Skocz do zawartości

[Real Flow] ustawienia emitera wody


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ....

Moje boje z Real Flow -ciag dalszy.

W dzisiejszym odcinku szukam odpowiedzi na temat optymalnych ustawien w emiterze czastek

Projekt:

Symulacja wody lejacej sie z kranu

Skala RF : 0.050 (wielkosc zlewu ok 1m / 80 cm)

 

Probelm: Ustawienie "resolutions" oraz "mesh"

 

Opis: Z programu 3DS exportowalem 2 obiekty (baterie oraz zlewozmywak).

Skala projektu zostala zmieniona na 0.050 aby uzyskac wymiary obiektow zblizone do rzeczywistych.

- Wstawilem Grawitacje

- Wstawile Emiter Czastek (circle emiter)

- Dopasowalem Skale emitera do rozmiarow wylotu wody z baterii (0.003)

- Ustawienia Resolutions:

a). 10 - z emitera wylatuje tylko pojedyczne czastki

b). 100 - z emiteraz wylatuje niewiele wiecej czastek

c). 1000 - wyglada juz to lepiej ale w dalszym ciagu kiepsko (patrz zalacznik 1 )

resolutions1000.jpg

 

 

d).10000 - no teraz to wyglada podobnie do symulacji znalezionych w sieci... (patrz zalacznik)

resolutions10000.jpg

 

Teraz istotne pytanie:

Dlaczego w tutorialach jakie znalazlem w sieci max resolutions ustawiona byla na 1500 ??? ....

Czy aby nie przeginam dajac 10000. Ale tylko takie ustawienie daje mi rezultaty podobne do tych ktore widzalem w tutorialach.

Oto dowod / screen z jednego z tutoriali:

dowodi.jpg

 

Jedyna roznica jaka jest pomiedzy moimi ustawieniami to emiter size scale: u mnie jest 0.03 u nich 0.05

Zupelnie nie wiem jak to ugrysc ...

 

HELP ...

:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dzieki ....

proste ale uwiez ze zaczalem sie zastanawiac czy resolution nie ma wplywu na wydajnosc obliczeniowa komputera...logicznie rzecz biorac: wieksza resolutions, wiecej czastek ..potrzebna wieksza moc obliczeniowa...

 

pewnie za chwile bede mial "proste" pytanie z mesh bo juz sie chwile zastanawiam nad pewnym problemem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez wzgledu na skale i ustawienie resolution, tylko ilosc czasteczek wplywa na wydajnosc. Nie wazne czy ustawiasz res 1 czy res 150000, tylko ilosc czasteczek jaka wygenerujesz

 

 

dla zwiekszenia wydajnosc i unikniecia ew. problemow, zawsze dodawaj 'k_volume' daemon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się z kolegą spostrzeżeniami na temat wody. Też usilnie staram się coś w tym temacie zrobić ale moja woda jest jakaś zbyt gęsta ciągle. a particle po "zmeshowaniu" wychodzą poza obiekt i nie wiem jak to ustawić ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja bym sie podlaczyl z pytanie odnosnie tego co powiedzial tmdag i do niego chcialem skierowac pytanie. Mowisz ze rodzielczosc nie ma wplywu na wydajnosc symulacji tylko ilosc wygenerowanych particli. A nie jest to tak ze im wieksza rodzielczosc to particli automatycznie bedzie pojawialo sie wiecej, niz w tej samej symulacji tylko ze z mniejsza rodzielczoscia ? I jak to jest wtedy przy meshowaniu. Czy jesli bede mial nizsza rozdzielczosc to nie zgubi to detali podczas meshowania. Sorrypalmer ze wcialem sie w twoj watek, ale mysle ze i tobie to moze nieco rozjasnic;) Dzieki z gory za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudziliście umarlaka - wątek jest z 2009 roku panowie :) W aktualnych wersjach RF nie masz już skali sceny tylko skalę obiektów i sił oddzielnie. Sytuacja tutaj przedstawiona jest banalna jak wysikanie dziury w śniegu. Robisz wszystko na defaultowych ustawieniach. Żeby nie kombinować ze skalą robisz sobie obiekt np zlew w maxie i importujesz do sceny - powinien być odpowiednio wielkości 1 kratka = 1 metr. Pasujesz emitter circle do wielkości wylotu z kranu. Obejmujesz wszystkie obiekty, aby były wpasowane w deamona kVolume. Wciskasz simulate. Jak nic nie leci z emittera to podwajasz resolution, czyli robisz resolution 1, nic nie leci, to dajesz 2, nic nie leci, dajesz 4,8,16,32,64,128 ... i przy 128 to już powinno lecieć, a jak nie to 256. Tutaj jak dalej nic nie leci to sprawdź czy na pewno kVolume nie zjada Ci particli, albo czy speed na emitterze nie jest 0 przypadkiem. Jak już wszystko ładnie leci to pozwalasz mu się wysymulować, po przesymulowaniu przełączasz emitter z active na cache, wrzucasz go do mesha. Na meshu klikasz build, włączasz filter na 0.05 i jeszcze raz klikasz "simulate" ... tylko tym razem nic nie będzie liczył symulacji tylko mesh zbuduje. DONE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności