Napisano 29 Listopad 200915 l :D faktycznie wygląda jak facet Najlepsza była http://img134.imageshack.us/i/update004.jpg/ Popraw kąciki ust, poprawki ust w tej wersji męskiej poszły w złą stronę. Edit. nie wydaje mie się że powinna być szczuplejsza. Krągłości lepiej wyglądają. Edit2 Rozciągnąłem ją odrobinę na szerokość. Edytowane 29 Listopad 200915 l przez PICsell
Napisano 30 Listopad 200915 l Autor Hahaha z tym Tuskiem to pojechałeś Duff :D:D:D Mam wszystkie wersje które powstały po drodze. Traktuję to jak ćwiczenie więc nie martwię się że coś tracę. Jak zrobię 100 następnych i będą gorsze od poprzednich to zacznę się martwić ;] Chociaż w tym tempie pewnie do końca życia nie dobiję do setki. PICsell - ta "najlepsza" wersja to ta sama co męska ;] Szary render jest z Zbrusha. Niestety zbrushowa sztuczka z perspektywą nie przekłada się 1 do 1 na inne programy. Mam nadzieję że w którejś kolejnej wersji zbrusha to się zmieni. Odchudzać jej za bardzo nie będę, spróbuję podkreślić to wcięcie na policzku, chociaż zdawało mi się że z tym nienajlepiej wygląda. Zobaczymy ;]
Napisano 30 Listopad 200915 l Autor Mordka z różnych kamer... ... i z zbrusha Przy okazji, ciśnie mi się na usta odwieczne pytanie: jak ustawiacie kamerę kiedy modelujecie z referencji (i nie tylko) ? Edytowane 30 Listopad 200915 l przez jamnique
Napisano 30 Listopad 200915 l heh, no dla mnie bomba, tzn jeszcze do poprawki na pewno coś jest, ale lepiej niż było wcześniej, i wcale nie wygląda jak facet :P
Napisano 30 Listopad 200915 l Autor Dzięki! Teraz chyba zrobię retopo, wymodeluję kąciki oczu, poprawię usta i takie tam ;] Przy okazji, probował ktoś robić oczy bardziej szczegółowo niż tylko robiąc dwie kulki (tzn jedną z wybrzuszeniem przeźroczystą i drugą w środku) ? W miejscu siatkówki robicie wklęsłą miseczkę czy zostawiacie płaską ?
Napisano 30 Listopad 200915 l probował ktoś robić oczy bardziej szczegółowo niż tylko robiąc dwie kulki ? Pewnie tak. http://www.3dluvr.com/content/article/59/1 Edytowane 30 Listopad 200915 l przez PICsell
Napisano 30 Listopad 200915 l Autor To że ktoś wogóle próbował to wiem :D Mam to w zakładkach. Miałem na mysli co polecacie i dlaczego ;] Ja mam w tej chwili coś trochę prostszy setup - kulkę na zewnątrz z wybrzuszeniem, na kulce wewnątrz tęczówkę płaską z wgłębieniem na źrenicę. Tak wygląda profil:
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor Mały update. Włosy, brwi i rzęsy są oczywiście domalowane ;] Edytowane 5 Grudzień 200915 l przez jamnique
Napisano 5 Grudzień 200915 l Hmm no jakieś mam mieszane uczucia, buzia okrągła jak u dziecka, usta jak u dorosłej kobiety, oczy za wielkie (chyba że to styl trochę komiksowy) nos wygląda najlepiej z tego wszystkiego :)
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor Hehe nie zauważyłem tego ale faktycznie :D "Luke, i am your daughther!" - "Nooo!". Ma być trochę komiksowa, ale pewnie jeszcze trochę się zmieni, bo wygląda za sztucznie.
Napisano 5 Grudzień 200915 l no i ten płaszcz za bardzo się błyszczy :) chyba lepiej to wyglądało w stroju enerdowskiej sportsmenki
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor Stroju na razie nie ruszałem, więc jest tylko po to, żeby był jakiś punkt odniesienia.
Napisano 5 Grudzień 200915 l :) powiem tak...fajnie...naprawde:).. hmm.... moze troche policzki bardziej wypukle przydaly by sie? chyba ze taki koncept był..wiec ok:) nie mam innych zastrzeżeń co do TWARZY:) pozdrawiam:)
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Dzięki! Prawe oko się zepsuło. Wogóle chyba źle zrobiłem oczy. Są bardzo wypukłe w porównaniu do moich na przykład. Kombinuję z teksturami do skin shadera, zrobiłem pory i zmarszczki, ale widać dopiero przy dosyć dużym zbliżeniu. Kilka renderów próbnych - bump, ogólnie tweakowanie skóry z różnymi ustawieniami otoczenia. Tweakowanie oczu i na koniec przemodelowanie powiek i przesunięcie oczu. Edytowane 7 Grudzień 200915 l przez jamnique
Napisano 7 Grudzień 200915 l Autor jak mental to skory nie swiec bialymi swiatlami Hej, dzięki! Nie świecę białymi, może ten Portal Light z lewej jest trochę za blisko białego. Głównie Physical Sky i Hdr-y.
Napisano 7 Grudzień 200915 l Autor Spróbuję ;] Ogólnie teraz testuję shader w różnych sytuacjach oświetleniowych. Jak już przykulem na chwilę Twoją uwagę to mam pytanie ;] Jak korzystając z normalmapy mieć jednocześnie normalne cienie? U mnie co bym nie zrobił zawsze są równie poschodkowane i skaszanione, niezależnie od rozdzielczości / glakości modelu, discontinuity (w maxie to by było w smoothing groups), metody liczenia cieni i rodzaju światła. Da się to wogóle zrobić?
Napisano 7 Grudzień 200915 l Autor Coś takiego. Występuje niezależnie od shadera, rodzaju światła, geometrii (chyba że w jakiś mało oczywisty sposób?) i continuity. Jak ktoś mi to wyjaśni będę szczęśliwy :D Głównie przez to zawsze olewałem normal mapy. Tojest drastyczny przypadek, zazwyczaj wygląda to tak, że krawędzie cienia wyglądają jakby należały do modelu bardzo low poly, o poligonach z czasami łukowatymi edgami ;]
Napisano 7 Grudzień 200915 l Skóra ma zbyt mocny i zbyt głęboki SSS, wygląda jak wosk. Z tą normal mapą nie pomogę niestety.
Napisano 7 Grudzień 200915 l Ja tu widzę niezłą masakrę. Skoro mówisz że to występuje niezależnie od shadera, rodzaju światła i cieni no to ja nie wiem o co tu chodzi. Może pokaż normalmapę i ustawienia przykładowego materiału. Spróbuj ze standardowym materiałem i normalką. Poza tym ja też używam bumpa do shaderów skóry. W mentalu wychodzi jakoś wyraźniej i się taka height mapę łatwiej edytuje.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Autor Hej, to jest standardowy shader. Normal mapa może być problemem. Wczoraj przyszło mi do głowy jeszcze spróbować z Shadow Mapami, chyba pierwszy raz w życiu ich użyłem ;] I nie ma takiej masakry, ale też detale nie wychodzą dobrze. Znalazłem kilka osób w necie które miały ten sam problem, ale nikogo kto by doradził coś sensownego. Pytam z ciekawości, na szczęście nie muszę polegać na normal mapach, więc dawno się pogodziłem z tym że są dla mnie bezużyteczne. Spróbuję jeszcze zrobić normalmapę poza zbrushem, ale wydaje mi się że już kiedyś próbowałem i działo się to samo.
Napisano 10 Grudzień 200915 l Jamnique:) Model wyglada bardzo estetycznie i skupilbym uwage na aspekcie najistotniejszym, a jakos pomijanym do tej pory. Ta postac aby sie podobala musi miec to cos czego sie wiecznie szuka w bledach swiatla,topologii, wypuklych oczach i innych pierdolach..a tego tam nie ma:) Jak myslisz co to moze byc? Zrob sobie serie pytan po co to robisz, jaki ma miec cel, efekt, jak wplywac na widza, jaki chcialbys zeby miala odbior? A dojdziesz do zrodla problemu:) Jak nie dojdziesz daj znac:) Pozdrawiam, Pawel
Napisano 10 Grudzień 200915 l zrob zwykla bump mape, normal mapy robia roznice tylko przy low poly poza tym potrzebujesz tylko delikatnych zmarszczek i tez normalmapy wcale sie nie lacza zbyt dobrze z fast skin'em. fajny temat swoja droga ale faktycznie brakuje tu czegoś co by wskazywalo na to, ze to czerwony kapturek a nie pani w czerwonej chuscie, nie wiem, las w tle? koszyczek w lapie? przerazona mina na widok wilka? pozdrawiam, Cez.
Napisano 11 Grudzień 200915 l Autor Jamnique:) Model wyglada bardzo estetycznie i skupilbym uwage na aspekcie najistotniejszym, a jakos pomijanym do tej pory. Ta postac aby sie podobala musi miec to cos czego sie wiecznie szuka w bledach swiatla,topologii, wypuklych oczach i innych pierdolach..a tego tam nie ma:) Jak myslisz co to moze byc? Zrob sobie serie pytan po co to robisz, jaki ma miec cel, efekt, jak wplywac na widza, jaki chcialbys zeby miala odbior? A dojdziesz do zrodla problemu:) Jak nie dojdziesz daj znac:) Pozdrawiam, Pawel O, hej Paweł ;] Zgaduję że masz na myśli pierwiastek ludzki ;] Jak się patrzy na symetryczną mordę bez śladu emocji, brwi, włosów, wpatrzoną w martwy punkt, to ciężko w niej zobaczyć człowieka. Ale mogę tylko zgadywać, tajemnicze są Twe ścieżki :P Może chodzi Ci o kosmiczną odległość między oczami, albo zastanawiasz się gdzie jest reszta jej ciała ;] A z tym celem to dobre pytanie... W zasadzie nigdy nie zastanawiam się jak chciałbym wpływać na widza. Jestem jak maniakalny producent manekinów - po prostu lubię robić te kukły, a potem pakować je do szafy i nikomu nie pokazywać :P
Napisano 11 Grudzień 200915 l Filip, jestes rewelacyjnym modelerem i przekonalem sie o tym nie raz. Ale wiesz, ze czasem sie wlaczasz, a czasem nie uruchamiasz w sobie tego co trzeba. Dopoki nie zaczniesz robic tego swiadomie to zawsze bedzie jak rzut moneta. Wyjdzie/nie wyjdzie. Nie patrz na powierzchnie, wniknij glebiej. Ladny rendering, swiatlo, odcienie to sa rzeczy oczywiste, ktore wychodza niemalze z automatu, gdy myslisz na innym poziomie. Wyobraz sobie, ze robisz dla upierdliwego klienta projekt opakowania czekoladek. Jak wiekszosc osob podchodzisz z frustracja nie rozumiejac co klient do Ciebie gada. Robisz cos co uznajesz za ogolnie ladne i tyle. Pomysl teraz, ze Ty sam stworzyles ta czekoladke, jestes przekonany o jej wyjatkowosci, wiesz o niej wszystko i czujesz tez wizje przyszlego sukcesu. Chcesz dotrzec do ludzi, podzielic sie z nimi swoim dzielem wiedzac, ze dasz im szczesliwe chwile. I projektujesz opakowanie myslac z tego pulapu. To taka podpowiedz. Jesli uznasz ja za atrakcyjna moze sprobujesz ja rozwinac. Jestem ciekaw Twoich odczuc. I pamietaj. Masz juz w sobie wszystkie umiejetnosci, po prostu ich nie odpalasz. Zrobienie kolejnych modeli nie ma sensu. Mozesz zrobic ten genialnie. Pawel
Napisano 16 Wrzesień 201014 l Autor Ciekaw jestem czy ktoś tu jeszcze zagląda;] Nie miałem od dawna czasu żeby pobawić się kapturkiem ani czymkolwiek innym, więc dopiero teraz, po chyba półrocznej przerwie wrzucam tego odgrzewanego kotleta;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto