Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Ale czy jest potrzebny ? Bump za co odpowiada ? Za tworzenie wciec np miedzy panelami ? Tak na chlopski rozum :D A panele jako tako niemaja wciec to jest w 95% plaska powierzchnia jesli sa dobrze polozone :) Tak mi sie wydaje. Ok to lampka poleci przy najblizszej okazji jak bede robil przedmioty na meblach :) Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Tworzy złudzenie wypukłości na płaskim obiekcie. Obszary jaśniejsze - Są podniesione. Obszary ciemniejsze - Zostają obniżone.
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Ale czy panele powinny byc wypukle ? Wsumie mozna sprobowac to nie boli :)
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Autor Witam wszystkich po dluzszej niz zwykle przerwie :) Udalo mi sie skonczyc okno ze wszystkimi rzeczami, ktore chcialem w tym miejscu umiescic... Ogladnijcie i powiedzcie co poprawic. To tyle :) Ps. Ten szew na prawej rolecie juz jestem poprawiony :) EDIT: Jedno zdjecie z poprawki, bo mi rama okna uciekla do gory :P Teraz jest dobrze :) Edytowane 14 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Powiększ troszkę te panele. A tak poza tym, to kładzie się je wzdłuż pokoju, a nie w poprzek... Jest mniej cięcia przy układaniu ;p Noo... Chyba że tak masz w pokoju. PS. A okienko fajne. Niezły detal. Po pierwszym obrazku jaki wrzuciłeś do wątku, nie spodziewałem się tu zastać czegoś takiego :) Baaaardzo pozytywnie =] Postępy!
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Nieźle :p Widać że wolno pracujesz, ale naprawdę skupiłeś się na szczegółach. Detal to twoja dobra strona. Życzę wprawy.
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Autor Dzieki wielkie za komentarze :) Naprawde milo przeczytac, ze sie podoba... Noi oczywiscie bede sie strac robic jeszcze lepiej w dalszym ciagu... Szysia co do paneli to tak mam ulozone w pokoju, wiec tego zmieniac nie bede :P Ale powiekszyc moge i wsumie sam o tym myslalem. To jutro bedzie kolejny update... Zapraszam serdecznie :)
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Autor Chce taki efekt uzyskac, ale nie bardzo wiem jak... Jak zostanie mi jutro czasu to jeszcze poszukam i postaram sie to poprawic :) Dzieki za uwage.
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Zgodzę się z maksymilionem, owe żaluzje mogłyby przepuszczać promienie słoneczne, pod lekkim załamaniem na podłogę.
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Autor Witam wszystkich :) Dzis pisze z taka prosba, gdyz napotkalem male problemy ze swiatlem. Otoz, gdy usunalem z environment map standardowa Vray mape te, ktora wlacza sie automatycznie przy ustawieniu Vray sun to dostaje cos takiego : I majstruje z tym, przestawiam, probuje i nic... Nie mam pojecia dlaczego nie widac, zadnego swiatla tym bardziej, ze w srodku przy podlodze jest dodatkowo niewielkich rozmiarow swiatlko Vray light, ktorego rowniez nie widac :/ Jesli ktos ma jakis pomysl to bylbym wdzieczny... A poki co probuje dalej :P
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Jak dałeś VRay sun, to pewnie automatycznie pozmieniała się kontrola ekspozycji. A poza tym brak environmenta za oknem i refractive caustics'ow dla rolety na oknie. Tak się zdaje być.. Zrób zwykły skylight (VRay Light dome) i uzyj standartowego target directa do świecenia przez okno ;)
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Autor Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;> Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;> Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic... Poszukaj na www.vraymaterials.de materiałka do zasłony albo... gdzieś moze jest tutek o translucencji w vrayu bo ja nie pamiętam..nie znam się na translucency pod V-Raya :( Dobra, ale zrób światełko jak Ci poradziłem :) btw jak nie masz konta na vray materials, to założysz szybko i za darmo :p
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Autor Wyszlo tak : Mysle, ze jest calkiem ladne to swiatlo, ale nie dziala mi mapa za oknem :/ I jeszcze jedno pytanie co to jest "refractive caustics'ow" gdzie i jak to ustawic :)
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Na razie jesteś początkujący, to ustaw V-Ray Environment na biały, enviroment za oknem też a w szybach plane VRayLight'y (invisible/skylight portal) i puść target directa przez okno z VRay Shadow
Napisano 18 Czerwiec 200915 l e tam incorect po prostu nie usuwaj VraySky'a z environmentu on Ci bedzie ladnie wszystko oswietlal, potem render sobie zapiszesz do png z kanalem alfa i tla juz nie bedzie ale efekt oswietleniowy bedzie ten sam i w szopie dodasz sobie wlasne tlo jakie chcesz (wczesniej dasz mapke z tym tlem do odbic)
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor Witam wszystkich :) Dzis udalo mi sie prawie skonczyc modelowac karnisz : Odrazu chcialbym zaznaczyc, ze pozycja kolek i spinaczy jest juz docelowa... Nie jest symetryczna i nie bedzie, poniewaz tak mam w pokoju :) Dzis tylko jeden render, poniewaz jestem juz zmeczony, a jutro work, wiec detale spinaczy i ozdob pokaze dokladniej jutro :) Sugestie i komentarze mile widziane :) PS. Zostawilem swiatlo VRay sun, bo nie mialem dzis czasu, probowac Twojego sposobu Dunablaster :) Ale postaram sie go wykorzystac w przyszlosci, przynajmniej sprobowac :) Aha jeszcze jedno :) Jak zrobic lekko przeswitujacy material rolety ? Bo nie moge tego znalezc :) Dzieki z gory za info.
Napisano 19 Czerwiec 200915 l zastanow sie nad detalami tych spinaczy czy wogole warto skoro i tak praktycznie nie bedzie ich pewnie widac.
Napisano 19 Czerwiec 200915 l Autor To zalezy, bo moje plany wymagaja detali :) Ale tak czy siak chce, zeby praca byla na tyle dokladna na ile umiem... Teraz maly upgrade, czyli skonczony karnisz oraz poprawiona kolorystyka rolety (dalej nie przepuszcza swiatla) kilka zdjec : To tyle :) Komentarze i rady mile widziane... EDIT: Mam problem, poniewaz wystapil blad podczas zapisu pliku i nie moge go teraz otworzyc :/ I tu moje pytanie czy jest jakas opcja, zeby naprawic ten plik ? Edytowane 19 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 19 Czerwiec 200915 l tak. plik jest w moje dokumenty > 3ds max > autoback. robisz pewien blad. nadajesz material zaraz po wymodelowaniu. nie rob tak i najpierw zajmij sie modelingiem a na koncu materialy jak juz dobierzesz oswietlenie .bo tak to nawet testowe rendery sa dlugie jak masz juz maaterial. i podloga za mocno blyszczy.
Napisano 19 Czerwiec 200915 l Fajnie to na razie wygląda, tylko zwróć uwagę na naciągniętą texsturę na karniszu. Mapowanie tam leży. EDIT: Co do przepuszczania światła to poczytaj sobie tutaj: http://www.vrayelite.com/lightbox.htm Edytowane 19 Czerwiec 200915 l przez blomd
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Autor Z ta tekstura karnisza jeszcze sie pomecze :) A dzisiaj maly upgrade, czyli troche kolorow : Do poprawy troche kolor tapety, poniewaz musi wpadac troche bardziej w pomarancz :)
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Panele też troche przy duże. Kaloryfer też mi wygląda jakość dziwnie... tak, że jakby można się nim było przeciąć.. taki emo kaloryfer :D Ale ciekawe co z tego wyjdzie. Pozdrawiam, BiX
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Autor Wiec tak :) Panele byly mniejsze, ale wczesniej pisaliscie, ze za male teraz, ze za duze mimo, ze powiekszone sa minimalnie :) Mnie sie podobaja i mysle, ze dobrze odzwierciedlaja te, ktore mam w pokoju... A co do kaloryfera to mysle, ze perspektywa poprostu, bo z innego widoku nie jest taki ostry :)
Napisano 20 Czerwiec 200915 l a no panele różne są.. Dla mnie za szerokie są lekko i tyle. :) mhm no to się nie wtrącam. Czekam na upa.
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Autor Mały upik : Eh... Jak widac nie moge sobie poradzic z tymi teksturami drewna :/ Mam 3 na scenie i zadna nie wyglada zadowalajaco :/ Jak obiekt jest rozbudowany to juz wogole wychodzi masakra z tymi teksturami... Ma ktos moze jakis dobry sposob na to... Co do pozostalych spraw. Kolorystyka taka zostaje i rolety sa juz niby przeswitujace... Zapraszam do wyrazania swojej opini i pomocy jesli ktos ma jakis pomysl :) Pozdrawiam
Napisano 20 Czerwiec 200915 l a te łóżko nie powinno być wyższe? I fakt ta tekstura stolika aż rzuca się w oczy ale ja ci nie do radze bo nie zbyt się na tym znam.
Napisano 20 Czerwiec 200915 l textura stolika obrzydliwa xD ... Dlaczego nie odbija się w podłodze? wygląda jak gdyby lewitował.
Napisano 21 Czerwiec 200915 l Autor To jest wlasnie moj kolejny problem :/ Nie mam zielonego pojecia dlaczego... Wogole jest pytanie dlaczego cokolwiek odbija sie w podlodze skoro nie mam wlaczonych odbic na niej :/
Napisano 21 Czerwiec 200915 l Autor Noi problem jest w podlodze, bo zrobilem sobie taki test maly i oto wynik : A oto ustawienia materialu : Ja myslalem, ze problemem jest zle swiatlo, ale jednak to cos z ta podloga... EDIT: Jedna poprawka ustawienie refract jest kolor calkowicie czarny... To teraz troche zmienialem :)
Napisano 21 Czerwiec 200915 l co do tekstur drewna to po prostu zobacz jak wygląda drewno lub okleina w rzeczywistości, zwłaszcza, że referencje masz pod nosem. Słoje nigdy nie są ułożone w poprzek (tak jak masz na pionowych słupkach łóżka). Zmapuj obiekt odpowiednio to wszystko będzie wyglądać ok.
Napisano 21 Czerwiec 200915 l Autor Dzieki za rade postaram sie to poprawic jeszcze dzisiaj :) Teraz mysle, ze wiekszym problemem jest z to, ze nie mam cieni wogole i tym chcialbym sie zajac teraz. Ma ktos jakis pomysl co moze byc nie tak ?
Napisano 21 Czerwiec 200915 l Autor Z tego co widze, to z materialem szkla tez jest cos nie tak :/ Jak jest wlaczona szyba to cienie znikaja :/
Napisano 21 Czerwiec 200915 l A czemu na podlodze tylko jeden "prostokat" od swiatla jest> Skoro okno ma dwie komory ? :)
Napisano 21 Czerwiec 200915 l tego. jak dales material przezroczysty jakis tam szybie to zaznacz AFFECT SHADOWS przy refract. powinno pomoc.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor Witam wszystkich maly upgrade: Zmienilem teksture lozka noi mapowanie. Wydaje mi sie, ze jest o wiele lepiej. W kazdym razie ja juz nie mam pojecia jak to inaczej zrobic :) Oto efekt dzisiejszej pracy :
Napisano 23 Czerwiec 200915 l no, teraz to widać dużą zmianę, ale jeszcze na jednej desce słoje są ułożone w poprzek. ps. a w ogóle, to po co ci szyba, jak jej nie widać xD?
Napisano 23 Czerwiec 200915 l czy to jest kamera fizyczna ? jesli tak to kliknij guess vertical shift bo chyba leci sciana.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor Wiec tak, po koleji :) Blomd jakbys mogl wskazac mi o ktora Ci dokladnie chodzi, bo wydaje mi sie, ze o ta na ktorej jest tak pod skosem. Jesli o ta to postaram sie ja poprawic, ale to jutro :) Co do ps. :) Potrzebna mi ta szyba, poniewaz dalsza czesc projektu zaklada jej czynny udzial :D Heaven tak jak doradziles kliknal na to i nie wiem dokladnie co to robi, ale wartosc sie zmienila diametralnie :) Teraz juz jest lepiej :) Ogolnie to dzieki za komentarze i zapraszam ponownie :) A tak na dokladke wrzuce poczatek mapowania mebli :) Meble mam w 2 kolorach dlatego jest tylko do polowy :) Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Według mnie, to trochę dziwnie wygląda, jeśli textura na każdej półce jest taka sama(słoje są ułożone identycznie). Spróbuj ją jakoś poprzesuwać w UVW mapping.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Autor Witam wszystkich... Nie bylo mnie kilka dni i zaszly pewne zmiany... Postanowilem przerwac mapowanie i wszelkie prace dopoki nie rozwiaze problemu ze swiatlem i brakiem cieni. Wiec w skrocie powiem co zrobilem. Usunalem wszystkie tekstury ze wszystkich przedmiotow i nadalem im zwyklego vray'a. Ustawienia rendera sa domyslne. Ustawilem jedno swiatlo target light z wlaczonymi cieniami na vray shadows noi oto efekt :/ Wogole swiatlo sie nie rozprasza w pomieszczeniu :/ Niechce robic tekstur skoro bez niczego nie potrafie tego oswietlic... Ma ktos jakis pomysl ? Prosze o pomoc
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Światło się nie rozprasza, bo nie masz włączonego GI (global illumination). Domyślnie jest on wyłączony. Nie rozumiem tylko po co chcesz to robić od nowa. Skoro wcześniej miałeś włączone GI i ładne cienie, to dla czego teraz tego nie potrafisz zrobić? Edytowane 28 Czerwiec 200915 l przez blomd
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto