Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chociaz nie skonczylem ostatniego modelu co nieznaczy ze go nie skoncze ale zaczne tego bo bedzie on dlamnie wazniejszy niz wszystkie wczesniejsze modele....razem wziete do kupy :).

Citroen C2 bedzie to moj pierwszy mam nadzieje model czasów dzisiejszych wykonany calkowicie w nurbsach. choc traktuje go bardziej treningowo ale jak sie uda go skonczyc to bedzie swietna wprawka przed nastepnymi oczywiscie tez w nurbsach :) .

Bedzie to zarazem najwolniejsza praca jaka wykonam bo napewno duzo razy bede sie cofac :D .

c2.jpg

  • Odpowiedzi 200
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nono, jak dalej będzie ci to szło tak jak do tej pory... to będzie to świetny model :)

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. Bzyku, chyba zdajesz sobie sprawę, że patrzy na ciebie całe forum :)

Napisano

:o Widze że wreszcie sie ktoś wziął za NURBS\'y i to chyba dobrze :)

I jak Bzyku trudne to jest czy nie ??

Jak narazie to bezbłędnie i oby tak dalej.

Pozdrawiam i życze powodzenia ;)

 

Loozack bież się z NURBS\'y i do roboty :D

 

Napisano

Nie sikham bez przesady juz tak wszyscy sie nie rzucą na rhino.

Wiem loozack ze ktos tu czasami zaglądnie. (ten wipek specjalnie dla loozacka), ale tez dlatego ze sie troche bardziej postaram(czyt. skupie), dluzej pomysle zanim zrobie nastepnego surface :) .

Kryhas czy to jest trudne hymm, no do najlatwiejszych technik produkcji to nurbsy nie nalezą, ale dla efektu koncowego mozna zmarnowac bardzo duzo czasu.

narazie duzo teorii ksiazkowej malo praktyki ale zobaczymy jak to jest: czy teoria mija sie z praktyką czy nie.

Napisano
Originally posted by Kryhas

(...) Loozack bież się z NURBS\'y i do roboty :D

 

właściwie to już się wziąłem (dzięki Bzyku [piwo]), ale efektów na pewno prędko nie pokażę :D

 

Bzyku, poproszę updaty co godzinę ;)

 

trzymaj się [piwo]

Napisano

Hehe, to ja was może zaskoczę... Bo pierwszy samochód pokazany na forum max3d.pl był właśnie wykonany nurbsami w rhino (mam jeszcze tego vipera nawet na dysku jak zajrzałem, nie zdarza mi się czegoś zapomnieć ;) ).

Napisano

Dzieki Batou przyda sie napewno :).

 

Gotham to przynajmnie nie jestem sam :) jakis inny.

 

Loozack chcesz updaty co godzine z 3 nowymi krzywymi i to jak dobrze pojdzie hehehe.

 

Ale jutro musze zrobic zderzak to moje plany a jak bedzie to sie przekonam.

 

 

c2-1.jpg

 

Napisano

Piszesz, ze bardzo sie przykladasz do tego modelu, a juz na samym poczatku popelniasz blad. Po kiego walka smialka wycinales juz ta klapke od wlewu paliwa [co?] Chyba, ze ten Rhino inaczej jakos dziala i mozna sobie luzem ja usuwac/zmieniac/itp, nie wiem, nigdy nie uzywalem [rotfl]

Napisano

Bzyku: dawaj screeny bez bajerow kolorystycznych, moze jakies krotkie opisiki 1 screen: krzywe, 2: surface i jak technika, tak by ten wip mial chrakter luznego tutka, bo to bardzo nudne ogladanie kawalek po kawalku swietnie wymodelowanej fury ;)

Napisano

Akdsn, no przecież to nie jest jakiś tam bajer kolorystyczny tylko Surface Analyzer (udaję, że się znam [cfaniak]), teraz przynajmniej widać jakie to wszystko gładziutkie jest :)

 

[piwo]

Napisano

Co do wlewu to nie jest blad ani tez moje pospieszenie sie moge spokojnie zastapic spowrotem starym jak bedzie mi sie zle z nim pracowac bo mam drugi taki sam symetryczny.

Akdsn sam sie zastanawiam co bedzie dalej sie dzialo z tymi surfacami a mam jeszcze opisywac jak to robie, ten projekt i tak mial byc robiony w ukryciu tak i mial byc pokazany na koncy jak teoretycznie uda mi sie go skonczyc.

A w skrocie jak to robie poprostu cos tak jakby metodą patchów. kawalek po kawalku.

A analiza to podstawa dzieki niej wiem co jest dobrze, a co jest zle bez renderowania :).

Continuity tak na oko cziezko jest sprawdzic wiec i tak musze :).

Napisano

heh, sluchajcie nurbsy to najtrudniejsza metoda, trzeba tam bardzo duzo dokladnosci, ladnych krzywych itd (wiem bo ten komputerek co robilem niedawno to wlasnie w rhino :) )

Napisano

Loozack jak to jest idealnie gładnie to co reprezentuje ta ciemna plama na nadkolu wydląda teraz jakby tam wgiecie było :) ale nieznam sie na tych kolorach

Napisano

Może się nie znam ale wydaje mi się, że do analizowania gładkości powierzchni lepsza jest zebra :|. Ta kolorowa mapa nic mi nie mówi.

Napisano

Witam

Jezeli chodzi o tworzenie samochodow z nurbsow to wlasnie nurbasami sie to najlatwiej robi, dobrze ci idzie z tym autkiem bzyku

Napisano
Originally posted by norap

Witam

Jezeli chodzi o tworzenie samochodow z nurbsow to wlasnie nurbasami sie to najlatwiej robi

 

no z poly nurbsowego samochodu chyba niezrobisz ;)

ale wiem o co Ci chodziło

możesz to uzasadnić ?

Napisano

ok ok :) ci co popracowali troche na nurbsach (minimum miesiac) np w mayi albo w rihno to raczej moga miec odmienne poglady, wszystko ma swoje przeznaczenia a nurbsy do takich wizualizacji jak samochody sa jak znalazl

 

ps. przepraszam ze zasmiecam watek

Napisano

blad w wypowiedzi mialo byc tak:

Jezeli chodzi o tworzenie samochodow to wlasnie nurbasami sie to najlatwiej robi

 

przepraszam

 

Napisano

Najdokładniej, ale raczej nie najłatwiej. Ja osobiście uwielbiam softimag`owe poligony. Dokładności mam już po dziurki w nosie po 5 latach nauki rysunków technicznych i innych głupot.

Napisano

Czy nurbsy są latwe----- no moim zdaniem nie za bardzo ale są idealne do wszystkich modeli czysto technicznych.

a zebra vs. envirnoment map-- tao zalez co chcesz sprawdzic gladkosc no to wlasnie zebra jest lepsza a bladkosc przejsc pomiedzy surfacami to raczej ervi.map ale to zalezy od upodobań bo w ervi, tez jest cos takiego jak \"fluorescent\"czy tez \"truesphere\".

 

c2-2.jpg

 

i tu kawalek z zebrą bo juz mi moj celerek nie daje rady :).

zebra.jpg

Napisano
Originally posted by Bzyku

(...) narazie duzo teorii ksiazkowej malo praktyki (...)

Co to jest za teoria ??

Możesz podać ??

 

 

Co do modelu to ładnie ci to wychodzi i trzymam kciuki :]

 

Napisano

Hehe musialem zrobic zderzak calokwicie od nowa w tamtym caly bok byl do bani :).

Posiedzialem zaczolem sobie rysowac jak by to wszystko poukladac no i wyszlo cos takiego.Jednak najprostsze rozwiazania sa najlepsze.

zderzaknew.jpg

Napisano

Hmmm, wygląda ok, ale mnie troszkę intryguję czemu nie użyłeś lofta z kontrolą granic układając spliny poziomo (loft pionowy) dla zderzaka?

Napisano

Wiesz gotham z tym loftem jest taka sprawa ze trzeba miec wszystkie krzywe z taka sama iloscia punktow na krzywej i takie inne sprawy wolalem zrobic 1rail i potem dla boku 2 rail a laczenie tych dwoch powierzchni zrobic przy pomocy network-a ale wiadomo ze mozna to zrobic na wiele roznych sposobow jak komu latwiej.

Ja poprostu zrazilem sie kiedys do lofta i tak juz zostalo.

Napisano

Ale loft daje jednak najlepszą kontrolę krzywizn... Jak samochód ma spójny kształt to w sumie można przerzucić przez niego jeden loft i potem uszczególniać. Jednak najszybsza metoda z możliwych więc postaraj się może przezwyciężyć niechęć ;).

Napisano

Jak rozumiem to masz na mysli cos w stylu tego tutoriala co jest do maxa na temat modelowania cobry nurbsami. W podobny sposob zrobilem moje pierwsze modele w rhino. No ja jestem przciwnikiem takiego modelowania. Maly wplywa na powierzchnie jakie tworzymy najlepsza jest wlasnie takimi patchami ale zato najdokladniejsza i najbardziej pracochlonna zarazem. Trzeba uwazac na kazda krzywa ktora sie tworzy, kazdą trzeba potem przeanalizowac czy jest dobrze. A tego wlasnie chce sie nauczyc, ale moze sie wkopalem w cos co bede robil dlugo oj dlugo :D.

Zobacz sobie filmiki na stronie alias-a do studia tools (w wideo galeri) bo o takie powierzchnie mi wlasnie chodzi jakie tam oni robią.

Napisano

Hmmm, ja osobiście wykorzystał bym naturalne spojenia samochodu... Zauważ że blacha zawsze się składa z szeregu wytłoczyn dopasowanych do siebie... I składał samochodzik właśnie z nich. Wiesz nie mówię tu o robieniu wszystkiego loftem bo to ino bzdura... Ale łączenie technik tu będzie naprawdę najlepsze. I model będzie mieć ładniejszą topologię ;).

Napisano

według mnie to jest właśnie w Rhino fajne, że jeden obiekt można zrobić na 100 sposobów, a każdy z tych sposobów będzie dobry, więc nie ma chyba czegoś takiego, jak jedna najlepsza metoda :) każdy robi tak jak mu wygodniej :)

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. ładny tyłeczek ;)

Napisano

he ale ja wykorzystalem te wlasnie plaszczyzny ktore sa takie ktore moga byc w calosci jak caly bok to jest poprostu 1rail dach to network z 5ciu krzywych -3 prowadzacych z 2ma profilami-nadkole to poprostu 2rail caly tyl to 2 rail to sa wszystko proste niby obiekty tu sprawa tyczy sie tylko dobrych krzywych. kilka trimow lub splitow i nic wiecej tu narazie niema ale tylko narazie potem beda schody.

 

Tak loozack tak jest wogole w nurbsach ze mozna cos zrobic na 100 a nawet wiecej sposobow. wszystko zalezy jak to sobie user wymysli ubzdura :), jaka ma koncepcje na wykonanie poprostu zalezy z czego sie uczyl albo gdzie lub od kogo ale najlepiej wypracowac swoją technike, tak samo je z poly tez kazdy robi inaczej po swojemu poprostu.

 

Ha powiedzialem dokladnie czym jest moj model hehehe tak nie mialo być.

Napisano

Hmmm, oczywiście nie wmuszam metody ;). Tylko po prostu uważam że jak można coś zrobić 3 powierzchniami i łączeniem albo 1 loftem... ;) Ale jak zostało powiedziane każdy ma swoje metody.

Napisano

No ja jednak wole moją metode wydaje mi sie lepsza chociaz trudniejsza

Akdsn dzieki za stronke ze swietnymi zdjeciami do cywilnej wersji jesli moge to tak nazwac :D. bo na poczatku wachalem sie nad wersja sport i zrobilem lekko poszerzony tyl i teraz bede musial zrobic troche inaczej lampy :) mialo byc cos takiego.

038.jpg

 

no ale nie bedzie :)

fajne autko mi sie podoba ale atrapa bedzie od wersji sport i moze cos jeszcze :)

Napisano

Fajnie ci to wychodzi i szybko :]

Szkoda że nie zrobisz wersji sport (szczególnie że zaczołeś ją robić ja piszesz wyżej)

Trzymam kciuki.

Czy jest jakiś tutek z tym sposobem, którym ty robisz C2??

Napisano

Kryhas raczej nie ma bo opisanie wykonanie czegos w nurbsach raczej nie da sie opisac tak poprostu, a tym bardziej tej metody za duzo czynnikow wpływa na wszystkie elementy skladowe. samo wyjasnienie tego jak sie widzi podzielenie modelu na dane surface zajelo by z 2 dobre strony + obrazki wyjasniajace jak ja to widze :). Wydaje mi sie ze poprostu trzeba duzo nad tym posiedziec, a potem to juz moze bedzie rutyna :D.

Napisano

ehh stary.... no te cieniutkie filleciki... mistrzostwo swiata :D - a tak na serio - bedzie to widac?? - czy robisz to tak dla samej idei??

 

generalnie - superek - skomplikowany obiekt - a taki \'schludny\' :D

Napisano

nN zalezy jak sie to w siatke zamieni jakie beda minimalne wartosci, z ilu stopni poly ten fillet bedzie sie skladac narazie tak mysle nie przekroczyc 2 zeby sie zmiescic w tych 60k. miala byc wieksza wartosc ale niestety powerfillet jest czasami gorszy od standardowego i juz na poczatku sie rzucal do ploysurface ale standardowy dal rade ale zaznaczalem te wszystkie edge ok 15 min :). i czekalem na obliczenie tego jeszcze jakies 15 min wiec juz nie probowalem drugi raz z wieksza wartoscią. chcialem sfiletowac jeszcze te kuleczka na ramionach ale to by byl glupi pomysl bo nastepne 5k mi nie sa potrzebne do zycia.:D

Napisano

Bzyku ja mam pytanko do twojego sposobu.

Mówiłeś że nie ma tutka, ale mnie zastanawia skąd sie dowiedziałeś o tym sposobie.

Z książek ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności