Skocz do zawartości

stary mur - jak zrobić w maxie?


qad417

Rekomendowane odpowiedzi

siem!

 

W sieci znalazłem tylko informacje jak zrobić texturki starego muru. Chce wymodelować stary zamek i wydaje mi się, że textura nie dała by wystarczającego efektu prawda?

 

Tutaj macie zdjęcie zamku.

 

11547735.th.jpg

 

Znalazłem coś takiego:

 

http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-max-old-brick-wall-architecture/427467

 

Efekt mniej więcej by mnie satysfakcjonował.

 

Pytanie:

Intuicja podpowiada mi, że MAX może mieć opcje która poukłada utworzone wcześniej stare cegły w mur. tak żeby wyglądał jakoś sensownie staro, podobnie do zdjęcia z zamku. Robiąc to ręcznie to bym sie na śmierć zarobił :] ;)

 

Chodzi mi o samo naprowadzenie na pomysł jak to zrobić....

 

Help

Edytowane przez qad417
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jezeli chcesz zrobic kilka cegiel i je pozniej pomieszac losowo (np. zeby stworzyly sciane) to mozesz uzyc scattera do tego. Najwazniejsze jednak to ustalic jaki kadr chcesz zlapac i skupic sie na tej czesci ktora bedzie widoczna... tak uwazam... bo wtedy jeszcze mozesz recznie to dopiescic dla poprawienia efektu. Innym rozwiazaniem bedzie wykorzystanie particle flow ale to juz tak troche z armata na muche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za help! w sumie ze scaterem dobdr pomysł i chyba tak zrobie ale jeszcze zerknijcie na to:

 

 

cegly.th.jpg

 

udało mi się zrobić coś takiego przy pomocy: Plane -> convert to poly -> Bevel -> Noise modifier

niewygląda najlepiej bo eksperymentowałem ale sie da!

 

Co mi tu nie pasuje to:

 

1. jak kopiuje się elementy? da rade jakoś podobnie jak w sketchupie t.j. drag + shift ??

2. nie wiem jak złapać za jednym razem tylko przednie płaszczyzny "cegły", a nie boki

3. nie wiem jakiego narzędzia urzyć do "zmechacenia cegieł" tzn. obtłuczenia krawędzi

Edytowane przez qad417
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że displacementem spokojnie załatwisz sprawę. Cegły mają tylko minimalne przerwy między sobą bo nie robione są dzisiejszymi metodami tylko jakiejś jajecznej zaprawie:) Nie wyobrażam sobie modelowania wszystkiego ręcznie. Może znajdziesz jakieś pomocne plug-iny ale nie wiem - nie znam sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, jak pokazany w kadrze ma być zamek. Bez sensu będzie dłubanie cegiełek tam gdzie widoczne będą jako 1 pixel. Zakładam tu, że zamek będzie częścią jakiejś scenki. Zrób sobie najpierw low-poly wersję zamku, uwzględniające zarysy wszystkich najważniejszych elementów, ustaw pod kamerę i zobacz gdzie jest sens modelować (może jakieś zniszczenia albo szczególnie wymyślne zdobienia czy ornamenty). Resztę możesz załatwić albo displacem albo zwykłą teksturą (dla bardzo oddalonych części). Jeżeli to ma być stilka to zawsze możesz coś domalować.

 

No chyba, że to ćwiczenie czysto modelarskie ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie metoda taka bylo modelowanie reczne i dodadnie gdzie niegdzie pojedynczych cegiel, ktore symulowaly balagan. Ale dobrze radza Ci poprzednicy. Nie dłub cegiełna całym murku, bo to bez sensu. Skup się na tym co jest najblizej kamery i co bedzie na pewno widac. Look at this: http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=50133&d=1193693486

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://download.autodesk.com/us/3dsmaxdesign/2010demos/graphite_modeling_tools/3ds_max_design_2010_graphite_modeling_tools_820x510.html

 

Tu znalazłem pewną podpowiedź jak modelować takie rzeczy :] (ok 5ta minuta)okazało się że w 3ds 2010 jest specjalne narzędzie do tego :]. - topology. Nie wiem jak w innych wersjach, ale generalnie jest trop ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności