Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Kiedy trochę lepiej się zorientuje w moim pomyśle napisze angielski opis :)

Mam taką koncepcje. Wynalazca nieudacznik, ale bardzo przystojny :P, w chwili złości chce wysadzić swoje beznadziejne grafiki, pfuuuu wynalazki :D. Złożył je na stertę obładował materiałami wybuchowymi, ale na kontrolce w zapalniku wyskoczył ERROR (pewnie używał Windowsa :D ), kolo ma wnerw i to by było na tyle. Na razie szkicuje sobie concept muszę go jeszcze trochę przymyśleć i zamieszcze.

 

Tytuł oznacza, wysadzić te nieprzemyślane, beznadziejne wynalazki. Inspiracją jest moja skromna osoba, chce w ten sposób uczcić wszysktie moje stare niedokończone prace i ćwiczenia które z powodu lenistwa i małego dysku skasowałem zamiast nagrać na DVD ;(. Jak ja za nimi tęsknieeee T_T

 

Załącznik też niedługo dodam.

Edytowane przez n-pigeon
  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No jestem po maturach, teraz kiedy nic mnie nie rozprasza mogę skupić się na bitwie :D

 

Na przystawkę, zrobiłem sobie ogólny szkic kompozycji, wiem że nic nie widać, jeszcze go dopracuje kiedy będę pracować nad główną postacią i zapalnikiem.

conceptc.jpg

 

No i szybciutki koncept postaci. Zmieniłem trochę koncepcje bohatera, wybrałem gostka po 50 żeby wyglądał bardziej "wynalażczo" :D

haracterconcept.jpg

 

Jutro prawdopodobnie model głowy będzie gotowy, ewentualnie zapalnika, zależy na co będę miał ochotę. :P

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

Wielkie dzięki sewcio! :)

 

Wrzucam zapalnik, kiedy ustalę ostatecznie kompozycje dodam zniszczenia od uderzeń ?łomem?, poobracam wtedy też śrubki, ponieważ teraz są idealnie tak samo przykręcone. Error zrobiłem z diod, jest tam jeszcze szybka, ale ją schowałem, by było je teraz widać. Jeśli ktoś jest ciekaw co to jest to czarne po bokach, to, to są gniazda na lonty.

zrzutekranuxvx.png

 

Niestety główka jeszcze się robi, zdaje się że usunąłem mój bazowy model dla głów, wiec robię od nowa, ale pewnie jutro skończę.

 

//EDIT

 

Zrobiłem szybki renderek z prostym oświetleniem, by zobaczyć jak powierzchnie chwytają speculara.

 

zapalnikrendertest1.png

Nie zwracajcie uwagi na shadery jeszcze nad nimi nie pracowałem, zostały domyślne.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

No no, całkiem fajnie to wygląda :) Tylko jakoś te diody mi nie pasują, tzn. wyglądają zbyt wypukle może to ten kąt albo brak oświetlenia odpowiedniego. Sztucznie wyglądają. Czekam na to jak zrobisz obrażenia zrobione łomem :)

Napisano (edytowane)

Wszystko wygląda żałośnie bo ma ten sam materiał xD diody mają ten sam standardowy shader co wszystkie elementy, tylko kolor zmieniony, ponieważ tworzyłem grupy materiałów i poprzypisywałem im z grubsza kolorki jakie będą mieć, żeby się połapać :D Diody będą przezroczyste, a w środku będzie świecący element, na to będzie jeszcze szybka, wiec będzie widać tylko świecące, nie do końca definiowalne pod względem krztałtu punkty, wiec ich krztałtem bym się tak nie przejmował.

 

-Jest główka, na razie baza, potem trochę ekspresji dojdzie kiedy będę aranżował scenkę :P-

5dharact

5dharact

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

No, faktycznie nie działa, chyba źle coś wkleiłem. Tamta główka i tak nie aktualna muszę zrobić nową. Postanowiłem więcej szczegółów wymodelować ręcznie, zamiast sculptu, ponieważ przyda mi się to przy ekspresji twarzy jaką wybrałem.

 

Na otarcie łęz mam rąsie. Musze przyspieszyć bo nie zmieszcze się w terminie xD a niedługo przeprowadzka mi się szykuje jeszcze xD

 

hand1d.jpg

hand2t.jpg

handwire1.jpg

handwire2.jpg

 

Poprawiłbym kciuk, ale i tak dłonie będą zaciśnięte i jeśli będzie sztucznie wyglądać to po transpozeingu (zalatuje angielszczyzną xD ) poprawie kształty.

Napisano (edytowane)

Ech, zacząłem pracować by zainwestować w sprzęt bo ten co mam to żenada xD, ale staram się po pracy zmusić się do pracy :| (dziwnie to brzmi). To dzisiejsze wypociny. Następny krok shadery i tekstury skóry.

 

haracterheadscrn1.png

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Diody będą przezroczyste, a w środku będzie świecący element, na to będzie jeszcze szybka, wiec będzie widać tylko świecące, nie do końca definiowalne pod względem krztałtu punkty, wiec ich krztałtem bym się tak nie przejmował.

 

to może to samą texturką załatw - zaoszczędzisz na sprzecie :)

 

pozdrawiam

Napisano
fajnie się zapowiada, keep it up

 

Mam nadzieje zdążyc :D

 

to może to samą texturką załatw - zaoszczędzisz na sprzecie :)

 

pozdrawiam

 

To też jest myśl, dzięki za komentarz :) Na razie zastanawiam się nad symulacją świecenia za pomocą końcowego compozitingu. Zrobię render passa samych lampek, przepale ich kolory i dodam filtry i efekty itd. powinno wyglądać zacnie, a procek nie zdechnie :)

 

Dzięki za komentarze. ^^

 

Chciałbym do końca bitwy zrobić chociaż głowe xD

Dzisiaj zbudowałem shader skóry dla materiału, ech męczyłem się nad nim 4h :/, pierwszy raz robię skórę wiec chętnie poznam wasze uwagi, może zwrócicie na coś uwagę o czym ja nie wiem. Nadmienię że jeszcze nie mam tekstórek, wiec wszystkie parametry wyglądają zbyt jednolicie, ale to jest zadanie na potem.

headskinshader.png

 

Planowałem dodać detale skóry, zmarszczki itp. normalkami, ale już teraz view port mi się krztusi wiec nie wiem czy dam rade na moim kompie przy sculptingu xD, trzymajcie kciuki xD

Napisano (edytowane)

Usta do poprawy, zwłaszcza kąciki oraz ucho (wygląda na pogryzione ), chyba że to zamierzony zabieg.

Jeszcze mi coś okolice oczu nie pasują (konkretnie dolna powieka).

Co do shaderka (robiłeś może na podstawie materiału z Blenderartmagazine? )to backscatter za silny, dużo też zależy od oświetlenia ,ale to na pewno do poprawy .

Również się tym bawiłem i wyszło mi coś takiego( model autorstwa Maqsa ,o ile dobrze pamiętam)

f_Ssstestm_68a208d.jpg

 

Jak Ci się podoba ,to mogę podesłać .

Edytowane przez adrian2608
Napisano (edytowane)
Usta do poprawy, zwłaszcza kąciki oraz ucho (wygląda na pogryzione ), chyba że to zamierzony zabieg.

Jeszcze mi coś okolice oczu nie pasują (konkretnie dolna powieka).

Co do shaderka (robiłeś może na podstawie materiału z Blenderartmagazine? )to backscatter za silny, dużo też zależy od oświetlenia ,ale to na pewno do poprawy .

Również się tym bawiłem i wyszło mi coś takiego( model autorstwa Maqsa ,o ile dobrze pamiętam)

 

Jak Ci się podoba ,to mogę podesłać .

 

Dzięki za komentarz :D

 

Paradoksalnie ucho miało przesunięte vertexy xD, a kąciki ust są specjalnie olewane, będę jeszcze ustawiał ekspresje twarzy i zamierzam rozewrzeć usta i wyszczerzyć ząbki wiec nie muzgałem krawędzie skoro i tak będą wyglądać inaczej, to samo tyczy się np. worków policzków nosa i brwi. Dolna powieka wygląda dziwnie ponieważ jest wypukła, chce mu zrobić wory, kiedy dojdzie kryza z normalek będzie wyglądać lepiej, nie jest tweakowane jak reszta modelu, po za tym. Tweakować będę sculptem, ale to puźniej.

 

Nie wiedziałęm że w Blenderartmagazine był tutek o skórze może pamiętasz numer bo nie mogę znaleźć. Shader robiłem na podstawie tutka do Majki.

 

Backscater poprawiłem, oświetlenie też, ale jeszcze mam pare rzeczy do poprawy, oglądałem Doktora Housea i spostrzegłem pare ciekawych niuansów skóry :) Jak zwykle zapomniałem najpierw zajrzeć do refek :D, błędy nowicjusza.

Backscater i tak wygląda na lekko za mocny ponieważ nie ma mapy która zdefiniuje siłe backscatera na odpowiednich częściach twarzy z tego samego powodu twój backscater jest za silny :)

 

skinmaterial008.png

 

Dzięki za propozycje podesłania pliku :), nie startuje dla samego konkursu lecz dla wyzwania :D, jednym jest właśnie zbudowanie pierwszy raz shadera skóry, więc chciałbym na tyle ile się da zrobić to samemu, w celach edukacyjnych :P

 

PS

Adrian z UbuCentrum? xD

 

Edit:

Drobne zmiany, myśle że jestem gotów do teksturowania.

skinmaterial009.png

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

Był był tutek:D (issue 16 )

http://blenderart.org/issues/

A temat na bartist's czytałeś?

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=121552

 

Oraz mam jeszcze coś takiego:

http://www.bendansie.com/HeadTutorial/BD_BlenderHumans.html

 

I w sumie chyba lepiej zrobić sobie, już mapki jakieś i wtedy testować shader, w linku powyżej jest coś na ten temat ,ale co dokładnie nie wiem ,bo nie czytałem:D

A jeżeli masz jakiś grosz na zbyciu, to jest coś takiego:

http://www.ballisticpublishing.com/books/essence/face/

 

Ubuntu czasem używam ,ale z tamtym Adrianem ,nie mam nic wspólnego:)

Pozdrawiam, keep going!

 

P.S Jak możesz zapodaj tego tutka do majki, może dowiem się czegoś ,czego nie wiem :D

Edytowane przez adrian2608
Napisano (edytowane)
Był był tutek:D (issue 16 )

http://blenderart.org/issues/

A temat na bartist's czytałeś?

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=121552

 

Oraz mam jeszcze coś takiego:

http://www.bendansie.com/HeadTutorial/BD_BlenderHumans.html

 

I w sumie chyba lepiej zrobić sobie, już mapki jakieś i wtedy testować shader, w linku powyżej jest coś na ten temat ,ale co dokładnie nie wiem ,bo nie czytałem:D

A jeżeli masz jakiś grosz na zbyciu, to jest coś takiego:

http://www.ballisticpublishing.com/books/essence/face/

 

Ubuntu czasem używam ,ale z tamtym Adrianem ,nie mam nic wspólnego:)

Pozdrawiam, keep going!

 

P.S Jak możesz zapodaj tego tutka do majki, może dowiem się czegoś ,czego nie wiem :D

 

Dzięki za tutki :D, mam dość podobny shader do tego z Blednermagazine, ale jest sporo różnic. Do speca użyłem biasowego shadera dla speca Blina oraz biasowego shadera do diffuse, fresnela, ale przerobiłem go na speca ;). Dodatkowo użyłem zabarwionego na lekko niebieskawo Lamberta by stłumić kolory SSS. Wszystkie warstwy speców i SSS screenowałem, nie dodawałem (add), żeby nie było przepaleń, na koniec wszystko jest mnożone (multiply) przez biasowy shader diffuse Lamberta na którym będzie tekstura koloru. Nie używałem raytracingowych odbić (z rozproszeniem który byłby konieczny mój komp stanąłby w płomieniach przy ostatecznym renderingu :D)

 

Oto rezultat, poprawek shadera i drobnych oświetlenia:

 

skinmaterial011.png

 

A tutaj zrzut mojego shadera jakbyś chciał oblukać niewiele można wyczytać, ale ogólny zarys jest.

 

Tego tutka używałem, mam go od dawna na dysku :P

http://gnomonology.com/group/15

 

Jak widać zacząłem sculpting, właściwie skończyłem, jeśli już to będę go tylko odrobinę tweakował ;) Odziwo mój komp wytrzymał nawet 3 poziomy multiresa :D tylko w edit mode mi się tnie, wiec może pociągne do końca :D Zrezygnowałem też z normalek, renderuje z fullresa.

 

39707955.png

75210124.png

55669022.png

 

Rozpoczynam prace nad teksturkami żeby to w końcu to wyglądało naturalniej :P, ale jak widać muszę mu zrobić ząbki xD i dokończyć oczęta.

 

Możliwe że już w poniedziałek lub wtorek będę miał kompletną głowę z włoskami :)

 

Na koniec dodam że pewnie spec wyda się za błuszczący ale to dlatego żę w Blender magazine robili go raytracingowymi odbiciami lustrzanymi z glossem na 0 co dawało zarno i matowość, ja używam Blinna któremu nadam matowośc sopiero teksturką.

Pomyliłem cie z tamtym Adrianem bo wasze zdjecia wydały mi się podobne, a on też pisał o Blendku tyle że raczej jako edytorze video.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Dzięki za komenty!

 

ząbki mu daj podżółknięte :P

 

Będą będą :D

 

No no - idziesz jak przecinak!

Za cholere mi nie wyglada na naukowca ten pan Powodzenia!

 

Jaki tam przecinak, powiedziałbym że raczej jak tępy nóż, albo nożyczki dla dzieci :P, ale to wina kompa.

Pochwale się humorem i zarzucę dowcip, Intel Celeron 1,7 GHZ, 1 GB Ram, nVidia 7200, koniec żartu xD Tnie mi się menda niemiłosiernie xD

 

Oczywiście że nie wygląda :D, jak dojdzie kitel, szalone włosy ala Einstein (szalone brwi również), to będzie wyglądał, a do tego czarna koszulka z czaszką, spodnie od garnituru zaprasowane w kancik, skarpetki w tęcze, w sumie tylko jedna, druga w kropki, i tradycyjne skórzane buty :P W końcu to szalony naukowiec xD

 

UPek. Pracuje nad teksturkami aktualnie.

 

skinmaterial021.png




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności