Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć Wam:)

Mam pytanie mam dość nietypowy kształt do wymodelowania może najlepiej jak pokażę taki szkic siakiś:P

tloczek.gif

Tak sobie myślałem, że wykożystam BOOLEAN ale to chyba nie wyjdzie najlepiej pozatym jak stworzyć takie coś do wycięcia hmm.. A może lepiej spróbować splaynami? I potem surfance? Co o tym sądzicie, dzięki za pomoc, ponieżej pokazuję to co już mam:D

rendertl.jpg

Aha i jeszcze jedno pytanie powiedzcie mi dlaczego tak mi się dzieje, jak na obrazku poniżej, tzn. że mimo iż obiekt ma kolor jakiś to pojawia się taki zielony (zaznaczyłem czerwonym kółkiem i strzałkami:D

 

problem.gif

Pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę że zarówno booleany jak i spliny by się tu świetnie sprawdziły....

A co do zoelonego, to nie liczyłeś scenki Brazilem przypadkiem ? :>

Napisano
  • Autor

Tak liczyłem w Brazilu, ale nadal nie wiem, co oznacza ten zielony kolor:P Mam nadzieję, że to nic złego:P

 

Pozdrawiam

Napisano

hmmm, najlepiej (z tego co się orientuję) to byłoby to zrobić NURBSami np w Rhino 3D, jeżeli koniecznie chcesz mieć to zrobione w maxie to wydaje mi się, że najlepiej by było editable mesh lub poly, na podstawie wymiarów stworzyć rozwinięcie walca, potem nałorzyć modyfikator Bend z wygięciem 360 stopni, zweldować wierzchołki i na koniec Extrude robisz to wcięcie w tłoku, masz największą kontrolę nad siatką, możesz ją naprawdę bardzo zagęścić, w miarę szybko i bezboleśnie wszystko powinno pujść (jeżeli tylko masz opanowane editable mesh lub poly)

Napisano

tez bym to w polly robil - CHYBA ZE masz konkretne wymiary, ktorych bardzo musisz sie trzymac. (ale wtedy to nie max :( )

Napisano
  • Autor

Na szczęście wymiary mam przybliżone tylko, tzn. muszę zaczhować proporcje:) Co do editable mesh lub poly to troszeczkę liznąłem, jestem raczej początkujący, mimo iż bawie się maxem (z przerwami dłuższymi) od 2 lat bodajże, niestety nauka niepozwalała mi na dłuższe przesiadywanie w maxie u tutorialach. No ale dzięki za pomoc, zobaczymy co z tego wyjdzie:) Pozdrawiam

 

PS. A tak w ogóle to jeszcze myślałem o AUTOCADzie i później przeniesieniu do maxa, ale nie mam konkretnych wymiarów i wszystkich rzutów:(

 

Napisano

użycie AutoCADada jest jakimś i to nawet dość sensownym wyjściem z tym, że różnie to bywa z eksportem do .3ds (przynajmniej u mnie, np. muszę zapisywac pliki w formacie AutoCAD 2000 lub 2002 pracując pod AutoCAD 2004 inaczej nie dostaję żadnego obiektu po zaimportowaniu pliku do maxa) z tego co słyszałem najlepiej działa to pomiędzy 3dsmax 6, a AutoCAD 2004

Napisano

Osobiscie nie widze w tym trudnosci. Zajzyj na zalaczony element. Zajelo mi to okolo 5 minut :) Zrobilem walec o dosyc zageszczonej siatce: High segments - 10, Cap segments - 3 i sides - 24. Przekonwertowalem na poly, nastepnie przy pomocy narzedzia Slice przecialem ukosnie mniej wiecej od lewego gornego rogu w dol w prawo pod katem 45 stopni.

Teraz wystarczylo zaznaczyc odpowiednie polygony, zrobic extrude z ujemnym parametrem Extrusion Height i zaznaczonym Local Normal. Maly problemik wystapil u gory na krawedzi ekstrudowanego fragmentu. Ale tu po prostu skasowalem dwa polygony z gornej opwierzchni, poprzesuwalem vertexy, i weld zalatwil sprawe.

Napisano
  • Autor

Oooo świetne Ajgor, mam nadzieję, że podołam temu co napisałeś:) Brzmi banalnie ale zaraz się przekonam:D

 

Pozdrawiam

 

A tak na marginesie jakbyście polecali zrobić sprężynę??:) Bo ja myslałem sobie tak, znaczy się wykombinowałem to intensywnie myśląc, niestety jeszcze nie próbowałem z braku czasu:( A mianowicie wymyśliłem sobie, że narysuję splajnem kółko przetnę w jednym miejscu potem pociągnę z jednej strony w górę, skopiuję i złączę tak kilka takich pociętorozciągniętych kółek hmm.. a potem jak to przy tekscie się robi, wypełnienie bym zrobił. Tylko czy to oby zadziała?? Dziś wieczorem mam nadzieję, zasiądę i spróbuję:)

Napisano

hyhyh... strasznie kombinujesz :)

 

Spróbuj stworzyć obiekt \"helix\" (także jest w spline\'ach)

 

Skręć go odpowiednią ilość razy za pomocą \"turns\"

 

no i masz spline-sprężynę.

 

Teraz w rollout\'cie rendering zaznacz \"renderable\" i \"display render mesh\" i za pomocą parametru Thickness dopasuj grubość.

Na koniec \"display render mesh\" możesz wyłączyć, żeby odciążyć pracę w viewportach

 

myślę że łatwiej :)

 

Powodzenia.

Napisano
  • Autor

Ajgor no prawie mi wyszło, jeszcze muszę dopracować:) Ale ogólnie, banalne:P Jeszcze tylko mi powiedz o co chodzi z tym weld, tzn. jak go mam użyć, 2 sąsiednie vertexy zaznaczyć i weld czy jak?

 

Pozdrawiam

 

A załączam render:P Ze sprężynką odrazu:P

 

testspreztlok.jpg

 

Napisano
  • Autor

Wersja już poprawiona:D

Chyba będzie ok:P

 

test2.jpg

i jeszcze takie mniejsze:)

 

tloczek3.jpg

tloczek4.jpg

tloczek5.jpg

 

PS. Hmmm chyba to się robi bardziej WIP:P To może można to by tam przenieść (pyt. do moderatorów)

 

Napisano

ok, temat przeniesiony.

 

Teraz pozostało zadanie dla Ciebie, czyli zmienić temat na zgodny z regulaminem tego działu i kontynuować pracę

 

Powodzenia

Napisano
  • Autor

Dzięki VGT już zmieniam:)

 

Tak w ogóle część zapyta, po co robić tłoczek z regulowanym wtryskiem:P Już śpieszę z odopowiedzią, muszę zrobić animację, działania tego tłoczka, na zaliczenie z przedmiotu Okrętowe Silniki Spalinowe:P I tak oto powstaje owy dziwny odbiegający od regularnie pojawiających się pojazdów model:P Mam jedynie nadzieję, że sobie poradzę.

 

Pozdrawiam

 

Napisano

no fajny bajer tez mam koncepcje zrobic silnik do zanimowania ale bedzie raczej mniejszy np.126p.

Zrob cala pompe(wtriskową)rzedowa.

Napisano
  • Autor

No to wypadało jakiś update zrobić:P Najpierw może odpowiedzi:P

 

bzyku -> całą pompę powiadasz no hmm... zobaczę, może i pociągnę dalej projekcik w tą stronę:P

 

zombo master -> na drugim, ale obecnie na dziekance (bo III sem trochę zawaliłem:( ) A okretowe silniki spalinowe to mam na uczelni i jeszcze w studium wojskowym:P Które udało mi się kontynuować heh:) No dobra ale nie pytałeś się o moje życie tylko rok studiów no to więcej nie opisuję.

 

Skilo -> Heh fakt to ale w pewnym sensie to fragment samochodu bo ten tłoczek pochodzi z silników wysokoprężnych.

 

Dobra czas przejść do obrazków:D

Aha całoś zacząłem od nowa dziś, bo było do poprawienia kilka rzeczy.

Oto \"układzik\" w całej okazałości z obudową.

 

nowytloczekA1.jpg

 

nowytloczekA2.jpg

 

Bez obudowy.

 

nowytloczekA5.jpg

 

No i kilka mniejszych zbliżeń.

 

nowytloczekA3.jpg

 

nowytloczekA4.jpg

I tu pytanie jak zrobić taką zębatkę na tym pierścieniu hmm... z boxem mi się jakoś udało, wyciąłem w boxie fragment odpowiednio przygotowanego house. Ale nie wiem jak zrobić takie coś okrągłe. HELP:(

 

Pozdrawiam

Napisano

hehehe, fajne odejscie od stereotypow, takich jak samochod, chyba ze bedzie to jego czesc :P;)

Napisano

Ja bym wziął obiekt TUBE o takiej liczbie segmenow ile ma być zębów. Potem konwersja na editable poly, zaznaczamy zewnętrzne polygony i robimy extrude by polygon. Następnie sklaujemy wszystko tak aby szerokość zębo się zgadzała. Zmieniamy układ odniesienia na \"local\" i skalujemy tak aby wysokość się zgadzała. Mam nadzieje ze jasny opis;)

Napisano
  • Autor

thx kozioo jeszcze dziś, mam nadzieję, spróbuję:)

 

Pozdrawiam

 

Spróbowałem no i chyba się udało:) Efekt jest zadowalający, aczkolwiek niepowalający:D

 

nowytloczekA6.jpg

 

Teraz tak siedzę i myślę jak tu ładnie śrubkę zrobić hmm..

 

Napisano
  • Autor

Kolejny update, to by była chyba już wersja końcowa, teraz tylko to zanimować:o

 

A tu renderki:P Powiedzcie co sądzicie o tych śrubkach i gwincie?

 

nowytloczekA7.jpg

 

 

nowytloczekA8.jpg

Tak niedokońca wiem jak to oteksturować, hm... tzn. jak powinno to wyglądać i czy w ogóle mam takie tekstury:(

Napisano

Bradzo oryginalny pomysł...szkoda tylko, że nie orientuję się w tych sprawach...:P

Wykonanie całkiem dobre, tylko szkoda, że nie korzystasz z jakiegoś zewnętrznego rendera...:|

 

Pozdr

Napisano

Czemu nie przeskalowałeś na wysokość tych scianek od zębatki? Tak jest w rzeczywistości?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności