Napisano 29 Kwiecień 201014 l Autor Ćwiczenie ok, 40 min. Malowany z wygooglanej refki, próbowałem pobawić się ze światłem. Zachować spójność oświetlenia i otoczenia. Edytowane 29 Kwiecień 201014 l przez konrad11
Napisano 29 Kwiecień 201014 l Daarken zrobił kiedyś tuta dokładnie o wojaku rzymskim. Kiedyś miał go na swojej stronce, teraz jakoś nie mogę znaleźć w necie. Jak coś to daj znać to go prześlę =]. Staraj się zaznaczyć tło na początku pracy chyba że docelowo nie ma ono wpływać na obiekt/postać. Łatwiej wtedy zgrać całość i unikniesz zmian i poprawek na końcu.
Napisano 29 Kwiecień 201014 l No, tak jak mówi emmilius i lepiej będzie jeśli nie będziesz zaczynał na czarnej bazie, bo sobie możesz pobrudzić pracę. Ale idziesz w dobrym kierunku, ćwicz dalej, zobaczysz jak ci skill podskoczy. pozdrawiam
Napisano 29 Kwiecień 201014 l Autor Dzięki chłopaki za rady, będę się stosował. Tu chciałem spróbować narzucić obiektowi ambient z tła, rzeczywiście trochę na odwrót... tak mi się już zaczęło - poza tym refka była bez takiego tła, więc wyszło ćwiczenie żeby to z głowy poskładać. Następne ćwiczenie, też z refki. Dalej zabawa ze światłem, kolorami i spójnością sceny. Komentarze i podpowiedzi oczywiście mile widziane:)
Napisano 29 Kwiecień 201014 l o Panie - to ostatnie daję radę. Myśle że bardzo dobrze kombinujesz, takie ćwiczenia dają moim zdaniem bardzo dużo.
Napisano 29 Kwiecień 201014 l W pierwszym etapie wszystko jest mocne i wyraźne, później to rozmydliłeś rozpraszając czytelność krawędzi itd. Popracuj nad tym, by, tam gdzie trzeba, były one nadal tak ostre jak na samym początku. Problem z tymi wyraźnymi krawędziami pojawia się też we wcześniejszych pracach. Popracuj nad zachowaniem charakteru z pierwszego szkicu w następnych etapach (wiem, że brzmi to jak jakieś artystyczne pitu pitu, ale liczę na to, że zrozumiesz o co mi chodzi ;) ). Baw się dobrze!
Napisano 29 Kwiecień 201014 l ostatnie bardzo dobre, ładnie drzewa w tle wyszły - abstrahując, niezłe masz tempo produkcji nowych obrazków
Napisano 29 Kwiecień 201014 l Autor Dzięki panowie:) prrrszalony dobra uwaga, postarałem się wydobyć ich trochę z tego rozmycia, choć chyba nadal brakuje ostrości w krawędziach. Czas iść spać. Wrzucam efekty tych ostatnich poprawek... i z żalem stwierdzam ze weekend spędzam z dala od tabletu:/ Edytowane 29 Kwiecień 201014 l przez konrad11
Napisano 30 Kwiecień 201014 l Autor Póki zajawka jest to maluję:) Dziś udało mi się jeszcze jeden namalować:
Napisano 30 Kwiecień 201014 l Jak na ćwiczenia to bardzo fajnie. Spróbuj może nie traktować tak wszystkich krawędzi dosłownie. Moim zdaniem obrazek lepiej wygląda na przed-przedostatnim niż na ostatnim etapie- bo widzę że starasz się na końcu zaznaczać takie rzeczy jak oczy, usta, wasy, jakieś detale na wierzchowcach. Spróbuj zmrużyć oczy i zobaczyć czy te detale nie zlewają ci się w jaką plamę, która o wiele lepiej pokaże nature tego co malujesz.
Napisano 5 Maj 201014 l Autor Ćwiczenie z dzisiejszego dnia: Ok. 30-40 min, malowany z refki Zamek Czorsztyn Edytowane 5 Maj 201014 l przez konrad11
Napisano 5 Maj 201014 l Autor Byłem na wystawie Fałata w ten weekend w Toruniu i te akwarele nie dają mi spokoju. W ramach ćwiczeń i podglądania warsztatu - Kopia Mistrza: J.Fałat "Syngalez" 1885 Akwarela na brystolu 29x22.8
Napisano 10 Maj 201014 l Autor Męczę teraz coś takiego i może mi coś podpowiecie bo pogubiłem się chyba trochę... Edytowane 2 Październik 201014 l przez konrad11
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Autor Znalazłem wczoraj trochę czasu żeby się pobawić z tabletem. Brak wprawy boli przy takim malowaniu z doskoku, ale mam i tak z tego frajdę:) Komentarze mile widziane. Malowany z refki (foto figurki), wersja robocza, ok 1h, może uda mi się dokończyć:
Napisano 2 Październik 201014 l Autor Coś mi się w taj pracy jednak spodobało i pociągnąłem to do końca (jeśli ten etap uznać za skończoną pracę;)
Napisano 3 Październik 201014 l przycisnij troche bo warto to skonczyc do konca :) jak dla mnie to poki co, to tylko skonczony szkic.
Napisano 12 Grudzień 201014 l Wikingowi posypaly sie proporcje, zadbaj tez o jakosc krawedzi w swoich malunkach, bo czasami wyglada to niechlujnie, jesli zostawi sie cos takie niedo...robione :p
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Dzięki ICE, postarałem się tym razem o krawędzie, choć mam tu jeszcze do popracowania. Efekt zarwanej nocki, bo dawno nie malowałem i przyszło to jakoś zmienić:
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor zabawa dalej z conceptem elfa: Edytowane 18 Grudzień 201014 l przez konrad11
Napisano 20 Grudzień 201014 l Zabawny pomysł, żenby połączyć elfa z kapeluszem kowbojskim, ale połączenie kapelusza z łucznikiem jest jeszcze śmieszniejsze :D Parę rad odnośnie łucznictwa: -nie zakładaj kapelusza bo ci cięciwa go zrzuci -zawieszając kołczan przy biodrach trzymaj go bardziej u boku. O ile kołczan z tyłu ciała sprawdza się na plecach - w przypadku bioder już niekoniecznie! Łucznik ma mieć wygodnie, a nie bajerancko ;) Ten pierwszy ciuszek to przysziwanica czy zbroja z drewna? Ogólnie spoko, fajny płaszcz i buty :) Widać postęp
Napisano 21 Grudzień 201014 l Autor Dzięki za uwagi:) Widziało mi się że to przyszywanica, ale rzeczywiście sztywno wyszła. Poprawiłem na pikowaną i dalej już tego nie będę męczył, pora coś nowego namalować;) (Edit: obrazek spadł dwa posty niżej żeby nie dublować) Edytowane 23 Grudzień 201014 l przez konrad11
Napisano 22 Grudzień 201014 l Ale za twarz to się nie zabrałeś. Chociaż walorowo popraw, bo taka białą skóra jest nienaturalna. Pojedź lekkim gradientem od szyi w górę i będzie ok. pozdrawiam
Napisano 23 Grudzień 201014 l Lepiej, gradiencik fajny, ale i tak jeszcze troszkę za jasno. Całkiem fajnie to wygląda. Podglądaj mistrzów i ćwicz z natury i jedziesz do przodu. pozdrawiam
Napisano 23 Grudzień 201014 l teraz ciuch ma bryłę, ale nie mają jej spodnie i buty. Weź panie miękki pędzel, wybierz opacity jako blending mode, wybierz jasny kolor i pojedź po krawędziach, a ciemnym wzdłuż nogi, powinno być lepiej ;)
Napisano 25 Grudzień 201014 l Autor Korzystając z wolnych chwil w Święta dalej bawię się z conceptami postaci. Od razu się przyznaję żeby uniknąć dyskusji o etyce (ew. o oszukiwaniu) - malowałem z refki, jako ćwiczenie, podpatrzone są fałdy spodni i m/w układ.
Napisano 25 Grudzień 201014 l Ale podpatrzone, czy malowane po refce? Nie żebym zarzucał. Jeśli to pierwsze, to spoko, nie ma w tym nic strasznego, bardzo fajne, widać postęp. Tylko wciąż nad walorem trza pracować. pozdrawiam
Napisano 25 Grudzień 201014 l Autor @Joel: Rysuję dużo i z natury, i z refek, ale za każdym razem podglądam a nie zamalowuję. No i męczę ten walor, męczę:) @ThoR_: Dzięki! pozdrawiam
Napisano 25 Grudzień 201014 l spoko jest..daj wiecej czerni zarysuj to i tam konturem mocniej .. bedzie jeszcze lepiej
Napisano 26 Grudzień 201014 l Autor Nie mogłem odpuścić kilku oprawek i przysiadłem jeszcze dziś do tej pracy. Podciągnąłem cienie tam gdzie były zaniedbane i domalowałem to czego nie zdążyłem wcześniej.
Napisano 29 Grudzień 201014 l dawno mnie nie było i widzę fajny progres, tak dalej konrad ostatnia praca zdecydowanie najlepsza :)
Napisano 13 Styczeń 201114 l Autor Walka z walorem - ciąg dalszy. Wrzucam jeszcze jedną postać z łukiem. Cały czas zgaduję jak to powinno być malowane:/
Napisano 13 Styczeń 201114 l weź spróbuj się wcielić w to postać i napiąć taki luk jak on ma, weź nawet kij od szczotki i zobaczysz ze nie jest łatwo coś napiąć jak nie ma się reki blisko środka ciężkości kolejna sprawa sprawdz jak by ci sie wyciagalo strzaly tak jak on ma najlepiej pooglądać atlasów historycznych i będziesz wiedział dlaczego takie ułożenie, ubranie postawa i takie tam
Napisano 13 Styczeń 201114 l ogólnie to jakoś tam wygląda, tragicznie nie jest ale jeśli chcesz to robić perfekcyjnie nawet jeśli to fantasy to musisz się więcej dowiedzieć o tym co rysujesz, konceptujesz
Napisano 13 Styczeń 201114 l Autor ThoR_ dzięki za uwagi. Trochę jednak się nie zgadzam z tym co piszesz. Jeżeli to wygląda mało przekonująco to moja porażka w jakimś sensie. Ale, abstra***ąc od tego że to fantasy, to przyglądałem się dłuższą chwile jak wygląda strzelanie z takiego łuku. Postać nie napina go w tym momencie, ona spokojnie stoi. Ale nawet gdyby się uprzeć to tak trzymany jest/może być na początku fazy całego ruchu przy strzelaniu. kadr z video --> 1:55 Mam zastrzeżenia do łokcia prawej ręki - coś modelunek szwankuje i może do długości kołczanu ze strzałami - bo wyszedł mi za długi. edit: najlepsze są te *** które automat poprawia żebyśmy nie nawrzucali sobie przypadkiem na forum:D
Napisano 13 Styczeń 201114 l weź spróbuj się wcielić w to postać i napiąć taki luk jak on ma, weź nawet kij od szczotki i zobaczysz ze nie jest łatwo coś napiąć jak nie ma się reki blisko środka ciężkości kolejna sprawa sprawdz jak by ci sie wyciagalo strzaly tak jak on ma faktycznie, cięciwa jest tak napięta że tylko rakiet fjul może pomóc...
Napisano 13 Styczeń 201114 l ty weź obejrzyj na olimpiadzie ludzi oni to maja perfekt opanowane zobaczysz różnice, i jak luk wygoda + reaguje po wystrzeleniu
Napisano 15 Styczeń 201114 l Zaimponowałeś mi, aż tak głęboką analizą co do zwykłego speedu, który i tak Ci gdzieś przepadnie w ogromie tego co zrobisz :D
Napisano 27 Styczeń 201114 l Autor Jak napisał ThoR_, warto 'się więcej dowiedzieć o tym co rysujesz';) Temat mi się jeszcze nie znudził, kolejny pan z łukiem: refka była, zainspirował mnie szkic znaleziony na CA
Napisano 27 Styczeń 201114 l Tylko czemu ten pan z łukiem ma twarz jak kobieta? Hmm... Powiedzcie, czy mój przemęczony wzrok płata mi figle, czy coś jest nie tak z proporcjami jeśli chodzi o część od pasa w dół, bądź ręce? Praca miła dla oka i nie jest "sztampowa", czyli w końcu coś troszkę innego w pokazywaniu postaci ;) Dobra, my tu gadu-gadu, a mechanika teoretyczna sama się nie wkuje ;p Życzę weny twórczej i dużo chęci do dalszego bazgrolenia ;p
Napisano 27 Styczeń 201114 l Poza i szczegoly fajne.Jezeli natomiast chodzi o proporcje to polecialy ostro niestety , jak chociazby glowa przymala kolana za nisko i rece za dlugie. Ale ogolne wrazenie jest good. Pozdrawiam
Napisano 27 Styczeń 201114 l Najwięcej bałaganu robi tu ubiór postaci. Nie wiem czy aż tak ostro są przekłamane proporcje. Stosunek głowy i dłoni jest dla mnie taki jak należy.
Napisano 27 Styczeń 201114 l Autor Dzięki za uwagi, o to chodziło. Wiem co rysowałem ale liczy się też jakie to potem robi wrażenie, czyli 'jak to się czyta' i tutaj nawet poprawna w proporcjach postać czasem oko potrafi oszukiwać. Głowa rzeczywiście wygląda na trochę małą i twarz za delikatna. W każdym razie dzięki za komentarze.
Napisano 27 Styczeń 201114 l Najwięcej bałaganu robi tu ubiór postaci. Nie wiem czy aż tak ostro są przekłamane proporcje. Stosunek głowy i dłoni jest dla mnie taki jak należy. Czasem takie wlasnie wytyczne wprowadzaja zamet jak sie liczy proporcje to calej postaci a nie wybiorczo.
Napisano 28 Styczeń 201114 l Mimo, że głowa jest nie teges, to nigdzie nie jest napisane, że każdy ma obowiązek stosować się do tej żelaznej reguły mierzenia wszystko wg, "wytycznej", czyli głowy. Całościowo złe proporcje to by były jakby każdy element ciała był inny niż powinien. A tu nie mamy z tym do czynienia. Można zwalić, nogę albo rękę, i nie powiemy, że ogólnie proporcje postaci leżą, tylko, że proporcje nogi czy ręki są złe. Kolega tu zrobił sprytną iluzję z ubraniem, które wizualnie skraca gościowi nogi, ale jak poprowadzimy linie i zmierzymy, to wcale to się takim strasznym błędem nie wydaje.
Napisano 12 Luty 201114 l Autor Ta sama postać, tym razem konno. Chciałem spróbować anatomii zwierzaka, a nie tylko ludki w kółko. No i walor pomęczyć;) Malowany z refki. Edytowane 12 Luty 201114 l przez konrad11
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto