Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hahaha z tym Tuskiem to pojechałeś Duff :D:D:D Mam wszystkie wersje które powstały po drodze. Traktuję to jak ćwiczenie więc nie martwię się że coś tracę. Jak zrobię 100 następnych i będą gorsze od poprzednich to zacznę się martwić ;] Chociaż w tym tempie pewnie do końca życia nie dobiję do setki.

 

PICsell - ta "najlepsza" wersja to ta sama co męska ;] Szary render jest z Zbrusha. Niestety zbrushowa sztuczka z perspektywą nie przekłada się 1 do 1 na inne programy. Mam nadzieję że w którejś kolejnej wersji zbrusha to się zmieni.

 

Odchudzać jej za bardzo nie będę, spróbuję podkreślić to wcięcie na policzku, chociaż zdawało mi się że z tym nienajlepiej wygląda. Zobaczymy ;]

Napisano (edytowane)

fov.th.jpg

 

Mordka z różnych kamer...

 

17801835.th.jpg

 

... i z zbrusha

 

Przy okazji, ciśnie mi się na usta odwieczne pytanie: jak ustawiacie kamerę kiedy modelujecie z referencji (i nie tylko) ?

Edytowane przez jamnique
Napisano

Dzięki! Teraz chyba zrobię retopo, wymodeluję kąciki oczu, poprawię usta i takie tam ;] Przy okazji, probował ktoś robić oczy bardziej szczegółowo niż tylko robiąc dwie kulki (tzn jedną z wybrzuszeniem przeźroczystą i drugą w środku) ? W miejscu siatkówki robicie wklęsłą miseczkę czy zostawiacie płaską ?

Napisano

To że ktoś wogóle próbował to wiem :D Mam to w zakładkach. Miałem na mysli co polecacie i dlaczego ;] Ja mam w tej chwili coś trochę prostszy setup - kulkę na zewnątrz z wybrzuszeniem, na kulce wewnątrz tęczówkę płaską z wgłębieniem na źrenicę.

 

Tak wygląda profil:

updateprofil.th.jpg

Napisano

Hmm no jakieś mam mieszane uczucia, buzia okrągła jak u dziecka, usta jak u dorosłej kobiety, oczy za wielkie (chyba że to styl trochę komiksowy) nos wygląda najlepiej z tego wszystkiego :)

Napisano

Hehe nie zauważyłem tego ale faktycznie :D "Luke, i am your daughther!" - "Nooo!". Ma być trochę komiksowa, ale pewnie jeszcze trochę się zmieni, bo wygląda za sztucznie.

Napisano

:) powiem tak...fajnie...naprawde:).. hmm....

moze troche policzki bardziej wypukle przydaly by sie? chyba ze taki koncept był..wiec ok:)

nie mam innych zastrzeżeń co do TWARZY:)

pozdrawiam:)

Napisano (edytowane)

update013.th.jpg

 

Dzięki!

 

Prawe oko się zepsuło. Wogóle chyba źle zrobiłem oczy. Są bardzo wypukłe w porównaniu do moich na przykład. Kombinuję z teksturami do skin shadera, zrobiłem pory i zmarszczki, ale widać dopiero przy dosyć dużym zbliżeniu.

 

Kilka renderów próbnych - bump, ogólnie tweakowanie skóry z różnymi ustawieniami otoczenia. Tweakowanie oczu i na koniec przemodelowanie powiek i przesunięcie oczu.

 

newupdate001.th.jpgnewupdate002.th.jpgnewupdate003.th.jpgnewupdate004.th.jpgnewupdate005.th.jpgnewupdate006.th.jpgnewupdate007.th.jpgnewupdate008.th.jpgnewupdate009.th.jpgnewupdate010.th.jpg

Edytowane przez jamnique
Napisano
jak mental to skory nie swiec bialymi swiatlami

 

Hej, dzięki! Nie świecę białymi, może ten Portal Light z lewej jest trochę za blisko białego. Głównie Physical Sky i Hdr-y.

Napisano

Spróbuję ;] Ogólnie teraz testuję shader w różnych sytuacjach oświetleniowych. Jak już przykulem na chwilę Twoją uwagę to mam pytanie ;] Jak korzystając z normalmapy mieć jednocześnie normalne cienie? U mnie co bym nie zrobił zawsze są równie poschodkowane i skaszanione, niezależnie od rozdzielczości / glakości modelu, discontinuity (w maxie to by było w smoothing groups), metody liczenia cieni i rodzaju światła. Da się to wogóle zrobić?

Napisano

normalshadowconflict.jpgw777.png

 

Coś takiego.

Występuje niezależnie od shadera, rodzaju światła, geometrii (chyba że w jakiś mało oczywisty sposób?) i continuity.

 

Jak ktoś mi to wyjaśni będę szczęśliwy :D Głównie przez to zawsze olewałem normal mapy.

Tojest drastyczny przypadek, zazwyczaj wygląda to tak, że krawędzie cienia wyglądają jakby należały do modelu bardzo low poly, o poligonach z czasami łukowatymi edgami ;]

Napisano

Ja tu widzę niezłą masakrę. Skoro mówisz że to występuje niezależnie od shadera, rodzaju światła i cieni no to ja nie wiem o co tu chodzi.

Może pokaż normalmapę i ustawienia przykładowego materiału. Spróbuj ze standardowym materiałem i normalką.

 

Poza tym ja też używam bumpa do shaderów skóry. W mentalu wychodzi jakoś wyraźniej i się taka height mapę łatwiej edytuje.

Napisano

Hej, to jest standardowy shader. Normal mapa może być problemem. Wczoraj przyszło mi do głowy jeszcze spróbować z Shadow Mapami, chyba pierwszy raz w życiu ich użyłem ;] I nie ma takiej masakry, ale też detale nie wychodzą dobrze. Znalazłem kilka osób w necie które miały ten sam problem, ale nikogo kto by doradził coś sensownego. Pytam z ciekawości, na szczęście nie muszę polegać na normal mapach, więc dawno się pogodziłem z tym że są dla mnie bezużyteczne. Spróbuję jeszcze zrobić normalmapę poza zbrushem, ale wydaje mi się że już kiedyś próbowałem i działo się to samo.

Napisano

Jamnique:)

Model wyglada bardzo estetycznie i skupilbym uwage na aspekcie najistotniejszym, a jakos pomijanym do tej pory.

 

Ta postac aby sie podobala musi miec to cos czego sie wiecznie szuka

w bledach swiatla,topologii, wypuklych oczach i innych pierdolach..a tego tam nie ma:)

 

Jak myslisz co to moze byc?

Zrob sobie serie pytan po co to robisz, jaki ma miec cel, efekt, jak wplywac na widza, jaki chcialbys zeby miala odbior?

A dojdziesz do zrodla problemu:)

Jak nie dojdziesz daj znac:)

 

Pozdrawiam,

Pawel

  • Like 1
Napisano

zrob zwykla bump mape, normal mapy robia roznice tylko przy low poly poza tym potrzebujesz tylko delikatnych zmarszczek i tez normalmapy wcale sie nie lacza zbyt dobrze z fast skin'em. fajny temat swoja droga ale faktycznie brakuje tu czegoś co by wskazywalo na to, ze to czerwony kapturek a nie pani w czerwonej chuscie, nie wiem, las w tle? koszyczek w lapie? przerazona mina na widok wilka?

pozdrawiam, Cez.

Napisano
Jamnique:)

Model wyglada bardzo estetycznie i skupilbym uwage na aspekcie najistotniejszym, a jakos pomijanym do tej pory.

 

Ta postac aby sie podobala musi miec to cos czego sie wiecznie szuka

w bledach swiatla,topologii, wypuklych oczach i innych pierdolach..a tego tam nie ma:)

 

Jak myslisz co to moze byc?

Zrob sobie serie pytan po co to robisz, jaki ma miec cel, efekt, jak wplywac na widza, jaki chcialbys zeby miala odbior?

A dojdziesz do zrodla problemu:)

Jak nie dojdziesz daj znac:)

 

Pozdrawiam,

Pawel

 

O, hej Paweł ;] Zgaduję że masz na myśli pierwiastek ludzki ;] Jak się patrzy na symetryczną mordę bez śladu emocji, brwi, włosów, wpatrzoną w martwy punkt, to ciężko w niej zobaczyć człowieka. Ale mogę tylko zgadywać, tajemnicze są Twe ścieżki :P Może chodzi Ci o kosmiczną odległość między oczami, albo zastanawiasz się gdzie jest reszta jej ciała ;]

A z tym celem to dobre pytanie... W zasadzie nigdy nie zastanawiam się jak chciałbym wpływać na widza. Jestem jak maniakalny producent manekinów - po prostu lubię robić te kukły, a potem pakować je do szafy i nikomu nie pokazywać :P

Napisano

Filip, jestes rewelacyjnym modelerem i przekonalem sie o tym nie raz.

Ale wiesz, ze czasem sie wlaczasz, a czasem nie uruchamiasz w sobie tego

co trzeba. Dopoki nie zaczniesz robic tego swiadomie to zawsze bedzie jak

rzut moneta. Wyjdzie/nie wyjdzie.

 

Nie patrz na powierzchnie, wniknij glebiej. Ladny rendering, swiatlo, odcienie to sa

rzeczy oczywiste, ktore wychodza niemalze z automatu, gdy myslisz na innym poziomie.

Wyobraz sobie, ze robisz dla upierdliwego klienta projekt opakowania czekoladek.

Jak wiekszosc osob podchodzisz z frustracja nie rozumiejac co klient do Ciebie gada.

Robisz cos co uznajesz za ogolnie ladne i tyle.

 

Pomysl teraz, ze Ty sam stworzyles ta czekoladke, jestes przekonany o jej wyjatkowosci,

wiesz o niej wszystko i czujesz tez wizje przyszlego sukcesu. Chcesz dotrzec do ludzi,

podzielic sie z nimi swoim dzielem wiedzac, ze dasz im szczesliwe chwile. I projektujesz opakowanie myslac z tego pulapu.

 

To taka podpowiedz. Jesli uznasz ja za atrakcyjna moze sprobujesz ja rozwinac.

Jestem ciekaw Twoich odczuc. I pamietaj. Masz juz w sobie wszystkie umiejetnosci,

po prostu ich nie odpalasz. Zrobienie kolejnych modeli nie ma sensu. Mozesz zrobic

ten genialnie.

 

Pawel

Napisano

Ciekaw jestem czy ktoś tu jeszcze zagląda;]

Nie miałem od dawna czasu żeby pobawić się kapturkiem ani czymkolwiek innym, więc dopiero teraz, po chyba półrocznej przerwie wrzucam tego odgrzewanego kotleta;]

 

twarzhdri10.th.jpgtwarzhdri11.th.jpgtwarzhdri09.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności