Skocz do zawartości

3ds max - prędkość


Pr0n00b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przymierzam się od przesiadki z blendera na 3ds maxa. Ściągnąłem maxa 2009 ze strony autodeska i zacząłem się bawić. Zabawę skutecznie uprzykrza mi kompromitująca wydajność programu. Podczas gdy w blenderze na luzie operowałem siatką 60k trójkątów i mogłem spokojnie zrobić uv-mapping , to w 3ds maxie gdy z UVW Unwrapem zaznaczę wszystkie face'y fps spada do 2 i nie da się pracować. Czy coś da radę z tym zrobić?

 

Mój sprzęt:

Laptop

karta 8600GT 256GDDR3

Core2Duo 2.2 Ghz

4GB Ramu

Sterownik 176.44 Forceware

3dsMax: Direct3d9

System: Windows Vista Home Premium 32

zaznaczam, że na XP przed kilkoma dniami sprawa miała się podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

moim zdaniem to chyba jednak wina sterowników, z moich prywatnych doświadczeń wynika że wszystko dosłownie wszystko, system, stery, soft i cała reszta instalowane przez producenta są DO BANI! zawsze wywal wszystko i zainstaluj na nowo swoje. poza tym jakim cudem producent karty nie ma sterowników do własnej karty? to raczej mało prawdopodobne.

 

Poza tym sprawdź czy nie masz jakiś dziwnych ustawień w maxie pozaznaczanych. może masz jakiś badziew zaznaczony.

 

i jeszcze sprawdź w panelu sterowania gdzieś w panelu karty graficznej, ustawienia samej karty. Niestety nie powiem ci gdzie co zmienić bo nie wiem jak u ciebie to wygląda wszystko. Ale poszukaj odchyłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem te niebezpieczne sterowniki i żadnej różnicy nie odczuwam (poza nadmiernym ciepłem na kolanach i wywalaniem sie 3dsmaxa w trybie directx10)

Może problem nie leży w karcie? Przecież nie ma żadnej różicy między renderowaniem wireframe:

1_7.jpg

FPS ponad 300

 

a tym:

2_5.jpg

FPS 4-5, a to zwykły editable poly..

 

W czym problem? Nie wiem gdzie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica polega na przeliczeniu unwrapa, który jest na obiekcie. Robi to procesor, nie karta graficzna. Niestety Max się krztusi gdy lista modyfikatorów na obiekcie się wydłuża, a czasem do zadławienia wystarczy jeden porządny. Gdy już skończysz pracę z unwrapem konwertuj obiekt do "editable poly". Stracisz możliwość ewentualnych poprawek unwrapa, ale prędkość pracy viewportu powinna wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh tylko te ostatnie screeny są z przypadku gdzie jedynym (sic!) modyfikatorem jest Editable Poly... I kiedy nic nie jest zaznaczone, to jest ok - fps wysoki. Zaznaczenie - wireframe staje się czerwony, FPS spada do groteskowych wartości. Czy to możliwe, ze program komercyjnej jakości ma TAKIEGO buga? Instalacja mojego systemu ma dwa, dziś trzy dni

Edytowane przez Pr0n00b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Moze masz jakis dziwny shader przypisany do obiektu... Dla testu zaaplikuj mu jakis standardowy ... Jezeli to nie pomoze sprawdz jak smiga gdy w opcjach wyswietlania (2ga zakladka od prawej w command panel) przelaczysz display color na Object Color...

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to tej siatki do pracy potrzebuje ale chyba nikt sie nie obrazi jak udostępnie :P żeby było dokładnie tak jak ja mam to podsyłam plik .obj z którego importuje - z oczywistej przyczyny nie robie z nim nic więcej oprócz zaimportowania do maxa.

http://www.sendspace.com/file/d8ivsx

Dzięki za zainteresowanie problemem

Edytowane przez Pr0n00b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, z czystym obiektem jest co najmniej 300FPS, ale po nałożeniu UnwrapUVW spada do ok. 4. Upewnijmy się więc, że właściwie zrozumiałeś mój poprzedni post: po nałożeniu UnwrapUVW, przy zaznaczonym obiekcie, klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz Convert to: Editable Poly. Czy po tej czynności wciąż tak powoli pracuje viewport?

 

edit: Znalazłem powód takiej wolnej pracy. W opcjach modyfikatora - zakładka "Parameters" - "Display:" odznacz "Show map seam" :)

Nie będzie konieczności konwertowania do poly.

Edytowane przez arev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie selekcji jest mniej więcej tak samo jak z nałożonym Unwrapem. Wtedy wszystkie polygony są traktowane trochę inaczej niż jako element całego modelu, stąd taki spadek prędkości. Mając zaznaczoną jedną, bądź kilka, prędkość pewnie będzie większa. Jeśli chcesz wrzucić Unwrapa na część całego obiektu to odłącz sobie go na jakiś czas, Wrzuć Unwrapa na odłączony cały obiekt, a jak skończysz pracę dołącz do reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhh... Racja, przy kilku zaznaczonych polygonach nie ma tego efektu... czyli produkt dość niedopracowany jak na coś za ponad 3k$ W blenderze takie rzeczy nie stanowiły problemu, lecz miał słabe punkty np. w bakowaniu radiosity Smutne... Jako edytor leveli 3ds max chyba się nie spisze... Respekt dla twórców gier gimnastykujących się w ten sposób. Anyway dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sciągnąłem trial Maya 2009(niestety 32 bit) i sprawdziłem na twoim obiekcie przy zaznaczonych krawędziach i szczerze mówiąc to chodzi gorzej niż w maxie.Obracanie viewportu w miarę ale jak przesunąłem zaznaczone poly to przeskoczyły po 20 sekundach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sciągnąłem trial Maya 2009(niestety 32 bit) i sprawdziłem na twoim obiekcie przy zaznaczonych krawędziach i szczerze mówiąc to chodzi gorzej niż w maxie.Obracanie viewportu w miarę ale jak przesunąłem zaznaczone poly to przeskoczyły po 20 sekundach ....

Racja też to zauważyłem, tutaj max ma przewagę. Ale i tak blender króluje pod względem wydajności edycji :p

 

Nie cztalem całego wątku, ale mam rade: max 9 - u mnie dziala najlepiej.

Faktycznie jest nieco lepiej :)

Edytowane przez Pr0n00b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności