Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 256
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Rzucę prackę z dzisiejszego malarstwa, heh wybaczcie mi jakość zdjęcia i ten nos, modelka uparła sie uciec wcześniej niż zwykle. Nie zdążyłem dokończyć. 3h roboty 50x70

 

dscf1008net.jpg

 

Tak wogóle to bym powrzucał moje ostatnie węglowe historie na A1 ale chwilowo nie mam jak.

Edytowane przez comander_barnik
Napisano

Next łan, kolejne malowanie, nieco mniej udane (50x70 akryl, 4h)

p1140485net.jpg

 

i z dzisiaj, nowy model odrazu sie na świeżo rysuje. Jak na za wielu zajęciach jeden siedzi to mimowolnie rysuje sie dużo to co się zapamiętało a nie co widzi. (100x70, węgiel, 4h)

p1140484net.jpg

Napisano

Bardzo mi sie podobaja ostatnie prace, szczegolnie te malowane, super kolorki maja. Nawet jesli anatomia miala byc realistyczna, to sie nie przyznawaj, moim zdaniem w tej postaci fajnie wspolgra ze stylem malowania :)

Napisano

Nie odbieraj tego jako pojazd po anatomii, ja sie tez na tym nie znam i nie krytykuje, bo nic konstruktywnego nie napisze :) Glowna mysl byla taka ze fajne te prace, a nie ta ze maja zla anatomie ;)

Napisano

52hereitends.jpg

 

38399919.jpg

 

Pierwsze 2h drugie 1,5 koło. Odrdzewianie skila, boże jak trudno się zmusić do pracy... A węgli jeszcze nie ma bo byłem na plenerze (taki gdzie rysuje sie tylko postacie :P) Tamte wyszły o niebo lepsze ale nadal nie mam jak wyciągnąć ich ze szkoły i obfotografować xD

Napisano

plener pod Poznaniem? ;]

 

ten drugi to z natury? kolor kladles na innej warstwie czy odrazu tak pojnechales?

brakuje mi w nim jakiegos bardziej nasyconego punktu

Napisano

obczailem pania Daniele z telefonem i przypomnialo mi sie ze Bunia (Magda) tez robila taka poze, pokazalem jej i potwierdzila, ze jestes od niej z grupy =]

Napisano

Oks, no to teraz robię nareszcie coś większego. To narazie WIP i szczerze mówiąc nie wiem co by dalej z tym zrobić oprócz kilku szczegółów i lekko białej faktury w overlay pod koniec. Komentarze i jakieś porady co do poprawek mile widziane L-:

 

28140392.jpg

Napisano

Powiedz, czy zaczynasz b&w i później nakładasz kolorek na overlay'u, czy może od razu jedziesz kolorem ? Bardzo fajne pracki :)

 

pozdrawiam

Napisano

o, to jest ciekawa metoda, muszę wypróbować. Wiesz sam się przymierzam do różnych sposobów i chcę się nauczyć "kolorować" obrazki po b&w.

 

pozdrawiam

Napisano
no ma swoje zalety bo w bw łatwiej ustawić walor i kontrasty w scenie i zrobić ją bardziej klimatyczną.

 

W sumie racja, ale kiedy mocno zaczynasz operować kolorami dopełniającymi w scenie sytuacja przestaje być tak oczywista. Bywa to więc zwodnicze. W gruncie rzeczy wyrobienie sobie postrzegania koloru w jego trzech wymiarach czyli odcieniu, walorze i nasyceniu jest chyba najważniejszą rzeczą dla malarza i nie ma znaczenia czy tradycyjnego czy nie...

Obraz stanowi pewną całość i takie rozbijanie go na czynniki pierwsze jest pewnie rozsądne z dydaktycznego punktu widzenia, ale biorąc pod uwagę to że praktycznie wszystko jest ze sobią ściśle powiązane, ciężko te teoretyczne zasady czasem wcielić w życie.

Pewnie dlatego tak istotne jest malowanie z natury, bo w niej wszystko jest bezsprzecznie idealnie takie jak powinno być, oczywiście zakładając naturalizm w przestawieniu. Mozna samemu wyciągnąć wnioski zamiast naśladować cudze, czasem bardzo uproszczone wizje świata. Szczególnie że - nie oszukujmy się - bazując np. na tutorialach czy książkach można nauczyć się pewnych skrótów które umożliwiają szybką pracę, ale na dalszym etapie mogą zacząć być kulą u nogi...

Napisano

Racja, można i w ten sposób. To jest powodem, dla którego na pierwszym miejscu stoją dla mnie ćwiczenia z natury, tutoriale rzadko oglądam, a jeśli już, to dla ciekawostek i podglądu na cały workflow. Przyznać jednak muszę, że bywają w nich zawarte mądre myśli, które nie raz potrafią mi otworzyć o czy na pewne rzeczy.

Napisano
Przyznać jednak muszę, że bywają w nich zawarte mądre myśli, które nie raz potrafią mi otworzyć o czy na pewne rzeczy.

 

Nie no, jasne, mnie chodziło tylko o to by bezkrytycznym być jednynie wobec natury :) Ludzie się mylą, mają swoje słabsze strony. Warto podpatrywać innych, ale i pamiętać że ksero z ksera zawsze jest gorsze niż ksero z oryginału :)

Napisano

Zgadzam się, dlatego chciałem zaznaczyć, że jedynie podpatruję niektóre metody.

Bo prawdą jest, że ile ludzi tyle zdań/upodobań i tak na dobrą sprawę, to może im się pracować najwygodniej w taki sposób, w jaki ty nie cierpisz. Najpowszechniejszy przykład, to chyba to, że jedni po prostu lubią/więcej widzą w b&w, a inni jadą wpierw kolorem.

Najlepiej po prostu nie opierać się za bardzo na czyichś metodach.

Napisano (edytowane)

Okej no to teraz parę szkic setów, pierwszy (oczy, uszy etc) jest dość stary bo ze środka pierwszego semestru tego roku akad.

Pozostałe już świeże ze stycznia i lutego. Wrzuciłem takie giganty bo miniaturek zwyczajnie nie byłoby sensu pokazywać.

Przy niektórych można zobaczyć takie ciemne pasy - to przez format, nie miałem jak zeskanować w całości.

Technika: ołówek (pierwsze) czarny żelpen (pozostałe).

A mały błąd się wkradł, przy 2 secie (statki) nie pamiętałem daty więc wpisałem przybliżoną

teraz dopiero zauważyłem że data była ^^

 

rys187setnet.jpg

 

rys206setnet.jpg

 

rys209setnet.jpg

 

rys210setnet.jpg

 

rys213setnet.jpg

 

komentarze mile widziane, pozdro

Edytowane przez comander_barnik
Napisano

Bardzo zacne te oczka i uszka, podoba mi się ta uporządkowana kreseczka, której mi brakuje :). Stateczki, konstrukty i robot też fajne.

kolejny nieprzydatny komentarz ;p, ale pochwalić też czasem warto

 

pozdrawiam

Napisano

No to pare nowszych, nieco szkiców, nieco BW 2 pracki normalne. Statki latające były na konkurs psd "Zainspirowani Japonią" anie nieprzebiłem się bo głosowali internauci (potęga neostrady i zmiennego IP xD)

Dziadek z obserwacji namalowany w ok 3h

ostatni envir pionowy nadal w trakcie malowania (wszelkie hinty odnośnie koloru kompozycji i wogóle mile widziane, koloru się jeszcze boję ^^)

 

69397993.jpg

 

99163976.jpg

 

12960964.jpg

 

 

 

i ewolucyjka pomysłu na japonię, szkice z flasha, tak jak te powyżej:

21104280.jpg

 

75450266.jpg

 

20747885.jpg

 

88460192.jpg

 

 

no i ten envir w robocie

87853262.jpg

 

96443049.jpg

 

55512304.jpg

 

 

83349481.jpg

 

komenty mile widziane

Napisano

Hu hu, mocne rzeczy. Dziwię się małej ilości komentarzy, według mnie potencjał masz ogromny. Rad warsztatowych żadnych nie dam, bo nie moja liga. Według mnie głównym problemem jaki musisz przetrawić to nie przedstawienie obiektów, ale zrobienie tego w efektowny, czasem wręcz efekciarski sposób. Skupić się na historii, przemyśleć jak wzrok widza ma wejść w obrazek i jak z niego wyjść, co się ma stać po drodzę...

Napisano

tych 5 stateczkow z poprzedniego posta bardzo fajne, podoba mi sie styl i concept. enviro troche mniej ,ale tez fajne, bardzo luzne dorbe na thumbnailsy. podkolorowane wersje monotonne za to, troche nudne swiatlo i przydaloby sie troche kolorystyke rozbic i odejsc od cieplych monochromow.

Napisano

woah, kto tu zawitał

 

SBT77: nie twoja liga? nie żartuj kolego ^^ Jeszcze mi daleko do dobrego skilla ale dzięki za pozytywna opinię. co do tej "psychologii widzenia" to szczerze ani trochę się nad tym nie zastanawiam jak to ludzie będą oglądać. Poprostu maluję tak jak czuję ze powinno być. Dzięki za zwrócenie uwagi, popracuję nad tym.

 

Obvious: dzięki za koment, sugerujesz ze powinienem olać malowanie najpierw BW a potem podkolorowywanie? Malować odrazu kolorem, zgadza się? Bo wiesz ten sposób mi bardzo podpasował ze wzgledu na szybkie prawidłowe rozłożenie walorów w scenie.

Napisano

zawsze możesz sobie zrobi maskę z brakiem saturacji i sprawdzać jak ci się walor układa. Ja tak przynajmniej robię wydaje mi się to dobre rozwiązanie :)

Napisano

hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym. teraz pytanie bo mi Ice powiedział pozaforum że powierzchnia robocza Intuosów się WOGÓLE nie ściera nawet po 2 latach pracy. Mój Bamboos po roku już był tak zjechany że można było się w nim przejrzeć jak w lustrze, więc sami rozumiecie jak trudno mi w to uwierzyć. Prawda to? Czy nie do końca?

Napisano
hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym.

 

I co - duża różnica ? Można już na tym swobodnie rysować jak na kartce ?

Napisano
hehee, Intuosik już dotarł, przecudowny sprzęt, trudno mi uwierzyć ze mogę pracowac na czymś tak dobrym. teraz pytanie bo mi Ice powiedział pozaforum że powierzchnia robocza Intuosów się WOGÓLE nie ściera nawet po 2 latach pracy. Mój Bamboos po roku już był tak zjechany że można było się w nim przejrzeć jak w lustrze, więc sami rozumiecie jak trudno mi w to uwierzyć. Prawda to? Czy nie do końca?

 

potwierdzam.

tzn trójki dotyczy..nie wiem czy w czwórce jest ta sama..rysiki też na lata starczają...ja już chyba jadę piąty rok na tym samym...no ale ja prawie nie maluję :) (w ogóle matko..prawie 5 lat mam tablet już..myślałem że jakieś 2-3 ale sprawdziłem stare wątki na forum..staro się poczułem...)

 

pzdr.

Napisano

holy shit - nie zasłużyłem na coś tak dobrego xD Tylko malować do rana ^^ Czy maluje się jak tradycyjnie? hmmm nie jestem pewien, jeszcze przyzwyczajam się do niego, strasznie mi się podobają te końcówki - gumowa wręcz wspaniale się prowadzi - kojarzy mi się idealnie z charakterem takiego simple brusha z opacity dynamics :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności