Skocz do zawartości

[Real Flow] ustawienia emitera wody


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ....

Moje boje z Real Flow -ciag dalszy.

W dzisiejszym odcinku szukam odpowiedzi na temat optymalnych ustawien w emiterze czastek

Projekt:

Symulacja wody lejacej sie z kranu

Skala RF : 0.050 (wielkosc zlewu ok 1m / 80 cm)

 

Probelm: Ustawienie "resolutions" oraz "mesh"

 

Opis: Z programu 3DS exportowalem 2 obiekty (baterie oraz zlewozmywak).

Skala projektu zostala zmieniona na 0.050 aby uzyskac wymiary obiektow zblizone do rzeczywistych.

- Wstawilem Grawitacje

- Wstawile Emiter Czastek (circle emiter)

- Dopasowalem Skale emitera do rozmiarow wylotu wody z baterii (0.003)

- Ustawienia Resolutions:

a). 10 - z emitera wylatuje tylko pojedyczne czastki

b). 100 - z emiteraz wylatuje niewiele wiecej czastek

c). 1000 - wyglada juz to lepiej ale w dalszym ciagu kiepsko (patrz zalacznik 1 )

resolutions1000.jpg

 

 

d).10000 - no teraz to wyglada podobnie do symulacji znalezionych w sieci... (patrz zalacznik)

resolutions10000.jpg

 

Teraz istotne pytanie:

Dlaczego w tutorialach jakie znalazlem w sieci max resolutions ustawiona byla na 1500 ??? ....

Czy aby nie przeginam dajac 10000. Ale tylko takie ustawienie daje mi rezultaty podobne do tych ktore widzalem w tutorialach.

Oto dowod / screen z jednego z tutoriali:

dowodi.jpg

 

Jedyna roznica jaka jest pomiedzy moimi ustawieniami to emiter size scale: u mnie jest 0.03 u nich 0.05

Zupelnie nie wiem jak to ugrysc ...

 

HELP ...

:eek:

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dostosuj się do skali 1.0 i res 10 będzie Ci wystarczyć bądź pozostan w swojej skali i nie przejmuj się dużymi wartościami resolution

Napisano

dzieki ....

proste ale uwiez ze zaczalem sie zastanawiac czy resolution nie ma wplywu na wydajnosc obliczeniowa komputera...logicznie rzecz biorac: wieksza resolutions, wiecej czastek ..potrzebna wieksza moc obliczeniowa...

 

pewnie za chwile bede mial "proste" pytanie z mesh bo juz sie chwile zastanawiam nad pewnym problemem ...

Napisano

bez wzgledu na skale i ustawienie resolution, tylko ilosc czasteczek wplywa na wydajnosc. Nie wazne czy ustawiasz res 1 czy res 150000, tylko ilosc czasteczek jaka wygenerujesz

 

 

dla zwiekszenia wydajnosc i unikniecia ew. problemow, zawsze dodawaj 'k_volume' daemon

Napisano

:)

Dzieki pomocy "tmdag'a" udało mi sie "coś" osiągnąć ...

Panie i Panowie ....moja pierwsza animacja RealFlow + 3DS + Vray (low quality)

 

:eek:

 

Napisano

Ja mam pytanie innego typu troszkę. Jak nazywa się ten obiekt czy co to tam jest który usuwa cząstki po tym jak przekroczą one jego granice? Cząstki po prostu znikają i komputer nie musi obliczać ich dalej.

Napisano (edytowane)

Nie pamietam do konca realflowa ale to chyba bylo age volume czy cos takiego

:D

 

[edit]

To bylo "k volume" sprawdzilem :)

Edytowane przez aknochaco
Napisano

Podziel się z kolegą spostrzeżeniami na temat wody. Też usilnie staram się coś w tym temacie zrobić ale moja woda jest jakaś zbyt gęsta ciągle. a particle po "zmeshowaniu" wychodzą poza obiekt i nie wiem jak to ustawić ;(

Napisano

To i ja bym sie podlaczyl z pytanie odnosnie tego co powiedzial tmdag i do niego chcialem skierowac pytanie. Mowisz ze rodzielczosc nie ma wplywu na wydajnosc symulacji tylko ilosc wygenerowanych particli. A nie jest to tak ze im wieksza rodzielczosc to particli automatycznie bedzie pojawialo sie wiecej, niz w tej samej symulacji tylko ze z mniejsza rodzielczoscia ? I jak to jest wtedy przy meshowaniu. Czy jesli bede mial nizsza rozdzielczosc to nie zgubi to detali podczas meshowania. Sorrypalmer ze wcialem sie w twoj watek, ale mysle ze i tobie to moze nieco rozjasnic;) Dzieki z gory za odpowiedz

Napisano

Obudziliście umarlaka - wątek jest z 2009 roku panowie :) W aktualnych wersjach RF nie masz już skali sceny tylko skalę obiektów i sił oddzielnie. Sytuacja tutaj przedstawiona jest banalna jak wysikanie dziury w śniegu. Robisz wszystko na defaultowych ustawieniach. Żeby nie kombinować ze skalą robisz sobie obiekt np zlew w maxie i importujesz do sceny - powinien być odpowiednio wielkości 1 kratka = 1 metr. Pasujesz emitter circle do wielkości wylotu z kranu. Obejmujesz wszystkie obiekty, aby były wpasowane w deamona kVolume. Wciskasz simulate. Jak nic nie leci z emittera to podwajasz resolution, czyli robisz resolution 1, nic nie leci, to dajesz 2, nic nie leci, dajesz 4,8,16,32,64,128 ... i przy 128 to już powinno lecieć, a jak nie to 256. Tutaj jak dalej nic nie leci to sprawdź czy na pewno kVolume nie zjada Ci particli, albo czy speed na emitterze nie jest 0 przypadkiem. Jak już wszystko ładnie leci to pozwalasz mu się wysymulować, po przesymulowaniu przełączasz emitter z active na cache, wrzucasz go do mesha. Na meshu klikasz build, włączasz filter na 0.05 i jeszcze raz klikasz "simulate" ... tylko tym razem nic nie będzie liczył symulacji tylko mesh zbuduje. DONE.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności