aduko Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 (edited) Witam, początki zawsze trudne. Pobrałem sobie model kibelka ze strony producenta, Koło. Model wygląda tak, każdy z ich strony. I teraz jak go wygładzić? Próbowalem TurboSmooth, powiększa siatke ale nie wygładza :/ Ktoś pomoże? I jeszcze jedno, po imporcie tego obiektu, jest on wieeelki, gdzie można jakieś ustawienia importu zmienić, żeby obiekty nie były wielgaśne? P.S. Sory za błąd w temacie, zamiast objekty powinno być obiekty ;) Edited April 4, 2009 by aduko Link to comment Share on other sites More sharing options...
styczeń Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 1) sprawdź czy są vertexy połączone 2) temat można edytować ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loki Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 tak jak styczeń pisze, 1) powelduj odpowiednie wertexy (np zaznacz wszystkie ustaw jakąś małą tolerancję welda i zwelduj je) 2) ustaw odpowiednio Smoothing Groups na poligonach (jesli sąsiednie poligony należą do tej samej grupy w Smoothing Group - przejscie między nimi bęzie "gładkie" jeśli nie należą do wspólnej grupy - przejscie będzie "ostre" - poligony mogą należeć do kilku / kilkunastu grup równocześnie. 3) TurboSmooth też ma opcję kozystania ze smoothing groups, ułatwia kontrolę nad wygładzaniem, radze poczytac pod F1 a jak nie wyjdzie, zawsze mozna samemu sobie wymodelowac taki kibel, to nie jest jakis mega trudny obiekt architektoniczny. Co do skali, nie pamietam czy w 3ds jest ta opcja (tzn importując plik .3ds) ale importując plik .dwg mozesz sobie zaznaczyc jakie jednostki ma przyjąć importowany plik - więc wiedząc np ze w cadzie ktos to rysował w mm ustawiasz sobie mm i importuje ci się w odpowiedniej skali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aduko Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Jak mam je połączyć? Szukam i nie mogę sobie poradzić :/ W edycji postu pierwszego nie mam możliwości zmiany tematu :) edit Pierwsze nie ważne bo w czasie pisania nadeszła odsiecz :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindlar Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Zaznacz wertexy i daj weld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aduko Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 :/ shitowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowek Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Dodaj jeszcze Smothing Groups i powinno być dobrze. Auto Smooth powinien pomóc. Pozdrawamiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
styczeń Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 pokaż to w lepszej jakości bo za przeproszeniem gówno widać no i pokaz normalną siatke a nie same vertexy, po mojemu to źle weldowałes i jakies n-gony Ci sie porobiły Link to comment Share on other sites More sharing options...
aduko Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 To może zamiast screenów podam linka do pliku i wtedy sami zobaczycie, a dlaczego nie chcę samemu modelować? Dwa powody. Jeden to, że jeszcze się ucze modelingu, a dwa, to po co robić jak są już zrobione :) Tylko ten jeden problem jak to wykonczyć. Link do pliku http://partner.sanitec.artcom24.com/rysunki/ceramika/ego/K13102/K13102.3ds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loki Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 To co Ci napisalismy to akurat początek pracy, samo weldowanie nie wystarczy, z automatu raczej na pewno nie bedzie dzialac (tzn model nie wyjdzie Ci od razu idealnie zajebisty - trzeba troche sie wysilic i niektore z tych vertexów weldować ręcznie, niektóre usunąć a i pewnie kilka dodać. Gdyby to było łatwe i proste - ludzie by za to nie płacili tylko sami sobie robili. Bez wysiłku nie będzie efektu poprostu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Ustaw weld treshold na minimum np 0,01,poza tym wyglada że niektóre polygony mają odwrócone normalne(zaznacz te czarne w wievporcie i funkcja flip) pozdr:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts