Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

Mam taki oto problem mam do zrobienie masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek :)

 

o coś takiego mam na mysliklik

ech viemo suX!!!

mata ju tjuba :)

 

i moje właściwe pytanie brzmi czy da się to zrobić bardziej z automatu niż przez ręczne animowanie?

to jest extrudowanie po krzywych btw

 

optymalny efekt byłby gdyby w przypadku kiedy np w kwadracie kiedy narysowały się już prawa i lewa linia idąc od dołu zaczęły jednoczesnie budować łączącą ich linię ale ostatecznie tak jak jest na filmiku też mnie urządza bez zbędnych fanaberii :) jak ktoś ma jaiś dobry działający pomysł to stawiam piwo :) what the hell raz się żyje nawet dwa :D

Edytowane przez Destroyer

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym przemianowal wszytkie krzywe tworzace kreski z koncowka o numerze takim w jakiej kolejnosci ma sie tworzyc i jednym for loopem MELowym zalatwil sprawe partial extrudem lub paint efektami.

Napisano

Jest inny sposob - mozesz bez przemianowania zrobic to loopem iterujacym po obiektach zaznaczonych w kolejnosci zaznaczenia "for $current in $selectedObjects" :)

Napisano

Prosta sprawa.

 

1. Rysujesz krzywe

2. PaintEffect ->Curve Utilities -> AttachBrushToCurves

3. animujesz parametry MinClip albo Max Clip :)

 

Enjoy

 

Osobiście animowałbym wszystkim bruschom parametr a potem w graphedytorze przemieścił klucze.

Napisano

Osobiscie ze wzgledu na stwierdzenie Destroyera "masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek" odradzalbym powyzsza metode, ale cóż ... do cierpliwych świat należy ... gorzej jak klient zgłosi "malutkie zmiany" :)

Napisano

do metody benego całkiem słusznej, dodałbym sensowne podzielenie sceny na warstwy i renderowanie tego na oddzielnych passach. Można potem w poscie sobie wszystko spasować jako tako.

To co Destroyer podał w linku to jest do ogarniecia w kilka minut paintami. nie jest to specjalnie złożona scena.

Przydaje się jeszcze zapisanie ustawień brusha który nam odpowiada do presetu. Niby banał, a czasami się o takim prostym rozwiązaniu zapomina... ;)

Napisano
Osobiscie ze wzgledu na stwierdzenie Destroyera "masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek" odradzalbym powyzsza metode, ale cóż ... do cierpliwych świat należy ... gorzej jak klient zgłosi "malutkie zmiany" :)

 

Ja to tez mysle jak asblaze ze metoda animowania paintfx'ow jest najlepsza.

Gdzie tylko sie da to probuje unikac mela i programowania.

W takim przypadku gdy mozna spodziewac sie zmian - szczegolnie, mozna zrobic wlasnie klucze, przeniesc to jako charactery do trax editora i szybko edytowac predkosci i czas rysowania linii.

Jesli linii jest duzo to mozna sobie zrobic jakis podglad ladnie rozrysowany w hypergraph z custom view tak zeby sie w tym nie pogubic.

Tak na marginesie wtracilem tylko ;]

Napisano

nie no, dajcie ze spokoj - to jest 15 minut i skrypt gotowy .... a jak zanimujesz z palca 10'000 kresek paint effectowych (taka uber duza ilosc kresek) animujaca sie od lewej do prawej a klient póxniej sobie zazyczy sobie żeby jednak szły od dołu bo jednak koncowy packshot jest u gory a nie po lewej jak to bylo na storyboardzie, to żadne skalowania czasu nic tu nie pomoga - od nowa cala robota.

 

No ale jak chcecie ... ja dla odmiany wole rozwalac takie nużące zadania skryptami, moze leniwy jestem.

Napisano
  • Autor

hej dzięki za odpowiedzi, sorki że dopiero teraz odpisuję ale miałem troszkę mało czasu :P

 

do rzeczy

 

pfx to całkiem niezły patent bo linie rysują się z tą samą szybkością i nie musze ich kontrolować ręcznie za pomocą kluczy

 

ale mam kilka drobnych problemów:

 

w maya software nie rednerują mi sie pfx tylko kropki na samych końcach why? :)

-jak przekonwertuję do polygonów to poczatek jest przeskalowany, tz taki strzałkowaty, ostry why? :)

 

chciałbym sobie troszkę ułatwić animowanie tych linii i próbowałem sobie napisać proste skrypty ale nie mogę zneźć interesujących mnie komend :)

 

tj jak sprawdzić aktualną klatkę na timelinie?

i jak wyciągnąć ilość klatek na sekundzie z ustawień sceny (to właściwie nie jest potrzebne ale chciałbym wiedzieć :))

 

chodzi o to że chcę zrobić taki myk że jak zaznaczę pfx w viewporcie i wykonam skrypt to ustali mi startTime na ten w którym się znajduję :)

ale animacja w pfx oparta jest na sekundach a nie klatkach więc musze kaltki podzielić przez ilość kaltek w scenie tj na chwilę obecną 24 ale nie wiem jak pobrać informację o aktualnej klatce w timelinie :/

 

kolejnym problemem jest to że jak zanzaczę w viewporcie pfx do którego chcę zmienić startTime to zaznacza się stroke14 a potrzebuję simpleLine14 i pytanie czy da się jakoś łatwo tam przeskoczyć czy trzeba wyciąć numer i jakoś naokoło to robić?

Napisano

W brush profile - Stamp Density - pownno załatwić jakość painta.

Ogólnie jak masz do czynienia z PFX to warto mieć cały czas otwarty Outliner. Wim, ze to oczywista oczywistość... ;) ale czasem się zapomina.

Animować PFXy można na dwa sposoby - w Stroke Shape masz End Bounds. A w samym paintcie masz Flow Animation. I tez parę fajnych ustawień.

powodzenia.

 

"kolejnym problemem jest to że jak zanzaczę w viewporcie pfx do którego chcę zmienić startTime to zaznacza się stroke14 a potrzebuję simpleLine14 i pytanie czy da się jakoś łatwo tam przeskoczyć czy trzeba wyciąć numer i jakoś naokoło to robić?"

 

jak zaznaczysz linie w vievporcie to w Atribute Editor masz i painta wyszczególnionego i stroka.

Napisano
  • Autor

jak zaznaczysz linie w vievporcie to w Atribute Editor masz i painta wyszczególnionego i stroka.

 

wiem o tym ale próbuje napisać prostego skrypcika który przyspieszy pracę i do tego jest mi potrzebne przeskakiwanie na ten nod pickWalkiem się nie da i trzeba jakoś inaczej

Napisano
  • Autor

hej to nikt nie wie jak za pomocą mela sprawdzić jaka kaltka jest na timelinie?

i jak przeskoczyć z tego co zaznacza się w viewporcie na brush paint effecta gdzie mogę zmienić startTime??

Napisano

klatka na timeline to zmienna globalna "frame" bez "$". A reszty nie rozumiem pytanie - na prawde chcialbym Ci pomoc :(

Napisano
  • Autor

a czy przypadkiem aktualna klatka to nie currentTime? :)

frame coś mi nie podchodziło mimo że też od tego zacząłem szukać a currentTime sobie poradził :)

 

a co do drugiego problemu to wygląda tak

1. mam krzywe

2. robie z nich tuby za pomocą paint effects

3. ukrywam krzywe

4. zaznaczam tą tubę i chcę za pomocą mela zmienić w tym elemencie pain effects atrybut startTime ale nie zaznacza się ten nod który ma te atrybuty i nie wiem jak na niego przeskoczuyć :/

 

jak zaznaczam w viewporcie to zaznacza się np stroke1 a zależy mi na simpleLine1 gdyby się dało wywalić litery i zostawić samą liczbę i dodać prefix do tej liczby to byłoby ok bo nie wiem czy da się jakoś na tamten nod inaczej przeskoczyć

 

 

-EDIT-

 

Ha znalazłem! ^^

 

string $array[];

$array = stringToStringArray("stroke5", "stroke");

print $array;

string $nazwa[] = ("simpleLine" + $array[0])

pewnie można czyściej ale działa ^^

 

 

-EDIT 3 -

ok już nieażne :P

 

-EDIT 4 -

to moj paskudny ale działający kod

 

// pfx anim control

 

//aktualna kaltka :D

float $kaltka = `currentTime -q`;

//print $kaltka

 

//zmiana line na simpleline

 

string $ZaznaczonyObiekt[] = `ls -sl`;

//print $ZaznaczonyObiekt[0];

string $zmianaNazwy[] = stringToStringArray($ZaznaczonyObiekt[0], "stroke");

clear $ZaznaczonyObiekt;

//print $zmianaNazwy[0];

string $nowaNazwa2 = ("simpleLine" + $zmianaNazwy[0]);

clear $zmianaNazwy;

print $nowaNazwa2;

 

float $nowystartTime = $kaltka/24;

setAttr ($nowaNazwa2 + ".startTime") $nowystartTime;

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

dzieki :)

ale i tak przydało by mi się jak przeskoczyć do tego noda po bożemu bo jak sobie zduplikuję jakiś element a potem chciałby sobie go zoffsetować o kilka klatek to dupa bo nazwy się już nie zgadzają :( :(

ahrrrr! :(

 

wie ktoś jak to zrobić? mam czas do wczoraj :D

Napisano

Czy o to Ci chodzi zeby sie dostac do shape noda painta i zmienic mu atrybut czy jak?

 

$selection = `ls -sl -dag`;

print $selection[1];

Napisano
  • Autor

nie do shape noda potrafię się dostać ale chodzi i o nod z atrybutami pfx

 

w tym przyp[adku simpleLine1

a w viewporcie zaznacza się strokeSimple1

 

fgfghg.jpg

Napisano

$selection = `ls -sl -dag`;

$simpleLineNodeKtoregoPotrzebujesz = `listConnections -d off -s on ($selection[1] + ".brush")`;

 

Oczywiscie dziala po zaznaczeniu stroke1 :)

Edytowane przez beny

Napisano
  • Autor

rewelacja działa! :D niesamowite ;)

 

nawet udało mi się to do pętli wrzucić a już kończyłem pisać pytanie jak to zrobić bo mi nie wchodziło :D

 

oj losie losie ;) ile spamu w tym wątku nastukałem ;)

 

beny Mega gigantyczne dzięki za pomoc! zasłuzyłes na wielgachne piwo :) ale reputa to już nie mogę Ci dać, za często mi pomagasz ;)

 

thx!

Napisano
  • Autor

bartolomeo Tobie też nie mogę dać ;)

 

I od razu pytanie a właściwie rozmyslanie o renderowaniu pfx

otóż czemu tak kiepawo sie renderują? :)

korzystałem z maya software, renderują się bardzo szybko ale:

 

- jest niezły stairstepping jest gdzieś globalne nastawy żeby to poprtawić bo szukałem i nie mogłem znaleźć nigdzie :/ troszkę czasu już pfx się nie bawiłem ale chyba nie jest to gdzieś ukryte :) ostatecznie konwersja na poly załatwiła sprawę ale tak czy inaczej chcę wiedzieć

 

- renderowałem 600 klatek i render zatrzymał się na 492 i batch render nie mógł tego zrenderować ?! przez render view poszło bez problemu potem załączyłem batch dla dlaszych klatek i bywało że zrenderowało 1 klatkę i zdechło albo z 10 i to samo, renderowałem ręcznie kaltkę i dalej batch renderem itd ze 30 kaltek tek zrenderowałem :/

pytanie mam dlaczego tak sie dzieje?

Próbwałem też za pomocą skryptu z higendu który renderuje w renderview i zapisuje pojedyńcze pliki i też się zacinał a z redner view by hand dawało radę, chodz czasem też się zaciął

czy to normalne?

Napisano

Co do "stairsteppingu" to nie wiem ... musialbym spojrzec na render i ustawienia pfx, a co do drugiego to - TAK to jest normalnie standardowy bug Maya jak wszystkie :)), ogolnie batch render jest caly do przepisania i takie rzeczy sie dzieja wlasnie, ale skrypt o ktorym mowisz powinien zalatwic sprawe - to juz nie jest standardowy blad :( moze wersja 2014 bedzie poprawiona.

Napisano
  • Autor

"stairstepping" wygląda tak :)

klik.jpg

 

f_SNAG0000m_3f7f88f.jpg

 

podciągnięcie stamp do 50 niewiele daje a na animacji to widać :/

 

i btw da się pfx przekonvertować na polygony ale tak żeby polygony były w screen space width tj miały określoną grubość niezlaeżnie od tego jak dalego jest się od obiektu

Edytowane przez Destroyer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności