Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale czy jest potrzebny ? Bump za co odpowiada ? Za tworzenie wciec np miedzy panelami ? Tak na chlopski rozum :D A panele jako tako niemaja wciec to jest w 95% plaska powierzchnia jesli sa dobrze polozone :) Tak mi sie wydaje.

 

Ok to lampka poleci przy najblizszej okazji jak bede robil przedmioty na meblach :)

Edytowane przez incorect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam wszystkich po dluzszej niz zwykle przerwie :)

 

Udalo mi sie skonczyc okno ze wszystkimi rzeczami, ktore chcialem w tym miejscu umiescic... Ogladnijcie i powiedzcie co poprawic.

 

view55.jpg

 

view57.jpg

 

view58.jpg

 

view59.jpg

 

view59w.jpg

 

To tyle :)

 

Ps. Ten szew na prawej rolecie juz jestem poprawiony :)

 

EDIT: Jedno zdjecie z poprawki, bo mi rama okna uciekla do gory :P

Teraz jest dobrze :)

 

view60.jpg

Edytowane przez incorect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Powiększ troszkę te panele. A tak poza tym, to kładzie się je wzdłuż pokoju, a nie w poprzek... Jest mniej cięcia przy układaniu ;p Noo... Chyba że tak masz w pokoju.

 

PS. A okienko fajne. Niezły detal. Po pierwszym obrazku jaki wrzuciłeś do wątku, nie spodziewałem się tu zastać czegoś takiego :) Baaaardzo pozytywnie =] Postępy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za komentarze :) Naprawde milo przeczytac, ze sie podoba...

Noi oczywiscie bede sie strac robic jeszcze lepiej w dalszym ciagu...

 

Szysia co do paneli to tak mam ulozone w pokoju, wiec tego zmieniac nie bede :P

Ale powiekszyc moge i wsumie sam o tym myslalem. To jutro bedzie kolejny update...

Zapraszam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Dzis pisze z taka prosba, gdyz napotkalem male problemy ze swiatlem.

Otoz, gdy usunalem z environment map standardowa Vray mape te, ktora wlacza sie automatycznie przy ustawieniu Vray sun to dostaje cos takiego :

 

view61.jpg

 

I majstruje z tym, przestawiam, probuje i nic... Nie mam pojecia dlaczego nie widac, zadnego swiatla tym bardziej, ze w srodku przy podlodze jest dodatkowo niewielkich rozmiarow swiatlko Vray light, ktorego rowniez nie widac :/

 

Jesli ktos ma jakis pomysl to bylbym wdzieczny...

 

A poki co probuje dalej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dałeś VRay sun, to pewnie automatycznie pozmieniała się kontrola ekspozycji. A poza tym brak environmenta za oknem i refractive caustics'ow dla rolety na oknie. Tak się zdaje być..

 

Zrób zwykły skylight (VRay Light dome) i uzyj standartowego target directa do świecenia przez okno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;>

 

Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;>

 

Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...

 

Poszukaj na www.vraymaterials.de materiałka do zasłony albo...

gdzieś moze jest tutek o translucencji w vrayu bo ja nie pamiętam..nie znam się na translucency pod V-Raya :(

 

Dobra, ale zrób światełko jak Ci poradziłem :)

 

btw jak nie masz konta na vray materials, to założysz szybko i za darmo :p

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam incorect po prostu nie usuwaj VraySky'a z environmentu on Ci bedzie ladnie wszystko oswietlal, potem render sobie zapiszesz do png z kanalem alfa i tla juz nie bedzie ale efekt oswietleniowy bedzie ten sam i w szopie dodasz sobie wlasne tlo jakie chcesz (wczesniej dasz mapke z tym tlem do odbic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Dzis udalo mi sie prawie skonczyc modelowac karnisz :

 

view63.jpg

 

Odrazu chcialbym zaznaczyc, ze pozycja kolek i spinaczy jest juz docelowa...

Nie jest symetryczna i nie bedzie, poniewaz tak mam w pokoju :)

 

Dzis tylko jeden render, poniewaz jestem juz zmeczony, a jutro work, wiec detale spinaczy i ozdob pokaze dokladniej jutro :)

 

Sugestie i komentarze mile widziane :)

 

PS. Zostawilem swiatlo VRay sun, bo nie mialem dzis czasu, probowac Twojego sposobu Dunablaster :) Ale postaram sie go wykorzystac w przyszlosci, przynajmniej sprobowac :)

 

Aha jeszcze jedno :) Jak zrobic lekko przeswitujacy material rolety ? Bo nie moge tego znalezc :)

Dzieki z gory za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy, bo moje plany wymagaja detali :) Ale tak czy siak chce, zeby praca byla na tyle dokladna na ile umiem...

 

Teraz maly upgrade, czyli skonczony karnisz oraz poprawiona kolorystyka rolety (dalej nie przepuszcza swiatla) kilka zdjec :

 

view64.jpg

 

view65.jpg

 

view66.jpg

 

view67.jpg

 

view68.jpg

 

To tyle :) Komentarze i rady mile widziane...

 

EDIT: Mam problem, poniewaz wystapil blad podczas zapisu pliku i nie moge go teraz otworzyc :/

I tu moje pytanie czy jest jakas opcja, zeby naprawic ten plik ?

Edytowane przez incorect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. plik jest w moje dokumenty > 3ds max > autoback.

 

robisz pewien blad. nadajesz material zaraz po wymodelowaniu. nie rob tak i najpierw zajmij sie modelingiem a na koncu materialy jak juz dobierzesz oswietlenie .bo tak to nawet testowe rendery sa dlugie jak masz juz maaterial. i podloga za mocno blyszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panele też troche przy duże. Kaloryfer też mi wygląda jakość dziwnie... tak, że jakby można się nim było przeciąć.. taki emo kaloryfer :D Ale ciekawe co z tego wyjdzie.

 

Pozdrawiam,

BiX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak :)

Panele byly mniejsze, ale wczesniej pisaliscie, ze za male teraz, ze za duze mimo, ze powiekszone sa minimalnie :) Mnie sie podobaja i mysle, ze dobrze odzwierciedlaja te, ktore mam w pokoju...

 

A co do kaloryfera to mysle, ze perspektywa poprostu, bo z innego widoku nie jest taki ostry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały upik :

 

view73.jpg

 

view72.jpg

 

Eh... Jak widac nie moge sobie poradzic z tymi teksturami drewna :/ Mam 3 na scenie i zadna nie wyglada zadowalajaco :/ Jak obiekt jest rozbudowany to juz wogole wychodzi masakra z tymi teksturami...

Ma ktos moze jakis dobry sposob na to...

 

Co do pozostalych spraw. Kolorystyka taka zostaje i rolety sa juz niby przeswitujace...

Zapraszam do wyrazania swojej opini i pomocy jesli ktos ma jakis pomysl :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi problem jest w podlodze, bo zrobilem sobie taki test maly i oto wynik :

 

view74.jpg

 

A oto ustawienia materialu :

 

podloga.jpg

 

podloga2.jpg

 

Ja myslalem, ze problemem jest zle swiatlo, ale jednak to cos z ta podloga...

 

EDIT: Jedna poprawka ustawienie refract jest kolor calkowicie czarny... To teraz troche zmienialem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tekstur drewna to po prostu zobacz jak wygląda drewno lub okleina w rzeczywistości, zwłaszcza, że referencje masz pod nosem.

Słoje nigdy nie są ułożone w poprzek (tak jak masz na pionowych słupkach łóżka). Zmapuj obiekt odpowiednio to wszystko będzie wyglądać ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, po koleji :)

 

Blomd jakbys mogl wskazac mi o ktora Ci dokladnie chodzi, bo wydaje mi sie, ze o ta na ktorej jest tak pod skosem. Jesli o ta to postaram sie ja poprawic, ale to jutro :)

Co do ps. :) Potrzebna mi ta szyba, poniewaz dalsza czesc projektu zaklada jej czynny udzial :D

Heaven tak jak doradziles kliknal na to i nie wiem dokladnie co to robi, ale wartosc sie zmienila diametralnie :) Teraz juz jest lepiej :)

 

Ogolnie to dzieki za komentarze i zapraszam ponownie :)

 

A tak na dokladke wrzuce poczatek mapowania mebli :)

 

view76.jpg

 

Meble mam w 2 kolorach dlatego jest tylko do polowy :)

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich...

Nie bylo mnie kilka dni i zaszly pewne zmiany...

 

Postanowilem przerwac mapowanie i wszelkie prace dopoki nie rozwiaze problemu ze swiatlem i brakiem cieni. Wiec w skrocie powiem co zrobilem. Usunalem wszystkie tekstury ze wszystkich przedmiotow i nadalem im zwyklego vray'a. Ustawienia rendera sa domyslne. Ustawilem jedno swiatlo target light z wlaczonymi cieniami na vray shadows noi oto efekt :/

 

view77.jpg

 

Wogole swiatlo sie nie rozprasza w pomieszczeniu :/

Niechce robic tekstur skoro bez niczego nie potrafie tego oswietlic...

Ma ktos jakis pomysl ?

 

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło się nie rozprasza, bo nie masz włączonego GI (global illumination). Domyślnie jest on wyłączony. Nie rozumiem tylko po co chcesz to robić od nowa. Skoro wcześniej miałeś włączone GI i ładne cienie, to dla czego teraz tego nie potrafisz zrobić?

Edytowane przez blomd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności