Napisano 22 Czerwiec 200915 l Mam pytanie o co chodzi z modelowaniem low poly i high poly, różnią się one jakością przedmiotów ?? I jak modelować w jednym albo drugim ?
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Chodzi o ilośc trójkątów w modelu. tak naprawde granica jest dość płynna. zwykle lowpoly się stosuje na użytek gier i tutaj ilość trisów jest zalezna od silnika, bo to on decyduje. Tak wiec lowpoly, zaleznie od przedmiotu moze miec tak circa do 5k trisów. Potem jest jeszcze taki twór jak mid poly, ale tak naprawdę od 5k w górę w ogóle modeluje sie inaczej i na co innego się zwraca uwagę.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor Czyli obiekty w med. poly, można spotkać np. w lepszych grach z większymi wymaganiami ?? Albo inaczej, czym więcej trisów tym przedmiot mniej kanciaty ?
Napisano 22 Czerwiec 200915 l No mozna tak powiedziec, ale brak kaniatości mozna uzyskać na wiele róznych sposobów. Ja bym rzczej określił, że ma więcej detalu dzięki temu.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Nie, to też będzie low poly bo w grach chodzi o to żeby obiekt miał optymalną liczbę poly która pozwoli na jak najwierniejsze oddanie strony wizualnej obiektu oczywiście w odniesieniu do obowiązującej mocy sprzętu. Czyli model musi ładnie wyglądać ale też pozwolić na płynne wyświetlanie go wraz z innymi modelami w grze. Np. w grze gears of war modele postaci miały około 10k. Co do tej kanciatości to oczywiście masz rację.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor A czy to gdzieś można ustawiać po wykonaniu przedmiotu lub przed ??
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor To dalej nie rozumiem, jak można modelować w low poly, a jak w high poly, żeby odpowiednia ilość wyszła. Może jak bardziej poznam maxa, to samo to przyjdzie ...
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Po prostu musisz się pilnować i modelować tak, żeby model składał się z jak najmniejszej liczby trójkątów.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor Po prostu musisz się pilnować i modelować tak, żeby model składał się z jak najmniejszej liczby trójkątów. No tak, ale jak modeluję np. monitor to jak mam widzieć ile jest tych trójkątów, nie da się tego nigdzie sprawdzić ?
Napisano 23 Czerwiec 200915 l jezeli nie widzisz roznicy miedzy low a high poly to juz jest problem ;] Ten tutek uzmyslowi co to Low http://zeus.3dtotal.com//team/Tutorials_3/low_poly_character/low_poly_01.php A ten o High http://zeus.3dtotal.com/team/Tutorials_2/makingof_shadowconscious/shadow_01.php a sprawdzisz ile masz poly wciskajac 7
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Szukasz dzióry w całym. zamiast się zastanawiać zacznij po prostu modelować, czytać tutki, a cała otoczka określeniowa sama przyjdzie. A modeluj taką ilością poly żeby otrzymać szukany kształt, a potem jeśli bedzie za duzo na potrzeby np. gry bedziesz optymalizowal.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l No tak, ale jak modeluję np. monitor to jak mam widzieć ile jest tych trójkątów, nie da się tego nigdzie sprawdzić ? W menu wybranego Viewportu masz opcje Show Statistics (7), a w jego ustawieniach (Configure...) w zakładce Statystyk dodatkowe właściwości. :)
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor To trzeba było od razu mówić, że o siatkę chodzi, teraz wszystko rozumiem. Edit: Jak naciska się 7 to pokazuje ilość poligonów na całej scenie, a jak chce się jeden przedmiot to wystarczy np. edit poly i zaznaczyć poligony, a tam na dole zakładki jest xx polygons selected ? Edytowane 23 Czerwiec 200915 l przez KermiT01
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Jak chcesz jeden przedmiot to wchodzisz na zakładkę Statistics w ustawieniach danego Viewportu. Tam jest wszystko ładnie opisane i raczej jasne. No chyba, że używasz starszej wersji Maxa wtedy odpalasz Polygon Counter w Utilities.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor Jak chcesz jeden przedmiot to wchodzisz na zakładkę Statistics w ustawieniach danego Viewportu. Tam jest wszystko ładnie opisane i raczej jasne. No chyba, że używasz starszej wersji Maxa wtedy odpalasz Polygon Counter w Utilities. To zależy czy 2009 jest już stara, 2010 wyszła, ale ja 2009 nawet w 5% jeszcze nie poznałem ...