Skocz do zawartości

Teczka 2D: konrad11


konrad11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Daarken zrobił kiedyś tuta dokładnie o wojaku rzymskim. Kiedyś miał go na swojej stronce, teraz jakoś nie mogę znaleźć w necie. Jak coś to daj znać to go prześlę =].

Staraj się zaznaczyć tło na początku pracy chyba że docelowo nie ma ono wpływać na obiekt/postać. Łatwiej wtedy zgrać całość i unikniesz zmian i poprawek na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za rady, będę się stosował. Tu chciałem spróbować narzucić obiektowi ambient z tła, rzeczywiście trochę na odwrót... tak mi się już zaczęło - poza tym refka była bez takiego tła, więc wyszło ćwiczenie żeby to z głowy poskładać.

 

Następne ćwiczenie, też z refki. Dalej zabawa ze światłem, kolorami i spójnością sceny.

Komentarze i podpowiedzi oczywiście mile widziane:)

 

legionroadc14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym etapie wszystko jest mocne i wyraźne, później to rozmydliłeś rozpraszając czytelność krawędzi itd. Popracuj nad tym, by, tam gdzie trzeba, były one nadal tak ostre jak na samym początku. Problem z tymi wyraźnymi krawędziami pojawia się też we wcześniejszych pracach. Popracuj nad zachowaniem charakteru z pierwszego szkicu w następnych etapach (wiem, że brzmi to jak jakieś artystyczne pitu pitu, ale liczę na to, że zrozumiesz o co mi chodzi ;) ).

 

Baw się dobrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie:)

prrrszalony dobra uwaga, postarałem się wydobyć ich trochę z tego rozmycia, choć chyba nadal brakuje ostrości w krawędziach. Czas iść spać.

Wrzucam efekty tych ostatnich poprawek... i z żalem stwierdzam ze weekend spędzam z dala od tabletu:/

 

legionroad6.jpg

Edytowane przez konrad11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ćwiczenia to bardzo fajnie. Spróbuj może nie traktować tak wszystkich krawędzi dosłownie. Moim zdaniem obrazek lepiej wygląda na przed-przedostatnim niż na ostatnim etapie- bo widzę że starasz się na końcu zaznaczać takie rzeczy jak oczy, usta, wasy, jakieś detale na wierzchowcach. Spróbuj zmrużyć oczy i zobaczyć czy te detale nie zlewają ci się w jaką plamę, która o wiele lepiej pokaże nature tego co malujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na wystawie Fałata w ten weekend w Toruniu i te akwarele nie dają mi spokoju.

 

W ramach ćwiczeń i podglądania warsztatu - Kopia Mistrza:

J.Fałat

"Syngalez" 1885

Akwarela na brystolu 29x22.8

 

falatsyngalezsteps.jpg

 

falatsyngalez5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wczoraj trochę czasu żeby się pobawić z tabletem.

Brak wprawy boli przy takim malowaniu z doskoku, ale mam i tak z tego frajdę:)

Komentarze mile widziane.

 

Malowany z refki (foto figurki), wersja robocza, ok 1h, może uda mi się dokończyć:

greatwarrior2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawny pomysł, żenby połączyć elfa z kapeluszem kowbojskim, ale połączenie kapelusza z łucznikiem jest jeszcze śmieszniejsze :D

Parę rad odnośnie łucznictwa:

-nie zakładaj kapelusza bo ci cięciwa go zrzuci

-zawieszając kołczan przy biodrach trzymaj go bardziej u boku. O ile kołczan z tyłu ciała sprawdza się na plecach - w przypadku bioder już niekoniecznie!

 

Łucznik ma mieć wygodnie, a nie bajerancko ;)

Ten pierwszy ciuszek to przysziwanica czy zbroja z drewna?

Ogólnie spoko, fajny płaszcz i buty :) Widać postęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi:)

Widziało mi się że to przyszywanica, ale rzeczywiście sztywno wyszła.

Poprawiłem na pikowaną i dalej już tego nie będę męczył, pora coś nowego namalować;)

 

(Edit: obrazek spadł dwa posty niżej żeby nie dublować)

Edytowane przez konrad11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź spróbuj się wcielić w to postać

 

i napiąć taki luk jak on ma, weź nawet kij od szczotki i zobaczysz ze nie jest łatwo coś napiąć jak nie ma się reki blisko środka ciężkości

 

kolejna sprawa sprawdz jak by ci sie wyciagalo strzaly tak jak on ma

 

najlepiej pooglądać atlasów historycznych i będziesz wiedział dlaczego takie ułożenie, ubranie postawa i takie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ThoR_ dzięki za uwagi. Trochę jednak się nie zgadzam z tym co piszesz.

Jeżeli to wygląda mało przekonująco to moja porażka w jakimś sensie. Ale, abstra***ąc od tego że to fantasy, to przyglądałem się dłuższą chwile jak wygląda strzelanie z takiego łuku.

Postać nie napina go w tym momencie, ona spokojnie stoi. Ale nawet gdyby się uprzeć to tak trzymany jest/może być na początku fazy całego ruchu przy strzelaniu.

ref1.jpg

kadr z video --> 1:55

Mam zastrzeżenia do łokcia prawej ręki - coś modelunek szwankuje i może do długości kołczanu ze strzałami - bo wyszedł mi za długi.

 

edit: najlepsze są te *** które automat poprawia żebyśmy nie nawrzucali sobie przypadkiem na forum:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź spróbuj się wcielić w to postać

 

i napiąć taki luk jak on ma, weź nawet kij od szczotki i zobaczysz ze nie jest łatwo coś napiąć jak nie ma się reki blisko środka ciężkości

 

kolejna sprawa sprawdz jak by ci sie wyciagalo strzaly tak jak on ma

 

 

 

faktycznie, cięciwa jest tak napięta że tylko rakiet fjul może pomóc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu ten pan z łukiem ma twarz jak kobieta?

Hmm... Powiedzcie, czy mój przemęczony wzrok płata mi figle, czy coś jest nie tak z proporcjami jeśli chodzi o część od pasa w dół, bądź ręce? Praca miła dla oka i nie jest "sztampowa", czyli w końcu coś troszkę innego w pokazywaniu postaci ;)

Dobra, my tu gadu-gadu, a mechanika teoretyczna sama się nie wkuje ;p Życzę weny twórczej i dużo chęci do dalszego bazgrolenia ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi, o to chodziło.

Wiem co rysowałem ale liczy się też jakie to potem robi wrażenie, czyli 'jak to się czyta' i tutaj nawet poprawna w proporcjach postać czasem oko potrafi oszukiwać.

Głowa rzeczywiście wygląda na trochę małą i twarz za delikatna.

W każdym razie dzięki za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej bałaganu robi tu ubiór postaci. Nie wiem czy aż tak ostro są przekłamane proporcje. Stosunek głowy i dłoni jest dla mnie taki jak należy.

Czasem takie wlasnie wytyczne wprowadzaja zamet jak sie liczy proporcje to calej postaci a nie wybiorczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że głowa jest nie teges, to nigdzie nie jest napisane, że każdy ma obowiązek stosować się do tej żelaznej reguły mierzenia wszystko wg, "wytycznej", czyli głowy. Całościowo złe proporcje to by były jakby każdy element ciała był inny niż powinien. A tu nie mamy z tym do czynienia. Można zwalić, nogę albo rękę, i nie powiemy, że ogólnie proporcje postaci leżą, tylko, że proporcje nogi czy ręki są złe.

 

Kolega tu zrobił sprytną iluzję z ubraniem, które wizualnie skraca gościowi nogi, ale jak poprowadzimy linie i zmierzymy, to wcale to się takim strasznym błędem nie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności