aduko Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 (edytowane) Witam, początki zawsze trudne. Pobrałem sobie model kibelka ze strony producenta, Koło. Model wygląda tak, każdy z ich strony. I teraz jak go wygładzić? Próbowalem TurboSmooth, powiększa siatke ale nie wygładza :/ Ktoś pomoże? I jeszcze jedno, po imporcie tego obiektu, jest on wieeelki, gdzie można jakieś ustawienia importu zmienić, żeby obiekty nie były wielgaśne? P.S. Sory za błąd w temacie, zamiast objekty powinno być obiekty ;) Edytowane 4 Kwiecień 2009 przez aduko
styczeń Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 1) sprawdź czy są vertexy połączone 2) temat można edytować ;]
Loki Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 tak jak styczeń pisze, 1) powelduj odpowiednie wertexy (np zaznacz wszystkie ustaw jakąś małą tolerancję welda i zwelduj je) 2) ustaw odpowiednio Smoothing Groups na poligonach (jesli sąsiednie poligony należą do tej samej grupy w Smoothing Group - przejscie między nimi bęzie "gładkie" jeśli nie należą do wspólnej grupy - przejscie będzie "ostre" - poligony mogą należeć do kilku / kilkunastu grup równocześnie. 3) TurboSmooth też ma opcję kozystania ze smoothing groups, ułatwia kontrolę nad wygładzaniem, radze poczytac pod F1 a jak nie wyjdzie, zawsze mozna samemu sobie wymodelowac taki kibel, to nie jest jakis mega trudny obiekt architektoniczny. Co do skali, nie pamietam czy w 3ds jest ta opcja (tzn importując plik .3ds) ale importując plik .dwg mozesz sobie zaznaczyc jakie jednostki ma przyjąć importowany plik - więc wiedząc np ze w cadzie ktos to rysował w mm ustawiasz sobie mm i importuje ci się w odpowiedniej skali.
aduko Napisano 4 Kwiecień 2009 Autor Napisano 4 Kwiecień 2009 Jak mam je połączyć? Szukam i nie mogę sobie poradzić :/ W edycji postu pierwszego nie mam możliwości zmiany tematu :) edit Pierwsze nie ważne bo w czasie pisania nadeszła odsiecz :P
mrowek Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 Dodaj jeszcze Smothing Groups i powinno być dobrze. Auto Smooth powinien pomóc. Pozdrawamiam
styczeń Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 pokaż to w lepszej jakości bo za przeproszeniem gówno widać no i pokaz normalną siatke a nie same vertexy, po mojemu to źle weldowałes i jakies n-gony Ci sie porobiły
aduko Napisano 5 Kwiecień 2009 Autor Napisano 5 Kwiecień 2009 To może zamiast screenów podam linka do pliku i wtedy sami zobaczycie, a dlaczego nie chcę samemu modelować? Dwa powody. Jeden to, że jeszcze się ucze modelingu, a dwa, to po co robić jak są już zrobione :) Tylko ten jeden problem jak to wykonczyć. Link do pliku http://partner.sanitec.artcom24.com/rysunki/ceramika/ego/K13102/K13102.3ds
Loki Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 To co Ci napisalismy to akurat początek pracy, samo weldowanie nie wystarczy, z automatu raczej na pewno nie bedzie dzialac (tzn model nie wyjdzie Ci od razu idealnie zajebisty - trzeba troche sie wysilic i niektore z tych vertexów weldować ręcznie, niektóre usunąć a i pewnie kilka dodać. Gdyby to było łatwe i proste - ludzie by za to nie płacili tylko sami sobie robili. Bez wysiłku nie będzie efektu poprostu.
mafida Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 Ustaw weld treshold na minimum np 0,01,poza tym wyglada że niektóre polygony mają odwrócone normalne(zaznacz te czarne w wievporcie i funkcja flip) pozdr:)
Rekomendowane odpowiedzi