incorect Napisano 9 Czerwiec 2009 Autor Napisano 9 Czerwiec 2009 (edytowane) Ale czy jest potrzebny ? Bump za co odpowiada ? Za tworzenie wciec np miedzy panelami ? Tak na chlopski rozum :D A panele jako tako niemaja wciec to jest w 95% plaska powierzchnia jesli sa dobrze polozone :) Tak mi sie wydaje. Ok to lampka poleci przy najblizszej okazji jak bede robil przedmioty na meblach :) Edytowane 9 Czerwiec 2009 przez incorect
indian Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 Tworzy złudzenie wypukłości na płaskim obiekcie. Obszary jaśniejsze - Są podniesione. Obszary ciemniejsze - Zostają obniżone.
incorect Napisano 9 Czerwiec 2009 Autor Napisano 9 Czerwiec 2009 Ale czy panele powinny byc wypukle ? Wsumie mozna sprobowac to nie boli :)
indian Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 tutaj zobacz http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48458
incorect Napisano 14 Czerwiec 2009 Autor Napisano 14 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam wszystkich po dluzszej niz zwykle przerwie :) Udalo mi sie skonczyc okno ze wszystkimi rzeczami, ktore chcialem w tym miejscu umiescic... Ogladnijcie i powiedzcie co poprawic. To tyle :) Ps. Ten szew na prawej rolecie juz jestem poprawiony :) EDIT: Jedno zdjecie z poprawki, bo mi rama okna uciekla do gory :P Teraz jest dobrze :) Edytowane 14 Czerwiec 2009 przez incorect
Gość szysia565 Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Powiększ troszkę te panele. A tak poza tym, to kładzie się je wzdłuż pokoju, a nie w poprzek... Jest mniej cięcia przy układaniu ;p Noo... Chyba że tak masz w pokoju. PS. A okienko fajne. Niezły detal. Po pierwszym obrazku jaki wrzuciłeś do wątku, nie spodziewałem się tu zastać czegoś takiego :) Baaaardzo pozytywnie =] Postępy!
Camel Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Nieźle :p Widać że wolno pracujesz, ale naprawdę skupiłeś się na szczegółach. Detal to twoja dobra strona. Życzę wprawy.
incorect Napisano 14 Czerwiec 2009 Autor Napisano 14 Czerwiec 2009 Dzieki wielkie za komentarze :) Naprawde milo przeczytac, ze sie podoba... Noi oczywiscie bede sie strac robic jeszcze lepiej w dalszym ciagu... Szysia co do paneli to tak mam ulozone w pokoju, wiec tego zmieniac nie bede :P Ale powiekszyc moge i wsumie sam o tym myslalem. To jutro bedzie kolejny update... Zapraszam serdecznie :)
maksymilion Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 żaluzja mogłaby troche przepuszczać światło
incorect Napisano 14 Czerwiec 2009 Autor Napisano 14 Czerwiec 2009 Chce taki efekt uzyskac, ale nie bardzo wiem jak... Jak zostanie mi jutro czasu to jeszcze poszukam i postaram sie to poprawic :) Dzieki za uwage.
Soul Master Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Zgodzę się z maksymilionem, owe żaluzje mogłyby przepuszczać promienie słoneczne, pod lekkim załamaniem na podłogę. 1
incorect Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Napisano 17 Czerwiec 2009 Witam wszystkich :) Dzis pisze z taka prosba, gdyz napotkalem male problemy ze swiatlem. Otoz, gdy usunalem z environment map standardowa Vray mape te, ktora wlacza sie automatycznie przy ustawieniu Vray sun to dostaje cos takiego : I majstruje z tym, przestawiam, probuje i nic... Nie mam pojecia dlaczego nie widac, zadnego swiatla tym bardziej, ze w srodku przy podlodze jest dodatkowo niewielkich rozmiarow swiatlko Vray light, ktorego rowniez nie widac :/ Jesli ktos ma jakis pomysl to bylbym wdzieczny... A poki co probuje dalej :P
Camel Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Jak dałeś VRay sun, to pewnie automatycznie pozmieniała się kontrola ekspozycji. A poza tym brak environmenta za oknem i refractive caustics'ow dla rolety na oknie. Tak się zdaje być.. Zrób zwykły skylight (VRay Light dome) i uzyj standartowego target directa do świecenia przez okno ;)
incorect Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Napisano 17 Czerwiec 2009 Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;> Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic...
Camel Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Hmm... :) A moglbym Cie prosic o kilka slow wyjasnienia i mozliwych rozwiazan ? ;> Dodatkowo to chyba o to tez Ci chodzi, rolety mam calkowicie nie przepuszczalne swiatlo co rowniez chcialbym zmienic, ale nie moge sobie z tym poradzic... Poszukaj na www.vraymaterials.de materiałka do zasłony albo... gdzieś moze jest tutek o translucencji w vrayu bo ja nie pamiętam..nie znam się na translucency pod V-Raya :( Dobra, ale zrób światełko jak Ci poradziłem :) btw jak nie masz konta na vray materials, to założysz szybko i za darmo :p 1
incorect Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Napisano 17 Czerwiec 2009 Wyszlo tak : Mysle, ze jest calkiem ladne to swiatlo, ale nie dziala mi mapa za oknem :/ I jeszcze jedno pytanie co to jest "refractive caustics'ow" gdzie i jak to ustawic :)
Camel Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Na razie jesteś początkujący, to ustaw V-Ray Environment na biały, enviroment za oknem też a w szybach plane VRayLight'y (invisible/skylight portal) i puść target directa przez okno z VRay Shadow
loko Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 e tam incorect po prostu nie usuwaj VraySky'a z environmentu on Ci bedzie ladnie wszystko oswietlal, potem render sobie zapiszesz do png z kanalem alfa i tla juz nie bedzie ale efekt oswietleniowy bedzie ten sam i w szopie dodasz sobie wlasne tlo jakie chcesz (wczesniej dasz mapke z tym tlem do odbic)
incorect Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 Witam wszystkich :) Dzis udalo mi sie prawie skonczyc modelowac karnisz : Odrazu chcialbym zaznaczyc, ze pozycja kolek i spinaczy jest juz docelowa... Nie jest symetryczna i nie bedzie, poniewaz tak mam w pokoju :) Dzis tylko jeden render, poniewaz jestem juz zmeczony, a jutro work, wiec detale spinaczy i ozdob pokaze dokladniej jutro :) Sugestie i komentarze mile widziane :) PS. Zostawilem swiatlo VRay sun, bo nie mialem dzis czasu, probowac Twojego sposobu Dunablaster :) Ale postaram sie go wykorzystac w przyszlosci, przynajmniej sprobowac :) Aha jeszcze jedno :) Jak zrobic lekko przeswitujacy material rolety ? Bo nie moge tego znalezc :) Dzieki z gory za info.
heaven Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 zastanow sie nad detalami tych spinaczy czy wogole warto skoro i tak praktycznie nie bedzie ich pewnie widac.
incorect Napisano 19 Czerwiec 2009 Autor Napisano 19 Czerwiec 2009 (edytowane) To zalezy, bo moje plany wymagaja detali :) Ale tak czy siak chce, zeby praca byla na tyle dokladna na ile umiem... Teraz maly upgrade, czyli skonczony karnisz oraz poprawiona kolorystyka rolety (dalej nie przepuszcza swiatla) kilka zdjec : To tyle :) Komentarze i rady mile widziane... EDIT: Mam problem, poniewaz wystapil blad podczas zapisu pliku i nie moge go teraz otworzyc :/ I tu moje pytanie czy jest jakas opcja, zeby naprawic ten plik ? Edytowane 19 Czerwiec 2009 przez incorect
heaven Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 tak. plik jest w moje dokumenty > 3ds max > autoback. robisz pewien blad. nadajesz material zaraz po wymodelowaniu. nie rob tak i najpierw zajmij sie modelingiem a na koncu materialy jak juz dobierzesz oswietlenie .bo tak to nawet testowe rendery sa dlugie jak masz juz maaterial. i podloga za mocno blyszczy.
blomd Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 (edytowane) Fajnie to na razie wygląda, tylko zwróć uwagę na naciągniętą texsturę na karniszu. Mapowanie tam leży. EDIT: Co do przepuszczania światła to poczytaj sobie tutaj: http://www.vrayelite.com/lightbox.htm Edytowane 19 Czerwiec 2009 przez blomd
incorect Napisano 20 Czerwiec 2009 Autor Napisano 20 Czerwiec 2009 Z ta tekstura karnisza jeszcze sie pomecze :) A dzisiaj maly upgrade, czyli troche kolorow : Do poprawy troche kolor tapety, poniewaz musi wpadac troche bardziej w pomarancz :)
Gość BiX Napisano 20 Czerwiec 2009 Napisano 20 Czerwiec 2009 Panele też troche przy duże. Kaloryfer też mi wygląda jakość dziwnie... tak, że jakby można się nim było przeciąć.. taki emo kaloryfer :D Ale ciekawe co z tego wyjdzie. Pozdrawiam, BiX
incorect Napisano 20 Czerwiec 2009 Autor Napisano 20 Czerwiec 2009 Wiec tak :) Panele byly mniejsze, ale wczesniej pisaliscie, ze za male teraz, ze za duze mimo, ze powiekszone sa minimalnie :) Mnie sie podobaja i mysle, ze dobrze odzwierciedlaja te, ktore mam w pokoju... A co do kaloryfera to mysle, ze perspektywa poprostu, bo z innego widoku nie jest taki ostry :)
Gość BiX Napisano 20 Czerwiec 2009 Napisano 20 Czerwiec 2009 a no panele różne są.. Dla mnie za szerokie są lekko i tyle. :) mhm no to się nie wtrącam. Czekam na upa.
incorect Napisano 20 Czerwiec 2009 Autor Napisano 20 Czerwiec 2009 Mały upik : Eh... Jak widac nie moge sobie poradzic z tymi teksturami drewna :/ Mam 3 na scenie i zadna nie wyglada zadowalajaco :/ Jak obiekt jest rozbudowany to juz wogole wychodzi masakra z tymi teksturami... Ma ktos moze jakis dobry sposob na to... Co do pozostalych spraw. Kolorystyka taka zostaje i rolety sa juz niby przeswitujace... Zapraszam do wyrazania swojej opini i pomocy jesli ktos ma jakis pomysl :) Pozdrawiam
kłapouchy Napisano 20 Czerwiec 2009 Napisano 20 Czerwiec 2009 Teksturze paneli mógłbyś zwiększyć tilling bo są za duże
maksymilion Napisano 20 Czerwiec 2009 Napisano 20 Czerwiec 2009 a te łóżko nie powinno być wyższe? I fakt ta tekstura stolika aż rzuca się w oczy ale ja ci nie do radze bo nie zbyt się na tym znam.
blomd Napisano 20 Czerwiec 2009 Napisano 20 Czerwiec 2009 textura stolika obrzydliwa xD ... Dlaczego nie odbija się w podłodze? wygląda jak gdyby lewitował.
gientekwl Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 a czemu Twoje żródło światła w ogóle nie daje cieni ?
incorect Napisano 21 Czerwiec 2009 Autor Napisano 21 Czerwiec 2009 To jest wlasnie moj kolejny problem :/ Nie mam zielonego pojecia dlaczego... Wogole jest pytanie dlaczego cokolwiek odbija sie w podlodze skoro nie mam wlaczonych odbic na niej :/
incorect Napisano 21 Czerwiec 2009 Autor Napisano 21 Czerwiec 2009 Noi problem jest w podlodze, bo zrobilem sobie taki test maly i oto wynik : A oto ustawienia materialu : Ja myslalem, ze problemem jest zle swiatlo, ale jednak to cos z ta podloga... EDIT: Jedna poprawka ustawienie refract jest kolor calkowicie czarny... To teraz troche zmienialem :)
Badyl Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 co do tekstur drewna to po prostu zobacz jak wygląda drewno lub okleina w rzeczywistości, zwłaszcza, że referencje masz pod nosem. Słoje nigdy nie są ułożone w poprzek (tak jak masz na pionowych słupkach łóżka). Zmapuj obiekt odpowiednio to wszystko będzie wyglądać ok.
incorect Napisano 21 Czerwiec 2009 Autor Napisano 21 Czerwiec 2009 Dzieki za rade postaram sie to poprawic jeszcze dzisiaj :) Teraz mysle, ze wiekszym problemem jest z to, ze nie mam cieni wogole i tym chcialbym sie zajac teraz. Ma ktos jakis pomysl co moze byc nie tak ?
heaven Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 pokaz ustawienia swiatla to cos pomozemy. no i czym tam oswietlasz ?
incorect Napisano 21 Czerwiec 2009 Autor Napisano 21 Czerwiec 2009 Z tego co widze, to z materialem szkla tez jest cos nie tak :/ Jak jest wlaczona szyba to cienie znikaja :/
Blader Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 A czemu na podlodze tylko jeden "prostokat" od swiatla jest> Skoro okno ma dwie komory ? :)
incorect Napisano 21 Czerwiec 2009 Autor Napisano 21 Czerwiec 2009 Nie wiem wlasnie :/ Nie moge sobie z tym poradzic...
heaven Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 tego. jak dales material przezroczysty jakis tam szybie to zaznacz AFFECT SHADOWS przy refract. powinno pomoc.
incorect Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Napisano 23 Czerwiec 2009 Witam wszystkich maly upgrade: Zmienilem teksture lozka noi mapowanie. Wydaje mi sie, ze jest o wiele lepiej. W kazdym razie ja juz nie mam pojecia jak to inaczej zrobic :) Oto efekt dzisiejszej pracy :
blomd Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 no, teraz to widać dużą zmianę, ale jeszcze na jednej desce słoje są ułożone w poprzek. ps. a w ogóle, to po co ci szyba, jak jej nie widać xD?
heaven Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 czy to jest kamera fizyczna ? jesli tak to kliknij guess vertical shift bo chyba leci sciana.
incorect Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Napisano 23 Czerwiec 2009 Wiec tak, po koleji :) Blomd jakbys mogl wskazac mi o ktora Ci dokladnie chodzi, bo wydaje mi sie, ze o ta na ktorej jest tak pod skosem. Jesli o ta to postaram sie ja poprawic, ale to jutro :) Co do ps. :) Potrzebna mi ta szyba, poniewaz dalsza czesc projektu zaklada jej czynny udzial :D Heaven tak jak doradziles kliknal na to i nie wiem dokladnie co to robi, ale wartosc sie zmienila diametralnie :) Teraz juz jest lepiej :) Ogolnie to dzieki za komentarze i zapraszam ponownie :) A tak na dokladke wrzuce poczatek mapowania mebli :) Meble mam w 2 kolorach dlatego jest tylko do polowy :) Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
blomd Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 Według mnie, to trochę dziwnie wygląda, jeśli textura na każdej półce jest taka sama(słoje są ułożone identycznie). Spróbuj ją jakoś poprzesuwać w UVW mapping.
incorect Napisano 27 Czerwiec 2009 Autor Napisano 27 Czerwiec 2009 Witam wszystkich... Nie bylo mnie kilka dni i zaszly pewne zmiany... Postanowilem przerwac mapowanie i wszelkie prace dopoki nie rozwiaze problemu ze swiatlem i brakiem cieni. Wiec w skrocie powiem co zrobilem. Usunalem wszystkie tekstury ze wszystkich przedmiotow i nadalem im zwyklego vray'a. Ustawienia rendera sa domyslne. Ustawilem jedno swiatlo target light z wlaczonymi cieniami na vray shadows noi oto efekt :/ Wogole swiatlo sie nie rozprasza w pomieszczeniu :/ Niechce robic tekstur skoro bez niczego nie potrafie tego oswietlic... Ma ktos jakis pomysl ? Prosze o pomoc
blomd Napisano 28 Czerwiec 2009 Napisano 28 Czerwiec 2009 (edytowane) Światło się nie rozprasza, bo nie masz włączonego GI (global illumination). Domyślnie jest on wyłączony. Nie rozumiem tylko po co chcesz to robić od nowa. Skoro wcześniej miałeś włączone GI i ładne cienie, to dla czego teraz tego nie potrafisz zrobić? Edytowane 28 Czerwiec 2009 przez blomd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się