KermiT01 Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 Modeluję różne przedmioty i w tej chwili mam pytanie: chciałbym zrobić na meble wzorek, jest z plastiku. I mam pytanie: jak zrobić w maxie coś takiego jak prostokąt, ale cały zaokrąglony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BiX Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 Modeluję różne przedmioty i w tej chwili mam pytanie: chciałbym zrobić na meble wzorek, jest z plastiku. I mam pytanie: jak zrobić w maxie coś takiego jak prostokąt, ale cały zaokrąglony ? hmmm :D Nie wiem czy Ci o to chodzi ale może chamferem? Chcesz zaokraglic rogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 2 Maj 2009 Autor Share Napisano 2 Maj 2009 Chcę żeby to był prostokąt tylko bardzo zaokrąglony: turbosmooth z boxa zaokrągla na 3 za mało, a na więcej komp nie pozwala :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BiX Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 no to zaznacz kwarędzie i potem 'chamfer' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 Albo mniej gesta siatka w tym "prostokacie" i wtedy turbosmooth bedzie bardziej zaokraglał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 Jak robisz w maxie to warto czasami zajrzeć do extended primitives i tam masz Chamferbox. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 2 Maj 2009 Autor Share Napisano 2 Maj 2009 Ok, zrobiłem. Teraz męczy mnie kolejny problem: mam ten przedmiot i chce go "wygiąć" tak żeby tworzył coś takiego jak półkole (mniejszy kąt), jak to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 Mozesz sprobowac modyfikatorem BEND lub FFD BOX :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eddy__ Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 wybierz sobie FFD 4x4x4 kliknij na [+] i control points ;) teraz zaznaczaj punkty i przesuwaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 Z tych trzech modyfikatorów używałem tylko bend, ale w tej sytuacji nie wiem jak go ustawić aby wyszło to, o co mi chodzi. Może ktoś pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 W Polu direction ustalasz sobie o ile ma sie wygiac stopni obiekt. Tam gdzie masz XYZ ustalasz os obrotu a tam gdzie masz ANGLE wpisu wartosci typu 90, 180, 45 - to jest jakby obrot w ktorym kirunku ma zadzialac pole Direction. Nie wiem jak to łatwiej wytlumaczyc :) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 (edytowane) W Polu direction ustalasz sobie o ile ma sie wygiac stopni obiekt. Tam gdzie masz XYZ ustalasz os obrotu a tam gdzie masz ANGLE wpisu wartosci typu 90, 180, 45 - to jest jakby obrot w ktorym kirunku ma zadzialac pole Direction. Nie wiem jak to łatwiej wytlumaczyc :) Ok, zaraz spróbuje, jeszcze tylko jedno pytanko czy nie pomyliłeś direction z angle, bo wydawało mi się na odwrót !? Edit: Ok, zrobiłem już, wielkie dzięki direction z angle pomyliłeś, ale i tak respekt czuje, szczególnie jak zaglądam na portofolio :P Mam nadzieję, że jeszcze pomożecie mi w ewentualnych, kolejnych problemach Edytowane 3 Maj 2009 przez KermiT01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 A faktycznie pomerdało mi się :D Sry, zdarza się czasami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Teraz mam problem z kluczem, jak w ogóle zacząć robić klucz, z jakiego obiektu, jakiego użyć modyfikatora ? Pozostaje (nie wiem jak to nazwać) takie coś koło klucza które ma różne kształty, a w środku dziura na klucz, jak za coś takiego się zabrać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Hmmm.. z opisu wnioskuje, ze na pewno nie chodzi o płaski klucz. Masz moze jakas referke na podstawie ktorej chcesz zrobić klucz? Jesli tak to zapodaj wtedy bedzie łatwiej jakies pomysly podsuwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Chodzi mi o zrobienie klucza 3ds oczywiście (akurat w google jest podobny do mojego: http://www.sklep-internet.pl/galerie/k/klucz-meblowy-0301_178.jpg) I nie wiem od czego zacząć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 zacznij od "plane" :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 5 Maj 2009 Autor Share Napisano 5 Maj 2009 Plane to nawet nie jest początek... chodzi mi o sbosób zrobienia klucza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 5 Maj 2009 Share Napisano 5 Maj 2009 Ja bym zaczał od cylindra. Zrobił pare connectów (w sensie poprzecznych podziałow) i wyextrudował wypustki, ktore znajduja sie zaraz przy "raczce" oraz wyextrudował bolec (ząbek). Co do samej rączki to rownieź extrude a potem juz samodzielne przesuwanie wierchchołków na kształ tej rączki. Kurde.. dużo tych extrudów sie narobiło:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 5 Maj 2009 Autor Share Napisano 5 Maj 2009 Ja bym zaczał od cylindra. Zrobił pare connectów (w sensie poprzecznych podziałow) i wyextrudował wypustki, ktore znajduja sie zaraz przy "raczce" oraz wyextrudował bolec (ząbek). Co do samej rączki to rownieź extrude a potem juz samodzielne przesuwanie wierchchołków na kształ tej rączki. Kurde.. dużo tych extrudów sie narobiło:P No właśnie jak to przeczytałem, to tak sądzę, że zostawię to na weekend, bo przyszedł maj i więcej nauki niż przez cały rok i bez maxa mam głowę przegrzaną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 6 Maj 2009 Share Napisano 6 Maj 2009 Hehe spoko - jak cos wymodzisz z tym kluczem to pokaz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 12 Maj 2009 Autor Share Napisano 12 Maj 2009 Hehe spoko - jak cos wymodzisz z tym kluczem to pokaz :) Na razie najgorszy okres w szkole, przez te kilka dni prawie nie było mnie przy kompie, a teraz to tylko chwilami, na razie zrobię cały komplet mebli, taki jaki chce, a później zajmę się kluczem. Mam jeszcze jedno pytanie: jak robię plane, to maluje mi go po obu stronach, jak zrobić żeby z przodu był inny, a z tyłu inny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 12 Maj 2009 Autor Share Napisano 12 Maj 2009 Jeszcze jedno: jak chcę zrobić render (tak tylko żeby był obrazek, w odpowiedniej rozdzielczości) nic nie przestawiam, to na początku mi robiło, a teraz jak włączyłem to tylko czarne, a w opcjach nic nie ustawiałem. Sorki za nowy post, nie to kliknąłem co trzeba ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lpshinoda Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 może renderujesz zły widok (viewport) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 15 Maj 2009 Autor Share Napisano 15 Maj 2009 może renderujesz zły widok (viewport) Mam perspective... a taki widok który ja chcę jest w perspective ustawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lpshinoda Napisano 16 Maj 2009 Share Napisano 16 Maj 2009 pokaż ustawienia rendera i screen z pulpity gdy max jest otwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2009 (edytowane) pokaż ustawienia rendera i screen z pulpity gdy max jest otwarty Długo mnie nie było na forum... ani na maxie, ale problem jak był tak jest. Screena dołączam w załączniku, nie wiem czy wszyscy zauważą, ale jak popatrzy się na render, to widać zarysy mebli które robiłem, są prawie czarne, może to pomoże w znalezieniu problemu. Edit 1 : Jeszcze jedno: zrobiłem jeden obiekt za pomocą "line", chce nadać mu "grubość", dawno mnie nie było i zapomniałem jak się to robiło, przy większości modyfikatorów "line" znika. Edit 2: I jeszcze jedno :P... Męczy mnie to od jakiegoś czasu: jak np. robię ścianę domu i z jednej strony chcę pomalować na inny kolor niż z drugiej, to jak to zrobić ? Edytowane 1 Czerwiec 2009 przez KermiT01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 1 Czerwiec 2009 Share Napisano 1 Czerwiec 2009 Co do rendera - masz włączone jakieś GI, coś? Jaki render? Edit 1 : W opcjach "line" masz zakładkę "Rendering", pierwsza zakładka chyba, i tam masz do zaznaczenia 2 opcje: "Enable in render" i "Enable in viewport" i niżej masz opcje do określenia grubości itp. Edit 2 : Jak ścianę masz w np. Edit Poly, możesz zaznaczonym polygonom przypisać określone ID, a potem tworzysz materiał "Multi/Sub-object. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2009 Co do rendera - masz włączone jakieś GI, coś? Jaki render? - nigdy nie "grzebałem" w renderingu i nie wiem nawet co to jest GI i gdzie to jest. W opcjach "line" masz zakładkę "Rendering", pierwsza zakładka chyba, i tam masz do zaznaczenia 2 opcje: "Enable in render" i "Enable in viewport" i niżej masz opcje do określenia grubości itp. - a da się coś zrobić z już narysowanymi line ? Jak ścianę masz w np. Edit Poly, możesz zaznaczonym polygonom przypisać określone ID, a potem tworzysz materiał "Multi/Sub-object. - z tego też nic nie wiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meariss Napisano 9 Czerwiec 2009 Share Napisano 9 Czerwiec 2009 KermiT01, jeśli chodzi o render: 1.Klikasz po kolei: 2.Umieszczasz skylight nad sceną: 3.Z zakładki Rendering wybierasz Environment: 4.Wybierasz kolor tła (nieba), jaki Ci pasuje (ja zawsze wybieram biały): 5.Z zakładki Render wybierasz pierwsze od góry (zdaje się też Render), po czym klikasz na zakładkę Advanced Lighting > Light Tracer: 6.Tak wygląda różnica pomiędzy standardowym renderem, a tym, który ustawiliśmy: To była by kwestia renderu. :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 10 Czerwiec 2009 Share Napisano 10 Czerwiec 2009 a da się coś zrobić z już narysowanymi line ? A czy "narysowane Line" nie mają zakładki Rendering? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 (edytowane) A więc robiłem sobie ten tutorial: http://www.max3d.pl/tut.php?id=273 I zatrzymałem się przy tworzeniu efektu Caustic, być może w maxie 09 jest coś inaczej w opcjach, bo się dużo oszukałem i nie znalazłem opcji: Opaque Shadows when Caustics are Enabled i jeszcze chyba Caustics. Może ktoś pomóc ? Edit: meariss - dzięki wielkie za tą podpowiedź o renderze, bardzo mi pomogłeś, rep leci :) Tylko nie wiem dlaczego dolny róg jest troszkę za bardzo biały chyba. Edytowane 16 Czerwiec 2009 przez KermiT01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi