Napisano 5 Lipiec 200420 l Tak racja z tym lakierem nie mówie że wszystko popsuł ale zmienił go teraz do wyglądu samochud-zabawka bez obrazy. pozdro romet
Napisano 5 Lipiec 200420 l Wysłane przez Romet nio taki kolor jest supcio :) pozdr romet a teraz mówisz że do d*py , zastanów ty się
Napisano 5 Lipiec 200420 l Pussik sprobuj ten bialy wg mnie bedzie najladniejszy, dasz lekkie hdri 2-3 swiatla lekkiego raytrace i bedzie oki, sprobuj :) ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA : Móje WIP-y: Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Gdybym wiedziała jak oświetlić scene byłoby z górki... :P Ja tu po omacku wszystko. :-) Nowy render:
Napisano 5 Lipiec 200420 l Wczesniej mialem zwidy jak sie czepialem, ale teraz widze wyraznie ze cos cienie zle leza na nadkolach przy koncach szyby (sorki za lamerski opis miejsca, nie jestem az takim fanem motoryzacji :D ). Widac to na szarym i na niebieskim renderze. Chyba krawedz blachy jest niedostatecznie wypukla, bo cien sugeruje plaskosc. Kwestie materialow, oswietlenia itd zostawiam fachowcom, ja tylko umiem nedzne LP pod giery robic :)
Napisano 5 Lipiec 200420 l nie ładnie sie to prezentuje. zrób niebo, czyli półkule i odwróć \"fejsy\" i przypisz im materiał nieba. To doda ładnych odbic na karoserii. Oprócz tego walnij mocniejsze swiatło oraz swiatło bezposrednie bo tak to przygnębiajaco. Szyba to szyba, czy bylejaki materiał ??
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Poprosze o komentarze w stylu Shahow`a. Czyli takie które mi pomogą, a nie utwierdzą, w przkeonaniu że to shit.
Napisano 5 Lipiec 200420 l Moim skromnym zdaniem lakier dlatego nie wygląda dobrze ponieważ pod wpływem płaskiego kąta zbyt szybko kolor wygasa i się robi czarny, a kolor pod dużym kątem względem obserwator jest zbyt czerwony,spróbuj to uśrednić. Ps.Nie wiem czy napisałem zrozumiale :>
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Czyli krótko mówiąc: Podnieść kamere wyżej i sprawdzić jak wtedy będzie? :)
Napisano 5 Lipiec 200420 l Niedokońca o to mi chodziło :D chodzi mi o teksturę bo domyślam się że jako kanał diffuse jest falloff lub coś podobnego,i chodzi mi o to że ten kolor jakby na obwódce jest zbyt ciemny np.dzwi itp
Napisano 5 Lipiec 200420 l Trudno jest mi teraz ocenić kolor lakieru... nie wiem czy uwaga Eyescream jest trafna. Być może jest to wina oświetlenia. Jeśli jednak ma On rację to lepiej popraw kolory falloff`a w diffuse na bardziej... podobne. Jest jednak jeszcze coś... powierzchnie ustawione równolegle do kamery mocniej odbijają otoczenie. Tak jest ze szkłem, tak jest z lakierem i tak jest praktycznie ze wszystkimi materiałami. U ciebie tego nie widać (zaryzykował bym nawet stwierdzenie że jest na odwrót). Nad materiałem szyby chyba jeszcze nie pracowałaś (a może się mylę?). Podobnie jest chyba z asfaltem który aktualnie jest jakby pod powiększeniem. Poza tym sama tekstura jest nienajlepsza. Oświetlenie sceny jest strasznie kiepskie. W połączeniu z kiepskim ustawieniem kamery (kiepską kompozycją, jak kto woli) daje to taki a nie inny efekt. Na razie jednak trudno oceniać takie sprawy. To dopiero wip. [Wyedytowany dnia 5-7-2004 > Batou]
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor No więc jest do bani. Lepoiej nie wymyśle. Potrzeba mi konkretnych opsiów, ide szukać tutków. Zobacze jeszcze z tym diffuse jak to jest. W zasadzie z JAKICHKOLWIEK MATERIAŁÓW W TEJ CHWILI NALEŻY OCENIAĆ LAKIER. Reszta jest od tak sobie. ;-) Taki render jeszcze: http://www.members.lycos.co.uk/renders/czarwony-lakier2.jpg
Napisano 5 Lipiec 200420 l Zdecydowanie lepiej. Teraz troszkę przesadzone te odbicia prostopadłe. A z odbiciami to myślałem, Batou, że jest dokładnie odwrotnie. Szkło bardziej odbija na powierzchni zbliżonej do równoległej. Na powierzchni prostopadłej następuje pełne przenikanie światła, natomiast czym bliżej kąta 0 następuje większe odbicie. W fizyce nazywa się to nawet jakąś nazwę, ale zupełnie już nie pamiętam jaką.
Napisano 5 Lipiec 200420 l Pussik zrob ten bialy bo najlepszy jaki tu byl to szary ale zaloze sie ze ten bialy bedzie lepszy. Nie rob narazie podloza tym sie zajmiesz pozniej daj na to jakies jasne HDRI ze strony maxa, jako rendera wez Vraya ustaw tak jak w tutku; ja tak zrobilem i widzialas rezultat poproboj :) Jestesmy z toba :) ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA : Móje WIP-y: Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Eee.jakim tutku? Co dpo ostatniego rendera, to jak może być lepiej, jak jest tak samo? :D ... ze szkłem to wiem jak jest, a jak jest z lakierem? Jak jest prostopadle to idealnie odbija?, a jak jest prawie równolegle, to co... ? ... jaki biały lakier? :> Ide zajrzeć na poprzednie strony.
Napisano 5 Lipiec 200420 l o taki kolorek chodzi a ten tutek to ten co dal ci chveti. Przeslam mnie go. ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA : Móje WIP-y: Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4 [Wyedytowany dnia 5-7-2004 > cine-FX]
Napisano 5 Lipiec 200420 l ty moim http://members.lycos.co.uk/chveti/VRAY_HDRI.pdf ale teraz już ładniej ten lakier ;)
Napisano 5 Lipiec 200420 l Powierzchnie ustawione prostopadle do kamery odbijają najgorzej. Powierzchnie równoległe najlepiej. Inaczej... jak masz polakierowaną kulkę to krawędzie najlepiej odbijają otoczenie. Tak samo jest ze szkłem. Z tymże tam dochodzi przeźroczystość którą ustawia się dokładnie na odwrót. Płaszczyzny prostopadłe są najbardziej przeźroczyste. Dlatego jak patrzysz na szybę np. auta pod dużym kątem to trudno ci będzie coś przez nią zobaczyć, chyba że odbijają się w niej jedynie ciemne przedmioty, elementy. Tu dochodzimy do kolejnego problemu który ciężko jest odwzorować nie posiadając mapy hdri. Elementy jasne lepiej się odbijają na tego typu powierzchniach niż ciemne które są bardzo trudno zauważalne na odbiciach. Z punktu widzenia fizyki wydaje się to logiczne, jednak rendery mają z tym przeważnie duży problem.
Napisano 5 Lipiec 200420 l Chveti sorki że tutaj ale po co dajesz mapke hdri do enva a potem jeszcze do vrayowego enva :| takie coś przydaje sie tylko jak chcesz inne tło a inne odbicia pozatym jak sie używa skylighta warto wyłaczyc maxowe światło (default light) Pussik wrzuć do scenki omni+vray shadow włacz skylighta i bedziesz miała ładnie oświetloną scenke ;)
Napisano 6 Lipiec 200420 l Prosiłaś o metody oświetlania; jeśli ci się to przyda... Jest taka metoda zwana three-point lighting. Umieść jedno białe światło na prawo od kamery padające prosto na obiekt. Potem drugie na lewo od kamery dopełniające, lekko żółtawe-brązowawe na połowie jasności. Daj jeszcze za obiektem niebieskie, też na pół. Wartości dostosuj jak będzie wygodnie. Może to co opisuję jest dla niektórych oczywiste, nie bijcie :D Mam nadzieję że się przyda :) pozdr, Imaginner
Napisano 6 Lipiec 200420 l moze sproboj tak zrob pokoik tak pokoik i porob dziury tak jak sie robi okna .otworow dosc duzo o rozniej wielkosci i w roznych miejscach ( boleanem bedzie najszybciej ) ( podloge zostaw w spokoju ) ( kolory scian raczej jasne ) na zewnatrz poustawiaj z kazdej strony vray light ( 5 wystarczy) ustawienia vraya + vraylight masz tu ( vray light mozesz ustawic jasniej ciemniej jak ci pasuje a envinoverment sceny bialy) http://members.lycos.co.uk/teamdt/room1.exe jak juz to zrobisz wrzuc autko do srodka odpowiednio pomniejszone dodaj camere i renderuj czekam co z tego wyjdzie metoda nie jest wyssana z palca gdzies juz widzialem autko w takim otoczeniu wygladalo bardzo przekonywujaco [Wyedytowany dnia 6-7-2004 > Marcin_ps]
Napisano 7 Lipiec 200420 l Witam wszystkich a szczególnie panią pussik, dzięki której dostałem natchnienia aby zacząć robić jakiś samochód i pokazac go na forum. Jestem wlaśnie w trakcie tworzenia nowego topicu z moim samochodem. Co do twej pracy pussik nie mam prawie zastrzeżeń. Karoseria super. Ale popracuj jeszcze nad lakierem. Jedyne co mi troche nie pasuje, to tylne zawieszenie. Robi wrazenie zle zeskalowanego. Sprzezyna jest chyba za waska i niktore czesci nie wymiarowe. Rozumiem ze robisz ze zdjecia i to ciezko jest odwzorowac proporcje. Tak czy siak bardzo mi sie podoba i gratuluje talentu i wytrwalosci. Obys dala rade. Pozdrawiam
Napisano 7 Lipiec 200420 l model niczego sobie. :) Mam prosbe czy zamiescilabys mojego avatara na swoim serwie bo gdziekolwiek zamieszczam nigdy nie moze byc wyswietlone albo cos takiego jak przy tym poscie. Z gory dzieki. :) ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA : Móje WIP-y: Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4
Napisano 7 Lipiec 200420 l www.angelfire.com/dragon2/cine0/Avatar.jpg ma 100/100 pikseli i 16 kb sprawdz ten adres na swoim avatarze i przegladarce dziala w przegladarce a w avatarze nie? O co chodzi ? Zamieszczalem juz na roznych serwerach i nadal nic : -Na 2 lycos-ach -republice -na poczcie i nigdzie nie wyswietla jak ktos moze to niech pomoze. :) [Wyedytowany dnia 7-7-2004 > cine-FX]
Napisano 8 Lipiec 200420 l Autor Cine-FX, o tym na gg, ok? Cocojambo, bardzo Cie praszę. Zaznacz obiekty, które są źle wyskalowane i najlepiej podpisz o ile % na oko powinny byc większe/mniejsze. Dziekuję Zrobiłam render z kopułą nieba nad autem... mało że czekałam 22 minuty, to wyszło ciemno i bez odbić. :[ Czy pod to trzeba wsadzić omni czy cio? V Ray`owe światło sky light najwyraźniej nie przenikło przez kopułę ... co spowodowało zaćmienie sceny. Edit: Troszke zabawy, z tymi kątami i nasileniami refleksów oraz diffuse. Niestety efekt wg. mnie wcale nie lepszy od poprzednich, a jak wg. Was? Zwłaszcza mnie martwi brak widocznego hdri. ;( Renderek z inna mapa HDRI - to \'dzięki\' niej takie fajniutkie światło pada na autko. :) Niestety zatraca się przy tym cała reszta. [Wyedytowany dnia 8-7-2004 > Pussik]
Napisano 8 Lipiec 200420 l wiesz co jest wtm dziwne? to ze patrzac na refleksy odnowsi sie wrazenie ze zrodlo swiatla znajduje sie polewej stronie samochodu, a cienie padaja z prawej do lewej.........
Napisano 8 Lipiec 200420 l Yyy.. no idzie cały czas coraz lepiej, ale chyba finalny render nie bedzie taki ciemny, prawda?? Staraj sie ustawic parametry lakieru pod finalne osiwtlenie - materialy czasem inaczej zachowuja sie przy slabym, inaczej przy mocnym oswietleniu, lub ze Skylightem, lub bez niego.. wez to pod uwage.. poza tym wreszcie mozna sobie an cos popatrzec :P
Napisano 8 Lipiec 200420 l jeeeeeeezzzzzuuuuu - pod wrazeniem :] posdro ZROB TAKI WISNIOWY JAK MIALAS WCZESNIEJ - ZAJEBISTY [Wyedytowany dnia 8-7-2004 > Saczek_XTRM]
Napisano 8 Lipiec 200420 l ostatni render kocham. Jak już wspomniano, niezgadzają się refleksy z cieniami, ale co to dla ciebie... Lakier jeszcze nie to, ale i tak jest ładny. No i klosze na prednie reflektory ;]
Napisano 8 Lipiec 200420 l sie nie znam na samochodach, ale za przednim blotnikiem refleks dziwnie sie uklada, jakby wgniecenie bylo, i maska wyglada na matowa podczas gdy tyl jest blyszczacy.
Napisano 8 Lipiec 200420 l Autor Hehehe, bardziej się podoba \"zachód słońca\". :) Dzięki za komentarze. Cień wrzuce na drugą strone, i spróbuje użyć innej mapy hdri do environment, a innej na lakier autka. :D
Napisano 8 Lipiec 200420 l Lakier śliczny, ten z zachodem słońca, ciut zalatuje jeszcze plastikiem, możliwe że konieczna będzie sztuczka z białym prostokątem nad pojazdem, napewno wiesz o co chodzi, generalnie ślicznie. W czym renderujesz?
Napisano 8 Lipiec 200420 l Lakier śliczny, ten z zachodem słońca, ciut zalatuje jeszcze plastikiem, możliwe że konieczna będzie sztuczka z białym prostokątem nad pojazdem, napewno wiesz o co chodzi, generalnie ślicznie. W czym renderujesz?
Napisano 8 Lipiec 200420 l Autor Nie mam pojęcia o co chodzi. Prosze o wiecej. :) Numer z kopułą się nie udał. Edit: Ok, dostałam tutka od Sikhama. Nowy render: jest lepiej, jednak przy dodaniu oddzielnej mapy hdri dla enva i dla lakieru, utraciłam mocne odbicia \'słońca\' z tyłu i boku Porsche. HEEELP ;( [Wyedytowany dnia 8-7-2004 > Pussik]
Napisano 8 Lipiec 200420 l Niooom.. teraz to lakierek pierwsza klasa!! Gratuluję!! :-) Zrób jaśniejszy trochę render :-) Ale tylko troszeczkę ;-)
Napisano 8 Lipiec 200420 l Pierwsza klasa to napewno to nie jest. V-Rayem nie renderuje wiec za bardzo nie pomoge, ale nie sugeruj sie tym wychwalaniem bo naprawde jeszcze daleka droga do idealu. Model jest superancki, bardzo sie napracowalas i szkoda by bylo gdyby stal sie kolejnym nie zapamietanym modelem z powodu slabej jakosci renderingu. Podgladnij galerie na 3dtotal i cgtalk moze tam znajdziesz natchnienie albo moze jakas mala pomoc wsrod autorow najlepszych prac. pozdrawiam.
Napisano 8 Lipiec 200420 l wg mnie to troche zaduzo tych refleksow, jak jest kamera z przodu to zderzak jest matowy a jak jest tyl to wtedy okolice lamp sa matowe, proponuje wymodelowac otoczenie zeby mialo sie co ddbijac bo te sztucznosci zalezne sa od kamery. pozdrawiam wszystkich forumowiczow !!! --------------------------------------------------------------------------------- ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA : Móje WIP-y: Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 - w trakcie tworzenia Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4
Napisano 8 Lipiec 200420 l Autor Hmm... oj daaaaleka droga. :) Nie widać końca. Nawet jak będzię koniec to powinno się poczekać, zanim się odda do Finished Works. :) Zawsze jakieś drobnostki wyjdą. Puki co to wszystko jest dopiero zaczęte. :) Pierwsze lakiery.
Napisano 8 Lipiec 200420 l Dokończ modelowanie i dopiero wtedy myśl nad lakierem. Osobiście lubię dopasowywać materiały do ustawienia kamery i światła. Szczególnie dobrze sprawdza się ta metoda przy lakierach. Ps. Ciekawe efekty można uzyskać ustawiając odpowiednio zmodyfikowane gradienty (tekstura proceduralna) jako mapę environment. Ładnie się takie mapy odbijają na karoserii.
Napisano 9 Lipiec 200420 l Autor Dzięki Batou. może ktoś będzie wiedział, jak stworzyć na tym renderze: http://www.members.lycos.co.uk/renders/xxx12.jpg takie mocne odbicia słońca jak są tutaj: http://www.members.lycos.co.uk/renders/xxx6.jpg Jedyna różnica między tymi renderami to, fakt, że pierwszy render ma inną mape hdri na karoserii (i cień pada na drugą strone, ale to prawie nie ma znacznie).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto