Lukasz_D Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Czesc, Jesli chodzi o moje umiejetnosci w 3D studio max - są dobre (mozna zobaczyc w mojej galerii) ale niestety musze ogarnąć teraz Maya (wymogi na studiach no ale mniejsza z tym). Moje pytanie - czy sposob modelowania w Maya jest taki sam albo podobny ? Trudno bedzie pojąć Maya`e ? modelowanie, texturowanie, lighting i inne ?
wizz Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 sciagnij triala i sam zobacz :P jak miotasz w 3ds maxie to nie powinno ci to zająć duzo czasu, tzn przesiadka, aczkolwiek wiele rzeczy jest rozwiazana tam inaczej niz w maxie :P kwestia przywykniecia chyba ze nie dasz rady przywyknac tak jak ja do 3ds wiec wtedy lipa ;)
mandragora Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 http://www.max3d.pl/article.php?id=93 tu masz wszystko czego ci potrzeba.
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 ooo dzieki wielkie - to sie przyda - zabieram sie do pracy
bartolomeo Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Alt+MMB - pan view ogólnie przesiadka z mayki na maxa jest łatwiejsza niż w drugą stronę. Właśnie się przesiadam na Maxa. Max po prostu ma wszystko na wierzchu. Zaśmiecony okrutnie intrfejs. pięć przycisków, żeby zrobić to samo.
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 Ah dzieki - tez wole maxa :( ale na studiach sobie zazyczyli :( dzieki
Kroopson Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Max jest zbudowany na przestarzałej koncepcji. Maya jest minimalnie nowocześniejsza chociaż w porównaniu do Softimage i Houdiniego też już najmłodsza nie jest.
bartolomeo Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 heheh... ja nie napisałem, że wolę maxa. Wolę Maykę :) ale praca wymaga przesiadki.
beny Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 http://www.max3d.pl/article.php?id=93 tu masz wszystko czego ci potrzeba. No z tym "wszystko" bym nie przesadzał ... nazwałbym to raczej "Szybkim startem" :)
bartolomeo Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 No z tym "wszystko" bym nie przesadzał ... nazwałbym to raczej "Szybkim startem" :) w sam raz dla Ciebie :)
Kroopson Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 w sensie ustawienia wszystkie od zera? przenieś sobie do innego lub zmień nazwę katalogu My Documents/maya
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 tak tak chodzi o ustawienia od zera. dzieki wielkie
Chrupek Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 najlepiej zacznij od Digital Tutors, 3DBuzza albo np.skocz sobie tutaj: http://www.youtube.com/user/cannedmushrooms#g/c/39042ADB6B5FB025
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 1. Gdziej jest opcja jak w maxie FFD 2x2x2 ( i inne) jak w maxie ? 2. Gdzie w majce Vertex - Cut (jak w maxie) ?
kamode Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 1. Animation - create deformers - lattice 2. nie kojarze tej opcji w maxie, może edit mesh - split polygon tool ?
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 o tak tak o to mi chodziło - dziekuje pięknie - split polygon tool
mandragora Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 stwierdziłem iż, skoro zna się dobrze na maxie to pokazanie różnic już wystarczy, jak ktoś zna się na "zasadach" 3d to przejście nie powinno stanowić problemu, zwłaszcza kiedy to nie jest przestawianie się na całość tylko po to by zaliczyć i tyle. Z początku zawsze są zgrzyty i nielogiczności ale to się przetrwa.
Lukasz_D Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 Obawialem sie troche tej Mayki ale tak wlasciwie to modelowanie, lighting, rendering polega na tym co maxie - czyli kwestia zrozumienia i odszukania wszystkich potrzebnych narzędzi. Po godzinie uzytkowania maya byłem juz w stanie bez problemu wymodelowac jakiś kubek, butelke czy cos innego. Jednak ciagle mi sie myli z maxem i sprobuje uzywac np. maxowskich skrótów klawiszowych itd itp. Dzieki za pomoc
Lukasz_D Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 gdzie jest opcja Mirror (w maxie mirror) a mayce ?
Lukasz_D Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 ale czemu one sa połaczone i nie moge rozlaczyc jednego od drugiego ?
kamode Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Zgadza się majka automatycznie łączy obiekty, dlatego jeżeli potrzebujesz je rozłączyć używasz Mesh - Separate ;)
Lukasz_D Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 jak zmienic kolory obiektow w scenie ? (nie textury) kolory np: mam dwa plane i chce jeden biały a jeden szary
kamode Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Musisz nałożyć osobny materiał dla każdego z obiektów to jest jedyna opcja.
grizleyd Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 gdzie jest opcja Mirror (w maxie mirror) a mayce ? Gdziej jest opcja jak w maxie FFD 2x2x2 ( i inne) jak w maxie ? Jak mozna zresetowac maya ? Gdzie w majce Vertex - Cut (jak w maxie) ? jak zmienic kolory obiektow w scenie ? (nie textury) kolory np: mam dwa plane i chce jeden biały a jeden szary ale czemu one sa połaczone i nie moge rozlaczyc jednego od drugiego ? przeciez jest wszystko pod F1 ? :)
Lukasz_D Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 pod F1 mam otwiera mi sie http://www.google.com w przeglądarce a w google tak sie sklada ze znalezc nie moglem Pozdrowionka
grizleyd Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 nie no , wez chłopie popatrz wokoło siebie :D (katalog instalacyjny)\docs\Maya2010\en_US w tym katalogu jest cały help do majki
Lukasz_D Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 tak zrobie dzieki :D :P a przy okazji maxie mam jesli dobrze pamietam Merge zeby dodawac obiekty do sceny z innego pliku a gdzie to jest w mayce :) ?
kamode Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Wyexportować dany obiekt ze sceny do pliku i potem go zaimportować. Ne wiem na jakiej zasadzie działało Merge w Maxie bo nigdy nie używałem :)
Kroopson Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 import działa jak merge. Exportuj sobie pliki maya binary i importuj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się