Rezo Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 (edytowane) Hej, Oto mój pierwszy "kompletny" model, który zrobiłem, wymapowałem, wyrenderowałem i wrzuciłem tutaj. Jak widać, jestem mocno początkującym. Wrzucam do WiP, ponieważ jeszcze go planuję obrobić, aby wyglądał lepiej niż trójwymiarowa odmiana twórczości Picassa na antybiotykach. Konfiguracja, modelowanie, nauczenie się mapowania i zrobienie "UFałVałki" zajęło mi tak gdzieś z dwie godziny. Render w Mental Rayu. Fullsize: http://images45.fotosik.pl/116/ca5ac5593cce125a.jpg Fullsize: http://images47.fotosik.pl/117/6f7f20754e14a69e.jpg Siateczka: http://images50.fotosik.pl/116/f7bca95f1d333a32.jpg Edytowane 3 Maj 2009 przez Rezo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomq Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 na początek ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezo Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 na początek ładnie Dzięki wielkie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 ładnie tylko siatka tragiczna przy łączeniu, łatwiej było by zrobić "główkę" i "rączkę" jako oddzielne elementy. czekam na upy, pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eddy__ Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 teksturki do poprawy... i dziwnie wygląda ta rękojeść, która się wtapia w główkę... dawaj następny model! ;) i pokaż siateczkę + teksturkę (masz jakąś bump mapę?) indian - byłeś szybszy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezo Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 Update! :D Siatki nie ruszałem na razie, bo nie mam najmniejszego pojęcia, jak to poprawić, żeby nie sknocić mapowania. Jakaś rada? Poprawiłem tekstury i zrobiłem przymiarkę do rękojeści z prawdziwego zdarzenia. Póki co cienko i nie po mojej myśli, ale jak już znajdę odpowiednią teksturę do rękojeści, to wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na "wypas" :) Fullsize: http://images39.fotosik.pl/113/20e7d85b94730f85.jpg Fullsize:http://images40.fotosik.pl/112/a8610b4657b11250.jpg Póki co brak bump'a, a tekstury są wybitnie mało imponujące - nałożyłem wszystko na siebie tak, żeby uzyskać symetrię z każdej strony, więc mam tu tylko z 9 oddzielnych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezo Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 Kolejny update :) Tym razem podrasowałem nieco więcej, poprawiłem tekstury, przypasowanie mapy, rączkę, oświatlenie... Chyba wszystko, co można w tak prostym modelu poprawić. Efekt tym razem pozytywnie mnie zaskoczył. Poprawiłem jakość modelu, jadąc rączkę i "bolec" MS, co prawda mam teraz ponad 6000 face'ów, ale coś za coś, szczególnie, ze nie zamierzam tego nigdzie używać, tylko na pokaz. Fullsize: http://images47.fotosik.pl/117/295b23bf1c7c85a9.jpg Fullsize: http://images46.fotosik.pl/117/d12e0577fb4b5966.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 na razie zauwazylem zmiane przez wygiecie raczki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 na razie zauwazylem zmiane przez wygiecie raczki :) To znacząca zmiana! takie podrasowanie toporka, tunning bym powiedział nawet :) a czemu to jest toporo- młotek własciwie?..bo ja widze tylko toporek..a dzie młotek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 (edytowane) Określenie "Work in progress" sugeruje jakieś zmierzanie dokądś. Znaczy że autor ma cel jakiś tego progressu i nas za pewien czas uszczęśliwi dziełem gotowym. Wykrzywiona rączka już mnie częściowo uszczęśliwiła zaś 6000 faców wprawiło w pogodny nastrój, ale że niby te znaki na niebie i ziemi wskazują, to czekam na, nia bójmy sie tego słowa, ekstazę po skończeniu tego... tej.... tego cósia. Młotkosiekierki. Dobrze, że w mental rayu. Z doświadczenia wiem, że kapitalnie a nawet KAPITALNIE podkreśla on urok i wszelkie zalety takich.... cósiów. Gdybyś jeszcze to wymodelował w CATIA'i (się to odmienia czy nie - oto jest pytanie?) to pewnie nawet na poziomie obecnego, zaawansowanego przecież progressu już zaczątki oczekiwanej ekstazy byśmy czuli. Z twojego... cósia bije ta odwieczna, zaklęta w żywiołach energia. Udało ci się w proporcjach zawrzeć doskonałą równowagę wszechświata i pytania o naturę ludzkiej kondycji. Zwłaszcza ta ostatnia zmiana - kongenialne wygięcie rączki, zapewne wykonane pod wpływem boskiego natchnienia, zapiera dech w piersiach a co wrażliwsze niewiasty przyprawia o omdlenie. A co to bedzie, kiedy wreszcie dostaniemy od Ciebie obiecany w poście z wczoraj (20.29) wypas! Strach pomyśleć! Edytowane 3 Maj 2009 przez mrys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 To znacząca zmiana! takie podrasowanie toporka, tunning bym powiedział nawet :) a czemu to jest toporo- młotek własciwie?..bo ja widze tylko toporek..a dzie młotek? Myslę że powinien być topór po lewej stronie, młotek po prawej albo po obu stronach jest topór, a na górze i dole niby płaski młotek. Pozdro Kliment :D jestes niezły od zawsze. my brother chciał być strażak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezo Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Chryste Panie Miłosierne, naprawdę nie musicie tego przeglądać, jeżeli jest tak źle, że napawa was to weną do tworzenia komentarzy ironicznych a zgryźliwych. Proszę Was, naprawdę, nie musicie znęcać się nad biednym początkującym. Chciałem uzyskać jakieś rady na temat tego, czym muszę się zajmować w przypadku tworzenia tego typu rzeczy, co mam poprawiać, a uzyskałem... no właśnie, co? Tak, wiem, że oczekujecie, że od razu zrobię piękny, ozdabiany i wypaśny topór z teksturami w ultrawysokiej rozdzielczości, wszystkimi proporcjami i ozdobami lepszymi niż spod dłuta Michała Anioła, ale to nie leży w moich możliwościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Chryste Panie Miłosierne, naprawdę nie musicie tego przeglądać, jeżeli jest tak źle, że napawa was to weną do tworzenia komentarzy ironicznych a zgryźliwych. Proszę Was, naprawdę, nie musicie znęcać się nad biednym początkującym. Chciałem uzyskać jakieś rady na temat tego, czym muszę się zajmować w przypadku tworzenia tego typu rzeczy, co mam poprawiać, a uzyskałem... no właśnie, co? Tak, wiem, że oczekujecie, że od razu zrobię piękny, ozdabiany i wypaśny topór z teksturami w ultrawysokiej rozdzielczości, wszystkimi proporcjami i ozdobami lepszymi niż spod dłuta Michała Anioła, ale to nie leży w moich możliwościach. Mam nadzieję że to nie dotyczy mojego posta... Toporo-Młotek masz naprawdę fajny, prawdziwe zabójstwo :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oleksiak Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) Hey. Tu masz np. ciekawy "młotek" http://www.goods.pl/images/products/1295.jpg I zamiast lamentować nad modelem to go wyp***** i zrób coś na miarę progresu. Ja postępuje tak (w miarę standardowy schemat): Na Twoim etapie "rozwoj" ;) proponowałby modelować rzeczy które masz przy sobie - robisz nim foty (przód boki góra ) wrzucasz do maxa i posługujesz się nimi jak blueprintami. Im bardziej model złożony tym więcej potrzebujesz referencji. Nie zaczynaj pracy zanim nie przestudiujesz sobie bryły obiektu i chociaż delikatnie nie zarysujesz sobie jak siatka może wyglądać - to cholernie pomaga, zresztą jest to rada tutaj obecnego kolegi mrys'a, którą kiedyś mi udzielił ;) i teraz bez niej się nie ruszam :D Za teksturowanie się nie bierz bo póki co nie ma takiej potrzeby - clay render też potrafi cieszyć ;) Jeżeli podczas modelowania natrafisz na taki obiekt na którego będziesz miał kilka pomysłów jak go wymodelować - spróbuj wszystkich, następnym razem wybierzesz najlepszy na podobną bryłę. Co do opinii to nie jestem za takim czymś lecz jest to czasem "potrzebne" i staraj się zrozumieć - przeważnie modelujemy po kilkadziesiąt godzin i dopiero wrzucamy coś na forum, gdy uznamy że jest to warte uwagi forumowiczów - szanuj ich a oni będą szanować Ciebie ;] No... to tyle. Powodzenia w dalszej nauce. Edytowane 4 Maj 2009 przez Oleksiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 .....przeważnie modelujemy po kilkadziesiąt godzin i dopiero wrzucamy coś na forum, gdy uznamy że jest to warte uwagi forumowiczów - szanuj ich a oni będą szanować ciebie ;] ..............amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezo Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Dobra, przyjrzałem się wszystkim radom i przyznaję, że sporo się wygłupiłem :) Mam teraz od czego zacząć, i to jest najważniejsze. I za to dzięki wielkie wam wszystkim. A temat już chyba można zamknąć, a ja rozejrzę się za czymś ładnym do poćwiczenia. Jeżeli będzie już jako-tako gotowe, to napiszę nowy. To chyba tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Rezo, masz u mnie plusa za prawidłowe odczytanie ironii i zgryźliwości. Serio, to niezbyt częsta umiejętność w dzisiejszych czasach. A dlaczego? A dlatego, że kilkakrotnie zwracasz uwagę na fakt, że jesteś początkujący po czym zapowiadasz wypas, zaś pisząc o elementach, z którymi miałeś kłopoty NIE prosisz de facto o pomoc, tylko pokazujesz gotowe rendery. Gdybyś zamiast tego pokazał siatkę, twoje rozłożone UV itp mógłbyś dostać konkretne wskazówki. Ale z twoich postów wcale nie wynikało, że ich chcesz. Np. kłopotów z UV przy tym obiekcie zrozumieć nie potrafię, bo zmapowanie go zajmuje circa about trzy minuty. Gdybyś wyraźnie zapytał: jak? przypuszczalnie już znałbyś odpowiedź albo chociaż otrzymał wyraźne wskazówki. Inna sprawa, czy należy od razu z pierwszym dziełem biec na forum. Czy nie lepiej przejrzeć inne wątki, poszukać inspiracji a jak któryś tam z kolei model wyda ci się godny uwagi - wtedy go pokazać. Bo ten cóś, wybacz, przy całej sympatii do wygietej rączki, nikogo tu nie jest raczej w stanie zachwycić. A na pociechę dodam, że widziałem całe mnóstwo gorszych, pierwszych prac. W tym własną (na szczęście wtedy jeszcze nie było forum :) ) PS: Uppps, sorry przeoczyłem siateczkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eddy__ Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 niestety jak ja pytałem to odp. nie było i musiałem sam szukać :D dlatego wolę wszystko przerabiać sam, a później pokazywać i uzyskiwać opinię :) a tak btw. to może założysz temat pt. "Wymyślony arsenał" lub coś w tym stylu ? porobił byś jakieś łuki, topory, miecze :) a nie jeden obiekt, którego to siatki nawet nie chcesz pokazać, abyśmy Ci powiedzieli jakich błędów masz unikać w przyszłości... proponuję przerobić kilka tutków z, których dowiesz się metod modelowania czy teksturowania ;) To naprawdę pomaga. ps. gdzie ta siatka? ja jej nie widzę... znalazłem ^^ Może zrób ten toporek/młotek od nowa używając cylindra i boxa? Zrób jeszcze jakąś prostą scenę i od razu by to lepiej wyglądało ;) Powodzenia w dalszych pracach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 5 Maj 2009 Share Napisano 5 Maj 2009 ciekawe ilu jeszcze początkujących udzieli rady początkującemu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się