noted Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 (edytowane) Witam wszystkich bardzo serdecznie, Chciałbym rozpocząć serię pod tytułem "Bo trening czyni mistrza". Na wstępie zaznaczę, że nie będzie tutaj cudownych prac wspaniałych renderów, wręcz przeciwnie. Chodzi konkretnie o naukę, swoiste archiwizowanie postępów, o które tak będę się starał. Pierwszy etap przedstawia się następująco: I ETAP - Pendrive - Pilot do telewizora - Zegarek - Telefon komórkowy - Telewizor - PS2 - Butelka - Pasta do zębów (tubka + pasta) - Wieża Hi-Fi - KONTROLNY: ........................ Czego od Was oczekuje, szczerych prawdziwych opinii, pomocy w nauce technik modelowania, bo na tym opiera się ten projekcik. Powyższa lista to rzeczy które chciałbym wymodelować po kolei, na końcu poproszę Was o projekt kontrolny, trudniejszy od tych wymienionych wymyślony przez Was, który ja postaram się stworzyć. Bardzo proszę o aktywny udział w topicu wszystkich (zarówno bardziej jak i mniej zaawansowanych użytkowników) ja jestem bardzo początkujący, zobaczymy co z tego wyjdzie. Temat będę aktualizował mam nadzieję codziennie. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. No to zaczynamy Pendrive: Wzorowałem się na jakimś tam penie który posiadam proszę o komentarze: 800x600 3dsmax + VRay WIP Renders: http://img178.imageshack.us/img178/9118/pendrive01ym4.jpg http://img185.imageshack.us/img185/6551/pendrive02eg1.jpg http://img401.imageshack.us/img401/3258/pendrive03gc1.jpg Siatka: http://img152.imageshack.us/img152/4999/siatka01lv4.jpg http://img386.imageshack.us/img386/7336/siatka02wk1.jpg http://img178.imageshack.us/img178/6353/siatka03bm4.jpg Edytowane 30 Grudzień 2008 przez noted
indian Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 (edytowane) "Na wstępie zaznaczę, że nie będzie tutaj cudownych prac wspaniałych renderów, wręcz przeciwnie." nie mów tak może Ci coś fajnego wyjdzie;) P.S witam na forum P.S.S trochę za kwadratowy ten pendrive, ale leć dalej Edytowane 29 Grudzień 2008 przez indian
ciastuch Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Ja również witam:) Bardzo zcysto i klarownie rozpoczęty wątrk, to mi się podoba. Prosto z mostu, dokładnie i przejrzyście;) Podpisuję się pod przedmówcą. Poza tym, jak widzę w temacie wątku, nastawiasz się na rozwój, więc? Jestem przekonany, że metodą prób i błędów i cwiczeń, cwiczeń, cwiczeń dojdziesz do wprawy i na pewno wyjdzie cos bardzo dobrego;) Mnie na razie sie podoba. Czysty przejrzysty model z siatką jak pupa niemowlaka;) Jedziesz dalej. Pamiętaj: nie spiesz się zbytnio z modelami. Rób dokładnie, to podstawa;) Pozdrawiam, Ciastuch.
claude Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Witamy, na początku to napiszę, że wygodnej było by oglądać te obrazki od razu wyświetlone w oknie postu. Więc polecam ikonę takiego obrazka z górą nad tekstem w którym piszesz treść postu. Będzie wygodniej, Pozdro
bartekb89 Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 panie wrzucaj na imageshack.us i tam masz HOTLING FOR FORUMS I TUTAJ to wklejaj bo mało komu się chce klikać na odnośniki :)
streaker Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 A ja się tylko zastanawiam dlaczego butelka jest tak nisko (późno) na twojej liście ? Przecież to jest model na 10min (chyba, że masz jakąś wymyślną konstrukcję na myśli). No i dołożyłbym na koniec też trochę organiki, nawet nie żeby zaraz na twarz się rzucać, ale jakiś kwiatek albo dłoń (dłoń nawet kiedyś była w speedzie) ?
KamillM Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Pendrive ok, ale wszystko jest na zasadzie cut > extrude. Żadnych krągłości, same kanty.
noted Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 Dziękuje bardzo za ciepłe powitanie i za zainteresowanie moim wątkiem na początek: streaker tak właśnie myślałem o czymś bardziej zaawansowanym :) KamillM taki model wybrałem :) a chciałem odwzorować jak najdokładniej w następnych modelach postaram się zachować więcej krągłosci Z materiałów jestem strasznie cienki generalnie nie umiem renderować to moja taka próba pierwsza proszę o komentarze a dzisiaj wieczorem jeszcze update z pilotem początkową fazą. Jak macie jakieś konkretne rady nie krępujcie się chętnie się zastosuje. Oto render: 800x600 3dsmax + VRay Kompletnie nie wiem jak osiągnąć efekt takiego jakby złota oraz blaszki. Pomóżcie plz. Pozdrawiam!
claude Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 myślę że przydadzą sie chamfery na krawędziach jak już ktoś wcześniej wspomniał musisz popracować nad materiami, ten metalowy element niech ma odbicia [używasz materiałów vray?], czy ten czarny jest naprawdę taki matowy, przydała by się jakaś mapka hdr, która by dawała fajne odbicia poza tym fajnie, powodzenia
Norwag Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Jesli renderujesz w vrayu to polecam strone http://www.vray-materials.de/ wystarczy sie zarejestrowac i mamy do dyspozycji cale mnowstwo gotowych materialow Zachecam rowniez do odwiedzenia dzialu tutoriale o ile dobrze pamietam jest tak kilka przydatnych tutkow o mapowaniu Pozdrawiam I zycze udanych modeli ;)
Georgas Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 I co myślisz że jak ściągnie gotowe materiały to się czegoś nauczy ?? ja polecam: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/material_params.htm tobie też Norwag a i powodzenia w modelowaniu, dobrze idzie
Norwag Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Georgas wcale tak nie mysle ale uwazam ze warto od czasu do czasu tam zajrzec chocby poto aby dowiedziec sie w jaki sposob "spreparowny" jest dany material przed danego grafika... Co do strony ktora polecasz to przerabialem ja jakis czas temu ;] Pozdrawiam
latos Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Do autora: Może się przyda jeżeli potem masz zamiar kupować jakieś książki do lepszej nauki to odradzam książki typu cały 3ds max !! w cenie 50zł bo to SHIT. Jeżeli bardzo chcesz książki to kupuj takie po 200,300zł może drogie ale warte, ale i tak najwięcej dowiesz się z neta :D Co do modeli czekamy na więcej :D A co do tego to jest zbyt kańciasty :D
noted Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 Dzięki za te strony sporo się nauczyłem teraz przynajmniej wiem co ustawiam tyle o ile, co do strony z materiałami gotowymi to niestety nie wiem jak tego używać pobiera mi jakiś skrót do jakiejś bazy chyba i nie wiem jak tego używać. Co do Pendriva to kończę już z nim bo czas na dalszą robotę oto ostateczny render: 800x600 3dsmax + Vray Następny będzie pilot mam nadzieję jeszcze dzisiaj, mam jednak dwa pytania jeszcze co do pena: 1) jak zrobić chropowatą powierzchnie nie używając bumpa, taki efekt można uzyskać dając refraction color na biały i 0,5 glosiness jednak wtedy jest on przezroczysty a jak taki efekt uzyskać na np. szarym kolorze jak blaszka od usb 2) jak wstawić napisy jak mam gotowy materiał sobie zrobiłem to jak wstawić tam napisy muszę używać tekstury która nadpisze mi materiał czy jest inny sposób (inny od elementu text w shapes bo to będzie za grube chyba trochę) jak uważacie? Dzięki jeszcze raz za udział w temacie i pozdrawiam! PS. Obiecuje pilot będzie bardziej opływowy :D
KamillM Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 KamillM taki model wybrałem :) a chciałem odwzorować jak najdokładniej w następnych modelach postaram się zachować więcej krągłosci A widziałeś wtyczkę usb z ostrymi jak brzytwa kantami? Bo ja nie. Chamfer się kłania. Szczerze mówiąc mało się zmieniło od ostatniego renderu. Możesz pokazać referkę?
piksar Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 dobrze mówią, więcej łagodnych krawędzi - ta blaszka od USB jest gięta na zimno. Promień zagięcia około 0,8 mm a to już widać zdecydowanie
Martinus Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 (edytowane) Witam No przyznam ze podziwiam Twój(Noted) zapał. Ja też z początku bawiłem się w modelowanie prostych rzeczy tj. pendrive, meble. . .mimo wszystko polecam abyś sobie narzucił coś trudniejszego, bo to z tym modelowaniem jest trochę jak z nauką pływania: "jak Cię nikt nie wrzuci na głęboką wodę to się nie nauczysz". . .Wtedy dopiero zobaczysz co robisz źle, na co masz zwrócić uwagę. . .Nauka na własnych błędach jest najbardziej owocna. Co do teksturowania i renderingu nie polecałbym "łapać klika srok za ogon" Chyba że wszystko przychodzi Ci z łatwością. . .no wtedy pozostaje mi życzyć samych sukcesów. . . Edytowane 31 Grudzień 2008 przez Martinus
noted Napisano 1 Styczeń 2009 Autor Napisano 1 Styczeń 2009 Martinus Masz jakąś propozycje? Co byłoby dobre do prób modelowanie w mojej liście mogę oczywiście wprowadzić małe updaty :D Sylwester był więc nic nie robiłem (Najlepszego wszystkim w 2009 roku), ale już zabieram się za robotę zróbmy może tak co proponujecie żebym wymodelował może będzie łatwiej :) pozdrawiam
KamillM Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Proponuję samochód. Nauczysz się trochę techniki ;)
adam_m Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Proponuję samochód. No nie wiem czy samochód będzie łatwiejszy do pena ;) Proponuję dokończyć pena zgodnie ze sugestiami forumowiczów i dopiero wtedy zabrać się za coś nowego.
KamillM Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Nie mówię, że łatwiejszy. Ktoś już pisał, że najlepiej rzucić się na głęboką wodę i spróbować wymodelować coś bardziej skomplikowanego niż pendrive, gdzie jedyne co się nauczysz to cut, extrude i inset :P Przy samochodzie nauczy się więcej i poćwiczy trochę wyobraźnię przestrzenną ;) Tak mi się przynajmniej wydaje, że to by było najlepsze.
claude Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Ja myślę, że nie ma co iść na głęboką wodę, lepiej powoli robić coraz trudniejsze elemęty dbając o idealną siatkę, bezbłędnie ułożone poligony, chamfery, turbosmooth. Ja zacząłem dosyć szybko robić skomplikowane obiekty nie myśląc zbyt dużo o topologii ułożeniu poligonów i ogólniej zrobieniu dobrej siatki. Teraz mam problemy, często robię w miarę fajne modele z fatalną siatką i topologią.
Bacry Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 zrób tego pena tak, żeby po dodaniu turbosmotha czy innego wygładzacza obiekt dalej był czytelny. Wtedy te proste extrudy i cut'y nabiorą zupełnie innego znaczenia :) I pamiętaj nie ma prostych modeli. Butelka też może być skomplikowanym obiektem. Może zróbcie sobie taką minibitwę nt. szklanki. Tylko niech to będzie naprawdę realna szklanka (nie taka z prospektu, tylko z kuchni :D)
Martinus Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Witam ponownie Widzę, że moja sugestia roznieciła zainteresowania w tym wątku. Podpisuję się pod propozycją KamillM. Modelowanie samochodu jest naprawdę niezłą lekcją. Z tego co też trochę czytałem na innych forach, anatomia(czyli modelowanie twarzy, ręki itp.) również nieźle wpływa na wyobraźnię przestrzenną , ale to, to już naprawdę głęboka woda. . . Życzę powodzenia w odkrywaniu własnych możliwości.
Bruneq Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Audi TT.....i wtedy zlinczują cie ludzie z forum:D ja jestem zdania ze ucz sie na prostych modelach, ucz sie obsługi programu! rozwiązań i sztuczek nauczysz sie po kilku wiekszych modelach...ale obsługi programu ucz sie na boxach!
noted Napisano 3 Styczeń 2009 Autor Napisano 3 Styczeń 2009 ok postanowiłem że na razie zrobię pilota (według listy) a zobaczymy jak wyjdzie to postanowimy co dalej :P Na razie taki problem jak poprawić tą siatkę (sam początek), aby to wyglądało przyzwoicie: MS
mileS Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Masa trójkątów , ponieważ jest to w miarę boxowaty obiekt to prowadź edgesy do końca po linii prostej . np
pads Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 fajny wątek, oby kolega tego zainteresowania nie zaprzepaścił, to i ja się poduczę :P ten pomysł ze szklanką jest świetny! to będzie mój kolejny po samochodziku z evermotion. co do materiałów z wymienionej stronki - wszystko jest cacy tylko dla noobka - możne być problem nawet z ich poprawnym zastosowaniem :) wiec zgodzę się że proste wrzucanie ich sobie na modele niewiele nauczy ale na początek dojście do tego jak to zrobić to już jest coś :) mileS - sam coś podobnego robię. tyle że ja od końca jadę. najpierw założyłem sobie dużą scene do zrobienia, a teraz wykonuję luźno z nią powiązane elementy... żeby zobrazować. robię dom z całym enviroment - to po drodze modeluje samochód do garażu XD
sewo Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Witam, mam takie pytanie do was, jak robicie np. jakis model,poprostu modelujecie cos skomplikowanego to uzywacie funkcji detech ? przy jakis szczegolach czy wszystko wychodzi i jest czescia jednego boxa lub playn'a ?!
streaker Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Audi TT.....i wtedy zlinczują cie ludzie z forum:D ja jestem zdania ze ucz sie na prostych modelach, ucz sie obsługi programu! rozwiązań i sztuczek nauczysz sie po kilku wiekszych modelach...ale obsługi programu ucz sie na boxach! Tak się do końca nie da... przyjdzie zrobić coś skomplikowanego, rozbudowany projekt i zaczną się problemy jakich bawiąc się boxami nie uświadczysz. Jak mawiała moja matematyczka z liceum - lepiej zrobić jedno trudne zadanie, niż 10 prostych. Witam, mam takie pytanie do was, jak robicie np. jakis model,poprostu modelujecie cos skomplikowanego to uzywacie funkcji detech ? przy jakis szczegolach czy wszystko wychodzi i jest czescia jednego boxa lub playn'a ?! Nie. Przynajmniej nie w takim wypadku jak tutaj napisałeś.
sewo Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 A ja zaczalem robic mp3 playera ale cos nie bardzo mi wychodzi ;/ gdy dam TS to cos dziwnego wychodzi ;/ to pewnie przez siatke ale nie wiem jak ja poprawnie zrobic moze ktos podpowie ?! zamieszczam tutaj screeny: to z TS: http://img201.imageshack.us/my.php?image=mp3playertsat6.jpg a tutaj sama siata: http://img363.imageshack.us/my.php?image=mp3playermg8.jpg
KamillM Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Nie zostawiaj wierzchołków 'w polu'; nie rób n-kątów jak na boku, tylko czworokąty. Weź się za jakiegoś tutka najlepiej :P
sewo Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 noo na tutkach to nawet i troche auta zrobilem ;] ;p na tutkach to najlatwiej, chcialem poprostu sam cos zrobic nom ale nie wyszlo ;p trzeba troche pocwiczyc jeszcze ;p moze wezme sie za cos prostrzego,a to kiedys tam dokoncze moze. A co do tego mp3 to chociaz od gory widok wmiare zaczynal wychodzic ;p.
09121986 Napisano 4 Styczeń 2009 Napisano 4 Styczeń 2009 ucz sie ucz nauka to potegi klucz... pocwicz na bardzoooo prostych obiektach i zrozum siatke troche ... powodzenia zobacz moje boje w podpisie moze cos ci pomoze ;)
sewo Napisano 4 Styczeń 2009 Napisano 4 Styczeń 2009 Nom widzialem Twoje prace fajne fajne =] nom moze za jakis czas uda mi sie cos wymodelowac fajnego, to sie pochwale ;]
noted Napisano 4 Styczeń 2009 Autor Napisano 4 Styczeń 2009 A ja w przerwie od pilota zacząłem próbować robić auto na razie wrzucam to co mam bo jak na początku jest aż tak tragicznie to zacznę od nowa ewentualnie
pads Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 Tak się do końca nie da... przyjdzie zrobić coś skomplikowanego, rozbudowany projekt i zaczną się problemy jakich bawiąc się boxami nie uświadczysz. Jak mawiała moja matematyczka z liceum - lepiej zrobić jedno trudne zadanie, niż 10 prostych. nie sztuka zacząć skomplikowany projekt, tylko, że czasami problemy jakie się napotyka po drodze, jeśli nawet ominiemy to trochę po macoszemu, a najgorzej jak Ci się piętrzą i sprawiają, że projekt który powinieneś robić godzinę robisz pięć... po czym okazuje się, że wystarczyło dokładnie tutka jednego albo dwa przeczytać odpowiedniego i by się błędów nie popełniło. naprawdę wiele można się nauczyć z prostych rzeczy, trzeba tylko umieć je połączyć w coś skomplikowanego :) ciężko zbudować samolot mając tylko koła i pijanego pilota - co nie? ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się