Napisano 14 Wrzesień 200915 l Witam .... Moje boje z Real Flow -ciag dalszy. W dzisiejszym odcinku szukam odpowiedzi na temat optymalnych ustawien w emiterze czastek Projekt: Symulacja wody lejacej sie z kranu Skala RF : 0.050 (wielkosc zlewu ok 1m / 80 cm) Probelm: Ustawienie "resolutions" oraz "mesh" Opis: Z programu 3DS exportowalem 2 obiekty (baterie oraz zlewozmywak). Skala projektu zostala zmieniona na 0.050 aby uzyskac wymiary obiektow zblizone do rzeczywistych. - Wstawilem Grawitacje - Wstawile Emiter Czastek (circle emiter) - Dopasowalem Skale emitera do rozmiarow wylotu wody z baterii (0.003) - Ustawienia Resolutions: a). 10 - z emitera wylatuje tylko pojedyczne czastki b). 100 - z emiteraz wylatuje niewiele wiecej czastek c). 1000 - wyglada juz to lepiej ale w dalszym ciagu kiepsko (patrz zalacznik 1 ) d).10000 - no teraz to wyglada podobnie do symulacji znalezionych w sieci... (patrz zalacznik) Teraz istotne pytanie: Dlaczego w tutorialach jakie znalazlem w sieci max resolutions ustawiona byla na 1500 ??? .... Czy aby nie przeginam dajac 10000. Ale tylko takie ustawienie daje mi rezultaty podobne do tych ktore widzalem w tutorialach. Oto dowod / screen z jednego z tutoriali: Jedyna roznica jaka jest pomiedzy moimi ustawieniami to emiter size scale: u mnie jest 0.03 u nich 0.05 Zupelnie nie wiem jak to ugrysc ... HELP ... :eek:
Napisano 14 Wrzesień 200915 l Dostosuj się do skali 1.0 i res 10 będzie Ci wystarczyć bądź pozostan w swojej skali i nie przejmuj się dużymi wartościami resolution
Napisano 14 Wrzesień 200915 l Autor dzieki .... proste ale uwiez ze zaczalem sie zastanawiac czy resolution nie ma wplywu na wydajnosc obliczeniowa komputera...logicznie rzecz biorac: wieksza resolutions, wiecej czastek ..potrzebna wieksza moc obliczeniowa... pewnie za chwile bede mial "proste" pytanie z mesh bo juz sie chwile zastanawiam nad pewnym problemem ...
Napisano 14 Wrzesień 200915 l bez wzgledu na skale i ustawienie resolution, tylko ilosc czasteczek wplywa na wydajnosc. Nie wazne czy ustawiasz res 1 czy res 150000, tylko ilosc czasteczek jaka wygenerujesz dla zwiekszenia wydajnosc i unikniecia ew. problemow, zawsze dodawaj 'k_volume' daemon
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor dzieki wielkie .. wlasnie renderuje 10sek animacje ...pochwaie sie jak tylko bedzie gotowa :)
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor :) Dzieki pomocy "tmdag'a" udało mi sie "coś" osiągnąć ... Panie i Panowie ....moja pierwsza animacja RealFlow + 3DS + Vray (low quality) :eek:
Napisano 14 Grudzień 200915 l Ja mam pytanie innego typu troszkę. Jak nazywa się ten obiekt czy co to tam jest który usuwa cząstki po tym jak przekroczą one jego granice? Cząstki po prostu znikają i komputer nie musi obliczać ich dalej.
Napisano 16 Luty 201015 l Nie pamietam do konca realflowa ale to chyba bylo age volume czy cos takiego :D [edit] To bylo "k volume" sprawdzilem :) Edytowane 16 Luty 201015 l przez aknochaco
Napisano 12 Listopad 201212 l Podziel się z kolegą spostrzeżeniami na temat wody. Też usilnie staram się coś w tym temacie zrobić ale moja woda jest jakaś zbyt gęsta ciągle. a particle po "zmeshowaniu" wychodzą poza obiekt i nie wiem jak to ustawić ;(
Napisano 12 Listopad 201212 l To i ja bym sie podlaczyl z pytanie odnosnie tego co powiedzial tmdag i do niego chcialem skierowac pytanie. Mowisz ze rodzielczosc nie ma wplywu na wydajnosc symulacji tylko ilosc wygenerowanych particli. A nie jest to tak ze im wieksza rodzielczosc to particli automatycznie bedzie pojawialo sie wiecej, niz w tej samej symulacji tylko ze z mniejsza rodzielczoscia ? I jak to jest wtedy przy meshowaniu. Czy jesli bede mial nizsza rozdzielczosc to nie zgubi to detali podczas meshowania. Sorrypalmer ze wcialem sie w twoj watek, ale mysle ze i tobie to moze nieco rozjasnic;) Dzieki z gory za odpowiedz
Napisano 13 Listopad 201212 l Obudziliście umarlaka - wątek jest z 2009 roku panowie :) W aktualnych wersjach RF nie masz już skali sceny tylko skalę obiektów i sił oddzielnie. Sytuacja tutaj przedstawiona jest banalna jak wysikanie dziury w śniegu. Robisz wszystko na defaultowych ustawieniach. Żeby nie kombinować ze skalą robisz sobie obiekt np zlew w maxie i importujesz do sceny - powinien być odpowiednio wielkości 1 kratka = 1 metr. Pasujesz emitter circle do wielkości wylotu z kranu. Obejmujesz wszystkie obiekty, aby były wpasowane w deamona kVolume. Wciskasz simulate. Jak nic nie leci z emittera to podwajasz resolution, czyli robisz resolution 1, nic nie leci, to dajesz 2, nic nie leci, dajesz 4,8,16,32,64,128 ... i przy 128 to już powinno lecieć, a jak nie to 256. Tutaj jak dalej nic nie leci to sprawdź czy na pewno kVolume nie zjada Ci particli, albo czy speed na emitterze nie jest 0 przypadkiem. Jak już wszystko ładnie leci to pozwalasz mu się wysymulować, po przesymulowaniu przełączasz emitter z active na cache, wrzucasz go do mesha. Na meshu klikasz build, włączasz filter na 0.05 i jeszcze raz klikasz "simulate" ... tylko tym razem nic nie będzie liczył symulacji tylko mesh zbuduje. DONE.