Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

Oto mój pierwszy "kompletny" model, który zrobiłem, wymapowałem, wyrenderowałem i wrzuciłem tutaj. Jak widać, jestem mocno początkującym. Wrzucam do WiP, ponieważ jeszcze go planuję obrobić, aby wyglądał lepiej niż trójwymiarowa odmiana twórczości Picassa na antybiotykach.

Konfiguracja, modelowanie, nauczenie się mapowania i zrobienie "UFałVałki" zajęło mi tak gdzieś z dwie godziny. Render w Mental Rayu.

 

ca5ac5593cce125amed.jpg

Fullsize: http://images45.fotosik.pl/116/ca5ac5593cce125a.jpg

 

6f7f20754e14a69emed.jpg

Fullsize: http://images47.fotosik.pl/117/6f7f20754e14a69e.jpg

 

Siateczka: http://images50.fotosik.pl/116/f7bca95f1d333a32.jpg

Edytowane przez Rezo

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ładnie tylko siatka tragiczna przy łączeniu, łatwiej było by zrobić "główkę" i "rączkę" jako oddzielne elementy.

czekam na upy, pozdro

Napisano

teksturki do poprawy... i dziwnie wygląda ta rękojeść, która się wtapia w główkę... dawaj następny model! ;) i pokaż siateczkę + teksturkę (masz jakąś bump mapę?)

 

indian - byłeś szybszy :D

Napisano
  • Autor

Update! :D

 

Siatki nie ruszałem na razie, bo nie mam najmniejszego pojęcia, jak to poprawić, żeby nie sknocić mapowania. Jakaś rada?

Poprawiłem tekstury i zrobiłem przymiarkę do rękojeści z prawdziwego zdarzenia. Póki co cienko i nie po mojej myśli, ale jak już znajdę odpowiednią teksturę do rękojeści, to wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na "wypas" :)

 

20e7d85b94730f85med.jpg

Fullsize: http://images39.fotosik.pl/113/20e7d85b94730f85.jpg

 

a8610b4657b11250med.jpg

Fullsize:http://images40.fotosik.pl/112/a8610b4657b11250.jpg

 

Póki co brak bump'a, a tekstury są wybitnie mało imponujące - nałożyłem wszystko na siebie tak, żeby uzyskać symetrię z każdej strony, więc mam tu tylko z 9 oddzielnych elementów.

Napisano
  • Autor

Kolejny update :)

Tym razem podrasowałem nieco więcej, poprawiłem tekstury, przypasowanie mapy, rączkę, oświatlenie... Chyba wszystko, co można w tak prostym modelu poprawić. Efekt tym razem pozytywnie mnie zaskoczył.

Poprawiłem jakość modelu, jadąc rączkę i "bolec" MS, co prawda mam teraz ponad 6000 face'ów, ale coś za coś, szczególnie, ze nie zamierzam tego nigdzie używać, tylko na pokaz.

 

295b23bf1c7c85a9med.jpg

Fullsize: http://images47.fotosik.pl/117/295b23bf1c7c85a9.jpg

 

d12e0577fb4b5966med.jpg

Fullsize: http://images46.fotosik.pl/117/d12e0577fb4b5966.jpg

Napisano
na razie zauwazylem zmiane przez wygiecie raczki :)

To znacząca zmiana! takie podrasowanie toporka, tunning bym powiedział nawet :)

a czemu to jest toporo- młotek własciwie?..bo ja widze tylko toporek..a dzie młotek?

Napisano

Określenie "Work in progress" sugeruje jakieś zmierzanie dokądś. Znaczy że autor ma cel jakiś tego progressu i nas za pewien czas uszczęśliwi dziełem gotowym. Wykrzywiona rączka już mnie częściowo uszczęśliwiła zaś 6000 faców wprawiło w pogodny nastrój, ale że niby te znaki na niebie i ziemi wskazują, to czekam na, nia bójmy sie tego słowa, ekstazę po skończeniu tego... tej.... tego cósia. Młotkosiekierki.

 

Dobrze, że w mental rayu. Z doświadczenia wiem, że kapitalnie a nawet KAPITALNIE podkreśla on urok i wszelkie zalety takich.... cósiów. Gdybyś jeszcze to wymodelował w CATIA'i (się to odmienia czy nie - oto jest pytanie?) to pewnie nawet na poziomie obecnego, zaawansowanego przecież progressu już zaczątki oczekiwanej ekstazy byśmy czuli. Z twojego... cósia bije ta odwieczna, zaklęta w żywiołach energia. Udało ci się w proporcjach zawrzeć doskonałą równowagę wszechświata i pytania o naturę ludzkiej kondycji. Zwłaszcza ta ostatnia zmiana - kongenialne wygięcie rączki, zapewne wykonane pod wpływem boskiego natchnienia, zapiera dech w piersiach a co wrażliwsze niewiasty przyprawia o omdlenie.

 

A co to bedzie, kiedy wreszcie dostaniemy od Ciebie obiecany w poście z wczoraj (20.29) wypas! Strach pomyśleć!

Edytowane przez mrys

Napisano
To znacząca zmiana! takie podrasowanie toporka, tunning bym powiedział nawet :)

a czemu to jest toporo- młotek własciwie?..bo ja widze tylko toporek..a dzie młotek?

 

Myslę że powinien być topór po lewej stronie, młotek po prawej albo po obu stronach jest topór, a na górze i dole niby płaski młotek.

 

Pozdro Kliment :D jestes niezły od zawsze. my brother chciał być strażak :P

Napisano
  • Autor

Chryste Panie Miłosierne, naprawdę nie musicie tego przeglądać, jeżeli jest tak źle, że napawa was to weną do tworzenia komentarzy ironicznych a zgryźliwych. Proszę Was, naprawdę, nie musicie znęcać się nad biednym początkującym.

Chciałem uzyskać jakieś rady na temat tego, czym muszę się zajmować w przypadku tworzenia tego typu rzeczy, co mam poprawiać, a uzyskałem... no właśnie, co?

Tak, wiem, że oczekujecie, że od razu zrobię piękny, ozdabiany i wypaśny topór z teksturami w ultrawysokiej rozdzielczości, wszystkimi proporcjami i ozdobami lepszymi niż spod dłuta Michała Anioła, ale to nie leży w moich możliwościach.

Napisano
Chryste Panie Miłosierne, naprawdę nie musicie tego przeglądać, jeżeli jest tak źle, że napawa was to weną do tworzenia komentarzy ironicznych a zgryźliwych. Proszę Was, naprawdę, nie musicie znęcać się nad biednym początkującym.

Chciałem uzyskać jakieś rady na temat tego, czym muszę się zajmować w przypadku tworzenia tego typu rzeczy, co mam poprawiać, a uzyskałem... no właśnie, co?

Tak, wiem, że oczekujecie, że od razu zrobię piękny, ozdabiany i wypaśny topór z teksturami w ultrawysokiej rozdzielczości, wszystkimi proporcjami i ozdobami lepszymi niż spod dłuta Michała Anioła, ale to nie leży w moich możliwościach.

 

Mam nadzieję że to nie dotyczy mojego posta... Toporo-Młotek masz naprawdę fajny, prawdziwe zabójstwo :D

Napisano

Hey.

 

Tu masz np. ciekawy "młotek" http://www.goods.pl/images/products/1295.jpg

 

I zamiast lamentować nad modelem to go wyp***** i zrób coś na miarę progresu.

 

Ja postępuje tak (w miarę standardowy schemat):

Na Twoim etapie "rozwoj" ;) proponowałby modelować rzeczy które masz przy sobie - robisz nim foty (przód boki góra ) wrzucasz do maxa i posługujesz się nimi jak blueprintami. Im bardziej model złożony tym więcej potrzebujesz referencji. Nie zaczynaj pracy zanim nie przestudiujesz sobie bryły obiektu i chociaż delikatnie nie zarysujesz sobie jak siatka może wyglądać - to cholernie pomaga, zresztą jest to rada tutaj obecnego kolegi mrys'a, którą kiedyś mi udzielił ;) i teraz bez niej się nie ruszam :D Za teksturowanie się nie bierz bo póki co nie ma takiej potrzeby - clay render też potrafi cieszyć ;) Jeżeli podczas modelowania natrafisz na taki obiekt na którego będziesz miał kilka pomysłów jak go wymodelować - spróbuj wszystkich, następnym razem wybierzesz najlepszy na podobną bryłę.

 

Co do opinii to nie jestem za takim czymś lecz jest to czasem "potrzebne" i staraj się zrozumieć - przeważnie modelujemy po kilkadziesiąt godzin i dopiero wrzucamy coś na forum, gdy uznamy że jest to warte uwagi forumowiczów - szanuj ich a oni będą szanować Ciebie ;]

 

No... to tyle.

Powodzenia w dalszej nauce.

Edytowane przez Oleksiak

Napisano

.....przeważnie modelujemy po kilkadziesiąt godzin i dopiero wrzucamy coś na forum, gdy uznamy że jest to warte uwagi forumowiczów - szanuj ich a oni będą szanować ciebie ;]

 

..............amen

Napisano
  • Autor

Dobra, przyjrzałem się wszystkim radom i przyznaję, że sporo się wygłupiłem :)

Mam teraz od czego zacząć, i to jest najważniejsze. I za to dzięki wielkie wam wszystkim.

 

A temat już chyba można zamknąć, a ja rozejrzę się za czymś ładnym do poćwiczenia. Jeżeli będzie już jako-tako gotowe, to napiszę nowy. To chyba tyle :)

Napisano

Rezo, masz u mnie plusa za prawidłowe odczytanie ironii i zgryźliwości. Serio, to niezbyt częsta umiejętność w dzisiejszych czasach. A dlaczego? A dlatego, że kilkakrotnie zwracasz uwagę na fakt, że jesteś początkujący po czym zapowiadasz wypas, zaś pisząc o elementach, z którymi miałeś kłopoty NIE prosisz de facto o pomoc, tylko pokazujesz gotowe rendery. Gdybyś zamiast tego pokazał siatkę, twoje rozłożone UV itp mógłbyś dostać konkretne wskazówki. Ale z twoich postów wcale nie wynikało, że ich chcesz. Np. kłopotów z UV przy tym obiekcie zrozumieć nie potrafię, bo zmapowanie go zajmuje circa about trzy minuty. Gdybyś wyraźnie zapytał: jak? przypuszczalnie już znałbyś odpowiedź albo chociaż otrzymał wyraźne wskazówki.

 

Inna sprawa, czy należy od razu z pierwszym dziełem biec na forum. Czy nie lepiej przejrzeć inne wątki, poszukać inspiracji a jak któryś tam z kolei model wyda ci się godny uwagi - wtedy go pokazać. Bo ten cóś, wybacz, przy całej sympatii do wygietej rączki, nikogo tu nie jest raczej w stanie zachwycić.

 

A na pociechę dodam, że widziałem całe mnóstwo gorszych, pierwszych prac. W tym własną (na szczęście wtedy jeszcze nie było forum :) )

 

PS: Uppps, sorry przeoczyłem siateczkę.

Napisano

niestety jak ja pytałem to odp. nie było i musiałem sam szukać :D dlatego wolę wszystko przerabiać sam, a później pokazywać i uzyskiwać opinię :)

 

a tak btw. to może założysz temat pt. "Wymyślony arsenał" lub coś w tym stylu ? porobił byś jakieś łuki, topory, miecze :) a nie jeden obiekt, którego to siatki nawet nie chcesz pokazać, abyśmy Ci powiedzieli jakich błędów masz unikać w przyszłości... proponuję przerobić kilka tutków z, których dowiesz się metod modelowania czy teksturowania ;)

To naprawdę pomaga.

 

ps. gdzie ta siatka? ja jej nie widzę... znalazłem ^^ Może zrób ten toporek/młotek od nowa używając cylindra i boxa? Zrób jeszcze jakąś prostą scenę i od razu by to lepiej wyglądało ;) Powodzenia w dalszych pracach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności