Napisano 8 Grudzień 200915 l Witam szukam jakiegoś tutka w którym by było pokazane jak wykonać efekt widoczny na obrazku http://dailytech.pl/wp-content/uploads/2009/05/nokia-n85.jpg Chciałbym wiedzieć czy efekt jaśniejszej połówki zależy od światła ( które by wtedy musiało być widoczne przy renderowaniu ale by nie wchodziło w kadr ) czy jest to może jakiś złożony materiał. Proszę o pomoc muszę zrobić napis na którym będzie widać rozbłysk światła albo jakieś odbicia.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Jaśniejsza połówka to prawdopodobnie odbijający się plane z białym materiałem.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Autor no też tak przypuszczam ale jak zrobić materiał w którym będzie się to ładnie odbijać
Napisano 9 Grudzień 200915 l Mnie to przypomina materiał typu car paint. Ale czy to akurat nim mogło by być?
Napisano 10 Grudzień 200915 l Autor no właśnie Car pain się nie sprawdza;/ próbowałem też zrobić Blend material z połyskliwego plastiku i lustra i tez nic. A tego tupu materiały są widoczne w wielu reklamach telewizyjnych i nigdzie nie mogłem znaleźć tutoriala do tego tupu obiektów.
Napisano 10 Grudzień 200915 l VS_ rozumiem co napisałeś i to wiedziałem wcześniej ale mógłbyś wyjaśnić co robi ten fresnel? Czasami tego używam ale nie wie zabardzo jak to działa... Ostatnio na fizyce spotkałem się z czymś takim jak soczewka Fresnala i nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego:D
Napisano 10 Grudzień 200915 l fresnel robi to że odbicie zależne jest kąta padania promienia na powierzchnię. Jeżeli ustawisz że fresnel będzie zależny od IOR to dla IOR>1 reflection będzie zmniejszać się gdy promień będzie prostopadły do (normalnej do) powierzchni a zwiększać gdy promień będzie zbliżać się do równoległej. W kulce będzie to wyglądać tak że czym bliżej do krawędzi tym reflection będzie większe a czym bliżej środka tym mniejsze. Z reguły w metalach efekt fresnala jest praktycznie niezauważalny w odróżnieniu od np plastiku.
Napisano 10 Grudzień 200915 l po zaznaczeniu fresnel materiał/obiekt będzie odbijał tylko pod katem czyli jeżeli na wprost kamery dasz box i nadasz mu materiał z fresnelem to nie zobaczysz żadnych odbić.
Napisano 11 Grudzień 200915 l dzieki wszystkim za wytłumaczenie:P VS_ ja nie założyłem tego wątku:) Patrzyłem go przy okazji a jak juz była wzmianka o Fresnelu to się zapytałem żeby nowych nie tworzyć:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto