claymor Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Witam szukam jakiegoś tutka w którym by było pokazane jak wykonać efekt widoczny na obrazku http://dailytech.pl/wp-content/uploads/2009/05/nokia-n85.jpg Chciałbym wiedzieć czy efekt jaśniejszej połówki zależy od światła ( które by wtedy musiało być widoczne przy renderowaniu ale by nie wchodziło w kadr ) czy jest to może jakiś złożony materiał. Proszę o pomoc muszę zrobić napis na którym będzie widać rozbłysk światła albo jakieś odbicia.
Double_G Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Jaśniejsza połówka to prawdopodobnie odbijający się plane z białym materiałem.
claymor Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 no też tak przypuszczam ale jak zrobić materiał w którym będzie się to ładnie odbijać
Adamek Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Mnie to przypomina materiał typu car paint. Ale czy to akurat nim mogło by być?
claymor Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 no właśnie Car pain się nie sprawdza;/ próbowałem też zrobić Blend material z połyskliwego plastiku i lustra i tez nic. A tego tupu materiały są widoczne w wielu reklamach telewizyjnych i nigdzie nie mogłem znaleźć tutoriala do tego tupu obiektów.
Robertus Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 90% efektu to to co się odbija a nie materiał :)
Mulholland Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 VS_ - czemu lepiej nie używać idealnej czerni?
Gość kakaku Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 VS_ rozumiem co napisałeś i to wiedziałem wcześniej ale mógłbyś wyjaśnić co robi ten fresnel? Czasami tego używam ale nie wie zabardzo jak to działa... Ostatnio na fizyce spotkałem się z czymś takim jak soczewka Fresnala i nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego:D
Bacry Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 fresnel robi to że odbicie zależne jest kąta padania promienia na powierzchnię. Jeżeli ustawisz że fresnel będzie zależny od IOR to dla IOR>1 reflection będzie zmniejszać się gdy promień będzie prostopadły do (normalnej do) powierzchni a zwiększać gdy promień będzie zbliżać się do równoległej. W kulce będzie to wyglądać tak że czym bliżej do krawędzi tym reflection będzie większe a czym bliżej środka tym mniejsze. Z reguły w metalach efekt fresnala jest praktycznie niezauważalny w odróżnieniu od np plastiku.
hcpiter Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 po zaznaczeniu fresnel materiał/obiekt będzie odbijał tylko pod katem czyli jeżeli na wprost kamery dasz box i nadasz mu materiał z fresnelem to nie zobaczysz żadnych odbić.
Gość kakaku Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 dzieki wszystkim za wytłumaczenie:P VS_ ja nie założyłem tego wątku:) Patrzyłem go przy okazji a jak juz była wzmianka o Fresnelu to się zapytałem żeby nowych nie tworzyć:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się