Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 544
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak racja z tym lakierem nie mówie że wszystko popsuł ale

zmienił go teraz do wyglądu samochud-zabawka bez obrazy.

 

 

 

pozdro

romet

Napisano

Wczesniej mialem zwidy jak sie czepialem, ale teraz widze wyraznie ze cos cienie zle leza na nadkolach przy koncach szyby (sorki za lamerski opis miejsca, nie jestem az takim fanem motoryzacji :D ). Widac to na szarym i na niebieskim renderze. Chyba krawedz blachy jest niedostatecznie wypukla, bo cien sugeruje plaskosc.

 

Kwestie materialow, oswietlenia itd zostawiam fachowcom, ja tylko umiem nedzne LP pod giery robic :)

Napisano

nie ładnie sie to prezentuje. zrób niebo, czyli półkule i odwróć \"fejsy\" i przypisz im materiał nieba. To doda ładnych odbic na karoserii. Oprócz tego walnij mocniejsze swiatło oraz swiatło bezposrednie bo tak to przygnębiajaco.

 

Szyba to szyba, czy bylejaki materiał ??

Napisano

Moim skromnym zdaniem lakier dlatego nie wygląda dobrze ponieważ pod wpływem płaskiego kąta zbyt szybko kolor wygasa i się robi czarny, a kolor pod dużym kątem względem obserwator jest zbyt czerwony,spróbuj to uśrednić.

 

Ps.Nie wiem czy napisałem zrozumiale :>

Napisano

Niedokońca o to mi chodziło :D chodzi mi o teksturę bo domyślam się że jako kanał diffuse jest falloff lub coś podobnego,i chodzi mi o to że ten kolor jakby na obwódce jest zbyt ciemny np.dzwi itp

Napisano

Trudno jest mi teraz ocenić kolor lakieru... nie wiem czy uwaga Eyescream jest trafna. Być może jest to wina oświetlenia. Jeśli jednak ma On rację to lepiej popraw kolory falloff`a w diffuse na bardziej... podobne. Jest jednak jeszcze coś... powierzchnie ustawione równolegle do kamery mocniej odbijają otoczenie. Tak jest ze szkłem, tak jest z lakierem i tak jest praktycznie ze wszystkimi materiałami. U ciebie tego nie widać (zaryzykował bym nawet stwierdzenie że jest na odwrót).

Nad materiałem szyby chyba jeszcze nie pracowałaś (a może się mylę?). Podobnie jest chyba z asfaltem który aktualnie jest jakby pod powiększeniem. Poza tym sama tekstura jest nienajlepsza.

Oświetlenie sceny jest strasznie kiepskie. W połączeniu z kiepskim ustawieniem kamery (kiepską kompozycją, jak kto woli) daje to taki a nie inny efekt. Na razie jednak trudno oceniać takie sprawy. To dopiero wip.

 

[Wyedytowany dnia 5-7-2004 > Batou]

Napisano

Zdecydowanie lepiej. Teraz troszkę przesadzone te odbicia prostopadłe. A z odbiciami to myślałem, Batou, że jest dokładnie odwrotnie. Szkło bardziej odbija na powierzchni zbliżonej do równoległej. Na powierzchni prostopadłej następuje pełne przenikanie światła, natomiast czym bliżej kąta 0 następuje większe odbicie. W fizyce nazywa się to nawet jakąś nazwę, ale zupełnie już nie pamiętam jaką.

Napisano

Pussik zrob ten bialy bo najlepszy jaki tu byl to szary ale zaloze sie ze ten

bialy bedzie lepszy. Nie rob narazie podloza tym sie zajmiesz pozniej daj

na to jakies jasne HDRI ze strony maxa, jako rendera wez Vraya ustaw

tak jak w tutku; ja tak zrobilem i widzialas rezultat poproboj :)

Jestesmy z toba :)

 

 

 

ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA :

 

Móje WIP-y:

Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479

Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4

Napisano

Eee.jakim tutku?

 

 

Co dpo ostatniego rendera, to jak może być lepiej, jak jest tak samo? :D

 

... ze szkłem to wiem jak jest, a jak jest z lakierem? Jak jest prostopadle to idealnie odbija?, a jak jest prawie równolegle, to co... ?

 

 

... jaki biały lakier? :> Ide zajrzeć na poprzednie strony.

Napisano

Powierzchnie ustawione prostopadle do kamery odbijają najgorzej. Powierzchnie równoległe najlepiej. Inaczej... jak masz polakierowaną kulkę to krawędzie najlepiej odbijają otoczenie. Tak samo jest ze szkłem. Z tymże tam dochodzi przeźroczystość którą ustawia się dokładnie na odwrót. Płaszczyzny prostopadłe są najbardziej przeźroczyste. Dlatego jak patrzysz na szybę np. auta pod dużym kątem to trudno ci będzie coś przez nią zobaczyć, chyba że odbijają się w niej jedynie ciemne przedmioty, elementy. Tu dochodzimy do kolejnego problemu który ciężko jest odwzorować nie posiadając mapy hdri. Elementy jasne lepiej się odbijają na tego typu powierzchniach niż ciemne które są bardzo trudno zauważalne na odbiciach. Z punktu widzenia fizyki wydaje się to logiczne, jednak rendery mają z tym przeważnie duży problem.

Napisano

Chveti sorki że tutaj ale

 

po co dajesz mapke hdri do enva a potem jeszcze do

vrayowego enva :| takie coś przydaje sie tylko jak chcesz inne tło a inne odbicia

 

pozatym jak sie używa skylighta warto wyłaczyc maxowe światło (default light)

 

Pussik wrzuć do scenki omni+vray shadow włacz skylighta i bedziesz miała ładnie oświetloną scenke ;)

Napisano

Prosiłaś o metody oświetlania; jeśli ci się to przyda...

Jest taka metoda zwana three-point lighting. Umieść jedno białe światło na prawo od kamery padające prosto na obiekt. Potem drugie na lewo od kamery dopełniające, lekko żółtawe-brązowawe na połowie jasności. Daj jeszcze za obiektem niebieskie, też na pół. Wartości dostosuj jak będzie wygodnie.

 

Może to co opisuję jest dla niektórych oczywiste, nie bijcie :D

Mam nadzieję że się przyda :)

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

moze sproboj tak zrob pokoik tak pokoik i porob dziury tak jak sie robi okna .otworow dosc duzo o rozniej wielkosci i w roznych miejscach ( boleanem bedzie najszybciej ) ( podloge zostaw w spokoju ) ( kolory scian raczej jasne ) na zewnatrz poustawiaj z kazdej strony vray light ( 5 wystarczy)

ustawienia vraya + vraylight masz tu ( vray light mozesz ustawic jasniej ciemniej jak ci pasuje a envinoverment sceny bialy)

 

http://members.lycos.co.uk/teamdt/room1.exe

 

jak juz to zrobisz wrzuc autko do srodka odpowiednio pomniejszone dodaj camere i renderuj czekam co z tego wyjdzie

 

metoda nie jest wyssana z palca gdzies juz widzialem autko w takim otoczeniu wygladalo bardzo przekonywujaco

 

[Wyedytowany dnia 6-7-2004 > Marcin_ps]

Napisano

Witam wszystkich a szczególnie panią pussik, dzięki której dostałem natchnienia aby zacząć robić jakiś samochód i pokazac go na forum. Jestem wlaśnie w trakcie tworzenia nowego topicu z moim samochodem.

 

Co do twej pracy pussik nie mam prawie zastrzeżeń. Karoseria super. Ale popracuj jeszcze nad lakierem. Jedyne co mi troche nie pasuje, to tylne zawieszenie. Robi wrazenie zle zeskalowanego. Sprzezyna jest chyba za waska i niktore czesci nie wymiarowe. Rozumiem ze robisz ze zdjecia i to ciezko jest odwzorowac proporcje. Tak czy siak bardzo mi sie podoba i gratuluje talentu i wytrwalosci. Obys dala rade.

 

Pozdrawiam

Napisano

www.angelfire.com/dragon2/cine0/Avatar.jpg

 

ma 100/100 pikseli i 16 kb

sprawdz ten adres na swoim avatarze i przegladarce dziala w przegladarce a w avatarze nie? O co chodzi ?

Zamieszczalem juz na roznych serwerach i nadal nic :

-Na 2 lycos-ach

-republice

-na poczcie

i nigdzie nie wyswietla jak ktos moze to niech pomoze. :)

 

[Wyedytowany dnia 7-7-2004 > cine-FX]

Napisano

Cine-FX, o tym na gg, ok?

 

Cocojambo, bardzo Cie praszę. Zaznacz obiekty, które są źle wyskalowane i najlepiej podpisz o ile % na oko powinny byc większe/mniejsze.

 

Dziekuję

 

Zrobiłam render z kopułą nieba nad autem... mało że czekałam 22 minuty, to wyszło ciemno i bez odbić. :[ Czy pod to trzeba wsadzić omni czy cio? V Ray`owe światło sky light najwyraźniej nie przenikło przez kopułę ... co spowodowało zaćmienie sceny.

 

Edit:

 

xxx5.jpg

 

Troszke zabawy, z tymi kątami i nasileniami refleksów oraz diffuse. Niestety efekt wg. mnie wcale nie lepszy od poprzednich, a jak wg. Was? Zwłaszcza mnie martwi brak widocznego hdri. ;(

 

xxx6.jpg

Renderek z inna mapa HDRI - to \'dzięki\' niej takie fajniutkie światło pada na autko. :) Niestety zatraca się przy tym cała reszta.

 

 

[Wyedytowany dnia 8-7-2004 > Pussik]

Napisano

wiesz co jest wtm dziwne? to ze patrzac na refleksy odnowsi sie wrazenie ze zrodlo swiatla znajduje sie polewej stronie samochodu, a cienie padaja z prawej do lewej.........

Gość User190
Napisano

Yyy.. no idzie cały czas coraz lepiej, ale chyba finalny render nie bedzie taki ciemny, prawda?? Staraj sie ustawic parametry lakieru pod finalne osiwtlenie - materialy czasem inaczej zachowuja sie przy slabym, inaczej przy mocnym oswietleniu, lub ze Skylightem, lub bez niego.. wez to pod uwage.. poza tym wreszcie mozna sobie an cos popatrzec :P

Napisano

ostatni render kocham. Jak już wspomniano, niezgadzają się refleksy z cieniami, ale co to dla ciebie...

Lakier jeszcze nie to, ale i tak jest ładny. No i klosze na prednie reflektory ;]

Napisano

sie nie znam na samochodach, ale za przednim blotnikiem refleks dziwnie sie uklada, jakby wgniecenie bylo, i maska wyglada na matowa podczas gdy tyl jest blyszczacy.

Napisano

Hehehe, bardziej się podoba \"zachód słońca\". :)

Dzięki za komentarze. Cień wrzuce na drugą strone, i spróbuje użyć innej mapy hdri do environment, a innej na lakier autka. :D

Napisano

Lakier śliczny, ten z zachodem słońca, ciut zalatuje jeszcze plastikiem, możliwe że konieczna będzie sztuczka z białym prostokątem nad pojazdem, napewno wiesz o co chodzi, generalnie ślicznie.

W czym renderujesz?

Napisano

Lakier śliczny, ten z zachodem słońca, ciut zalatuje jeszcze plastikiem, możliwe że konieczna będzie sztuczka z białym prostokątem nad pojazdem, napewno wiesz o co chodzi, generalnie ślicznie.

W czym renderujesz?

Napisano

Nie mam pojęcia o co chodzi. Prosze o wiecej. :)

 

Numer z kopułą się nie udał.

 

Edit:

Ok, dostałam tutka od Sikhama.

 

Nowy render:

 

 

xxx12.jpg

 

xxx13.jpg

 

jest lepiej, jednak przy dodaniu oddzielnej mapy hdri dla enva i dla lakieru, utraciłam mocne odbicia \'słońca\' z tyłu i boku Porsche. HEEELP ;(

 

 

 

[Wyedytowany dnia 8-7-2004 > Pussik]

Gość User190
Napisano

Niooom.. teraz to lakierek pierwsza klasa!! Gratuluję!! :-) Zrób jaśniejszy trochę render :-)

Ale tylko troszeczkę ;-)

Napisano

Pierwsza klasa to napewno to nie jest. V-Rayem nie renderuje wiec za bardzo nie pomoge, ale nie sugeruj sie tym wychwalaniem bo naprawde jeszcze daleka droga do idealu. Model jest superancki, bardzo sie napracowalas i szkoda by bylo gdyby stal sie kolejnym nie zapamietanym modelem z powodu slabej jakosci renderingu. Podgladnij galerie na 3dtotal i cgtalk moze tam znajdziesz natchnienie albo moze jakas mala pomoc wsrod autorow najlepszych prac. pozdrawiam.

Napisano

wg mnie to troche zaduzo tych refleksow, jak jest kamera z przodu to zderzak jest matowy a jak jest tyl to wtedy okolice lamp sa matowe, proponuje wymodelowac otoczenie zeby mialo sie co ddbijac bo te sztucznosci zalezne sa od kamery.

pozdrawiam wszystkich forumowiczow !!!

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA :

 

Móje WIP-y:

Renault 25 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=11479 - w trakcie tworzenia

Audi A8 : http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9455&page=4

Napisano

Hmm... oj daaaaleka droga. :)

Nie widać końca. Nawet jak będzię koniec to powinno się poczekać, zanim się odda do Finished Works. :) Zawsze jakieś drobnostki wyjdą.

 

Puki co to wszystko jest dopiero zaczęte. :) Pierwsze lakiery.

Napisano

Dokończ modelowanie i dopiero wtedy myśl nad lakierem. Osobiście lubię dopasowywać materiały do ustawienia kamery i światła. Szczególnie dobrze sprawdza się ta metoda przy lakierach.

 

Ps. Ciekawe efekty można uzyskać ustawiając odpowiednio zmodyfikowane gradienty (tekstura proceduralna) jako mapę environment. Ładnie się takie mapy odbijają na karoserii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności