Skocz do zawartości

Nagrania wideo z konferencji Blender Conference 2008


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Polecam szczególnie pierwsze video, nie ma tam nic ciekawego do obejrzenia ale za to Ton zdradza wiele ciekawych informacji i planów związanych z Blenderem. Szczególnie ciekawe są pany na 2009 10 i 12 :P

Napisano

Moze kolega uchyli rabka tajemnicy na szybko, bo nie mam jak tego w pracy obejrzec a w domu komp sie posypal i wiele jeszcze wody uplynac moze zanim wstanie. A ciekawym.

Napisano

Oko, wiec tak prace nad 2.5 ruszyły planują odświeżyć, uprościć UI poprzez możliwość lepszej konfiguracji i itd. ale to zbyt rozbudowany temat 66 min video nr 2 więc jestem zmuszony to pominąć, przykro mi.

 

W pierwszym Ton opowiada co już rozbili przy pracy nad Peach i Apricot, na 2009 po za pracą nad 2.5 gdzie spora część najważniejszych elementów Blendera zostanie napisana od nowa, co umożliwi konfigurowalne skróty, macro, tworzenie historii, lepszy dostęp do danych (co da możliwość np. animowania każdego parametru a nie tylko kości i takich tam) i wiele wiele więcej.

Trwają prace nad

- Game kit book czyli książka o pracy z wbudowanym silnikiem Blendera który dzięki apricot ma teraz bardzo duże możliwości i wiele zastosowań także w animacji

- więcej treningowych video

- ulepszenie dokumentacji/wiki

Zależy im na tym teraz szczególnie ponieważ wiele studiów mniejszych większy z Hollywood i nie tylko chcą wdrożyć Blendera do pajplajna, więc muszą przeszkolić ludzi, kontaktowali się w tej sprawie z Tonem.

Z tych bardziej programistycznych planów

Projekt czy programista (niezbyt skapowałem tą wypowiedź) Durian

- Sculpting

- GI, Micro displacement

- Masowe sceny

- 4k Composite

Czyli takie rożne projekty nad którymi planują porządnie przysiąść.

 

No i czas na Mango (nadal nie wiem czy chodzi o programistę czy nazwę projektu)

- VFX pipeline, czyli przebudowa i udoskonalenie kompozytora, przemyślenie go na nowo by łatwiej było tworzyć efekty specjalne i ogólnie VFX.

 

Te 2 projekty nie wiadomo czy zakończą się w 2009 Ton powiedział że spodziewa się raczej ich ukończenia w 2010, ale i tak są całkiem obiecujące.

 

W plany wchodzi również

- Współpraca z studiami/profesjonalistami

- support i serwis

- Znowu wzmianka o materiałach treningowych

- 2012: "Tools to make Tools". chodzi o umożliwienie tworzenia narzędzi z narzędzi istniejących i wykorzystania Pythona, wydaje mi się że to koncept zbliżony do ICE z XSI.

 

Przeleciałem o czym była mowa bardzo pobieżnie, żeby dowiedzieć się jak mniej więcej będzie działać nowe UI trzeba obejrzeć godzinne video nr2, warto moim zdaniem.

  • Like 1
Napisano (edytowane)
(...)Zależy im na tym teraz szczególnie ponieważ wiele studiów mniejszych większy z Hollywood i nie tylko chcą wdrożyć Blendera do pajplajna, więc muszą przeszkolić ludzi, kontaktowali się w tej sprawie z Tonem.(...)

 

ja wyłapałem Disneya i DreamWorks ale padają jeszcze ze 2, 3 nazwy firm zainteresowanych korzystaniem z Blendera po premierze Big Buck Bunny - może ktoś ma lepszy słuch i wyłapał co Ton jeszcze wymienia? (ma baaardzo holenderski akcent ;) )

 

/edit

 

Durian i Mango to dwa projekty, który rozpoczną się po wydaniu wersji 2.5, efekty tych projektów mają być widoczne na świeta Bożego Narodzenia 2009

Edytowane przez mara
Napisano

@mara zgadza się trochę ciężko wyłapać ponieważ Ton mówi jak mówi, na szczęście jestem osłuchany w jego przemowach :D

Właśnie! to są projekty wróciłem do tego fragmentu i bardziej się skupiłem, to wszystko przez to że żartował o durianie :D. Te projekty prawdopodobnie będą podobne do orange, peach i apricot tylko związane z efektami specjalnymi w materiale filmowym, już od dawna wiadomo że Ton coś takiego planuje.

Napisano

hehe w drugim filmie pokazywane są zapożeczenia z tak znienawidzonego interfejsu Blendera w innych programach (między innymi Modo i Photoshop) :)

 

po obejżeniu drugiego filmu jestem całkowicie spokojny o zmiany w UI blendera - to co najlepsze chcą zostawić, uwagi dotyczące wad są jak najbardziej słuszne i fajnie, że chcą wprowadzić zmiany

 

polecam do obejżenia (trochę lepszy angielski od Tona ;) ) http://media.river-valley.tv/conferences/blender_conference_2008/0101-William_Reynish-qt.php

Napisano

Respekt panowie. Nie widze w waszych uwagach niczego na temat renderera, a ten niestety nie blyszczy na tle konkurencji. Swietny news o Game kit! Coz.. Poczekamy zobaczymy. Na razie idzie mi z Blenderem SUPER opornie, ale walcze jak mam chwile.

Jeszcze raz dzieki za info!

 

BTW - wspomnial juz ktos w newsach o wersji 2.48a, wydanej calkiem niedawno?

Napisano

2.48a to bugfix tylko

 

Ton mówił zarówno o udoskonaleniu Internala jak i stworzeniu uniwersalnego Render API, z którego będzie można renderować w zewnętrznych silnikach takich jak povray, yafray, mental ray, kerkythea, podejzewam ze vray i renderman tez wchodzi w grę, ale głowy nie dam bo sam się tym pobieżnie interesuję

Napisano

Nezumi, jeśli chodzi o renderer jest parę ciekawych projektów w SVN. Prawdziwe materiały wolumetryczne:

http://farsthary.wordpress.com/

http://mke3.net/

Integracja nierealistycznego renderera Freestyle:

http://maximecurioni.com/gsoc2008/

Oraz nowe funkcje w oświetleniu czyli Lightcuts:

http://unclezeiv.kerid.org/

 

Pewnie coś tam jeszcze robią, ja jeszcze widziałem już nawet próbny build nodów dla tekstur, całkiem użyteczne łatwiej pracować z teksturami ale na razie to eksperymentalny build.

http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=855

Napisano

Ania, mara nie przesadzajcie angielskie Tona jest świetny, jedyne co budzi zastrzeżenia to wymowa, to przez ten akcent, ale ja tam nie narzekam, rozumiem co mówi.

 

Nezumi, no projektów jest sporo wiekrzść jest mała tak naprawdę jakieś dodatkowe narzędzia do animacji i riggowania, nowe nody itp. ale jak 2.5 wyjdzie to można się spodziewać większego wysypu ficzerów ponieważ nowa architektura ma ułatwić nie tylko obsługę ale i rozwijanie Blendera. Wiec może nawet niedługo po wydaniu 2.5 doczekamy się sytemu mięśni :)

jakiś kolo mówił że ma już całą matematykę i zaprojektowane kluczowe elementy, ale jest nowy w programowaniu Blendera wiec czeka na 2.5, żeby nie uczyć się od nowa kodu i API, tak więc może być ciekawie. Musze jednak przyznać że czekam szczególnie na rozwój Sculp mode, ciułam powoli na ZB ale to trochę potrwa :P

Napisano

Ta, sculpt bylby ok jakis alternatywny ale nie ma co - ZB pozamiatal i jak dla mnie dalej, pomimo mudboxa2009 wciaz zamiata konkurencja... Co do miesni to sam kiedys dales mi linka do tego pana ;) i faktycznie zapowiedz jest bardziej niz ciekawa. Co wiecej o ile w przypadku linuksa juz dawno nie chce mi sie czekac momentu kiedy dorowna on windowsowi (czytaj zaczna pod niego cos pisac a nie kombinacje z WINE..) o tyle Blender za jakis czas moze na prawde stanowic solidna konkurencje dla komercyjnych pakietow a jego otwartosc moze byc sporym plusem dla filmowych studiow ktore jak wiemy lubia sobie pisac rozne wynalazki, ktore bardzo rzadko opuszczaja mury studia...

 

Jeszcze pytanie - w przypadku game engine blenderowego - interesuja mnie dwa zagadnienia:

-jak dodac jakis interface

-jak calosc skompilowac do pliku wykonywanego/instalki, zeby poza blenderem takie cudo jak gra/prezentacja dzialalo.

Tak, z ciekawosci pytam, bo prezentacja/gra w takim Quest3D jest conajmniej kosztownym przedsiewzieciem ze wzgledu na cene softu, a Blender... coz ;)

Napisano

No, mudbox przy ZB moim zdaniem jest tyci po za tym podoba mi się interfejs ZB, jest całkowicie konfigurowalny :)

 

No ja niestety nie jestem zbyt obyty jeśli chodzi o GE, ale interfejs pewnie da się zbudować jakoś z obiektów siatek, płaszczyzn itp. dodając do nich odpowiednie klocki logiczne, z tego co się orientuje ustawia się je trochę jak nody ale jak już powiedziałem nie zajmowałem się zbytnio GE tylko trochę Bulletem czyli wbudowanym silnikiem fizycznym.

http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Physics

 

Co do linuksa nie skreślaj go. Możliwościami przewyższa widowsa, wiec jego popularność nie będzie spadać, a z moich własnych obserwacji jest coraz częściej zauważany. Trudno mimo wszystko porównywać go do Blendera, który jest aplikacją użytkową. W studiach są przyzwyczajeni do używania różnych programów, własnych, zakupionych, w jednej produkcji mogą używać ich dziesiątki, robią to by maksymalnie wykorzystać to co daje współczesna technologia, są do tego przyzwyczajeni i zajmują się tym profesjonalnie, więc ich podejście jest inne niż zwykłych laików którzy chcą tylko poserfować po necie, słychać muzykę dla nich zmiana środowiska może wydawać się traumatyczna ponieważ mają inne podejście. Linuks naprawdę zyskuje na popularności i coraz więcej komercyjnego softu jest pod niego tworzone, coraz częściej się o nim słyszy.

Udomowienie się Linuksa w śród użytkowników domowych (bo każdy profesjonalista, głównie administrator zna Linuksa) będzie trwać dłużej, ponieważ mentalność końcowego użytkownika jest inna.

Nie bój się nasze dzieci od podstawówki będą programować a systemy operacyjne nie będą bardziej obce od ich własnego pokoju. Dzisiejsze społeczeństwo jest w tym nowe i dla wielu ludzi windows = komputer i nie wiedza co to jest system operacyjny oni używają komputera.

Napisano
Ania, mara nie przesadzajcie angielskie Tona jest świetny, jedyne co budzi zastrzeżenia to wymowa, to przez ten akcent, ale ja tam nie narzekam, rozumiem co mówi.

 

Przecież to tylko żarty :) bardzo sympatycznie mówi :)

 

Ta, sculpt bylby ok jakis alternatywny ale nie ma co - ZB pozamiatal i jak dla mnie dalej, pomimo mudboxa2009 wciaz zamiata konkurencja...

(...)

-jak calosc skompilowac do pliku wykonywanego/instalki, zeby poza blenderem takie cudo jak gra/prezentacja dzialalo.

(...)

 

1 Ostatnio miałem okazję porównać pracę w Blenderowym Sculptie i Zbrushu - muszę przyznać, że różnica jest bardzo wyraźna. Nie liczę na szybki rozwój tej fukcjonalności w Blenderze, to nie jest standard mieć takiego Toola zintegrowanego, dużo bardziej zależy mi na rozwoju innych narzędzi, którym nic albo mało brakuje do komercyjnych pakietów 3D. Jak będziemy mieć ZBrusha w Blenderze to świetnie ale są ważniejsze rzeczy.

 

2 File/Save Game as Runtime - w Windowsie stworzy Ci plik exe z grą, żeby zadziałało musisz mieć chyba Pythona zainstalowanego

 

Co do linuksa (...)

 

Linuks ma duże cięższe zadanie - oprócz przekonania użytkownika to używania samego OSa (co chyba nie jest trudno bo użytkowanie jest przyjamne, nawet dla komputerowych laików) musi przekonać też do przesiadki na oprogramowanie, często zupełnie nowe, często też słabsze. Twórcy oprogramowania zaczną portować swój soft dopiero jak się zbierze konkretna liczba użytkowników, którzy są w stanie płacić na oprogramowanie (problem z mentalnością społeczności Open Source - jeżeli mogą mieć oprogramowanie za free to czemu nie mogą mieć KAŻDEGO oprogramowania za free). Zawsze mnie to zastanawia czemu żadna znana firma produkująca gry nie zaryzykowała portu na Linuksa - pracy nie ma chyba aż tak dużo, chyba by się zwróciły koszty, a zystać można sporą liczę zagorzałych fanów.

 

OK, na temat linuksa można długo gadać. Kibicuję mu tak samo jak i Blenderowi, chociaż temu drugiemu wróżę lepszą przyszłość w najbliższych latach. Jeżeli mowa o pokoleniach to myślę, że trend wzrostu popularności Open Source Software się utrzyma, zwłaszcza w przypadku programów używanych przez masy - jak Systemy Operacyjne właśnie.

Napisano

mara, przyznaje ci racje we wszystkim, po za tym że użytkownik windowsa musi się często przesiąść na słabsze oprogramowanie użytkowe, to przecież bzdura po instalacji systemu mam do dyspozycji o niebo lepsze oprogramowanie niż te w windows i rzadko muszę coś doinstalowywać bo tego potrzebuje.

Napisano
po za tym że użytkownik windowsa musi się często przesiąść na słabsze oprogramowanie użytkowe, to przecież bzdura

 

O, to jest już photoshop na linuxa? albo Illustrator czy indesign czy choćby corel?

Napisano

n-pigeon pisze o oprogramowaniu dołączonym do OSa, w takiej sytuacji Linux może zawierać każde oprogramowanie OSS, więc można powiedzieć, że Blender jest częścią OSa

 

pisząc o słabszym oprogramowaniu miałem na myśli profesjonalne oprogramowanie takie np o którym wspomina marcin wuu

 

tyle, że zauważcie, że brak takiego oprogramowania nie wynika ze słabości czy też ułomności samego Linuksa, ale to właśnie oprogramowanie jest ułomne przez brak wersji na Linuksa - dziwnie brzmi, ale to chyba jest trafniejsze określenie

Napisano

cytat: "O, to jest już photoshop na linuxa? albo Illustrator czy indesign czy choćby corel?"

 

photoshopa cs2 smialo uruchomisz na linuxie pod WINE'em i dziala bardzo sprawnie, zreszta google zlecilo i sponsorowalo ten projekt, mysle ze za jakis czas pod WINE bedzie mozliwe uruchomienie praktycznie każdej aplikacji z windows...

Napisano

jeżeli tak będzie i będzie to dotyczyło naprawdę każdego oprogramowania, nawet gier, a przy okazji nie będzie obniżało wydajności to będzie można mówić o poważnym problemie dla windowsa, na razie jestem umiarkowanym optymistą, do tej pory udało mi się uruchomić przez wine JEDNĄ aplikację, na której nie dało się pracować, jeżeli chodzi o obsługę komputera to reprezenuję użytkowników trochę lepszych od średniej a OS musi być dostępny dla dużo mniej kumatych userów

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności