Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 256
  • Wyświetleń 36,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Łał. Podziw, naprawdę widać postęp patrząc na pierwsze prace. Twórz dalej. :)

Napisano
  • Autor

Rzucę prackę z dzisiejszego malarstwa, heh wybaczcie mi jakość zdjęcia i ten nos, modelka uparła sie uciec wcześniej niż zwykle. Nie zdążyłem dokończyć. 3h roboty 50x70

 

dscf1008net.jpg

 

Tak wogóle to bym powrzucał moje ostatnie węglowe historie na A1 ale chwilowo nie mam jak.

Edytowane przez comander_barnik

Napisano
  • Autor

Next łan, kolejne malowanie, nieco mniej udane (50x70 akryl, 4h)

p1140485net.jpg

 

i z dzisiaj, nowy model odrazu sie na świeżo rysuje. Jak na za wielu zajęciach jeden siedzi to mimowolnie rysuje sie dużo to co się zapamiętało a nie co widzi. (100x70, węgiel, 4h)

p1140484net.jpg

Napisano

Bardzo mi sie podobaja ostatnie prace, szczegolnie te malowane, super kolorki maja. Nawet jesli anatomia miala byc realistyczna, to sie nie przyznawaj, moim zdaniem w tej postaci fajnie wspolgra ze stylem malowania :)

Napisano
  • Autor
Nawet jesli anatomia miala byc realistyczna, to sie nie przyznawaj

 

Wezmę sobie to do serca, dzięki :D Żadnych podstaw anatomicznego rysunku jeszcze nie miałem.

Napisano

Nie odbieraj tego jako pojazd po anatomii, ja sie tez na tym nie znam i nie krytykuje, bo nic konstruktywnego nie napisze :) Glowna mysl byla taka ze fajne te prace, a nie ta ze maja zla anatomie ;)

Napisano
  • Autor

No to po długiej przerwie znowu Ps, wrzucę potem jeszcze kilka moich węgli.

3-4h na rozruszanie się i wyrwanie z monochromatu.

 

50comiccitynet.jpg

86368554.jpg

Edytowane przez comander_barnik

Napisano

W pierwszym bardzo podobają mi się kolory, ale perspektywa padła. Gdzie te węgle?:P

Napisano
  • Autor

52hereitends.jpg

 

38399919.jpg

 

Pierwsze 2h drugie 1,5 koło. Odrdzewianie skila, boże jak trudno się zmusić do pracy... A węgli jeszcze nie ma bo byłem na plenerze (taki gdzie rysuje sie tylko postacie :P) Tamte wyszły o niebo lepsze ale nadal nie mam jak wyciągnąć ich ze szkoły i obfotografować xD

Napisano

plener pod Poznaniem? ;]

 

ten drugi to z natury? kolor kladles na innej warstwie czy odrazu tak pojnechales?

brakuje mi w nim jakiegos bardziej nasyconego punktu

Napisano
  • Autor

Ano pod Poznaniem ^^ skąd wiesz?

A ten kolor to wszytsko odrazu sie malowało tylko tej żółci na górze dałem na oddzielnej warstwie 20%.

Napisano

obczailem pania Daniele z telefonem i przypomnialo mi sie ze Bunia (Magda) tez robila taka poze, pokazalem jej i potwierdzila, ze jestes od niej z grupy =]

Napisano

bardzo ciekawe :) w twoich pracach podobaja mi sie najbardziej kolory, pozdrawiam i powodzenia.

Napisano

metro bombowe.

ja bym jeszcze pare tagow i jakiegos wrzuta dolepil ;]

Napisano
  • Autor

Oks, no to teraz robię nareszcie coś większego. To narazie WIP i szczerze mówiąc nie wiem co by dalej z tym zrobić oprócz kilku szczegółów i lekko białej faktury w overlay pod koniec. Komentarze i jakieś porady co do poprawek mile widziane L-:

 

28140392.jpg

Napisano
  • Autor

Postępówka, szanse na skończenie w najbliższym czasie 65%, chociaż w obecnym stadium nawet mi się podoba. oryginał miał coś koło 5000x2000 pixów....

 

68048988.jpg

Napisano

Powiedz, czy zaczynasz b&w i później nakładasz kolorek na overlay'u, czy może od razu jedziesz kolorem ? Bardzo fajne pracki :)

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Dzięki,

różnie to bywa - przy speedach zazwyczaj siekam odrazu kolorem. Do większych prac ostatnio robie najpierw bw a potem kolor (tyle że nie overlay a warstwa koloru z ok 20% opacity).

Napisano

o, to jest ciekawa metoda, muszę wypróbować. Wiesz sam się przymierzam do różnych sposobów i chcę się nauczyć "kolorować" obrazki po b&w.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

no ma swoje zalety bo w bw łatwiej ustawić walor i kontrasty w scenie i zrobić ją bardziej klimatyczną.

 

A tymczasem umieszczam kolejną ilustrację z ps'a

 

50602437.jpg

Napisano
no ma swoje zalety bo w bw łatwiej ustawić walor i kontrasty w scenie i zrobić ją bardziej klimatyczną.

 

W sumie racja, ale kiedy mocno zaczynasz operować kolorami dopełniającymi w scenie sytuacja przestaje być tak oczywista. Bywa to więc zwodnicze. W gruncie rzeczy wyrobienie sobie postrzegania koloru w jego trzech wymiarach czyli odcieniu, walorze i nasyceniu jest chyba najważniejszą rzeczą dla malarza i nie ma znaczenia czy tradycyjnego czy nie...

Obraz stanowi pewną całość i takie rozbijanie go na czynniki pierwsze jest pewnie rozsądne z dydaktycznego punktu widzenia, ale biorąc pod uwagę to że praktycznie wszystko jest ze sobią ściśle powiązane, ciężko te teoretyczne zasady czasem wcielić w życie.

Pewnie dlatego tak istotne jest malowanie z natury, bo w niej wszystko jest bezsprzecznie idealnie takie jak powinno być, oczywiście zakładając naturalizm w przestawieniu. Mozna samemu wyciągnąć wnioski zamiast naśladować cudze, czasem bardzo uproszczone wizje świata. Szczególnie że - nie oszukujmy się - bazując np. na tutorialach czy książkach można nauczyć się pewnych skrótów które umożliwiają szybką pracę, ale na dalszym etapie mogą zacząć być kulą u nogi...

Napisano

Racja, można i w ten sposób. To jest powodem, dla którego na pierwszym miejscu stoją dla mnie ćwiczenia z natury, tutoriale rzadko oglądam, a jeśli już, to dla ciekawostek i podglądu na cały workflow. Przyznać jednak muszę, że bywają w nich zawarte mądre myśli, które nie raz potrafią mi otworzyć o czy na pewne rzeczy.

Napisano
Przyznać jednak muszę, że bywają w nich zawarte mądre myśli, które nie raz potrafią mi otworzyć o czy na pewne rzeczy.

 

Nie no, jasne, mnie chodziło tylko o to by bezkrytycznym być jednynie wobec natury :) Ludzie się mylą, mają swoje słabsze strony. Warto podpatrywać innych, ale i pamiętać że ksero z ksera zawsze jest gorsze niż ksero z oryginału :)

Napisano

Zgadzam się, dlatego chciałem zaznaczyć, że jedynie podpatruję niektóre metody.

Bo prawdą jest, że ile ludzi tyle zdań/upodobań i tak na dobrą sprawę, to może im się pracować najwygodniej w taki sposób, w jaki ty nie cierpisz. Najpowszechniejszy przykład, to chyba to, że jedni po prostu lubią/więcej widzą w b&w, a inni jadą wpierw kolorem.

Najlepiej po prostu nie opierać się za bardzo na czyichś metodach.

Napisano
  • Autor

Okej no to teraz parę szkic setów, pierwszy (oczy, uszy etc) jest dość stary bo ze środka pierwszego semestru tego roku akad.

Pozostałe już świeże ze stycznia i lutego. Wrzuciłem takie giganty bo miniaturek zwyczajnie nie byłoby sensu pokazywać.

Przy niektórych można zobaczyć takie ciemne pasy - to przez format, nie miałem jak zeskanować w całości.

Technika: ołówek (pierwsze) czarny żelpen (pozostałe).

A mały błąd się wkradł, przy 2 secie (statki) nie pamiętałem daty więc wpisałem przybliżoną

teraz dopiero zauważyłem że data była ^^

 

rys187setnet.jpg

 

rys206setnet.jpg

 

rys209setnet.jpg

 

rys210setnet.jpg

 

rys213setnet.jpg

 

komentarze mile widziane, pozdro

Edytowane przez comander_barnik

Napisano

Bardzo zacne te oczka i uszka, podoba mi się ta uporządkowana kreseczka, której mi brakuje :). Stateczki, konstrukty i robot też fajne.

kolejny nieprzydatny komentarz ;p, ale pochwalić też czasem warto

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

No to pare nowszych, nieco szkiców, nieco BW 2 pracki normalne. Statki latające były na konkurs psd "Zainspirowani Japonią" anie nieprzebiłem się bo głosowali internauci (potęga neostrady i zmiennego IP xD)

Dziadek z obserwacji namalowany w ok 3h

ostatni envir pionowy nadal w trakcie malowania (wszelkie hinty odnośnie koloru kompozycji i wogóle mile widziane, koloru się jeszcze boję ^^)

 

69397993.jpg

 

99163976.jpg

 

12960964.jpg

 

 

 

i ewolucyjka pomysłu na japonię, szkice z flasha, tak jak te powyżej:

21104280.jpg

 

75450266.jpg

 

20747885.jpg

 

88460192.jpg

 

 

no i ten envir w robocie

87853262.jpg

 

96443049.jpg

 

55512304.jpg

 

 

83349481.jpg

 

komenty mile widziane

Napisano

Hu hu, mocne rzeczy. Dziwię się małej ilości komentarzy, według mnie potencjał masz ogromny. Rad warsztatowych żadnych nie dam, bo nie moja liga. Według mnie głównym problemem jaki musisz przetrawić to nie przedstawienie obiektów, ale zrobienie tego w efektowny, czasem wręcz efekciarski sposób. Skupić się na historii, przemyśleć jak wzrok widza ma wejść w obrazek i jak z niego wyjść, co się ma stać po drodzę...

Napisano

tych 5 stateczkow z poprzedniego posta bardzo fajne, podoba mi sie styl i concept. enviro troche mniej ,ale tez fajne, bardzo luzne dorbe na thumbnailsy. podkolorowane wersje monotonne za to, troche nudne swiatlo i przydaloby sie troche kolorystyke rozbic i odejsc od cieplych monochromow.

Napisano
  • Autor

woah, kto tu zawitał

 

SBT77: nie twoja liga? nie żartuj kolego ^^ Jeszcze mi daleko do dobrego skilla ale dzięki za pozytywna opinię. co do tej "psychologii widzenia" to szczerze ani trochę się nad tym nie zastanawiam jak to ludzie będą oglądać. Poprostu maluję tak jak czuję ze powinno być. Dzięki za zwrócenie uwagi, popracuję nad tym.

 

Obvious: dzięki za koment, sugerujesz ze powinienem olać malowanie najpierw BW a potem podkolorowywanie? Malować odrazu kolorem, zgadza się? Bo wiesz ten sposób mi bardzo podpasował ze wzgledu na szybkie prawidłowe rozłożenie walorów w scenie.

Napisano

zawsze możesz sobie zrobi maskę z brakiem saturacji i sprawdzać jak ci się walor układa. Ja tak przynajmniej robię wydaje mi się to dobre rozwiązanie :)

Napisano

Tak maski sie przydaja, ale Coyote pomylil maske z warstwa ;>

Napisano

fakt pomyłka warstwa z suwaczkiem hue/saturate (zawsze automatycznie wrzuca maskę może przez to mnie tak zmyliło) :)

Napisano

Rafal niebawem dostanie nowego Intuosa, zobaczymy co nam wtedy zmaluje ;]

Napisano
  • Autor

hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym. teraz pytanie bo mi Ice powiedział pozaforum że powierzchnia robocza Intuosów się WOGÓLE nie ściera nawet po 2 latach pracy. Mój Bamboos po roku już był tak zjechany że można było się w nim przejrzeć jak w lustrze, więc sami rozumiecie jak trudno mi w to uwierzyć. Prawda to? Czy nie do końca?

Napisano
hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym.

 

I co - duża różnica ? Można już na tym swobodnie rysować jak na kartce ?

Napisano
hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym. teraz pytanie bo mi Ice powiedział pozaforum że powierzchnia robocza Intuosów się WOGÓLE nie ściera nawet po 2 latach pracy. Mój Bamboos po roku już był tak zjechany że można było się w nim przejrzeć jak w lustrze, więc sami rozumiecie jak trudno mi w to uwierzyć. Prawda to? Czy nie do końca?

 

potwierdzam.

tzn trójki dotyczy..nie wiem czy w czwórce jest ta sama..rysiki też na lata starczają...ja już chyba jadę piąty rok na tym samym...no ale ja prawie nie maluję :) (w ogóle matko..prawie 5 lat mam tablet już..myślałem że jakieś 2-3 ale sprawdziłem stare wątki na forum..staro się poczułem...)

 

pzdr.

Napisano
  • Autor

holy shit - nie zasłużyłem na coś tak dobrego xD Tylko malować do rana ^^ Czy maluje się jak tradycyjnie? hmmm nie jestem pewien, jeszcze przyzwyczajam się do niego, strasznie mi się podobają te końcówki - gumowa wręcz wspaniale się prowadzi - kojarzy mi się idealnie z charakterem takiego simple brusha z opacity dynamics :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności