SZAMPEK Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 Heyah! Słuchajcie, to są moje początki w Cinema4D, a ściślej w BodyPaint3D i mam takie problemy: - nie ładują mi sie brush'e :/ - we wievporcie tekstury wyświetlane sa w skali odcieni szarości, mimo, ze tekstura jest kolorowa: I a po pose tej tekstury, przedstawia ona łaczenie UV'łek. A teraz screen z viewport'u: Jak widzicie, pendzel rozpoznaje mi granice UV'ałek i rozgranicza mi to w viewporcie. Aby zacząć malowac po drugiej stronie granicy, musze większą częścią pędzla objać tamten obszar, ale wtedy przestanie mi on rysować, po tej stronie, co teraz... Jak to wyłaczyć, aby w viewport'cie nie zwracał mi uwagi na granice UV'ałek, bo przecież o to głównie chodzi, żebym ja sie UV'kami nie musiał niby zbytnio przejmować... Z góry dzięki za wszelką pomoc :)
Double_G Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 A ty tam nie masz czasem włączonego samego diffusea, bez koloru? Bo mi to tak wygląda i według mnie to dlatego masz skalę szarości w viewporcie. Co do pędzelków to problem rozwiązujesz tak: klikasz PPM na tą szarą przestrzeń gdzie powinny być pędzle, file, load brushes czy jakoś tak i znajdujesz sobie pędzelki na przykład w katalogu Photoshopa (presets---brushes). Niestety nie wiem gdzie są standardowe pędzelki z BP ale chyba z łatwością sam je znajdziesz. Nie potrafię ci pomóc z tym rozpoznawaniem granic UVłek, według mnie to wina źle zmapowanej siatki.
Camel Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 a ja w cinema 4d nie umiem nic modelować :( tylko boxe i jakieś prymitywy... 3ds max, blender - ok :D
makak Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 Jeśli chodzi o brushe, to podejrzewam, że wiąże się to z twoją "wersją" C4D. Sprawdź content browserem (Presets->BodyPaint 3D Presets->Brushes) czy masz jakieś pędzle. Jeśli nie, to zagadka rozwiązana. Jeśli chodzi o drugie pytanie, to tylko przychodzi mi do głowy to co napisał Double_G. W maxie tekstury wrzucasz do kanału diffusion (co jest w sumie dziwne), a w C4D do kanału Color (jak zresztą w większości innych pakietów 3D). Jeśli chodzi o ostatnie, to też podejrzewam że tego nie przeskoczysz i zależy to od ułożenia siatki (choć też nie jestem masterem w BP, więc ręki nie dam sobie uciąć).
SZAMPEK Napisano 1 Kwiecień 2009 Autor Napisano 1 Kwiecień 2009 Dzięki chłopaki! Jeśli chodzi o pędzle, to zaimportowałem ze z PS'a, jeśli chodzi o kolorowa teksturę, to fakt, trzeba było tutaj wsio wrzucić do kanału 'Color', jeśli chodzi o pędzel u UV'ałke, no to nie wiem, chyba takie softy zostały stworzone, po to, żeby się zbytnio mapowaniem nie przejmować... Fajnie maja to rozwiazane ZBrush i Mudbox, ale tamte softy z kolei nie maja innych przydatnych rzeczy... :/
skocu Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 Co do malowania bez uwzględniania UV'ki to w BP zaznacz enable projection painting. Ikonka na górnym menu (R11) obok tej z pędzelkiem i napisem 3D.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się