Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wam:)

Mam pytanie mam dość nietypowy kształt do wymodelowania może najlepiej jak pokażę taki szkic siakiś:P

tloczek.gif

Tak sobie myślałem, że wykożystam BOOLEAN ale to chyba nie wyjdzie najlepiej pozatym jak stworzyć takie coś do wycięcia hmm.. A może lepiej spróbować splaynami? I potem surfance? Co o tym sądzicie, dzięki za pomoc, ponieżej pokazuję to co już mam:D

rendertl.jpg

Aha i jeszcze jedno pytanie powiedzcie mi dlaczego tak mi się dzieje, jak na obrazku poniżej, tzn. że mimo iż obiekt ma kolor jakiś to pojawia się taki zielony (zaznaczyłem czerwonym kółkiem i strzałkami:D

 

problem.gif

Pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę że zarówno booleany jak i spliny by się tu świetnie sprawdziły....

A co do zoelonego, to nie liczyłeś scenki Brazilem przypadkiem ? :>

Napisano

hmmm, najlepiej (z tego co się orientuję) to byłoby to zrobić NURBSami np w Rhino 3D, jeżeli koniecznie chcesz mieć to zrobione w maxie to wydaje mi się, że najlepiej by było editable mesh lub poly, na podstawie wymiarów stworzyć rozwinięcie walca, potem nałorzyć modyfikator Bend z wygięciem 360 stopni, zweldować wierzchołki i na koniec Extrude robisz to wcięcie w tłoku, masz największą kontrolę nad siatką, możesz ją naprawdę bardzo zagęścić, w miarę szybko i bezboleśnie wszystko powinno pujść (jeżeli tylko masz opanowane editable mesh lub poly)

Napisano

tez bym to w polly robil - CHYBA ZE masz konkretne wymiary, ktorych bardzo musisz sie trzymac. (ale wtedy to nie max :( )

Napisano

Na szczęście wymiary mam przybliżone tylko, tzn. muszę zaczhować proporcje:) Co do editable mesh lub poly to troszeczkę liznąłem, jestem raczej początkujący, mimo iż bawie się maxem (z przerwami dłuższymi) od 2 lat bodajże, niestety nauka niepozwalała mi na dłuższe przesiadywanie w maxie u tutorialach. No ale dzięki za pomoc, zobaczymy co z tego wyjdzie:) Pozdrawiam

 

PS. A tak w ogóle to jeszcze myślałem o AUTOCADzie i później przeniesieniu do maxa, ale nie mam konkretnych wymiarów i wszystkich rzutów:(

 

Napisano

użycie AutoCADada jest jakimś i to nawet dość sensownym wyjściem z tym, że różnie to bywa z eksportem do .3ds (przynajmniej u mnie, np. muszę zapisywac pliki w formacie AutoCAD 2000 lub 2002 pracując pod AutoCAD 2004 inaczej nie dostaję żadnego obiektu po zaimportowaniu pliku do maxa) z tego co słyszałem najlepiej działa to pomiędzy 3dsmax 6, a AutoCAD 2004

Napisano

Osobiscie nie widze w tym trudnosci. Zajzyj na zalaczony element. Zajelo mi to okolo 5 minut :) Zrobilem walec o dosyc zageszczonej siatce: High segments - 10, Cap segments - 3 i sides - 24. Przekonwertowalem na poly, nastepnie przy pomocy narzedzia Slice przecialem ukosnie mniej wiecej od lewego gornego rogu w dol w prawo pod katem 45 stopni.

Teraz wystarczylo zaznaczyc odpowiednie polygony, zrobic extrude z ujemnym parametrem Extrusion Height i zaznaczonym Local Normal. Maly problemik wystapil u gory na krawedzi ekstrudowanego fragmentu. Ale tu po prostu skasowalem dwa polygony z gornej opwierzchni, poprzesuwalem vertexy, i weld zalatwil sprawe.

Napisano

Oooo świetne Ajgor, mam nadzieję, że podołam temu co napisałeś:) Brzmi banalnie ale zaraz się przekonam:D

 

Pozdrawiam

 

A tak na marginesie jakbyście polecali zrobić sprężynę??:) Bo ja myslałem sobie tak, znaczy się wykombinowałem to intensywnie myśląc, niestety jeszcze nie próbowałem z braku czasu:( A mianowicie wymyśliłem sobie, że narysuję splajnem kółko przetnę w jednym miejscu potem pociągnę z jednej strony w górę, skopiuję i złączę tak kilka takich pociętorozciągniętych kółek hmm.. a potem jak to przy tekscie się robi, wypełnienie bym zrobił. Tylko czy to oby zadziała?? Dziś wieczorem mam nadzieję, zasiądę i spróbuję:)

Napisano

hyhyh... strasznie kombinujesz :)

 

Spróbuj stworzyć obiekt \"helix\" (także jest w spline\'ach)

 

Skręć go odpowiednią ilość razy za pomocą \"turns\"

 

no i masz spline-sprężynę.

 

Teraz w rollout\'cie rendering zaznacz \"renderable\" i \"display render mesh\" i za pomocą parametru Thickness dopasuj grubość.

Na koniec \"display render mesh\" możesz wyłączyć, żeby odciążyć pracę w viewportach

 

myślę że łatwiej :)

 

Powodzenia.

Napisano

Ajgor no prawie mi wyszło, jeszcze muszę dopracować:) Ale ogólnie, banalne:P Jeszcze tylko mi powiedz o co chodzi z tym weld, tzn. jak go mam użyć, 2 sąsiednie vertexy zaznaczyć i weld czy jak?

 

Pozdrawiam

 

A załączam render:P Ze sprężynką odrazu:P

 

testspreztlok.jpg

 

Napisano

Wersja już poprawiona:D

Chyba będzie ok:P

 

test2.jpg

i jeszcze takie mniejsze:)

 

tloczek3.jpg

tloczek4.jpg

tloczek5.jpg

 

PS. Hmmm chyba to się robi bardziej WIP:P To może można to by tam przenieść (pyt. do moderatorów)

 

Napisano

ok, temat przeniesiony.

 

Teraz pozostało zadanie dla Ciebie, czyli zmienić temat na zgodny z regulaminem tego działu i kontynuować pracę

 

Powodzenia

Napisano

Dzięki VGT już zmieniam:)

 

Tak w ogóle część zapyta, po co robić tłoczek z regulowanym wtryskiem:P Już śpieszę z odopowiedzią, muszę zrobić animację, działania tego tłoczka, na zaliczenie z przedmiotu Okrętowe Silniki Spalinowe:P I tak oto powstaje owy dziwny odbiegający od regularnie pojawiających się pojazdów model:P Mam jedynie nadzieję, że sobie poradzę.

 

Pozdrawiam

 

Napisano

no fajny bajer tez mam koncepcje zrobic silnik do zanimowania ale bedzie raczej mniejszy np.126p.

Zrob cala pompe(wtriskową)rzedowa.

Napisano

No to wypadało jakiś update zrobić:P Najpierw może odpowiedzi:P

 

bzyku -> całą pompę powiadasz no hmm... zobaczę, może i pociągnę dalej projekcik w tą stronę:P

 

zombo master -> na drugim, ale obecnie na dziekance (bo III sem trochę zawaliłem:( ) A okretowe silniki spalinowe to mam na uczelni i jeszcze w studium wojskowym:P Które udało mi się kontynuować heh:) No dobra ale nie pytałeś się o moje życie tylko rok studiów no to więcej nie opisuję.

 

Skilo -> Heh fakt to ale w pewnym sensie to fragment samochodu bo ten tłoczek pochodzi z silników wysokoprężnych.

 

Dobra czas przejść do obrazków:D

Aha całoś zacząłem od nowa dziś, bo było do poprawienia kilka rzeczy.

Oto \"układzik\" w całej okazałości z obudową.

 

nowytloczekA1.jpg

 

nowytloczekA2.jpg

 

Bez obudowy.

 

nowytloczekA5.jpg

 

No i kilka mniejszych zbliżeń.

 

nowytloczekA3.jpg

 

nowytloczekA4.jpg

I tu pytanie jak zrobić taką zębatkę na tym pierścieniu hmm... z boxem mi się jakoś udało, wyciąłem w boxie fragment odpowiednio przygotowanego house. Ale nie wiem jak zrobić takie coś okrągłe. HELP:(

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja bym wziął obiekt TUBE o takiej liczbie segmenow ile ma być zębów. Potem konwersja na editable poly, zaznaczamy zewnętrzne polygony i robimy extrude by polygon. Następnie sklaujemy wszystko tak aby szerokość zębo się zgadzała. Zmieniamy układ odniesienia na \"local\" i skalujemy tak aby wysokość się zgadzała. Mam nadzieje ze jasny opis;)

Napisano

thx kozioo jeszcze dziś, mam nadzieję, spróbuję:)

 

Pozdrawiam

 

Spróbowałem no i chyba się udało:) Efekt jest zadowalający, aczkolwiek niepowalający:D

 

nowytloczekA6.jpg

 

Teraz tak siedzę i myślę jak tu ładnie śrubkę zrobić hmm..

 

Napisano

Kolejny update, to by była chyba już wersja końcowa, teraz tylko to zanimować:o

 

A tu renderki:P Powiedzcie co sądzicie o tych śrubkach i gwincie?

 

nowytloczekA7.jpg

 

 

nowytloczekA8.jpg

Tak niedokońca wiem jak to oteksturować, hm... tzn. jak powinno to wyglądać i czy w ogóle mam takie tekstury:(

Napisano

Bradzo oryginalny pomysł...szkoda tylko, że nie orientuję się w tych sprawach...:P

Wykonanie całkiem dobre, tylko szkoda, że nie korzystasz z jakiegoś zewnętrznego rendera...:|

 

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności