Jump to content

Objekty z Koła a wygładzanie


aduko

Recommended Posts

Witam, początki zawsze trudne.

 

Pobrałem sobie model kibelka ze strony producenta, Koło.

 

beztytuuoee.jpg

 

Model wygląda tak, każdy z ich strony. I teraz jak go wygładzić? Próbowalem TurboSmooth, powiększa siatke ale nie wygładza :/

 

42574328.jpg

 

Ktoś pomoże?

 

I jeszcze jedno, po imporcie tego obiektu, jest on wieeelki, gdzie można jakieś ustawienia importu zmienić, żeby obiekty nie były wielgaśne?

 

P.S. Sory za błąd w temacie, zamiast objekty powinno być obiekty ;)

Edited by aduko
Link to comment
Share on other sites

tak jak styczeń pisze,

 

1) powelduj odpowiednie wertexy (np zaznacz wszystkie ustaw jakąś małą tolerancję welda i zwelduj je)

2) ustaw odpowiednio Smoothing Groups na poligonach (jesli sąsiednie poligony należą do tej samej grupy w Smoothing Group - przejscie między nimi bęzie "gładkie" jeśli nie należą do wspólnej grupy - przejscie będzie "ostre" - poligony mogą należeć do kilku / kilkunastu grup równocześnie.

3) TurboSmooth też ma opcję kozystania ze smoothing groups, ułatwia kontrolę nad wygładzaniem, radze poczytac pod F1

 

a jak nie wyjdzie, zawsze mozna samemu sobie wymodelowac taki kibel, to nie jest jakis mega trudny obiekt architektoniczny.

 

Co do skali, nie pamietam czy w 3ds jest ta opcja (tzn importując plik .3ds) ale importując plik .dwg mozesz sobie zaznaczyc jakie jednostki ma przyjąć importowany plik - więc wiedząc np ze w cadzie ktos to rysował w mm ustawiasz sobie mm i importuje ci się w odpowiedniej skali.

Link to comment
Share on other sites

Jak mam je połączyć? Szukam i nie mogę sobie poradzić :/

 

W edycji postu pierwszego nie mam możliwości zmiany tematu :)

 

 

edit

 

Pierwsze nie ważne bo w czasie pisania nadeszła odsiecz :P

Link to comment
Share on other sites

To co Ci napisalismy to akurat początek pracy, samo weldowanie nie wystarczy, z automatu raczej na pewno nie bedzie dzialac (tzn model nie wyjdzie Ci od razu idealnie zajebisty - trzeba troche sie wysilic i niektore z tych vertexów weldować ręcznie, niektóre usunąć a i pewnie kilka dodać. Gdyby to było łatwe i proste - ludzie by za to nie płacili tylko sami sobie robili. Bez wysiłku nie będzie efektu poprostu.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy