Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

 

Chciałbym rozpocząć serię pod tytułem "Bo trening czyni mistrza". Na wstępie zaznaczę, że nie będzie tutaj cudownych prac wspaniałych renderów, wręcz przeciwnie.

 

Chodzi konkretnie o naukę, swoiste archiwizowanie postępów, o które tak będę się starał. Pierwszy etap przedstawia się następująco:

 

I ETAP

 

- Pendrive

- Pilot do telewizora

- Zegarek

- Telefon komórkowy

- Telewizor

- PS2

- Butelka

- Pasta do zębów (tubka + pasta)

- Wieża Hi-Fi

 

- KONTROLNY: ........................

 

Czego od Was oczekuje, szczerych prawdziwych opinii, pomocy w nauce technik modelowania, bo na tym opiera się ten projekcik.

 

Powyższa lista to rzeczy które chciałbym wymodelować po kolei, na końcu poproszę Was o projekt kontrolny, trudniejszy od tych wymienionych wymyślony przez Was, który ja postaram się stworzyć.

 

Bardzo proszę o aktywny udział w topicu wszystkich (zarówno bardziej jak i mniej zaawansowanych użytkowników) ja jestem bardzo początkujący, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Temat będę aktualizował mam nadzieję codziennie.

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

 

 

No to zaczynamy Pendrive:

 

Wzorowałem się na jakimś tam penie który posiadam proszę o komentarze:

 

800x600 3dsmax + VRay

 

WIP Renders:

 

http://img178.imageshack.us/img178/9118/pendrive01ym4.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/6551/pendrive02eg1.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/3258/pendrive03gc1.jpg

 

 

Siatka:

 

http://img152.imageshack.us/img152/4999/siatka01lv4.jpg

http://img386.imageshack.us/img386/7336/siatka02wk1.jpg

http://img178.imageshack.us/img178/6353/siatka03bm4.jpg

Edytowane przez noted
  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

"Na wstępie zaznaczę, że nie będzie tutaj cudownych prac wspaniałych renderów, wręcz przeciwnie."

nie mów tak może Ci coś fajnego wyjdzie;)

 

P.S witam na forum

 

P.S.S trochę za kwadratowy ten pendrive, ale leć dalej

Edytowane przez indian
Napisano

Ja również witam:)

Bardzo zcysto i klarownie rozpoczęty wątrk, to mi się podoba. Prosto z mostu, dokładnie i przejrzyście;) Podpisuję się pod przedmówcą. Poza tym, jak widzę w temacie wątku, nastawiasz się na rozwój, więc? Jestem przekonany, że metodą prób i błędów i cwiczeń, cwiczeń, cwiczeń dojdziesz do wprawy i na pewno wyjdzie cos bardzo dobrego;)

Mnie na razie sie podoba. Czysty przejrzysty model z siatką jak pupa niemowlaka;) Jedziesz dalej. Pamiętaj: nie spiesz się zbytnio z modelami. Rób dokładnie, to podstawa;)

 

Pozdrawiam,

Ciastuch.

Napisano

Witamy, na początku to napiszę, że wygodnej było by oglądać te obrazki od razu wyświetlone w oknie postu. Więc polecam ikonę takiego obrazka z górą nad tekstem w którym piszesz treść postu.

 

Będzie wygodniej, Pozdro

Napisano

A ja się tylko zastanawiam dlaczego butelka jest tak nisko (późno) na twojej liście ? Przecież to jest model na 10min (chyba, że masz jakąś wymyślną konstrukcję na myśli).

No i dołożyłbym na koniec też trochę organiki, nawet nie żeby zaraz na twarz się rzucać, ale jakiś kwiatek albo dłoń (dłoń nawet kiedyś była w speedzie) ?

Napisano

Dziękuje bardzo za ciepłe powitanie i za zainteresowanie moim wątkiem na początek:

 

streaker tak właśnie myślałem o czymś bardziej zaawansowanym :)

 

KamillM taki model wybrałem :) a chciałem odwzorować jak najdokładniej w następnych modelach postaram się zachować więcej krągłosci

 

Z materiałów jestem strasznie cienki generalnie nie umiem renderować to moja taka próba pierwsza proszę o komentarze a dzisiaj wieczorem jeszcze update z pilotem początkową fazą. Jak macie jakieś konkretne rady nie krępujcie się chętnie się zastosuje.

 

Oto render:

 

800x600 3dsmax + VRay

 

pendriver01zu5.jpg

 

Kompletnie nie wiem jak osiągnąć efekt takiego jakby złota oraz blaszki. Pomóżcie plz. Pozdrawiam!

Napisano

myślę że przydadzą sie chamfery na krawędziach jak już ktoś wcześniej wspomniał

musisz popracować nad materiami, ten metalowy element niech ma odbicia [używasz materiałów vray?], czy ten czarny jest naprawdę taki matowy, przydała by się jakaś mapka hdr, która by dawała fajne odbicia

 

poza tym fajnie, powodzenia

Napisano

Jesli renderujesz w vrayu to polecam strone http://www.vray-materials.de/

wystarczy sie zarejestrowac i mamy do dyspozycji cale mnowstwo gotowych materialow

Zachecam rowniez do odwiedzenia dzialu tutoriale o ile dobrze pamietam jest tak kilka przydatnych tutkow o mapowaniu

 

Pozdrawiam I zycze udanych modeli ;)

Napisano

Georgas wcale tak nie mysle ale uwazam ze warto od czasu do czasu tam zajrzec chocby poto aby dowiedziec sie w jaki sposob "spreparowny" jest dany material przed danego grafika... Co do strony ktora polecasz to przerabialem ja jakis czas temu ;]

 

Pozdrawiam

Napisano

Do autora:

Może się przyda jeżeli potem masz zamiar kupować jakieś książki do lepszej nauki to odradzam książki typu cały 3ds max !! w cenie 50zł bo to SHIT. Jeżeli bardzo chcesz książki to kupuj takie po 200,300zł może drogie ale warte, ale i tak najwięcej dowiesz się z neta :D

 

Co do modeli czekamy na więcej :D A co do tego to jest zbyt kańciasty :D

Napisano

Dzięki za te strony sporo się nauczyłem teraz przynajmniej wiem co ustawiam tyle o ile, co do strony z materiałami gotowymi to niestety nie wiem jak tego używać pobiera mi jakiś skrót do jakiejś bazy chyba i nie wiem jak tego używać.

 

Co do Pendriva to kończę już z nim bo czas na dalszą robotę oto ostateczny render:

 

800x600 3dsmax + Vray

 

pendriver02kj5.jpg

 

Następny będzie pilot mam nadzieję jeszcze dzisiaj, mam jednak dwa pytania jeszcze co do pena:

 

1) jak zrobić chropowatą powierzchnie nie używając bumpa, taki efekt można uzyskać dając refraction color na biały i 0,5 glosiness jednak wtedy jest on przezroczysty a jak taki efekt uzyskać na np. szarym kolorze jak blaszka od usb

 

2) jak wstawić napisy jak mam gotowy materiał sobie zrobiłem to jak wstawić tam napisy muszę używać tekstury która nadpisze mi materiał czy jest inny sposób (inny od elementu text w shapes bo to będzie za grube chyba trochę) jak uważacie?

 

Dzięki jeszcze raz za udział w temacie i pozdrawiam!

 

PS.

Obiecuje pilot będzie bardziej opływowy :D

Napisano
KamillM taki model wybrałem :) a chciałem odwzorować jak najdokładniej w następnych modelach postaram się zachować więcej krągłosci

A widziałeś wtyczkę usb z ostrymi jak brzytwa kantami? Bo ja nie. Chamfer się kłania.

Szczerze mówiąc mało się zmieniło od ostatniego renderu. Możesz pokazać referkę?

Napisano (edytowane)

Witam

No przyznam ze podziwiam Twój(Noted) zapał. Ja też z początku bawiłem się w modelowanie prostych rzeczy tj. pendrive, meble. . .mimo wszystko polecam abyś sobie narzucił coś trudniejszego, bo to z tym modelowaniem jest trochę jak z nauką pływania: "jak Cię nikt nie wrzuci na głęboką wodę to się nie nauczysz". . .Wtedy dopiero zobaczysz co robisz źle, na co masz zwrócić uwagę. . .Nauka na własnych błędach jest najbardziej owocna. Co do teksturowania i renderingu nie polecałbym "łapać klika srok za ogon" Chyba że wszystko przychodzi Ci z łatwością. . .no wtedy pozostaje mi życzyć samych sukcesów. . .

Edytowane przez Martinus
Napisano

Martinus Masz jakąś propozycje? Co byłoby dobre do prób modelowanie w mojej liście mogę oczywiście wprowadzić małe updaty :D

 

Sylwester był więc nic nie robiłem (Najlepszego wszystkim w 2009 roku), ale już zabieram się za robotę zróbmy może tak co proponujecie żebym wymodelował może będzie łatwiej :)

 

pozdrawiam

Napisano
Proponuję samochód.

No nie wiem czy samochód będzie łatwiejszy do pena ;) Proponuję dokończyć pena zgodnie ze sugestiami forumowiczów i dopiero wtedy zabrać się za coś nowego.

Napisano

Nie mówię, że łatwiejszy. Ktoś już pisał, że najlepiej rzucić się na głęboką wodę i spróbować wymodelować coś bardziej skomplikowanego niż pendrive, gdzie jedyne co się nauczysz to cut, extrude i inset :P Przy samochodzie nauczy się więcej i poćwiczy trochę wyobraźnię przestrzenną ;) Tak mi się przynajmniej wydaje, że to by było najlepsze.

Napisano

Ja myślę, że nie ma co iść na głęboką wodę, lepiej powoli robić coraz trudniejsze elemęty dbając o idealną siatkę, bezbłędnie ułożone poligony, chamfery, turbosmooth.

 

Ja zacząłem dosyć szybko robić skomplikowane obiekty nie myśląc zbyt dużo o topologii ułożeniu poligonów i ogólniej zrobieniu dobrej siatki. Teraz mam problemy, często robię w miarę fajne modele z fatalną siatką i topologią.

Napisano

zrób tego pena tak, żeby po dodaniu turbosmotha czy innego wygładzacza obiekt dalej był czytelny. Wtedy te proste extrudy i cut'y nabiorą zupełnie innego znaczenia :) I pamiętaj nie ma prostych modeli. Butelka też może być skomplikowanym obiektem. Może zróbcie sobie taką minibitwę nt. szklanki. Tylko niech to będzie naprawdę realna szklanka (nie taka z prospektu, tylko z kuchni :D)

Napisano

Witam ponownie

Widzę, że moja sugestia roznieciła zainteresowania w tym wątku. Podpisuję się pod propozycją KamillM. Modelowanie samochodu jest naprawdę niezłą lekcją. Z tego co też trochę czytałem na innych forach, anatomia(czyli modelowanie twarzy, ręki itp.) również nieźle wpływa na wyobraźnię przestrzenną , ale to, to już naprawdę głęboka woda. . .

Życzę powodzenia w odkrywaniu własnych możliwości.

Napisano

Audi TT.....i wtedy zlinczują cie ludzie z forum:D ja jestem zdania ze ucz sie na prostych modelach, ucz sie obsługi programu! rozwiązań i sztuczek nauczysz sie po kilku wiekszych modelach...ale obsługi programu ucz sie na boxach!

Napisano

ok postanowiłem że na razie zrobię pilota (według listy) a zobaczymy jak wyjdzie to postanowimy co dalej :P

 

Na razie taki problem jak poprawić tą siatkę (sam początek), aby to wyglądało przyzwoicie:

 

siatka01gu3.jpg

 

MS

 

siatka02pa2.jpg

Napisano

fajny wątek, oby kolega tego zainteresowania nie zaprzepaścił, to i ja się poduczę :P

ten pomysł ze szklanką jest świetny! to będzie mój kolejny po samochodziku z evermotion.

co do materiałów z wymienionej stronki - wszystko jest cacy tylko dla noobka - możne być problem nawet z ich poprawnym zastosowaniem :) wiec zgodzę się że proste wrzucanie ich sobie na modele niewiele nauczy ale na początek dojście do tego jak to zrobić to już jest coś :)

 

mileS - sam coś podobnego robię. tyle że ja od końca jadę. najpierw założyłem sobie dużą scene do zrobienia, a teraz wykonuję luźno z nią powiązane elementy... żeby zobrazować. robię dom z całym enviroment - to po drodze modeluje samochód do garażu XD

Napisano

Witam, mam takie pytanie do was, jak robicie np. jakis model,poprostu modelujecie cos skomplikowanego to uzywacie funkcji detech ? przy jakis szczegolach czy wszystko wychodzi i jest czescia jednego boxa lub playn'a ?!

Napisano
Audi TT.....i wtedy zlinczują cie ludzie z forum:D ja jestem zdania ze ucz sie na prostych modelach, ucz sie obsługi programu! rozwiązań i sztuczek nauczysz sie po kilku wiekszych modelach...ale obsługi programu ucz sie na boxach!

Tak się do końca nie da... przyjdzie zrobić coś skomplikowanego, rozbudowany projekt i zaczną się problemy jakich bawiąc się boxami nie uświadczysz. Jak mawiała moja matematyczka z liceum - lepiej zrobić jedno trudne zadanie, niż 10 prostych.

 

Witam, mam takie pytanie do was, jak robicie np. jakis model,poprostu modelujecie cos skomplikowanego to uzywacie funkcji detech ? przy jakis szczegolach czy wszystko wychodzi i jest czescia jednego boxa lub playn'a ?!

Nie. Przynajmniej nie w takim wypadku jak tutaj napisałeś.

Napisano

noo na tutkach to nawet i troche auta zrobilem ;] ;p na tutkach to najlatwiej, chcialem poprostu sam cos zrobic nom ale nie wyszlo ;p trzeba troche pocwiczyc jeszcze ;p moze wezme sie za cos prostrzego,a to kiedys tam dokoncze moze. A co do tego mp3 to chociaz od gory widok wmiare zaczynal wychodzic ;p.

Napisano

ucz sie ucz nauka to potegi klucz...

pocwicz na bardzoooo prostych obiektach i zrozum siatke troche ... powodzenia

zobacz moje boje w podpisie moze cos ci pomoze ;)

Napisano

A ja w przerwie od pilota zacząłem próbować robić auto na razie wrzucam to co mam bo jak na początku jest aż tak tragicznie to zacznę od nowa ewentualnie

 

bmw1ua0.jpg

bmw2rl0.jpg

bmw3yo9.jpg

Napisano
Tak się do końca nie da... przyjdzie zrobić coś skomplikowanego, rozbudowany projekt i zaczną się problemy jakich bawiąc się boxami nie uświadczysz. Jak mawiała moja matematyczka z liceum - lepiej zrobić jedno trudne zadanie, niż 10 prostych.

 

nie sztuka zacząć skomplikowany projekt, tylko, że czasami problemy jakie się napotyka po drodze, jeśli nawet ominiemy to trochę po macoszemu, a najgorzej jak Ci się piętrzą i sprawiają, że projekt który powinieneś robić godzinę robisz pięć...

po czym okazuje się, że wystarczyło dokładnie tutka jednego albo dwa przeczytać odpowiedniego i by się błędów nie popełniło.

naprawdę wiele można się nauczyć z prostych rzeczy, trzeba tylko umieć je połączyć w coś skomplikowanego :)

ciężko zbudować samolot mając tylko koła i pijanego pilota - co nie? ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności