Skocz do zawartości

DOF w nodach - raz działa raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zrobiłam sobie DOF w nodach, niestety tak wyszło że mi działa na klatce 220, ale na klatce 100 nie działa.

Nie wiem czemu i proszę o pomoc.

Kamera cały czas ma fokus na budynek, zmienia się tylko jej położenie.

Wygląda jakby kanał Z w klatce 100 nie posiadał żadnej informacji, na Viewerze na dole po lewej widać że jest cały biały, i dopiero w pobliżu klatki 220 pojawia się tam znak.

 

Układ w klatce 220 (działa):

http://www.ania.xibo.at/tmp/dof220.jpg

 

W klatce 100 (nie działa):

http://www.ania.xibo.at/tmp/dof100.jpg

 

Plik .blend (uproszczony - zostawiłam kamerę, budynek, znak, i oczywiście nody)

http://www.ania.xibo.at/tmp/dof.blend

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No ładnie widzę, że z początku nie ma DOf'a, ale już przy 142 już coś tam widać ale leciutko trzeba trochę pochulać przy ColorRamp i dac przedziala na samym początku ale wtedy widać, że cała scena ma dof więc nie wiem czy może można animować colorramp ale dobrze by było odwrócić to a przy już 120 spowrotem na poprzedni układ tylko że nie wiem jak

EDIT: i tu się ujawnia mój niebyt w nodach

Edytowane przez mandragora
Napisano

Dzięki, z tym map value już działa.

 

Tak da się animować colorramp (nodem Time), właśnie to zamierzam zrobić bo chcę przenieść dofa ze znaku na budynek.

Napisano

O, nadal nad tym pracujesz, super, właśnie byłem ciekaw co z tamtym kurczakiem którego kiedyś pokazywałaś :) Piórka mi się strasznie podobały z tego co pamiętam. xD

Napisano

Piórek być może nie będzie :( bo nie wiem jak podpiąć. Jeszcze się będę o to pytała, na razie ustawiam oświetlenie.

Napisano (edytowane)

Jak to nie będzie piórek xD muszą być (właściwie nie muszą być, ale uwielbiam piórka :D a twoje były genialne najlepsze ze wszystkich 3D jakie widziałem).

 

Może oblukaj model ptaszka z Big Buck Bunny, jego piórka też zostały rozmieszczone za pomocą particli.

 

Powodzenia w animacji :) Po maturze (której prawdopodobnie nie zdam :D ), też rozpoczynam własny projekt, tak bardziej dla zabawy i celów poznawczych, niż dla samej animacji :P

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

w ogóle samo jajo! czekam jak zrobisz filmik do końca. Pióra to na pewno particle, to prawda .. holy true. just do it. - blender particle systems może wygoogluj

Napisano (edytowane)

Tego ptaszka obejrzę, nie pomyślałam o tym, dzięki.

 

Ja te pióra mam porozstawiane ręcznie (żeby móc je lepiej poustawiać), tylko nie potrafię podłączyć do kury.

 

Particle system znam i używam, ale był problem z obrotem piór (nie potrafiłam zrobić żeby były wszystkie na płasko)

Edytowane przez Ania
Napisano
Tego ptaszka obejrzę, nie pomyślałam o tym, dzięki.

Particle system znam i używam, ale był problem z obrotem piór (nie potrafiłam zrobić żeby były wszystkie na płasko)

Może spróbuj użyć piór w hair i je zaczesać na płasko.

W załączniku przykład szybko opierzonej kulki za pomocą włosów (pióra to plane ze słabą teksturą (kilka białych kresek) ;p)

Napisano

Właśnie a te wieksze, lotki czy co tam będzie, ręcznie i zparentować do kury. Tylko nie wiem jak wtedy będzie z fizyką czy da się ustawić żeby się ruszały pod wpływem grawitacji i wiatru, nie robiłem jeszcze czegoś takiego.

 

Hmm, muszę zrobić własnego gołębia jak będę miał trochę czasu :D nazwe go Latający Szczur w skrucie Lasz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności