Ania Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 Zrobiłam sobie DOF w nodach, niestety tak wyszło że mi działa na klatce 220, ale na klatce 100 nie działa. Nie wiem czemu i proszę o pomoc. Kamera cały czas ma fokus na budynek, zmienia się tylko jej położenie. Wygląda jakby kanał Z w klatce 100 nie posiadał żadnej informacji, na Viewerze na dole po lewej widać że jest cały biały, i dopiero w pobliżu klatki 220 pojawia się tam znak. Układ w klatce 220 (działa): http://www.ania.xibo.at/tmp/dof220.jpg W klatce 100 (nie działa): http://www.ania.xibo.at/tmp/dof100.jpg Plik .blend (uproszczony - zostawiłam kamerę, budynek, znak, i oczywiście nody) http://www.ania.xibo.at/tmp/dof.blend
szczuro Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 znak wychodził poza zakres, dodałem map value do Z i działa ;) 1
mandragora Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 (edytowane) No ładnie widzę, że z początku nie ma DOf'a, ale już przy 142 już coś tam widać ale leciutko trzeba trochę pochulać przy ColorRamp i dac przedziala na samym początku ale wtedy widać, że cała scena ma dof więc nie wiem czy może można animować colorramp ale dobrze by było odwrócić to a przy już 120 spowrotem na poprzedni układ tylko że nie wiem jak EDIT: i tu się ujawnia mój niebyt w nodach Edytowane 21 Marzec 2009 przez mandragora
Ania Napisano 21 Marzec 2009 Autor Napisano 21 Marzec 2009 Dzięki, z tym map value już działa. Tak da się animować colorramp (nodem Time), właśnie to zamierzam zrobić bo chcę przenieść dofa ze znaku na budynek.
n-pigeon Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 O, nadal nad tym pracujesz, super, właśnie byłem ciekaw co z tamtym kurczakiem którego kiedyś pokazywałaś :) Piórka mi się strasznie podobały z tego co pamiętam. xD
Ania Napisano 23 Marzec 2009 Autor Napisano 23 Marzec 2009 Piórek być może nie będzie :( bo nie wiem jak podpiąć. Jeszcze się będę o to pytała, na razie ustawiam oświetlenie.
n-pigeon Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 (edytowane) Jak to nie będzie piórek xD muszą być (właściwie nie muszą być, ale uwielbiam piórka :D a twoje były genialne najlepsze ze wszystkich 3D jakie widziałem). Może oblukaj model ptaszka z Big Buck Bunny, jego piórka też zostały rozmieszczone za pomocą particli. Powodzenia w animacji :) Po maturze (której prawdopodobnie nie zdam :D ), też rozpoczynam własny projekt, tak bardziej dla zabawy i celów poznawczych, niż dla samej animacji :P Edytowane 23 Marzec 2009 przez n-pigeon
Camel Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 w ogóle samo jajo! czekam jak zrobisz filmik do końca. Pióra to na pewno particle, to prawda .. holy true. just do it. - blender particle systems może wygoogluj
Ania Napisano 24 Marzec 2009 Autor Napisano 24 Marzec 2009 (edytowane) Tego ptaszka obejrzę, nie pomyślałam o tym, dzięki. Ja te pióra mam porozstawiane ręcznie (żeby móc je lepiej poustawiać), tylko nie potrafię podłączyć do kury. Particle system znam i używam, ale był problem z obrotem piór (nie potrafiłam zrobić żeby były wszystkie na płasko) Edytowane 24 Marzec 2009 przez Ania
Skoti Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Tego ptaszka obejrzę, nie pomyślałam o tym, dzięki. Particle system znam i używam, ale był problem z obrotem piór (nie potrafiłam zrobić żeby były wszystkie na płasko) Może spróbuj użyć piór w hair i je zaczesać na płasko. W załączniku przykład szybko opierzonej kulki za pomocą włosów (pióra to plane ze słabą teksturą (kilka białych kresek) ;p)
n-pigeon Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Właśnie a te wieksze, lotki czy co tam będzie, ręcznie i zparentować do kury. Tylko nie wiem jak wtedy będzie z fizyką czy da się ustawić żeby się ruszały pod wpływem grawitacji i wiatru, nie robiłem jeszcze czegoś takiego. Hmm, muszę zrobić własnego gołębia jak będę miał trochę czasu :D nazwe go Latający Szczur w skrucie Lasz :D
Ania Napisano 26 Marzec 2009 Autor Napisano 26 Marzec 2009 Dzięki za wskazówki. Na razie riguję klatkę, jak skończę to wezmę się za pióra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się