początku wrzuciłem pntony a później pomyślałem że to przebajerowane i wrzuciłem normalniejsze. Ostatecznie chce pokazać szefowi różne wersje żeby powiedział co mu bardziej pasi. Obraz w sypialni to nie mój pomysł. Podobno właściciele mieszkania chcą mieć zdjęcia swoich dzieci nad łóżkiem, ja wrzuciłem tak na próbę coś z netu.

 

To testy, wrzuciłem właściwie żeby dostać konstruktywną zjeb... i wziąć się do pracy.

Dzięki pozdrawiam.

Napisano

Ustawienia kamery też takie troszkę... na drugim i czwartym renderze straszne. Takie w ogóle jakieś to mdłe i bez wyrazu mi się wydaje. Tzn rozumiem, ze to bez obróbki, ale już w renderze coś by z tym zrobić można.

 

A też się pobawiłem, a co! Chociaż widzę, że moja wersja dość zbliżona do Lokiego tylko zimniejsza...

 

sypialnia2rm5copyew4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności