KermiT01 Napisano 22 Czerwiec 2009 Share Napisano 22 Czerwiec 2009 Mam pytanie o co chodzi z modelowaniem low poly i high poly, różnią się one jakością przedmiotów ?? I jak modelować w jednym albo drugim ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 22 Czerwiec 2009 Share Napisano 22 Czerwiec 2009 Chodzi o ilośc trójkątów w modelu. tak naprawde granica jest dość płynna. zwykle lowpoly się stosuje na użytek gier i tutaj ilość trisów jest zalezna od silnika, bo to on decyduje. Tak wiec lowpoly, zaleznie od przedmiotu moze miec tak circa do 5k trisów. Potem jest jeszcze taki twór jak mid poly, ale tak naprawdę od 5k w górę w ogóle modeluje sie inaczej i na co innego się zwraca uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2009 Czyli obiekty w med. poly, można spotkać np. w lepszych grach z większymi wymaganiami ?? Albo inaczej, czym więcej trisów tym przedmiot mniej kanciaty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 22 Czerwiec 2009 Share Napisano 22 Czerwiec 2009 No mozna tak powiedziec, ale brak kaniatości mozna uzyskać na wiele róznych sposobów. Ja bym rzczej określił, że ma więcej detalu dzięki temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 22 Czerwiec 2009 Share Napisano 22 Czerwiec 2009 Nie, to też będzie low poly bo w grach chodzi o to żeby obiekt miał optymalną liczbę poly która pozwoli na jak najwierniejsze oddanie strony wizualnej obiektu oczywiście w odniesieniu do obowiązującej mocy sprzętu. Czyli model musi ładnie wyglądać ale też pozwolić na płynne wyświetlanie go wraz z innymi modelami w grze. Np. w grze gears of war modele postaci miały około 10k. Co do tej kanciatości to oczywiście masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2009 A czy to gdzieś można ustawiać po wykonaniu przedmiotu lub przed ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 22 Czerwiec 2009 Share Napisano 22 Czerwiec 2009 tego nigdzie nie ustawiasz, to jest sposob modelowania przedmiotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2009 To dalej nie rozumiem, jak można modelować w low poly, a jak w high poly, żeby odpowiednia ilość wyszła. Może jak bardziej poznam maxa, to samo to przyjdzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian Ozga Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Po prostu musisz się pilnować i modelować tak, żeby model składał się z jak najmniejszej liczby trójkątów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Po prostu musisz się pilnować i modelować tak, żeby model składał się z jak najmniejszej liczby trójkątów. No tak, ale jak modeluję np. monitor to jak mam widzieć ile jest tych trójkątów, nie da się tego nigdzie sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 jezeli nie widzisz roznicy miedzy low a high poly to juz jest problem ;] Ten tutek uzmyslowi co to Low http://zeus.3dtotal.com//team/Tutorials_3/low_poly_character/low_poly_01.php A ten o High http://zeus.3dtotal.com/team/Tutorials_2/makingof_shadowconscious/shadow_01.php a sprawdzisz ile masz poly wciskajac 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Morte Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Szukasz dzióry w całym. zamiast się zastanawiać zacznij po prostu modelować, czytać tutki, a cała otoczka określeniowa sama przyjdzie. A modeluj taką ilością poly żeby otrzymać szukany kształt, a potem jeśli bedzie za duzo na potrzeby np. gry bedziesz optymalizowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 No tak, ale jak modeluję np. monitor to jak mam widzieć ile jest tych trójkątów, nie da się tego nigdzie sprawdzić ? W menu wybranego Viewportu masz opcje Show Statistics (7), a w jego ustawieniach (Configure...) w zakładce Statystyk dodatkowe właściwości. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 no to jedziemy: To jest low: A to hipoly: hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2009 (edytowane) To trzeba było od razu mówić, że o siatkę chodzi, teraz wszystko rozumiem. Edit: Jak naciska się 7 to pokazuje ilość poligonów na całej scenie, a jak chce się jeden przedmiot to wystarczy np. edit poly i zaznaczyć poligony, a tam na dole zakładki jest xx polygons selected ? Edytowane 23 Czerwiec 2009 przez KermiT01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Jak chcesz jeden przedmiot to wchodzisz na zakładkę Statistics w ustawieniach danego Viewportu. Tam jest wszystko ładnie opisane i raczej jasne. No chyba, że używasz starszej wersji Maxa wtedy odpalasz Polygon Counter w Utilities. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Jak chcesz jeden przedmiot to wchodzisz na zakładkę Statistics w ustawieniach danego Viewportu. Tam jest wszystko ładnie opisane i raczej jasne. No chyba, że używasz starszej wersji Maxa wtedy odpalasz Polygon Counter w Utilities. To zależy czy 2009 jest już stara, 2010 wyszła, ale ja 2009 nawet w 5% jeszcze nie poznałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi