DiO Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 to znowu ja ;) tym razem cos poludniowo afrykanskiej produkcji , samobierzne dzialo - G6.odrazu mowie ze moze sie troszku roznic od orginalu poniewarz nie udalo mi sie zdoby dobrych siatek :/ model ma okolo 2.700 poly , textura 1024x1024 + specular , kola na oddzielnej text wielkosci 256x256. chcialem sprobowac z innej zaski zrobic texture wiec prawie cala jest recznie malowana ;) osobiscie mam do tej pracy mieszane uczucia - cos bym zmienil ale sam nie wiem co(calkiem mozliwe ze nawet i cala texture ale nie wiem czy mam na to sile...:/ ) wszelkie rady i komentarze jak zawsze mile wiedziane :) pozdrawiam
Bruneq Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 ło, to znowu ty ;) Nie jest zle, jest dobrze wręcz... chociaz widze ze twoje brudzenie jest w wielu przypadkach całkiem przypadkowe, tam gdize nie powinno byc zaciekow to sa, a gdize byc winny, to nie ma...patrz np na bok, tam sa takie okienka czy cholera wie co, pod nimi czysciutko, chociaz to na nich zbiera i zatrzymuje sie woda, wiec powinny pod sobą miec troche rdzy, jak juz idizewzs w tą strone!Nie podoba mi sie natomiat bardzo to brązowe cos z tyłu, chyba brakło ci pomysłu lub sił....oponki fajnie wyszły pogratulowac, ale "felgi" juz jak nóweczki... PS. jak juz nie chce ci sie porpawiac szwów na lufie to ją obróc do dołu:P
Bro Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 Noo stary wygląda ok - zrobiłeś chyba największy progress jaki w zyciu widziałem - Do dzis mam problemy z zasypianiem - cały czas mam przed oczami twoja pumę jaskrawo zieloną Bruneq dobrze prawi ... widac ze rdza jest przypadkowa - ja tez zazwyczaj tak robie bo nie chce mi sie bawic - ale to tylko ze zwgledu na czas. aaaa i dodaj jakas rdze na felgi i pobrudz lekko opony i bedzie spoko Pozdro
Eric_Draven Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 jak wyżej dobrze prawią. jak bedziesz brudził koła to zrób to delikatnie i z wyczuciem. żeby nie było widać powtarzalności. Usuń troche rdzy z dużych płaskich powierzchni. pobródź za to błotem lekko. Mała uwaga do błota. na zewnetrznych krawędziach błoto jest jaśniejsze ponieważ jest cieńsza warstwa i szybciej schnie, a wewnątrz ciemniejsze jeszcze mokre.
jacenty Napisano 8 Październik 2008 Napisano 8 Październik 2008 (edytowane) hmm ogolnie wyglada niezle ale robisz pare bledow podstawowych. Po pierwsze za mala rozdzielczosc textury to nie te czasy juz zeby dlubac pixele.. przyjmuj zawsze rozdzielczosc 2024x2024 i nie boj sie kilka textur dawac jesli to jest duzy obiekt np czolg, PO drugie musisz nauczyc sie robic texture nie ze zdjec tylko umiec stworzyc wlasna od zera podobnie jak ktos niedawno texturowal ta bron MP9 .Nie wiem czy np. Epic nie ma jakis tutoriali na sieci i pokazuje jak oni to robia. A Epic wie co robi:)Obejrzyj sobie textruki broni w gearsach i unrealu i zobaczysz o co mi chodzi.. Edytowane 8 Październik 2008 przez jacenty
DiO Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 Bruneq: masz racje troche z tym brudzeniem ,postaram sie to troche popoprawiac na dniach i zwracac bardziej uwage na przyszlosc ;).lufe to juz tak wlasnie obracalem ale poniewaz jest AO map zrobione to sie cien pod nia tez obraca :/ ale to tez sie poprawi bo rzeczywiscie psuje efekt :) Bro:hehe,jezeli ktos nadal moze spac spokojnie to zaraz tez przestanie bo biore sie teraz za modelowanie postaci :P beda jaja :P co do rdzy na koloach to tak jak Eric_Draven napisal - obawialem sie ze moze sie zabardzo powtarzalnosc rzucac w oczy ale zobaczymy co da sie zrobic :) Eric_Draven: wlasnie nie wiedzialem czy go brudzic czy nie....:P juz taki zardzewialy ale moze rzeczywiscie doda mu to "realnosci" wiec popaplam sie w blocie na wykonczenie :) jacenty: no tak przy robieniu text tez mialem chwilami wrazenie ze moze byc zamala:/.co do robienia ze zdjec to w tym modelu sa to tylko tylnie swiatla i kola i tak jak wyzej napisalem :" wiec prawie cala jest recznie malowana" :) dzieki panowie za komenty , pozdrawiam :)
jacenty Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 hm ja dalbym sobie glowe uciac ze tern metal na czolgu to pociete i posztukowane foty...Jesli nie to sory za wymadrzanie sie:)
Piro Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 Kolejny ladny modelik widze, pogratulowac - jak zauwazyli koledzy wyzej, zacieki i zabrudzenia tez trzeba robic z glowa ;] Jacenty: 2048x2048? :P
Bruneq Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 hmm ogolnie wyglada niezle ale robisz pare bledow podstawowych. Po pierwsze za mala rozdzielczosc textury to nie te czasy juz zeby dlubac pixele.. przyjmuj zawsze rozdzielczosc 2024x2024 i nie boj sie kilka textur dawac jesli to jest duzy obiekt np czolg, PO drugie musisz nauczyc sie robic texture nie ze zdjec tylko umiec stworzyc wlasna od zera podobnie jak ktos niedawno texturowal ta bron MP9 .Nie wiem czy np. Epic nie ma jakis tutoriali na sieci i pokazuje jak oni to robia. A Epic wie co robi:)Obejrzyj sobie textruki broni w gearsach i unrealu i zobaczysz o co mi chodzi.. wydaje mi sie ze zdjecia w obecnych czasach to podstawa! Jezeli nie robienie ze zdjec to uzywanie zdjec do nakladania detalu brudu itp...
jacenty Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 wydaje mi sie ze zdjecia w obecnych czasach to podstawa! Jezeli nie robienie ze zdjec to uzywanie zdjec do nakladania detalu brudu itp... tak masz racje jako drobny detal brudu itp. ale nie jako pocieta fota nalozona bezposrednio na model .
DiO Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 Piro: dzieki :) jacenty:nie wiem z jakich ty powodow jestes na forum ale ja tu daje moje prace zeby sie czegos nauczyc i prawie zawsze czytam to co inni napisza i wyciagam z tego wnioski i nie ma dla mnie zadnej korzysci pisac nieprawdy bo by bylo to tylko ze szkoda dla mnie.textura jest recznie malowana i nie wiem co ci sie takiego podejrzanego wydaje?klapy z tylu, po bokach i wywietrzniki?jesli tak to jest to oddzielna warstwa ustawiona na "bevel and emboss" dokladnie "pillow emboss" z fill 2%.efekt jak ze zdjecia.jezeli nie o to to nie wiem o co ci chodzi ,pytaj a rozwieje twoje watpliwosci.szkoda ze glowe oddales tak latwo.
jacenty Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 no ok w takim razie nie wiem jak Ci doradzic cos mi nie siedzi w tej texturce..Moze to kwestia tej rozdzielczosci...
moss Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 (edytowane) tak masz racje jako drobny detal brudu itp. ale nie jako pocieta fota nalozona bezposrednio na model . A niby dlaczego tak nie można ? Jesli by mial dobre foty ktore mozna wykorzystac to jak najbardziej nalezy ich uzyc. no ok w takim razie nie wiem jak Ci doradzic cos mi nie siedzi w tej texturce..Moze to kwestia tej rozdzielczosci... Cos ci nie leży to napisz dokladnie co:) Odnosnie brudu mozna zawsze sie sprzeczac moim zdaniem nie jest zle ilu userow tyle wersji brudu by bylo:). Jedynie jak Bro zauwazyl pokombinuj z kolami troche je zabrudz jakims blotkiem pisakem i bedzie naprawde git. Gratulacje postepu Edytowane 9 Październik 2008 przez moss
Gość e=mc^2 Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 jacenty dlaczego tekstury nie maja być ze zdjęć?? liczy się przede wszystkim efekt końcowy i tyle, poza tym szczerze wątpię czy malowana tekstura będzie lepsza od tej zrobionej ze zdjęć, DiO rób tekstury ze zdjęć, dobre zdjęcia do tekstur to podstawa co do rozdzielczości to tak sobie myślę ze nadal są czasy żeby dłubać w pikslach (znaczy w pikselach;) ważne, żeby tekstura wyglądała jak najlepiej przy jak najmniejszej rozdzielczości, 1024 razem z kołem spokojnie wystarczy DiO pokaż siatkę tego modelu, to jak go zamapowałeś i samą teksturę
jacenty Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 NO tak zapomnialem ze ja troche jestem skarzony Unreal Enginem i nie kazdy pracuje w tym enginie .Szkoly zreszta sa rozne powiedzmy, ze ja jestem zwolenikiem robienia textur od podstaw. Metal z fot zrobiony wyglada marnie w tym enginie.. A co do rozdzialki hm na taki pojazd spojnie mozna dac 2 textury 2048x2048.. ale oczywiscie zalezy pod jaki engin sie to robi...
DiO Napisano 13 Październik 2008 Autor Napisano 13 Październik 2008 mowisz i masz ;) poprawek i ublocenia jak narazie nie ma(szkola = brak czasu) :/ ale daje texture i siate i rzut z texportera :) pozdrawiam
gutekfiutek Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Ok ja bym pare rzeczy poprawil (aczkolwiek modelik/tex fajne): 1 - nie widze mapki speculara - a w robieniu metalu jest to b. wazna rzecz. Ja sobie na etapie robienia speculara nakladam szarego diffuse coby miec lepszy podglad. 2 - rdza jest troche przypadkowo polozona. Generalnie wyobraz sobie jak to wszystko dziala, gdzie laza kolesie, gdzie butami szoruja, gdzie sie bloto zbiera i gdzie scieka. Dobrze jest uzyc osobna warstwa rdzy, osobna zadrapan (i gladkiego metalu z wysokim specularem), osobna kurzu i ew. osobna blota. Przynajmniej ja tak robie. Bo jak chcesz miec wieksze urozmaicenie teksturki - to nie tylko rdza mozesz grac, ale odlonietym metalem, kurzem w zalomach itp. Wtedy pojazd jest bardziej zroznicowany - no i wiecej mozesz specularem zagrac. Zeby obiekt wygladal bardziej "stalowo" to musi sie miejscami blyszczec. Rdza jest po to zeby miec na specularze totalnie czarne pola - rysy i wytarte krawedzie po to zeby miec biale blyszczace obszary na texturze spec. Ty zrobiles metal na krawedziach za jasny - stal jest ciemna - po to zeby sie blyszczala. Na bialym nie widac speculara zabardzo. Czesc zaciekow na tym pojezdzie to powinny byc zacieki kurzu i brudu a nie samej rdzy. Tak zeby pojazd wygladal na uzywany a nie zostawiony na pustyni na 5 lat. Rdza ma strasznie ostre krawedzie - to nienaturalnie wyglada. Rdza na lufie nie jest tak potrzebna - tam niewiele sie dzieje zeby rdze spowodowac - no moze gazy wylotowe przy koncu moga rownomiernie costam rdza pokryc. 3 - zupelnie nie wiem co to jet ten material z tylu - beton? Zardzewialy? 4 - o, wlasnie zobaczylem zardzewiale okna i tylnie swiatla:D Jak juz napisalem pojazd dobry, ale moglby byc lepszy - mam nadzieje ze pomoga cos moje uwagi:) Pozdrawiam Gutek
DiO Napisano 13 Październik 2008 Autor Napisano 13 Październik 2008 dzieki gutek :) specular jest zrobiony , poprostu mapki nie wrzucilem :) rdza prawda jest przypadkowo polozona w taki dosc magiczny sposob i nie "rozmylem" jej zeby choc troszke to przypominala efekt wchodzenia pod farbe - aczkolwiek jak sie teraz zastanawiam to chyba tak nie rdzawialy pojazdy bojowe...:P hehe , no i te niesczesne swiatelka i szybka - no wtopa(magiczne generowanie rdzy) :P ale tak juz to jest jak sie czlowiek spieszy ;) pzdr
Bielo^ Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Motywujesz mnie do skończenia czegoś porządnie i założenia tematu.... Hm. Milusi jesteś :* .
plutko Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 No to ja zapytam: ten pojazd to ma byc dzialajacy czy wrak stojacy na pustyni? Bo nikt, nigdy nie dopusci takiego zardzawienia sprzetu, ktory ma dzialac. Moze rdzewiec, ale sie ta rdze zamalowuje i tak w kolko rok po roku. Jednoczesnie nie widac malowania kamuflazu, bo sie w tej rdzy gubi. Nie wiem czy tak Ci przypadkiem wyszlo, czy taki byl zamiar. Wolalbym zobaczyc na nim brud, a nie ta wszechobecna rdze. A jesli taki byl Twoj zamiar to kola nie trzymaja poziomu zniszczenia. Nowki niesmigane prosto z Debicy. I jak juz robisz obiekt bez normalki i z mala tekstura, to az sie prosi o jej tilowanie, mirrory i takie tam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się