Napisano 14 Czerwiec 200915 l Hej Mam taki oto problem mam do zrobienie masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek :) o coś takiego mam na mysliklik ech viemo suX!!! mata ju tjuba :) i moje właściwe pytanie brzmi czy da się to zrobić bardziej z automatu niż przez ręczne animowanie? to jest extrudowanie po krzywych btw optymalny efekt byłby gdyby w przypadku kiedy np w kwadracie kiedy narysowały się już prawa i lewa linia idąc od dołu zaczęły jednoczesnie budować łączącą ich linię ale ostatecznie tak jak jest na filmiku też mnie urządza bez zbędnych fanaberii :) jak ktoś ma jaiś dobry działający pomysł to stawiam piwo :) what the hell raz się żyje nawet dwa :D Edytowane 14 Czerwiec 200915 l przez Destroyer
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Ja bym przemianowal wszytkie krzywe tworzace kreski z koncowka o numerze takim w jakiej kolejnosci ma sie tworzyc i jednym for loopem MELowym zalatwil sprawe partial extrudem lub paint efektami.
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Jest inny sposob - mozesz bez przemianowania zrobic to loopem iterujacym po obiektach zaznaczonych w kolejnosci zaznaczenia "for $current in $selectedObjects" :)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Prosta sprawa. 1. Rysujesz krzywe 2. PaintEffect ->Curve Utilities -> AttachBrushToCurves 3. animujesz parametry MinClip albo Max Clip :) Enjoy Osobiście animowałbym wszystkim bruschom parametr a potem w graphedytorze przemieścił klucze.
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Osobiscie ze wzgledu na stwierdzenie Destroyera "masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek" odradzalbym powyzsza metode, ale cóż ... do cierpliwych świat należy ... gorzej jak klient zgłosi "malutkie zmiany" :)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l do metody benego całkiem słusznej, dodałbym sensowne podzielenie sceny na warstwy i renderowanie tego na oddzielnych passach. Można potem w poscie sobie wszystko spasować jako tako. To co Destroyer podał w linku to jest do ogarniecia w kilka minut paintami. nie jest to specjalnie złożona scena. Przydaje się jeszcze zapisanie ustawień brusha który nam odpowiada do presetu. Niby banał, a czasami się o takim prostym rozwiązaniu zapomina... ;)
Napisano 17 Czerwiec 200915 l beny napisał: Osobiscie ze wzgledu na stwierdzenie Destroyera "masiv masiv mega uber duże rysowane z kresek" odradzalbym powyzsza metode, ale cóż ... do cierpliwych świat należy ... gorzej jak klient zgłosi "malutkie zmiany" :) Ja to tez mysle jak asblaze ze metoda animowania paintfx'ow jest najlepsza. Gdzie tylko sie da to probuje unikac mela i programowania. W takim przypadku gdy mozna spodziewac sie zmian - szczegolnie, mozna zrobic wlasnie klucze, przeniesc to jako charactery do trax editora i szybko edytowac predkosci i czas rysowania linii. Jesli linii jest duzo to mozna sobie zrobic jakis podglad ladnie rozrysowany w hypergraph z custom view tak zeby sie w tym nie pogubic. Tak na marginesie wtracilem tylko ;]
Napisano 17 Czerwiec 200915 l nie no, dajcie ze spokoj - to jest 15 minut i skrypt gotowy .... a jak zanimujesz z palca 10'000 kresek paint effectowych (taka uber duza ilosc kresek) animujaca sie od lewej do prawej a klient póxniej sobie zazyczy sobie żeby jednak szły od dołu bo jednak koncowy packshot jest u gory a nie po lewej jak to bylo na storyboardzie, to żadne skalowania czasu nic tu nie pomoga - od nowa cala robota. No ale jak chcecie ... ja dla odmiany wole rozwalac takie nużące zadania skryptami, moze leniwy jestem.
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Autor hej dzięki za odpowiedzi, sorki że dopiero teraz odpisuję ale miałem troszkę mało czasu :P do rzeczy pfx to całkiem niezły patent bo linie rysują się z tą samą szybkością i nie musze ich kontrolować ręcznie za pomocą kluczy ale mam kilka drobnych problemów: w maya software nie rednerują mi sie pfx tylko kropki na samych końcach why? :) -jak przekonwertuję do polygonów to poczatek jest przeskalowany, tz taki strzałkowaty, ostry why? :) chciałbym sobie troszkę ułatwić animowanie tych linii i próbowałem sobie napisać proste skrypty ale nie mogę zneźć interesujących mnie komend :) tj jak sprawdzić aktualną klatkę na timelinie? i jak wyciągnąć ilość klatek na sekundzie z ustawień sceny (to właściwie nie jest potrzebne ale chciałbym wiedzieć :)) chodzi o to że chcę zrobić taki myk że jak zaznaczę pfx w viewporcie i wykonam skrypt to ustali mi startTime na ten w którym się znajduję :) ale animacja w pfx oparta jest na sekundach a nie klatkach więc musze kaltki podzielić przez ilość kaltek w scenie tj na chwilę obecną 24 ale nie wiem jak pobrać informację o aktualnej klatce w timelinie :/ kolejnym problemem jest to że jak zanzaczę w viewporcie pfx do którego chcę zmienić startTime to zaznacza się stroke14 a potrzebuję simpleLine14 i pytanie czy da się jakoś łatwo tam przeskoczyć czy trzeba wyciąć numer i jakoś naokoło to robić?
Napisano 21 Czerwiec 200915 l W brush profile - Stamp Density - pownno załatwić jakość painta. Ogólnie jak masz do czynienia z PFX to warto mieć cały czas otwarty Outliner. Wim, ze to oczywista oczywistość... ;) ale czasem się zapomina. Animować PFXy można na dwa sposoby - w Stroke Shape masz End Bounds. A w samym paintcie masz Flow Animation. I tez parę fajnych ustawień. powodzenia. "kolejnym problemem jest to że jak zanzaczę w viewporcie pfx do którego chcę zmienić startTime to zaznacza się stroke14 a potrzebuję simpleLine14 i pytanie czy da się jakoś łatwo tam przeskoczyć czy trzeba wyciąć numer i jakoś naokoło to robić?" jak zaznaczysz linie w vievporcie to w Atribute Editor masz i painta wyszczególnionego i stroka.
Napisano 21 Czerwiec 200915 l Autor bartolomeo napisał: jak zaznaczysz linie w vievporcie to w Atribute Editor masz i painta wyszczególnionego i stroka. wiem o tym ale próbuje napisać prostego skrypcika który przyspieszy pracę i do tego jest mi potrzebne przeskakiwanie na ten nod pickWalkiem się nie da i trzeba jakoś inaczej
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor hej to nikt nie wie jak za pomocą mela sprawdzić jaka kaltka jest na timelinie? i jak przeskoczyć z tego co zaznacza się w viewporcie na brush paint effecta gdzie mogę zmienić startTime??
Napisano 23 Czerwiec 200915 l klatka na timeline to zmienna globalna "frame" bez "$". A reszty nie rozumiem pytanie - na prawde chcialbym Ci pomoc :(
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor a czy przypadkiem aktualna klatka to nie currentTime? :) frame coś mi nie podchodziło mimo że też od tego zacząłem szukać a currentTime sobie poradził :) a co do drugiego problemu to wygląda tak 1. mam krzywe 2. robie z nich tuby za pomocą paint effects 3. ukrywam krzywe 4. zaznaczam tą tubę i chcę za pomocą mela zmienić w tym elemencie pain effects atrybut startTime ale nie zaznacza się ten nod który ma te atrybuty i nie wiem jak na niego przeskoczuyć :/ jak zaznaczam w viewporcie to zaznacza się np stroke1 a zależy mi na simpleLine1 gdyby się dało wywalić litery i zostawić samą liczbę i dodać prefix do tej liczby to byłoby ok bo nie wiem czy da się jakoś na tamten nod inaczej przeskoczyć -EDIT- Ha znalazłem! ^^ Cytat string $array[]; $array = stringToStringArray("stroke5", "stroke"); print $array; string $nazwa[] = ("simpleLine" + $array[0]) pewnie można czyściej ale działa ^^ -EDIT 3 - ok już nieażne :P -EDIT 4 - to moj paskudny ale działający kod Cytat // pfx anim control //aktualna kaltka :D float $kaltka = `currentTime -q`; //print $kaltka //zmiana line na simpleline string $ZaznaczonyObiekt[] = `ls -sl`; //print $ZaznaczonyObiekt[0]; string $zmianaNazwy[] = stringToStringArray($ZaznaczonyObiekt[0], "stroke"); clear $ZaznaczonyObiekt; //print $zmianaNazwy[0]; string $nowaNazwa2 = ("simpleLine" + $zmianaNazwy[0]); clear $zmianaNazwy; print $nowaNazwa2; float $nowystartTime = $kaltka/24; setAttr ($nowaNazwa2 + ".startTime") $nowystartTime; Edytowane 23 Czerwiec 200915 l przez Destroyer
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor dzieki :) ale i tak przydało by mi się jak przeskoczyć do tego noda po bożemu bo jak sobie zduplikuję jakiś element a potem chciałby sobie go zoffsetować o kilka klatek to dupa bo nazwy się już nie zgadzają :( :( ahrrrr! :( wie ktoś jak to zrobić? mam czas do wczoraj :D
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Czy o to Ci chodzi zeby sie dostac do shape noda painta i zmienic mu atrybut czy jak? $selection = `ls -sl -dag`; print $selection[1];
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor nie do shape noda potrafię się dostać ale chodzi i o nod z atrybutami pfx w tym przyp[adku simpleLine1 a w viewporcie zaznacza się strokeSimple1
Napisano 24 Czerwiec 200915 l $selection = `ls -sl -dag`; $simpleLineNodeKtoregoPotrzebujesz = `listConnections -d off -s on ($selection[1] + ".brush")`; Oczywiscie dziala po zaznaczeniu stroke1 :) Edytowane 24 Czerwiec 200915 l przez beny
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor rewelacja działa! :D niesamowite ;) nawet udało mi się to do pętli wrzucić a już kończyłem pisać pytanie jak to zrobić bo mi nie wchodziło :D oj losie losie ;) ile spamu w tym wątku nastukałem ;) beny Mega gigantyczne dzięki za pomoc! zasłuzyłes na wielgachne piwo :) ale reputa to już nie mogę Ci dać, za często mi pomagasz ;) thx!
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor bartolomeo Tobie też nie mogę dać ;) I od razu pytanie a właściwie rozmyslanie o renderowaniu pfx otóż czemu tak kiepawo sie renderują? :) korzystałem z maya software, renderują się bardzo szybko ale: - jest niezły stairstepping jest gdzieś globalne nastawy żeby to poprtawić bo szukałem i nie mogłem znaleźć nigdzie :/ troszkę czasu już pfx się nie bawiłem ale chyba nie jest to gdzieś ukryte :) ostatecznie konwersja na poly załatwiła sprawę ale tak czy inaczej chcę wiedzieć - renderowałem 600 klatek i render zatrzymał się na 492 i batch render nie mógł tego zrenderować ?! przez render view poszło bez problemu potem załączyłem batch dla dlaszych klatek i bywało że zrenderowało 1 klatkę i zdechło albo z 10 i to samo, renderowałem ręcznie kaltkę i dalej batch renderem itd ze 30 kaltek tek zrenderowałem :/ pytanie mam dlaczego tak sie dzieje? Próbwałem też za pomocą skryptu z higendu który renderuje w renderview i zapisuje pojedyńcze pliki i też się zacinał a z redner view by hand dawało radę, chodz czasem też się zaciął czy to normalne?
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Co do "stairsteppingu" to nie wiem ... musialbym spojrzec na render i ustawienia pfx, a co do drugiego to - TAK to jest normalnie standardowy bug Maya jak wszystkie :)), ogolnie batch render jest caly do przepisania i takie rzeczy sie dzieja wlasnie, ale skrypt o ktorym mowisz powinien zalatwic sprawe - to juz nie jest standardowy blad :( moze wersja 2014 bedzie poprawiona.
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor "stairstepping" wygląda tak :) podciągnięcie stamp do 50 niewiele daje a na animacji to widać :/ i btw da się pfx przekonvertować na polygony ale tak żeby polygony były w screen space width tj miały określoną grubość niezlaeżnie od tego jak dalego jest się od obiektu Edytowane 25 Czerwiec 200915 l przez Destroyer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto