Pr0n00b Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 Witam! Przymierzam się od przesiadki z blendera na 3ds maxa. Ściągnąłem maxa 2009 ze strony autodeska i zacząłem się bawić. Zabawę skutecznie uprzykrza mi kompromitująca wydajność programu. Podczas gdy w blenderze na luzie operowałem siatką 60k trójkątów i mogłem spokojnie zrobić uv-mapping , to w 3ds maxie gdy z UVW Unwrapem zaznaczę wszystkie face'y fps spada do 2 i nie da się pracować. Czy coś da radę z tym zrobić? Mój sprzęt: Laptop karta 8600GT 256GDDR3 Core2Duo 2.2 Ghz 4GB Ramu Sterownik 176.44 Forceware 3dsMax: Direct3d9 System: Windows Vista Home Premium 32 zaznaczam, że na XP przed kilkoma dniami sprawa miała się podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 sprawdź w dx, ja pracuję na 8 i jak miałem triala 2009 to w ogl było tak z 8x wolniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 Próbowałem Dx10 i Dx9, dx10 nie nadaje sie do pracy, opengl jakos tam daje rade, ale dx9 jest najszybszy (taki jak opisałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 No to kolejnym krokiem jest aktualizacja sterowników grafiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 Na stronie nVidii nie ma sterowników do tej karty, mam zainstalowane Dellowskie 176.44 - najnowsze normalne, a ze strony http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22129 wolę nie instalować bo to są jakieś podkręcane i na XP powodowały przegrzewanie sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 f2! goddamnit :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 Próbowałem, ale to niewiele poprawia sytuacje.... to jest gdy zaznaczyłem wszystkie face w unwrap... nie da sie pracować. To normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ufol Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 moim zdaniem to chyba jednak wina sterowników, z moich prywatnych doświadczeń wynika że wszystko dosłownie wszystko, system, stery, soft i cała reszta instalowane przez producenta są DO BANI! zawsze wywal wszystko i zainstaluj na nowo swoje. poza tym jakim cudem producent karty nie ma sterowników do własnej karty? to raczej mało prawdopodobne. Poza tym sprawdź czy nie masz jakiś dziwnych ustawień w maxie pozaznaczanych. może masz jakiś badziew zaznaczony. i jeszcze sprawdź w panelu sterowania gdzieś w panelu karty graficznej, ustawienia samej karty. Niestety nie powiem ci gdzie co zmienić bo nie wiem jak u ciebie to wygląda wszystko. Ale poszukaj odchyłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 Zainstalowałem te niebezpieczne sterowniki i żadnej różnicy nie odczuwam (poza nadmiernym ciepłem na kolanach i wywalaniem sie 3dsmaxa w trybie directx10) Może problem nie leży w karcie? Przecież nie ma żadnej różicy między renderowaniem wireframe: FPS ponad 300 a tym: FPS 4-5, a to zwykły editable poly.. W czym problem? Nie wiem gdzie szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Różnica polega na przeliczeniu unwrapa, który jest na obiekcie. Robi to procesor, nie karta graficzna. Niestety Max się krztusi gdy lista modyfikatorów na obiekcie się wydłuża, a czasem do zadławienia wystarczy jeden porządny. Gdy już skończysz pracę z unwrapem konwertuj obiekt do "editable poly". Stracisz możliwość ewentualnych poprawek unwrapa, ale prędkość pracy viewportu powinna wrócić do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 (edytowane) heh tylko te ostatnie screeny są z przypadku gdzie jedynym (sic!) modyfikatorem jest Editable Poly... I kiedy nic nie jest zaznaczone, to jest ok - fps wysoki. Zaznaczenie - wireframe staje się czerwony, FPS spada do groteskowych wartości. Czy to możliwe, ze program komercyjnej jakości ma TAKIEGO buga? Instalacja mojego systemu ma dwa, dziś trzy dni Edytowane 13 Grudzień 2008 przez Pr0n00b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Możesz podrzucić scenę? Dość dziwne się to wydaje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MF Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Hmm.. Moze masz jakis dziwny shader przypisany do obiektu... Dla testu zaaplikuj mu jakis standardowy ... Jezeli to nie pomoze sprawdz jak smiga gdy w opcjach wyswietlania (2ga zakladka od prawej w command panel) przelaczysz display color na Object Color... pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 (edytowane) Co prawda to tej siatki do pracy potrzebuje ale chyba nikt sie nie obrazi jak udostępnie :P żeby było dokładnie tak jak ja mam to podsyłam plik .obj z którego importuje - z oczywistej przyczyny nie robie z nim nic więcej oprócz zaimportowania do maxa. http://www.sendspace.com/file/d8ivsx Dzięki za zainteresowanie problemem Edytowane 13 Grudzień 2008 przez Pr0n00b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 (edytowane) Ok, z czystym obiektem jest co najmniej 300FPS, ale po nałożeniu UnwrapUVW spada do ok. 4. Upewnijmy się więc, że właściwie zrozumiałeś mój poprzedni post: po nałożeniu UnwrapUVW, przy zaznaczonym obiekcie, klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz Convert to: Editable Poly. Czy po tej czynności wciąż tak powoli pracuje viewport? edit: Znalazłem powód takiej wolnej pracy. W opcjach modyfikatora - zakładka "Parameters" - "Display:" odznacz "Show map seam" :) Nie będzie konieczności konwertowania do poly. Edytowane 13 Grudzień 2008 przez arev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 Ale napisałem, że działa nienajlepiej nawet gdy nie robie unwrapa (screeny w poscie #9), tylko zwykłe zaznaczenie w trybie editable poly: Myślę, że nie ma sensu badać unwrapa jak już przy samym edit mesh jest coś nie tak :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 W trybie selekcji jest mniej więcej tak samo jak z nałożonym Unwrapem. Wtedy wszystkie polygony są traktowane trochę inaczej niż jako element całego modelu, stąd taki spadek prędkości. Mając zaznaczoną jedną, bądź kilka, prędkość pewnie będzie większa. Jeśli chcesz wrzucić Unwrapa na część całego obiektu to odłącz sobie go na jakiś czas, Wrzuć Unwrapa na odłączony cały obiekt, a jak skończysz pracę dołącz do reszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 Uhh... Racja, przy kilku zaznaczonych polygonach nie ma tego efektu... czyli produkt dość niedopracowany jak na coś za ponad 3k$ W blenderze takie rzeczy nie stanowiły problemu, lecz miał słabe punkty np. w bakowaniu radiosity Smutne... Jako edytor leveli 3ds max chyba się nie spisze... Respekt dla twórców gier gimnastykujących się w ten sposób. Anyway dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Tak z czystej ciekawości do czego potrzebujesz wszystkie krawędzie zaznaczone?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 głównie podczas texturowania, preprarownia mapowania pod lightmapy, przesuwania dużych fragmentów plansz - w blenderze nie miałem z tym kłopotów więc się przyzwyczaiłem do operacji na dużych ilościach polygonów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Sróbowałem z ciekawości ten obiekt w blenderze ale nawet poligonów nie umiałem zaznaczyc i se dałem spokój:)Swoją drogą ciekawe jaka by była wydajność w maya albo xsi bo max faktycznie muli strasznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 13 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2008 Maya ogarnia nieźle, bo ostatecznie w niej dokończyłem pracę, lecz o 3ds maxa pytam się bo to jest swego rodzaju standard :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 14 Grudzień 2008 Share Napisano 14 Grudzień 2008 Dobra sciągnąłem trial Maya 2009(niestety 32 bit) i sprawdziłem na twoim obiekcie przy zaznaczonych krawędziach i szczerze mówiąc to chodzi gorzej niż w maxie.Obracanie viewportu w miarę ale jak przesunąłem zaznaczone poly to przeskoczyły po 20 sekundach .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 14 Grudzień 2008 Share Napisano 14 Grudzień 2008 Nie cztalem całego wątku, ale mam rade: max 9 - u mnie dziala najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr0n00b Napisano 14 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2008 (edytowane) Dobra sciągnąłem trial Maya 2009(niestety 32 bit) i sprawdziłem na twoim obiekcie przy zaznaczonych krawędziach i szczerze mówiąc to chodzi gorzej niż w maxie.Obracanie viewportu w miarę ale jak przesunąłem zaznaczone poly to przeskoczyły po 20 sekundach .... Racja też to zauważyłem, tutaj max ma przewagę. Ale i tak blender króluje pod względem wydajności edycji :p Nie cztalem całego wątku, ale mam rade: max 9 - u mnie dziala najlepiej. Faktycznie jest nieco lepiej :) Edytowane 14 Grudzień 2008 przez Pr0n00b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się