Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

Ale czy jest potrzebny ? Bump za co odpowiada ? Za tworzenie wciec np miedzy panelami ? Tak na chlopski rozum :D A panele jako tako niemaja wciec to jest w 95% plaska powierzchnia jesli sa dobrze polozone :) Tak mi sie wydaje.

 

Ok to lampka poleci przy najblizszej okazji jak bede robil przedmioty na meblach :)

Edytowane przez incorect

  • Odpowiedzi 110
  • Wyświetleń 10,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tworzy złudzenie wypukłości na płaskim obiekcie.

Obszary jaśniejsze - Są podniesione.

Obszary ciemniejsze - Zostają obniżone.

Napisano
  • Autor

Witam wszystkich po dluzszej niz zwykle przerwie :)

 

Udalo mi sie skonczyc okno ze wszystkimi rzeczami, ktore chcialem w tym miejscu umiescic... Ogladnijcie i powiedzcie co poprawic.

 

view55.jpg

 

view57.jpg

 

view58.jpg

 

view59.jpg

 

view59w.jpg

 

To tyle :)

 

Ps. Ten szew na prawej rolecie juz jestem poprawiony :)

 

EDIT: Jedno zdjecie z poprawki, bo mi rama okna uciekla do gory :P

Teraz jest dobrze :)

 

view60.jpg

Edytowane przez incorect

Napisano

Powiększ troszkę te panele. A tak poza tym, to kładzie się je wzdłuż pokoju, a nie w poprzek... Jest mniej cięcia przy układaniu ;p Noo... Chyba że tak masz w pokoju.

 

PS. A okienko fajne. Niezły detal. Po pierwszym obrazku jaki wrzuciłeś do wątku, nie spodziewałem się tu zastać czegoś takiego :) Baaaardzo pozytywnie =] Postępy!

Napisano

Nieźle :p Widać że wolno pracujesz, ale naprawdę skupiłeś się na szczegółach. Detal to twoja dobra strona. Życzę wprawy.

Napisano
  • Autor

Dzieki wielkie za komentarze :) Naprawde milo przeczytac, ze sie podoba...

Noi oczywiscie bede sie strac robic jeszcze lepiej w dalszym ciagu...

 

Szysia co do paneli to tak mam ulozone w pokoju, wiec tego zmieniac nie bede :P

Ale powiekszyc moge i wsumie sam o tym myslalem. To jutro bedzie kolejny update...

Zapraszam serdecznie :)

Napisano
  • Autor

Chce taki efekt uzyskac, ale nie bardzo wiem jak...

 

Jak zostanie mi jutro czasu to jeszcze poszukam i postaram sie to poprawic :)

 

Dzieki za uwage.

Napisano

Zgodzę się z maksymilionem, owe żaluzje mogłyby przepuszczać promienie słoneczne, pod lekkim załamaniem na podłogę.

Napisano
  • Autor

Witam wszystkich :)

Dzis pisze z taka prosba, gdyz napotkalem male problemy ze swiatlem.

Otoz, gdy usunalem z environment map standardowa Vray mape te, ktora wlacza sie automatycznie przy ustawieniu Vray sun to dostaje cos takiego :

 

view61.jpg

 

I majstruje z tym, przestawiam, probuje i nic... Nie mam pojecia dlaczego nie widac, zadnego swiatla tym bardziej, ze w srodku przy podlodze jest dodatkowo niewielkich rozmiarow swiatlko Vray light, ktorego rowniez nie widac :/

 

Jesli ktos ma jakis pomysl to bylbym wdzieczny...

 

A poki co probuje dalej :P

Napisano

Jak dałeś VRay sun, to pewnie automatycznie pozmieniała się kontrola ekspozycji. A poza tym brak environmenta za oknem i refractive caustics'ow dla rolety na oknie. Tak się zdaje być..

 

Zrób zwykły skylight (VRay Light dome) i uzyj standartowego target directa do świecenia przez okno ;)

Napisano
  • Autor

Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;>

 

Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...

Napisano
Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;>

 

Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...

 

Poszukaj na www.vraymaterials.de materiałka do zasłony albo...

gdzieś moze jest tutek o translucencji w vrayu bo ja nie pamiętam..nie znam się na translucency pod V-Raya :(

 

Dobra, ale zrób światełko jak Ci poradziłem :)

 

btw jak nie masz konta na vray materials, to założysz szybko i za darmo :p

Napisano
  • Autor

Wyszlo tak :

view62.jpg

 

Mysle, ze jest calkiem ladne to swiatlo, ale nie dziala mi mapa za oknem :/

I jeszcze jedno pytanie co to jest "refractive caustics'ow" gdzie i jak to ustawic :)

Napisano

Na razie jesteś początkujący, to ustaw V-Ray Environment na biały, enviroment za oknem też

a w szybach plane VRayLight'y (invisible/skylight portal) i puść target directa przez okno z VRay Shadow

Napisano

e tam incorect po prostu nie usuwaj VraySky'a z environmentu on Ci bedzie ladnie wszystko oswietlal, potem render sobie zapiszesz do png z kanalem alfa i tla juz nie bedzie ale efekt oswietleniowy bedzie ten sam i w szopie dodasz sobie wlasne tlo jakie chcesz (wczesniej dasz mapke z tym tlem do odbic)

Napisano
  • Autor

Witam wszystkich :)

Dzis udalo mi sie prawie skonczyc modelowac karnisz :

 

view63.jpg

 

Odrazu chcialbym zaznaczyc, ze pozycja kolek i spinaczy jest juz docelowa...

Nie jest symetryczna i nie bedzie, poniewaz tak mam w pokoju :)

 

Dzis tylko jeden render, poniewaz jestem juz zmeczony, a jutro work, wiec detale spinaczy i ozdob pokaze dokladniej jutro :)

 

Sugestie i komentarze mile widziane :)

 

PS. Zostawilem swiatlo VRay sun, bo nie mialem dzis czasu, probowac Twojego sposobu Dunablaster :) Ale postaram sie go wykorzystac w przyszlosci, przynajmniej sprobowac :)

 

Aha jeszcze jedno :) Jak zrobic lekko przeswitujacy material rolety ? Bo nie moge tego znalezc :)

Dzieki z gory za info.

Napisano

zastanow sie nad detalami tych spinaczy czy wogole warto skoro i tak praktycznie nie bedzie ich pewnie widac.

Napisano
  • Autor

To zalezy, bo moje plany wymagaja detali :) Ale tak czy siak chce, zeby praca byla na tyle dokladna na ile umiem...

 

Teraz maly upgrade, czyli skonczony karnisz oraz poprawiona kolorystyka rolety (dalej nie przepuszcza swiatla) kilka zdjec :

 

view64.jpg

 

view65.jpg

 

view66.jpg

 

view67.jpg

 

view68.jpg

 

To tyle :) Komentarze i rady mile widziane...

 

EDIT: Mam problem, poniewaz wystapil blad podczas zapisu pliku i nie moge go teraz otworzyc :/

I tu moje pytanie czy jest jakas opcja, zeby naprawic ten plik ?

Edytowane przez incorect

Napisano

tak. plik jest w moje dokumenty > 3ds max > autoback.

 

robisz pewien blad. nadajesz material zaraz po wymodelowaniu. nie rob tak i najpierw zajmij sie modelingiem a na koncu materialy jak juz dobierzesz oswietlenie .bo tak to nawet testowe rendery sa dlugie jak masz juz maaterial. i podloga za mocno blyszczy.

Napisano

Fajnie to na razie wygląda, tylko zwróć uwagę na naciągniętą texsturę na karniszu. Mapowanie tam leży.

 

EDIT:

Co do przepuszczania światła to poczytaj sobie tutaj: http://www.vrayelite.com/lightbox.htm

Edytowane przez blomd

Napisano
  • Autor

Z ta tekstura karnisza jeszcze sie pomecze :)

 

A dzisiaj maly upgrade, czyli troche kolorow :

 

view69.jpg

 

view70.jpg

 

Do poprawy troche kolor tapety, poniewaz musi wpadac troche bardziej w pomarancz :)

Napisano

Panele też troche przy duże. Kaloryfer też mi wygląda jakość dziwnie... tak, że jakby można się nim było przeciąć.. taki emo kaloryfer :D Ale ciekawe co z tego wyjdzie.

 

Pozdrawiam,

BiX

Napisano
  • Autor

Wiec tak :)

Panele byly mniejsze, ale wczesniej pisaliscie, ze za male teraz, ze za duze mimo, ze powiekszone sa minimalnie :) Mnie sie podobaja i mysle, ze dobrze odzwierciedlaja te, ktore mam w pokoju...

 

A co do kaloryfera to mysle, ze perspektywa poprostu, bo z innego widoku nie jest taki ostry :)

Napisano

a no panele różne są.. Dla mnie za szerokie są lekko i tyle. :)

 

mhm no to się nie wtrącam. Czekam na upa.

Napisano
  • Autor

Mały upik :

 

view73.jpg

 

view72.jpg

 

Eh... Jak widac nie moge sobie poradzic z tymi teksturami drewna :/ Mam 3 na scenie i zadna nie wyglada zadowalajaco :/ Jak obiekt jest rozbudowany to juz wogole wychodzi masakra z tymi teksturami...

Ma ktos moze jakis dobry sposob na to...

 

Co do pozostalych spraw. Kolorystyka taka zostaje i rolety sa juz niby przeswitujace...

Zapraszam do wyrazania swojej opini i pomocy jesli ktos ma jakis pomysl :)

 

Pozdrawiam

Napisano

a te łóżko nie powinno być wyższe?

I fakt ta tekstura stolika aż rzuca się w oczy ale ja ci nie do radze

bo nie zbyt się na tym znam.

Napisano

textura stolika obrzydliwa xD ... Dlaczego nie odbija się w podłodze? wygląda jak gdyby lewitował.

Napisano
  • Autor

To jest wlasnie moj kolejny problem :/ Nie mam zielonego pojecia dlaczego...

Wogole jest pytanie dlaczego cokolwiek odbija sie w podlodze skoro nie mam wlaczonych odbic na niej :/

Napisano
  • Autor

Noi problem jest w podlodze, bo zrobilem sobie taki test maly i oto wynik :

 

view74.jpg

 

A oto ustawienia materialu :

 

podloga.jpg

 

podloga2.jpg

 

Ja myslalem, ze problemem jest zle swiatlo, ale jednak to cos z ta podloga...

 

EDIT: Jedna poprawka ustawienie refract jest kolor calkowicie czarny... To teraz troche zmienialem :)

Napisano

co do tekstur drewna to po prostu zobacz jak wygląda drewno lub okleina w rzeczywistości, zwłaszcza, że referencje masz pod nosem.

Słoje nigdy nie są ułożone w poprzek (tak jak masz na pionowych słupkach łóżka). Zmapuj obiekt odpowiednio to wszystko będzie wyglądać ok.

Napisano
  • Autor

Dzieki za rade postaram sie to poprawic jeszcze dzisiaj :)

 

Teraz mysle, ze wiekszym problemem jest z to, ze nie mam cieni wogole i tym chcialbym sie zajac teraz. Ma ktos jakis pomysl co moze byc nie tak ?

Napisano
  • Autor

Z tego co widze, to z materialem szkla tez jest cos nie tak :/

 

view75.jpg

 

Jak jest wlaczona szyba to cienie znikaja :/

Napisano

A czemu na podlodze tylko jeden "prostokat" od swiatla jest> Skoro okno ma dwie komory ? :)

Napisano

tego. jak dales material przezroczysty jakis tam szybie to zaznacz AFFECT SHADOWS przy refract. powinno pomoc.

Napisano
  • Autor

Witam wszystkich maly upgrade:

 

Zmienilem teksture lozka noi mapowanie. Wydaje mi sie, ze jest o wiele lepiej.

W kazdym razie ja juz nie mam pojecia jak to inaczej zrobic :)

Oto efekt dzisiejszej pracy :

 

view75.jpg

Napisano

no, teraz to widać dużą zmianę, ale jeszcze na jednej desce słoje są ułożone w poprzek.

ps. a w ogóle, to po co ci szyba, jak jej nie widać xD?

Napisano

czy to jest kamera fizyczna ? jesli tak to kliknij guess vertical shift bo chyba leci sciana.

Napisano
  • Autor

Wiec tak, po koleji :)

 

Blomd jakbys mogl wskazac mi o ktora Ci dokladnie chodzi, bo wydaje mi sie, ze o ta na ktorej jest tak pod skosem. Jesli o ta to postaram sie ja poprawic, ale to jutro :)

Co do ps. :) Potrzebna mi ta szyba, poniewaz dalsza czesc projektu zaklada jej czynny udzial :D

Heaven tak jak doradziles kliknal na to i nie wiem dokladnie co to robi, ale wartosc sie zmienila diametralnie :) Teraz juz jest lepiej :)

 

Ogolnie to dzieki za komentarze i zapraszam ponownie :)

 

A tak na dokladke wrzuce poczatek mapowania mebli :)

 

view76.jpg

 

Meble mam w 2 kolorach dlatego jest tylko do polowy :)

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Napisano

Według mnie, to trochę dziwnie wygląda, jeśli textura na każdej półce jest taka sama(słoje są ułożone identycznie). Spróbuj ją jakoś poprzesuwać w UVW mapping.

Napisano
  • Autor

Witam wszystkich...

Nie bylo mnie kilka dni i zaszly pewne zmiany...

 

Postanowilem przerwac mapowanie i wszelkie prace dopoki nie rozwiaze problemu ze swiatlem i brakiem cieni. Wiec w skrocie powiem co zrobilem. Usunalem wszystkie tekstury ze wszystkich przedmiotow i nadalem im zwyklego vray'a. Ustawienia rendera sa domyslne. Ustawilem jedno swiatlo target light z wlaczonymi cieniami na vray shadows noi oto efekt :/

 

view77.jpg

 

Wogole swiatlo sie nie rozprasza w pomieszczeniu :/

Niechce robic tekstur skoro bez niczego nie potrafie tego oswietlic...

Ma ktos jakis pomysl ?

 

Prosze o pomoc

Napisano

Światło się nie rozprasza, bo nie masz włączonego GI (global illumination). Domyślnie jest on wyłączony. Nie rozumiem tylko po co chcesz to robić od nowa. Skoro wcześniej miałeś włączone GI i ładne cienie, to dla czego teraz tego nie potrafisz zrobić?

Edytowane przez blomd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności