Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć.

Potrzebuje do realistycznego modelu zrobić gwint śruby,żarówki etc.

Próbowałem bawić się wyciąganiem po spirali ale to jakoś kiepsko wychodziło.

Jakie wy macie patenty na gwint ?

Używam XSI.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

u nas na forum jest tutorial o robieniu śrubki, wprawdzie do maxa ale powinno byc podobnie, jesli efekt niezadowalający to może displace?

Napisano

Tamten tutorial to taki fake :P.

Równie prosto robi się gwint z prawdziwego zdarzenia :D.

Mój przepis:

- tworzymy plane o wymiarach powiedzmy 500x500;

- ustalamy ilość segmentów na powiedzmy długości 15 ( zależnie jak "gęsty" ma być gwint szerokości 1;

- przechodzimy do edycji krawędzi, zaznaczamy wszystkie wewnętrzne krawędzie i dajemy kolejny modyfikator edit poly ( to nam ułatwi prace );

- następnie ponownie edges ( powinny być już zaznaczone ) i z wciśniętym klawiszem kontrol ( ctrl ) klikamy na edycje wierzchołków;

- connect - połączy nam wierzchołki po "skosie";

- wybieramy edges, z menu selekcji get stack selection i remove;

- teraz zaznaczamy wszystkie krawedzie ukośne oraz krawędzie brzegowe i dajemy connect z ilością nowych edge na przykład 18;

- teraz z lsty modyfikatorów bend i w zależności od orientacji wybieramy odpowiednią oś, a amount na 360 stopni;

- łączymy wierzchołki przez weld;

- zaznaczamy "spiralkę" na nowo powstałym walcu ( loop ) i wyciągamy;

 

Nic prostszego jak pisałem wyżej :) Pozdro.

Napisano
  • Autor

Znalazłem tutka.

 

Bieże się cylinder dzieli w połowie i kroi .

 

Skrajny lewy dolny punkt > skrajny prawy na środku

Skrajny lewy górny punkt > skrajny prawy na środku

 

Potem usuwa się niepotrzebną spiralę.

Kopiuje się dwa razy łączy razem te 3 cylindry i usuwa linie poziome podziału.

 

Potem na obu końcach usuwa się odpowiednie polygony i można już kopiować w nieskończoność :D

14464168.th.jpg

21212121.th.jpg

 

Zrobiłem sobie to ale potem booleanik podorabiał nowe punkty i krawędzie tam gdzie na logikę ich nie może być bo oba obiekty nie miały w tym miejscu żadnych punktów :/

Napisano

Streaker nigdy jakoś nie potrzebowałem robić gwintów - pomijając użycia gwintownicy w realu :). Zobaczyłem post Muminka i wymyśliłem, a zrobienie to tak ze 20s góra więc co mnie tu wytykasz hehe ;).

Ale tak poważnie to skomplikowane w opisie bo opis jak dla początkującego i na pewno wygodniejsze od późniejszego poprawiania boooleana czy innego tam cuttera :).

Ten pionixa też dobry.

Napisano

La R - czasowo to ja nie sprawdzałem, ale opis nie wygląda zachęcająco, strasznie dużo klikania ;) Ja stawiam spirale (z obiektów), cube (box), zaznaczam poly i extrude alogn spline -> bach, gotowe

Napisano

ja robie zawsze springa i daje na cylinder i masz gwint...zajmuje to 1 minute bo trzeba rozmiar dopasowac...

Napisano

To to ja wiem :). A tak w ogóle to faktycznie w xsi to jest jeszcze większy banał - opis opierłem o 3dsa więc sam rozumiesz ;).

Napisano

wszystko zależy jak blisko ten gwint ma być na ekranie i czy chamfery na łaczeniach są potrzebne itd...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności