G.P Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 (edytowane) Kim Davidson prezes i wspolzalozyciel firmy Side Effects dodal ciekawy wpis na swoim blogu, traktujacy o nadchodzacej oznaczonej numerkiem 10 wersji sztandarowego pakietu, jakim jest Houdini. Edytowane 13 Marzec 2009 przez G.P 1
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 Fajne te filmiki na blogu! Zapowiada sie najs! :)
Destroyer Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Nom wygląda bardzo fajnie :) Ciekawy koment się tam pojawił Houdini and Blender are the only 2 apps I use. 3DS, XSI, Lightwave and Maya are dead to me. Ciekawe połączenie :) Dla niekomercyjnych projektów Blender 2.5 + Houdini 10 Apprentice HD = 99$ i bije na łeb max, maye i XSI możliwościami i ceną :) no i nie wspominając, że z daleka od zła Autodesku :D (Tak wiem że nie ma jeszcze ani jendego ani drugiego ale zanim znajdę trochę wolnego czasu to już na bank bedą :D a Houdini to już prawie jest ;)) I dwa pytania dla userów Hudego: Czy uzytkownicy Apprentice lub Apprentice HD też mają dostęp do codziennych buildów i beta wersji? Chyba tak ale wolę zapytać :) I jeszcze ciekawi mnie jak działa ta funkcja z dymkiem, symulacja na 50 Voxelów, a potem upres, jak on działa? jak szybko? nie przeprowadza symulacji od nowa i nie zmienia ogólnego wyglądu symulacji tylko dodaje więcej szczegółów? np. w majce to po zwiększeniu ilosci woxelów trzeba wszystko przesymulować od nowa a i zachowanie fluidu się zmienia :/
piotrek Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Nawet nie musisz mieć HD, by mieć dostęp do codziennych buildów. Wchodzisz na stronę i ściągasz sobie builda. Może działać na bezpłatnej licencji.
G.P Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 Czy uzytkownicy Apprentice lub Apprentice HD też mają dostęp do codziennych buildów? Tak :) i beta wersji? W przypadku Houdiniego 10 do wersji beta maja dostep uzytkownicy Apprentice HD. SESI zezygnowalo z public beta dostepnej dla kazdego, ktora byla do tej pory, na rzecz closed beta (ciekawe dlaczego?). I jeszcze ciekawi mnie jak działa ta funkcja z dymkiem, symulacja na 50 Voxelów, a potem upres, jak on działa? jak szybko? nie przeprowadza symulacji od nowa i nie zmienia ogólnego wyglądu symulacji tylko dodaje więcej szczegółów? np. w majce to po zwiększeniu ilosci woxelów trzeba wszystko przesymulować od nowa a i zachowanie fluidu się zmienia :/ Nie mam pojecia, ale polecam lekture: http://www.cs.cornell.edu/~tedkim/WTURB/ Bo zdaje sie, ze na tym toto bazuje.
Destroyer Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Dzięki chłopaki za odpowiedź! :) G.P czytalem o tym z wątku "autodesk bashing" na CGTalku zatytułowanym "Maya need total rewrite" :P ktoś zaproponował to jako upgrade do mayi 2010 ale pewnie i tak tego nie będzie :/Ja za to zaproponowałem implementacje badań Rona Fedkiwa ze Stanfordu, a co :D
SYmek Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Ja przy okazji wrzucę (nie chce robić nowego wątku) interesujące 50 minut z eventu w Gnomonie na temat powstawania efektów do Mumii III. http://www.gnomonschool.com/events/mummy/mummy.php Większość z prelegentów jest dobrze znana użytkownikom Houdiniego z forów i list dyskusyjnych. pozdr., skk.
streaker Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 Houdini and Blender are the only 2 apps I use. 3DS, XSI, Lightwave and Maya are dead to me. A ja sobie obiecałem, że gdy wyjdzie H10 i B2.5 to się im bliżej przyjrzę. Oba wydają się zmierzać w ciekawym kierunku :) Choć w obu przypadkach największą barierą jest chyba ui - w przypadku B sprawa jest dość oczywista, a H - przytłaczający interfejs, mnóstwo ikonek, pasków, zakładek, mnóstwo kolorów i za cho**re nie mogę się połapać (wiem, że wszystko z czasem przyjdzie, ale to miał być ten super user-friendly ui, a nie jest :P przynajmniej dla mnie).
Destroyer Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 to miał być ten super user-friendly ui, a nie jest a widziałeś poprzedni? :P tamten to nawet ładny nie był :D tyle mogę powiedzieć XD
SYmek Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 a H - przytłaczający interfejs, mnóstwo ikonek, pasków, zakładek, mnóstwo kolorów i za cho**re nie mogę się połapać (wiem, że wszystko z czasem przyjdzie, ale to miał być ten super user-friendly ui, a nie jest :P przynajmniej dla mnie).hmm, chyba nie zadales sobie trudu przejrzenia jakichkolwiek tutoriali ;)
Destroyer Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 No nie dość że tak dużo tych ikonek to jeszcze pochowane gdzieś po kątach :D Ale na tych screenach GUI hudego ładniejsze od XSI :)
streaker Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 Destroyer - a ja nie mówie, że nie jest ładny dla oka, bo jest. Ja mówie, że jest przytłaczający (mnóstwo ikonek, zakładek etc.) i nie do końca przejrzysty (bo wszystko wywalone na wierzch) i czasem trudno znaleźć to co się chce. SYmek - a po co te screeny jak obaj dobrze wiemy, że dałeś uporządkowane i dostosowane dla konkretnej czynności ui houdiniego, a xsi z wywołanym najbardziej pokręconym oknem czyli render managerem. Nieładnie tak naginać fakty do swoich racji :P http://streaker.thetastudio.pl/img/xsi_houdini.jpg A swoją drogą co ma xsi do rzeczy ? :P
SYmek Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 (edytowane) SYmek - a po co te screeny jak obaj dobrze wiemy, że dałeś uporządkowane i dostosowane dla konkretnej czynności ui houdiniego, a xsi z wywołanym najbardziej pokręconym oknem czyli render managerem. Nieładnie tak naginać fakty do swoich racji :P http://streaker.thetastudio.pl/img/xsi_houdini.jpg A swoją drogą co ma xsi do rzeczy ? :P E, hmm, no, zeby sie posmiac :). Teraz H. w wersji pocket PC (rozmiar okna oryginalny): Konczac zarty, naprawde nie wydaje mi sie, zeby H. odstawal od reszty peletonu pod wzgledem czytelnosci GUI. Lubie wyglad XSI i uwazam, ze jest swietnie zaprojektowany (choc popup'y niejednego wkurzaja), ale sadze, ze H. tu nie jest w tyle. Gorzej z innymi rzeczami (w XSI wiekszosc operacji w GUI wykonuje sie szybciej, jest bardzo wygody). Edytowane 15 Marzec 2009 przez SYmek
Destroyer Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 streaker nie nawązywałem do Twojej wypowiedzi tak tylko stwierdziłem fakt ;) A jak już pokazujemy swoje okienka to i ja coś pokaże ;) Grida i klukę też mogę schować :P
Gość e=mc^2 Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 Destroyer - LOL. Ze schowanym gridem i kulka to juz nie jest "expert mode" tylko... "god mode" :D LOL :) ps. cholera i znowu mniej niż 10 znaków;) jak to omijacie?
SYmek Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 (edytowane) Destroyer - LOL. Ze schowanym gridem i kulka to juz nie jest "expert mode" tylko... "god mode" :D "God mode" to byłby czarny ekran z promptem i komendami w MELu. Na początku było słowo ;) SYmek - dzieki za linki gnomonowe - fajna sprawa (jakby jeszcze w polowie drugiego filmiku dali im mikrofon jakis to w ogole bylby super -____-). Wiele osob narzeka na Maye (na zasadzie "buuu ale stary soft") a tam co chwilke "we did it in Maya" (jak w 99% making offow jakie widzialem) i od czasu do czasu pojawia sie Houdini do efektów. Stad pytanie - jak tam u chudego z dwoma rzeczami - z modelowaniem w samym Houidinim (wiem wiem - modelować sobie mozna w notatniku nawet ;) i z "Character Animation"?Narzekają freelensi, bo to nigdy nie był soft pod strzechy, napisano go dla studiów z mocnym supportem developerskim. A że zajęła tam miejsce wiele lat temu po wygryzieniu Softimaga|3D, zostanie tam jeszcze długo ;). Wymieniasz akurat dwie rzeczy, do których Houdini jest najrzadziej używany. W przypadku modelowania jest to po prostu sprawa filozofii programu. Trudno się w nim modeluje ręcznie, a tak pracuje większość ludzi. W modelowaniu proceduralnym konkurencją jest dla niego tylko MEL ;). Natomiast w przypadku animacji jest to przede wszystkim kwestia kwalifikacji. Mało kto zna ten toolset na tyle, by w nim sprawnie rigować i animować. Nie wydaje mi się, żeby mu czegoś tu brakowało - nawet jeśli nie wszystko jest dopracowane i błyszczy, ale nie ma też czegoś, czego nie miałbyś w Mai. Wyjątkiem jest to, że w Houdinim możesz bardzo zaawansowany rig zrobić bez jednej linijki kodu. W Mai czy XSI to po prostu niemożliwe. pozdr., skk. PS Co do prezentacji z Gnomonu, to wybacz, ale źle słuchałeś ;). W 70% wypowiadają się tam użytkownicy Houdiniego o efektach zrobionych w Houdinim. Ciekawostą, choć nie zaskoczeniem dla znających temat, jest to, że Gnomon (sponsorowany przez Autodesk), opisuje sesję a'la "Maya and other tools". Takie kwiatki na cgsociety i innych są na porządku dziennym. Edytowane 15 Marzec 2009 przez SYmek
kamil.ochel Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 god mode to jest wtedy http://www.countrysidecabinetry.com/Desks/LR%20optimized%20large/30%2060%2046%20s%20rolltop%20computer%20desk.jpg z promptem... kurde zaciekawil mnie ten Houdini i chyba tak jak streaker zrobie podejscie do obojga :D
Tomek Kosiorek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Super! fajne filmiki, fajne linki - dzięki SYmek
Destroyer Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 kamil.ochel niezła fotka :D dobry patent dla dzieciaków, żeby szybko schować kompa gdzy mama idzie i udawać, że się uczą :D kurde zaciekawil mnie ten Houdini i chyba tak jak streaker zrobie podejscie do obojga :D No to kupą mości Panowie !! Tylko nie we mnie bo się obrażę :D Ciekawe ile osob odpadnie w przedbiegach :) ja od razu mówię, że mam słabą kondycję :P
Tomek Kosiorek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 ja już dawno poległem:D. Choć jest to software który mocno mnie pociąga to za chudy na hudego jestem:)
n-pigeon Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Wow, super :D Nie miałem pojęcia o programie Apprentice. Będzie trzeba kupić sobie Apprentice HD za jakiś czas :) , kiedy moje umiejętności animacji wzrosną. Blender + Houdini Apprentice HD = idealny zestaw na potrzeby własnego, niekomercyjnego, filmu animowanego :) Na stronce Hudego jest mnóstwo filmików szkoleniowych, ale czy ktoś znalazł jakąś pełną dokumentacje, w formie pisemnej? Takie filmiki są dobre by ogarnąć ogół programu, ale potem trzeba się wracać, bo na jeden raz się nie da wszystkiego zapamiętać. Kiedy uczyłem się Blendera najpierw, przeczytałem na jedno kopyto całego manuala, a potem mając go pod ręką, ćwiczyłem z programem. To dobry i szybki model poznawania programu, ale nie mogę nigdzie znaleźć takiej dokumentacji :/ Ciągłe ładowanie filmików i przewijanie to byłaby katorga xD
SYmek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Wow, super :D Nie miałem pojęcia o programie Apprentice. !? Na stronce Hudego jest mnóstwo filmików szkoleniowych, ale czy ktoś znalazł jakąś pełną dokumentacje, w formie pisemnej? Takie filmiki są dobre by ogarnąć ogół programu, ale potem trzeba się wracać, bo na jeden raz się nie da wszystkiego zapamiętać. Kiedy uczyłem się Blendera najpierw, przeczytałem na jedno kopyto całego manuala, a potem mając go pod ręką, ćwiczyłem z programem. To dobry i szybki model poznawania programu, ale nie mogę nigdzie znaleźć takiej dokumentacji :/ Ciągłe ładowanie filmików i przewijanie to byłaby katorga xD Dokumentacja do kilku ostatnich wersji jest tutaj. Nie ma natomiast wersji w pdfie, i trudno się ją drukuje. Najlepsza metoda uczenia to video stąd i przede wszystkim otwierania cudzych scen, w której zapisana jest cała historia powstawania. W helpie H. jest też kilkaset(?) scen z przykładami użycia poszczególnych nodów. pozdr., skk.
mathix Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Sporo się tych videotutów porobiło. Jak ostatnio siadałem do Houdiniego, było pod tym względem ubogo. Sidefx idzie we właściwą stronę w promocji programu, który co by tu nie mówić - odbiega filozofią od reszty. Mam ochotę coś wydłubać :]. W takich chwilach nienawidzę moich studiów :P
n-pigeon Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 @SYmek Wielkie dzięki za linka i rady :D Czegoś takiego szukałem. Na ich stronce nie wczytują się linki do Houdini Online Help i Houdini Example Files, nie wyświetla się link Learn More... obrazek też nie ma hiperłącza :/ , czy tak po prostu jest czy tylko ja mam coś zepsute? !? Co się dziwisz :D nie wiedziałem że udostępniają, po bardzo niskiej cenie, pełny program, prawie bez limitów :P Hudym jeszcze się nigdy nie bawiłem tylko bajerki oglądałem :)
SYmek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 @SYmek Wielkie dzięki za linka i rady :D Czegoś takiego szukałem. Na ich stronce nie wczytują się linki do Houdini Online Help i Houdini Example Files, nie wyświetla się link Learn More... obrazek też nie ma hiperłącza :/ , czy tak po prostu jest czy tylko ja mam coś zepsute? Do niektórych rzeczy pewnie masz dostęp po zalogowniu na stronę. Przykłady będą natomiast działały tylko lokalnie (po zainstalowaniu H.), bo te linki ładują je z automatu do sceny (to jest ten sam help, który przychodzi z programem).
Ramsez Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Próbowałem przez jakiś czas hudiniego ale odrzuciły mnie nody. Może trzeba do tego dorosnąć.
n-pigeon Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 (edytowane) @SYmek Dzięki, się zasysa to zaraz oblukam :) PS No to mi się podoba wersje na Winde, Maca, i prawie wszystkie najważniejsze dystrybucje Linuka + goła instalacja na Linuksa :P Żeby tak zawsze było :) Edytowane 16 Marzec 2009 przez n-pigeon
Dr0cK Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Nom, n-pigeon, to musze przyznac jest duzy plus Houdini´ego, ta wszechstronnosc platformowa. Jakze zadowolony bylem jak ujzalem ze istnieje installka dla Ubuntu. Jak bede mial wiecej czasu to si nim pobawie ale juz mnie zainteresowal.
SYmek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Ja czuje, ze kilka golych fakow by sie przydalo przywolac... myslalem, ze takie rzeczy ludzie wiedza ;) Zycze powodzenia, choc nie ukrywam, ze nie pierwszy raz widze taki entuzjazm... (sic!)
Reanimator Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Spoko, tak jest z kazdym softem, gdy wychodzi nowa wersja i zapowiadaja fajne rzeczy. Tylko ze te fajne rzeczy same sie nie robia. Tak bylo z ICE, tak jest z nowym Hudym.
deel77 Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 SideFx wie co robi. Ten soft istnieje na rynku dłużej niż nie jedno bardziej popularne narzędzie. Pewnie może być proste w użytkowaniu z przyjemniejszym UI, ale chyba nie o to chodzi aby dogodzić rzeszy freelancerów i amatorów tylko poważnym ($) klientom. Zapowiedzi 10 pokazują, że Houdini się jeszcze nie wypalił. Mam tylko nadzieję, że nie zrobią niespodzianki w stylu XSI nowa wersja - nowy właściciel Auto...
piotrek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Destroyer ─ odnoście tego twojego screena ─ się śmiejesz, ale ja gdy jeszcze coś w Maya robiłem to właśnie tak wyglądał u mnie UI. Tyle, że schowany miałem jeszcze pasek tytułowy. Wszsytko było pod Hotkeyami. Wbrew pozorom, bardzo szybki i wygodny UI. ;P
n-pigeon Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 @SYmek Hehe, dzięki, nie ukrywam że też nie raz widziałem taki entuzjazm, tyle że chodziło o Blendera xD Skoro ogarnąłem Blendera i ZBrusha to pewnie i z Hudym sobie poradzę :) ale nie spieszy mi się. @Dr0cK Tak jest ale niestety nie DEB, instalka skryptowa wiec trzeba się pobawić w wpisywanie "yes" xD, a potem samemu zrobić aktywatory :P Jeśli będziesz miał problem pisz na PW (ja miałem, nie chciał się zainstalować gdzie ja każe ;/).
Baggins Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Pewnego dnia przyjdzie Autodesk do sidefx, kupi Hudego i wszyscy bedziemy jak jedna wielka kochajaca sie rodzina ;-)
n-pigeon Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 @Baggins Nom, racja, a potem kupi Lightwavea i pewnie też Modo, kiedy dojdą narzędzia do animacji :D Będzie zło xD
SYmek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Pewnego dnia przyjdzie Autodesk do sidefx, kupi Hudego i wszyscy bedziemy jak jedna wielka kochajaca sie rodzina ;-) Niejednemu by to poprawilo chumor ;) pozdr., skk. PS A ze chlopaki zaraz wroca do Maxa i Mai, nie mam zludzien :)
streaker Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 (edytowane) PS A ze chlopaki zaraz wroca do Maxa i Mai, nie mam zludzien :)[/QUOTe] No pewnie, że wrócimy :P Ja houdiniego jako ciekawostkę traktuję... tzn. sam soft ciekawy, ale średnio podpadający pod moją codzienną robotę (ot choćby te modelowanie) Niejednemu by to poprawilo chumor ;) No... zarządowi ad na przykład... :P Spoko, tak jest z kazdym softem, gdy wychodzi nowa wersja i zapowiadaja fajne rzeczy. Tylko ze te fajne rzeczy same sie nie robia. Tak bylo z ICE Ale też nie da się zaprzeczyć, że wspomniany ICE, to zaje***ty kawałek technologii :) Edytowane 16 Marzec 2009 przez streaker
Destroyer Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 PS A ze chlopaki zaraz wroca do Maxa i Mai, nie mam zludzien :) To tak jabyśmy dali do zrozumienia że rzucamy w diabły te maxy maje i inne stare padaki :D Ja osobiście obiecuję że Hudego ruszę do końca roku :D
SYmek Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 (edytowane) Skoro ogarnąłem Blendera i ZBrusha to pewnie i z Hudym sobie poradzę :) he, he. (ja miałem, nie chciał się zainstalować gdzie ja każe ;/).Ręcznie rozpakować i wrzucić gdzie dusza zapragnie. Tutaj najprostszy przepis dla zainteresowanych. Edytowane 16 Marzec 2009 przez SYmek
Tomek Kosiorek Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 też miałem napisać coś w podobie do SYmka na nalogię n-pigeona:D W sumie czad porównanie:)
Tomek Kosiorek Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 ma na pewno jedne z najlepszych dostępnych w "stamdardowych" pakietach. jednak drugie na pewno to to, że nie jest to proste i wymaga sporej pracy i znajomości anatomii Hudego. Trzecie na pewno to to, że nie jest to w stylu Pain Effects:) Tyle ode mnie ale może się mylę- nie przebrnąłem przez prawdziwe podstawy Hudego jedynie się nim bawiłem w miarę swoich możliwości:)
SYmek Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Jeszcze pytanko do chudych wymiataczy ;) Na screenie przyuwazylem tam jakis L-system. Czyzby Houdini mial jakos ladnie i latwo (powiedzialem latwo? Mialem na mysli L A T W O :P) rozwiazane roslinki w stylu majowych paint effects? Widzialem kilka miazdzacych renderow roslin z Hudego ale prawde mowiac g.... zrozumialem z matematyczno-fizyczno-bilogicznego wykladu im towarzyszacego... Shame on me. Nie mam zludzen co do opanowania przeze mnie Houdiniego ale to jedno chcialbym wiedziec ;) Masz na myśli to, lub to? Tutaj komplikacją jest, że autor chciał, aby to wszystko było jakoś "fizyczno-biologiczno" poprawne, ale nie jest to przecież konieczność! Jak by nie było, jak pisze Tomek, wciąż nie jest to paint effect. L-System w H. jest goły jest szkielet nieboszczyka. Dressing musisz sam zrobić ;).
n-pigeon Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 @SYmek Dzięki za pomoc, niech na razie zostanie w optcie tam gdzie chciał jak wyjdzie 10 i będę przeinstalowywał to skorzystam.
SYmek Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 ...niech na razie zostanie w optcie tam gdzie chciał jak wyjdzie 10 i będę przeinstalowywał to skorzystam. Ok, tylko pamiętaj, że możesz mieć wiele wersji jednocześnie, od 8.2 po 10.0, więc nic nie musisz przeinstalowywać ;). pozdr., skk.
Ramsez Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 L-system to dosyć obszerny temat: http://cmivfx.com/SideFX_Houdini_Training/h_lsys_1/default.aspx Praca w tym troszeczkę przypomina logo komeniusza: http://www.logokom.yoyo.pl/ tyle że w 3D.
Destroyer Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 W logo komeniuszu swego czasu wymiatałem ..... na tle klasy :D
Ramsez Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Swego czasu na tym forum był nawet temat w którym userzy proponowali jakiś efekt, który próbowali odtworzyć w hudym.
Destroyer Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Pamiętam ten wątek :) ogień z boxa to jeszcze ktoś zrobił ale potem było coś o roślinkach które tworzą kolejne roslinki i wszystko umarło :) Znalazłem :) klik to będzie reaktywacja? :)
Ramsez Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Heh nie wiem ja sobie ściągnąłem hudego i przerabiam tutki ze strony producenta i coraz bardziej podoba mi się ten program. Czasami mam wrażenie ze max to sredniowiecze w porównaniu z tym co hudini oferuje w kwestii modelowania proceduralnego, fxów etc. Jedyna niedogodność jest taka, że trzeba pisać dużo skryptów czy też expressions jak to nazywają.
Destroyer Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Czasami mam wrażenie ze max to sredniowiecze w porównaniu z tym co hudini oferuje w kwestii modelowania proceduralnego, fxów etc. To nie wrażenie to twardy fakt :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się