Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mi sie szczegolnie podoba jak jest wrzucony w to foto.A w tym studiu duzo ginie moim zdaniem bo raczej za ciemno ,bok laczy sie z podloga.I te paseczki na masce sa chyba nie takie same ;)

Napisano

Uszczelka zweldowana, wgniecione odbicia poprawione, a w lusterku to byl uchwyt bo nie zrobilem lustra w srodku(ups). W bocznych to samo wiec juz poprawilem. Stripsy na masce są takie same tylko ze camaro ma taki nosek skosny wiec z tego ujecia są asymetryczne poprostu. Ta Twoja mlodsza wersja 09121986 tez powinna miec podobny;)

 

Wiec wrzucam tego dziadka po poprawkach. Troche sie zmienilo ale nie wszystko widac:/

pojawilo sie odbicie plane na szybie i grain przeciw sloncu, chlodnica, kierka, decha rozdzielcza (zaczatek wnetrza) Poprawiony grill od reflektorów. Jednak najwiekszy problem mam z cieniem. Uzywam mentala i mam silnego spota skierowanego na sufit ktory oswietla mi takim GI studio. Tyle ze jest ciemny ten cien bardzo:/ Chcialbym go jakos oddalic do wewnatrz i rozjasnic zeby sie oddzielało auto. Czy ktos mi z tym pomoze? Moze cos w Final gather trzeba no nie wiem.

 

opcja cienia 1

112saf8.jpg

 

opcja cienia 2(w PS)

114dlu6.jpg

Napisano

Witam,

 

Musze przyznac, ze renderki bardzo ladnie sie prezentuja. Osobiscie bardziej podoba mi sie ten pierwszy jesli chodzi oczywiscie o wersje w studio. Ten efekt jaki nadales w drugim renderze, to nadalby sie na jakis fajny exterior np na starej stacji benzynowej w USA. Klimatycznie by to wygladalo, a ten efekt dodalby smaczu do calosci. Zachecam Ciebie goraco, bo dobry kawalek modelu juz masz. Studio tez zrobione, a jedyne co zostalo to ciekawa scena :D Ewentualnie jak napisal Freedom Fighter sprobuj zrobic jakas scene ulicy podobna do tej ktora masz na zdjeciu. Efekt bedzie znacznie, znacznie lepszy od tego ktory jest w tej chwili.

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia,

 

xaoo

Napisano

noooo od razu bardziej estetycznie wygląda :D:D z tym lusterkiem to tak tez myślałem :D a co do scenki to niezłe wyzwanie chyba :D ja chciałbym klimatyczną scenke w lesie i z jakąś fajną rajdówką zrobić ale kurde brak czasu i wyzwanie to mąło powiedziane dla mnie :P ale nie wiem czy nie będe próbował :)

Napisano

całkiem niezły model. render z ulicą daje radę. studyjne już nie takie fajne. jesli nie masz nic przeciwko to wrzucam małą podmalówkę z ulicy. ma w sobie potencjał ten render tylko trzeba nad tym popracować ;)

 

carretue8.th.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

@tweety - moje uznanie. Pojechales po calosci, a ujecie wyglada jak z filmu. Super Ci to wyszlo. Jak dla mnie jestes czarodziejem :)

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

P.S.

 

Ale ladna scenka tez by sie przydala :D

Napisano

xaoo Witam rowiez i dzieki;) o jakim efekcie mowisz? Powaznie sie zastanawiam nad tą scenką...;) tyle ze trzeba sporo materialow a ja mam sloty zapelnione i nie wiem jak zrobic miejsce na wiecej materiałow?. Mozna jakos zwiekszyc liczbe czy trzeba robic muliti sub?

 

rallyman ehh studia to nie zarty widac. Az strach co to bedzie za rok:/ Zrob tą scenke chocby po nocach bo strasznie jestem ciekaw. Wnioskując po F430stce

 

tweetyWitam. Staram sie z modelem bo to moje ulubione auto z 69' i wogole nie chce go schrzanic przy wszystkich;P Dzieki;) Jesli chodzi o tą postprodukcje to nie mam za duzo przeciwko... no moze poza tym ze jest lepsza od mojej:( ;D Wyglada jak obraz ktory chcial bym mniec w pokoju na scianie. Miodzio. Co robic z tym studiem?

 

xaoo no dobra;)

 

oj chyba w finished bedzie sporo renderow;)

Napisano (edytowane)

Przepraszam za offtop :)

 

Są trzy sposoby na więcej miejsca na materiały:

 

materialrk7.jpg

 

material3ro4.jpg

 

 

Dwa pierwsze włączają w widoku dodatkowe sloty:

1) bezpośrednio z menu lub 2) wchodząc w opcje zaznaczając odpowiednie pole

 

A trzeci najbardziej elegancki polega usunięciu materiału z podglądu. Klikasz na znaczek krzyżyka (3) i zostawiasz wybrana domyślnie opcje "Affect only mtl/map in the editor slot"material2ax6.jpg co pozwala na usunięcie materiału tylko ze slotu edytora a nie ze sceny.

Edytowane przez J.Ch.Pasek
  • Like 1
Napisano

J.Ch.Pasek niestety ale sie nie moge zgodzić z Toba, dwia pierwsze sposoby nie zwiększaja liczby slotów na materialy ale zwiększają bądź zmniejszają rozmiar podglądu, przy 6x4 masz wszystkie materiały widoczne w oknie a przy 3x2 masz tyle samo materiałów ale są większe i nie mieszczą się w oknie :) jedynie 3 wersja daje możliwość wstawienia większej ilości materiałów, dobrze wcześniej zapisać materiał do biblioteki w razie potrzeby edycji ;) pozdrawiam. PS. przyłączam się do prośby o opis działań w PSie, a co do scenki to najpierw musze skończyć model samochodu do tej scenki, może wrzuce za niedługo wipa ale tak jak mówie średnio z czasem :/

  • Like 1
Napisano

Działania w PS? Dość proste:

 

Duplikacja warstwy wejściowej, podniesione levelsy (ostry kontrast).

Na to maska i ręczne mazianie po karoserii w celu wydobycia przepaleń po lewej stronie samochodu.

Potem kolejna warstwa gdzie na overlay kolorkami wydobyłem zawartość opony i dalsza zabawa z lakierem.

Potem lekkie rozjaśnienie refleksów prawej strony auta.

Kolejno:

maskowanie auta,

zmiana kontrastu dla całości,

przyciemnienie lamp i lekki glow na lampy,

przycienienie białych pasków,

rozjaśnienie szyby,

zabawa z refleksami dla tablicy rejestracyjnej.

 

Collapse całości.

Teraz: ocieplenie całości obrazka, nowa warstwa - solid blue color zmiana trybu mieszania na Difference i opacity na 8% to fajny efekt: lekkie ochłodzenie cieni i ocieplenie jasnych partii obrazu.

Dodatkowo dodałem dym z prywatnej biblioteki aby wprowadzić trochę zamieszania na asfalcie i karoserii. Nie widać go za bardzo ale serio podbił trochę ten render.

Potem tylko lekkie spherize (dla symulacji zwiększenia kąta kamery), winietki na multiply i jedna biała plama na samochód na overlay pośrodku, kaszeta, unsharp mask i gotowe :)

Całość około 1h. Psdka nie mam bo nie zapisałem nawet pliku więc podaję z głowy.

 

Generalnie chciałem wydobyć z martwej bryły jakieś kształt czyli podkreślić karoserię, odbicia i bardziej scalić z otoczeniem. Często robię szybkie podmalówki w testowych renderach aby zobaczyć czego tam jeszcze brakuje i jak to może wyglądać.

 

Pozdrawiam

Napisano

to jest właśnie celowe psucie renderu :] czyste i doskonałe renderingi czasami trzeba zepsuć aby wpasować w niedoskonałe realistyczne jak szlag tło ;)

 

 

poza tym założę się, że przypadkowe refleksy czy nawet brudny obiektyw mogą się zdarzyć przy roboeniu przypadkowej foty. a to miało wyglądać na shoot taki o sobie ;]

Napisano

@GrzesDuro - witam i juz wyjasniem o co mi chodzi :) Kiedys na foum maxa widzialem projekt jakiegos amerykanskiego klasyka. I jeden z userow zrobl calkiem fajna stylizacje. Oto link do tego: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=699396&postcount=31 i przez chwile mialem wrazenie, ze u Ciebie na drugim renderze jest podobny efekt. Szczegolnie na tylnim kole. Raz jest ono bardziej rozmyte, dwa dopatruje sie tam podobnych kolorow. Moze dales jakis DOF i to tak wyglada, albo nic ne robiles :) Wybacz jesli nie mam racji, ale ostatnio widze dziwne rzeczy. Pracuje modeluje i na spanie mam nie za wiele czasu, wiec moge miec jakies halucynacje :) Nie mniej jednak ciesze sie, ze chcesz sie zabrac za scenke, bo raz bedzie fajnie wygladalo, a dwa bedzie zawsze cos do pokazania :D

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

P.S.

 

Niestety co do slotow nie jestem w stanie Ci nic podpowiedziec. Ja narazie jestem poczatkujacym uzytkownikiem. Cos kiedys o submaterialach obilo mi sie o uszy, ale glowy nie dam.

Napisano

Aaa juz wiem o co chodzi. Chodzi o tą zielen i czerwien na krawedziach. To jest to czego unikają fotogtafowie, a w fotografii amatorskiej czesto sie zdarza. Widac nieprzespane noce Ci sluża bo to trudno dostrzec w sensie nie rzuca sie w oczy. Tez ostatnio to zauwazylem np u reflect'a w audi, a zaczelo sie chyba od adevale z tego co widzialem. Dofa nie uzylem. Wystarczy ta opcja i juz sie robi ciekawiej. Z materialami to bd robil ten 3ci sposób jedyny sluszny. Dzieki;)

Napisano

to sie nazywa aberracja chromatyczna i jest dodawana w PSie... niby urealnie troszke render, hehe ale nie mozna z tym przesadzic bo wychodzi kicha i trzeba patrzyć na render przez okulary 3d:D

Napisano

Problem z cieniem polegał na tym ze nie włączylem illuminate scene with GI w ustawieniach materiału planów swiecącyc(silly me;). A teraz lepiej? Nie szukajcie bo mało sie zmienilo mianowicie pas bezpieczenstwa sie pojawił. No i poprawka oswietlenia.

 

119bng2.jpg

Napisano

Fajnie wyszło wszytko. Jeśli dasz ładne otoczenie to twoja robota może trafi do złotej galerii (TO MOJE ZDANIE) pewnie długo siedziałeś nad tymi materiałami (genialnie wyglądają-full real).

 

pozdro snajper

  • Like 1
Napisano (edytowane)

a i jeszcze to: (format 1280x1024 wiec tapeta jak sie patrzy;)

124tapetavw4.jpg

 

dzieki snajper922 Doceniam;) Owszem mecze juz troche tego Camaro i nie chce sie wcale spieszyc zeby bylo wszystko jak trzeba. Otoczenie mam nadzieje wyjdzie mi jak na to wszyscy liczą. Choc to bedzie moje drugie wiec wszystko sie moze zdarzyc.

Reflect - Poprawic bok w sensie zeby byl jak oryginał? mi tez nie pasuje.

Edytowane przez GrześDuro
  • Confused 1
Napisano

No prosze, postęp z rendera na render, nie wiem czy coś poprawiałeś w materiałach, czy tylko zmiana kadru i PS ale mi się chyba najbardziej podoba to ujęcie :) czekam na otoczenie :D musze się zmobilizować i zacząć coś robić ;) pozdrawiam ;)

Napisano

hehe :) ja potrzebuje 1360 x 768 na tapetke wyrenderujesz dla mnie ?? nie no zartuje ....

 

Bardzo fajnie ci to wychodzi ;)

 

Jedynie co widze to na szarych paskach zaraz przy koncu maski czarne plamki sa ...

Napisano

ummm miodzio kocham takie autka *_* jak już będzie finish to proszę takie ujęcie na tapetke.

Znalazłem małe niedopatrzenie a mianowicie bieżnik opon musisz obrócić na jednej stronie.

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Dzieki RallyMan zero PS i zadnych zmian w materialach;) Poprostu kadr i zoom. Materialy oprocz tych wspomnianych mysle ze okay są. I na Twoim miejscu nie czekał bym na otoczenie bo bede meczyl o pomoc;D Pozdrawiam rowniez!

 

09121986 zobacze co da sie zrobic;)

 

Reflect Dzieki wielkie bo nie wiedzialem skad to sie bierze. Skarbnica wiedzy a nie reflectvision. Jak oddalilem to nadal są tylko mniejsze. Co z tym zrobic nie wiem.

 

x_X Tez je lubie;) zwlaszcza gang silnika. Nie wiem dokladnie o jakie obrucenie bieznika chodzi. Ta opona tak wyglada. A z lewej na prawą półoś jest mirror.

 

KamillM - Mam problem z referkami tej lampy.

 

Jhonzi Jak wpadniesz na chwile to powiedz co z tym bokiem jak mozesz. Bo potem bedzie to za mną chodzic w Finished.

 

poprawione "halogeny"

129nn9.jpg

 

Dzieki i pozdrawiam wszystkich;)! Bez was to by bylo piece of crap

Edytowane przez GrześDuro
Napisano

Kontrasty, kontrasty, postaw na kontrasty.

Prezentacja jest mdła bo wszystko zlewa się w czarno-szary render.

 

Rozświetl tło, bądź zrób bardziej wyraziste refleksy, na pewno wyjdzie to na plus.

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

ktos zapytal ile lat siedze w 3d ale sie nie podpisal wiec napisze tu ze od 1,4 roku z przerwami co 2miesiace;P

StunterLizard Dzieki;) z tą scenką to chcialem zrobic animacje wogole z popękanym asfaltem wlasnie na podobnej drodze i migawki ze studia w miedzy czasie, ale zaplecze sprzetowe takie ze przyzwoity render trwałby do nastepnego sylwestra;P Wiec bedzie still z podobną drogą. Druga opcja to mial byc start z paleniem gumy(zeby nie byla zrzynka z FreedomFightera to nie drift;) i lekki blur + duzo dymu z tylu. Zobaczymy jak to sie ułozy.

chveti Rzeczywiscie juz sie przyzwyczailem ale jak teraz patrze na wersje z wiekszym kontrastem to stare są za ciemne. Dzieki za pomoc;)

 

nie wiem ktore lepsze:|

znow dylemat(stary render+ tylko kontrast w PS)

130buv2.jpg

(plany swiecą jasniej i jasniejsze tło bez photoshopa)

132du6.jpg

i wreszcie sie zastanawiam czy nie zmienic grila i swiatel z chromu na czarny lakier(Photoshop)

130bhmman5.jpg

aha i czasem coś sie mowi o zasmiecaniu forum duzymi renderami. Naprawde to taki problem?

Edytowane przez GrześDuro
Napisano

to ja mam pomysł na scenę dla tego modelu. w nocy... żeby było bardziej czarno. tylko żeby chmury zasłaniały gwiazdy... a księżyc w nowiu. nie? no cóż, trudno. a widziałem już oczyma wyobraźni tą/tę cudowną... czerń :P

 

a modelik pierwsza klasa. czekam na finalną. pozdro.

Napisano

Dzieki pads;) Grill zostaje a PS narazie nie ruszam. Z tą noca to nie wiem, malo bedzie autka widac, ale wszystko sie jeszcze moze zmienic. Poki co szukalem natchnienia w "Autach" Pixar'u

FreedomFightercos dla Ciebie. Jhonzi czy o taka poprawke boku chodzilo? Ostatnie duperele: Bok, poprawione swiatla, bump na zaglowkach, zamki centralki, lekka poprawka rejestracji i zakrecilem kołami troche

136sez4.jpg

v. high res.

136gs9.th.jpg

Napisano

dziwnie wygląda opona :/ teraz dopiero zauważyłem, wyglada jakby to był cylinder z bumpami :/ bok się strasznie świeci i nie ma delikatnego przejścia , tu to najbardziej widać cf05e10d2264508f.jpg

 

dobra robota :)

Napisano

a co do scenki to jeżeli w nocy to zrób taki trik że auto stoi przodem do kamerki w ślepym zaułku i walą na niego światła mocne z auta w którym "siedzi" kamerka i widać takie odbicie policyjnego koguta.

 

i daj taka atmosferę "gottcha!" (czyt. gaczja!) :D

 

pozdro.

 

ładny model grill koniecznie chrom

Napisano

image.nation

odkopałes tego staruszka;) no i dobrze. Chcialbym pracowac jako grafik, ale nie mam zadnych dojsc. I poki co niespecjalnie szukam. Never the less przydała by sie taka fucha.

 

kamil.ochel

Kawał histori musze powiedzeć. Jakos nie bardzo mi sie ta noc widzi. Raczej pelne slonce spalona guma dym i blur. Szalenstwo i ryk;) Ale poki co komp z maxem zdechł i mam załobe. Zero czego kolwiek:(

Napisano

Komp juz ożył tylko ze nie bardzo chce wspolpracować. Jak wlaczam duzy render(powyzej 1024x786) wyskakuje mi w pewnym momencie coś takiego...

 

beztytuu2cut.jpg

 

 

 

... i wszystko sie wylacza:|

 

czy jest na to jakas rada?

Napisano

mialem to samo bodajze ... ktos mi to tluamczyl ze komputer juz nie wyrabia bo 3ds max zabiera duzo pamieci wiec usisz wejsc w Render Setup>Processing i tam masz cos z memory czyli z pamiecia. Tam ustawiasz ile 3ds max ma wykorzystywac pamieci... jesli zmniejszysz to wszystko bedzie sie robilo wolniej ale komp takto nie powie kaput ;p tak mi sie wydaje ze to to ale moge sie mylic wiec nie miej pretensji ... Pozdro :)

 

EDIT: a tak w ogole gratuluje samochodziku ;d

Napisano

phatum32--> chyba chodzi Ci o to :) Wchodzisz w customize -> preferences -> rendering i tam masz okienko bitmap pager, tam będziesz miał odpowiednio trzy pola (Page Size, Bitmap Size Threshold i Memory Pool) ja mam ustawione tam kolejno 128,16,1024 (oczywiście ustaw sobie jak tam chcesz). Po tym zabiegu zużycie ramu powinno spaśc :)

PS: Wspierałem się postem Lopssa z tematu 3ds Max - Tips & Tricks więc jak cos to tam też masz to opisane :)

Napisano

dzieki phatum i wilL;) Dokladnie w tym tkwił problem z tym ze jak zmiejszam do tych ustawien to render idzie tak powoli ze jeszcze troche wolniej i by stał.. a ponadto wyskakuje mi error ze za malo pamieci dla bitmapy z materiału i wszystko idzie w piz du. Bede musial z tym poeksperymentowac:(

Napisano

Milo to slyszec:) Moze nawet skorzystam, ale postaram sie zmeczyc tego errora. Kusi mnie zeby wrzucic co nieco do finished ale jeszcze troche popracuje nad tym staruszkiem...;)

 

A co do samego errora.. to jednak przyczyna chyba jest inna bo bład jak sie pokazywal tak sie pokazuje. :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności