Skocz do zawartości

Terranova - Short Film Rascal & Bhaal


Rascal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 755
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

liny wiszą swobodnie, z tego co zauważyłem, ale to przecież tylko test. W każdym razie powinny być o wiele sztywniejsze , w końcu utrzymują wielkie obciążenia ( są mocno napięte). Mają też swoją średnice.

Może na coś się to przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jw. w rzeczywistosci takie liny sa mniej elastyczne. to falowanie mostu powino wywolywac ich ruch. uderzenie obiektow o stosunkowo malej skali takich jak pojazdy minimalnie wplywa na ich ugiecie a pojazdy to nie czolgi wiec powinny sie `owijac` na linach.

kazdy architekt i konstruktor widzal pewnie w szkole film o katastrofie budowlanej mostu wiszacego, ktorego nazwy juz nie pamietam ale na pewno gdzies w necie jest :)

 

edit: znalazlem http://www.enm.bris.ac.uk/research/nonlinear/tacoma/tacoma.html#mpeg

 

film:

http://www.civeng.carleton.ca/Exhibits/Tacoma_Narrows/TacomaNarrowsBridge.mov

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SansSerif -> dokladnie to mialem na mysli piszac mojego posta. Bardzo popularne zdjecia, pokazywane we wszelkich mediach dosyc czesto.

 

Jeszcze mi sie nasunela taka mysl, ze auta powinny sie odrywac wolniej, ale juz raz oderwane powinny lecie troszke szybciej. Taka y=x^2 mniej wiecej (raczej mniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama dynamika jest w miarę oki... jeśli będą detale to można się pokusić o przywalenie tych zbliżeń pięknym tańcem śmieci... natomiast całym sercem krzyczę tak jak Damian... KAMERA!!! mam nadzieję że to nie są rzuty z animatica... tylko taki szybki test... bo te ujęcia w takim montarzu to klęska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liny beda oczywiscie sztywniejsze, jeszcze musze nad nimi popracowac jesli chodzi o dynamike. Co do kamery to nie nalezy sie spodziewac jakiegos majstersztyka jesli chodzi o jej prace, nikt nie jest w tej kwesti doswiadczony. Krotko mowiac dalsze uwagi postaram sie zrealizowac na tyle ile bedzie to mozliwe. Wzorujecie sie albo na przykladach z filmow lub na prawdziwych symulacjach, jakosciowo nie jestesmy jak narazie w stanie do ich jakosci dobic z roznych wzgledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę pytanek.

1) czemu talerz przestaje się obracać na 2 ostatnie sekundy animacji?

2) może dac jednak ruchomą kamerę która delikatnie porusza się skolei w prawo

3) brak gwiazd?

4) jakiś dziwny śmieć wyłazi przy ruchu satelity (jakieś falowanie tekstury?)

5) wiem że to krótkie ujęcie ale czy ziemia i jej atmosfera sa w 100% nieruchome przez taki okres czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę drażni tekstura na bateriach słonechnych... jest taka sama po obu stronach i to bardzo rzuca się w oczy...

Kamera faktycznie mogła by się poruszać w prawo delikatnie, żeby całe ujęcie troszkę zdynamizować... ogólnie jest bardzo dobrze! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja popraw ta ziemie... a ja inna rzecz zauwazylem... mowie z gory - nie jestem pewnien czy to blad. Chodzi o to odbicie na talezu, wyglada to jakby w dowch czesciach talerza bylo "wlaczone" odbijanie... strasznie dziwnie to wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruch kamery nie jest ostateczny, tak jak mowilem nikt nie jest doswiadczony bardzo w operatorce, tak wiec jakis majstersztyk to nie bedzie. Maczac palce w pracy kamery bede ja, Bhaal i Mello.

 

Ziemia jest statyczna bo robi tylko za tlo, zrobilem to zeby cokolwiek pokazac. Czasza sie przestaje obracac bo jest skierowana w konkretna strefe, to test wiec gwiazd nie robilem, fakr male bledy w renderingu m.in fickering FG. Bedzie ruch chmur lekki, natomiast co do odbic na szybko dalem statyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucajac skriny z zaczetego modelingu praktycznie sami zadajecie sie na oko krytykow. Mysle, ze mozna by poprostu wrzucac bardziej skonczone modele/sceny. Wtedy ogolnie patrzy sie na kompozycje a nie na to czy deska jest prosta czy krzywa.

 

Co do kamer, to zauwazylem ze macie je zbyt statyczne, ten film ma byc dosyc dynamiczny i minimalny ruch to raczej tutaj sie nie sprawdza. Popracujcie jeszcze nad kamerami, bo to istotna rzecz w filmie. Montazowo np, scena z mostem bynajmniej mnie klula mocno w oko, tez by trzeba nad tym popracowac (ps.te 1wsze ujecie z gory wogole bym wywalil bo nic nie wprowadza). Milej robotki

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych desek to w swoim czasie zostana nieco pobracane, niektore beda popekane i zlamane.

 

Jak by szybciej szlo to mozna by dawac juz skonczone, chodz z drugiej strony mysle ze sporo ludzi wchodzacych do tego watka lubia ogladac jak to sie wszystko zaczyna, brnie do przodu az do koncowego efektu.

 

Z praca kamer bedzie trudno, o ile w miare dynamiczny ruch zrobic to nie problem, to poprawnie prowadzic kamere i montazowo zeby nie bylo pewnej dezorientacji, w tym przypadku trzeba miec doswiadczenie.

 

rd21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiar jest skonczyc i wziasc sie za kolejna produkcje :) chatka to bardzo wczesna wersja, prawie tam nic nie ma. Jak narazie meczymy animatik. No coz moge smialo powiedziec ze jest ciezej niz myslelismy ale nikt nie daje za wygrana.

 

Swego czasu tj. na samym poczatku projektu kiedy to czas jego ukonczenia byl datowany na 3 lub max. 4 tygodnie zylismy w przeswiadczeniu ze majac namiastke scenariusza, chodz malego i banalnego nie potrzeba nam az tak szczegolowo opracowanego scenariusza, jednak im dalej w las zaczely sie coraz czesciej pojawiac niedomowienia i luki. Jednak im wiecej kazdy analizowal akcje tym zaczelo sie wszystko bardziej motac, fundament ktory mosi byc zwarty, solidny i przemysany prawie wogole nie istnial, jednak naprawil to Mell sprowadzajac to do przejrzystej formy i jednozesnie zwartej, teraz wiemy jaka droga mamy isc. Sciezka wydaje sie byc wyraznie oswietlona pozostaje tylko przebyc ja do konca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rascal - masz talent do dramaturgii ;]

Piękna rzecz, na początku nie wierzyłęm, że coś z tego wyjdzie, ale na przekór wszystkiemu idziecie do przodu. Z niecierpliwością czekam na efekt końcowy, bo na tym forum animacji o takim rozmachu chyba jeszcze nie było...

Kiedy będzie działać wasza stronka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt... troche to dramatycznie wygladalo :) Dzieki za uznanie, nie tylko ty nie wierzyles pewnie spora wiekszosc tez, ale jak widac brniemy do przodu z wasza pomoca. Co do tego najwiekszego rozmachu to nie bylo, tego jestem pewnien ktora by dotrwala do konca :) ale w trakcie twozenia jedna byla, ale nie dotrwala do konca... kto wtajemniczony to wie, swoja droga szkoda mi tamtego watka.

 

Jesli chodzi o nasza strone, to do konca tygodnia powinna dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnetrze drewnianej chaty. Sciany z desek, przebija się przez nie światło, przy biurku widać postać, siedzi tyłem. W teczce oraz na stole,dokumentacje, zdjęcia i rysunki techniczne. A tak wyglada jedna z specjalnie spreparowanych okladek Popular Science ( jeszcze nie finalna wersja )

 

ph02.jpg

 

Tak przedstawia sie m.in pierwsza rozpoczynajaca sekwencja ( zamiescilem uproszczony opis, jednak wiadomo o co chodzi ) Nad praca kamer i animacja wstepna charakteru pracowal m.in Bhaal. Jako zeby nie bylo zbyt cicho podlozylem jeden z testowych szkicow muzycznych... wiadomo kogo :)

 

http://www.maxdigital.pl/other/pv05.avi

 

Natomiast w ramach ciekawostki powiem ze tej sekwencji pierwotnie nie bylo... jest to jeden z wielu elemetow rozwiniec starego scenariusza, ktory przeprowadzil Mell z dwoch kartek A4 do az osmiu.

 

ps. Jeszcze nie wymieklismy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okladka nieco sie moze sie zminic jednak pewnie nie diametralnie, oczywiscie pewne elmety sa do poprawy m.in lamanie textu. Glowne na uwadze mamy animatik, ale widze ze pierwsza scena wyszla chyba calkiem dobrze, jeszcze tylko w jednym miejscu kamera wymaga lekkiego przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca naprawde śwetna nie ma się do czego przyczepić może tylko do tego że wszystko pokazujecie i moze nic nie zostanie aby nas zaskoczyć tak totalnie aby połowa forum spadła z krzeseł serdecznie wam tego życze wytrwałości w pracy i niech bóg wam blogosławi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie wszystko mi sie bardzo podoba.... Mam pytanko w jakies rozdzielczosci bedziecie to renderowac?? I jaki jest teraz planowany czas trwania calej animki? Ja w swoim stalingradzie, chce zrobic cos w okolicach 10 min :/ ale nie wiem jak to pozniej bede renderowal(chyba bede musial dorzucic dwa lata na sam rendering :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderujemy do formatu Panavision 2.35:1 oczywiście nie do pełnej rozdzielczości kinowej a do nieco mniejszej 640x272 przeznaczonej do wyświetlania tylko i wyłącznie na ekranach monitorów, zachowane beda jedynie proporcje obrazu.

 

Wszelkie rendery to oczywiscie dzialka Mental Ray, chodz nie wykluczone ze w scenach gdzie bedzie mialo zastosowanie GI to bedzie dzialka Turtle produkcji Illuminate Labs.

 

Jesli chodzi o planowany czas to najprawdopodobniej nie wiecej niz 10min... mam nadzieje, to naprawde sporo czasu. Aktualnie jest robiony animatik, tak wiec niebawem bedzie wiadomo ile czasu zajmie animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności