Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc, Jesli chodzi o moje umiejetnosci w 3D studio max - są dobre (mozna zobaczyc w mojej galerii) ale niestety musze ogarnąć teraz Maya (wymogi na studiach no ale mniejsza z tym). Moje pytanie - czy sposob modelowania w Maya jest taki sam albo podobny ? Trudno bedzie pojąć Maya`e ? modelowanie, texturowanie, lighting i inne ?

  • Odpowiedzi 33
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sciagnij triala i sam zobacz :P jak miotasz w 3ds maxie to nie powinno ci to zająć duzo czasu, tzn przesiadka, aczkolwiek wiele rzeczy jest rozwiazana tam inaczej niz w maxie :P kwestia przywykniecia chyba ze nie dasz rady przywyknac tak jak ja do 3ds wiec wtedy lipa ;)

Napisano

Alt+MMB - pan view

 

ogólnie przesiadka z mayki na maxa jest łatwiejsza niż w drugą stronę. Właśnie się przesiadam na Maxa.

Max po prostu ma wszystko na wierzchu. Zaśmiecony okrutnie intrfejs. pięć przycisków, żeby zrobić to samo.

Napisano

Max jest zbudowany na przestarzałej koncepcji. Maya jest minimalnie nowocześniejsza chociaż w porównaniu do Softimage i Houdiniego też już najmłodsza nie jest.

Napisano
No z tym "wszystko" bym nie przesadzał ... nazwałbym to raczej "Szybkim startem" :)

 

w sam raz dla Ciebie :)

Napisano

w sensie ustawienia wszystkie od zera? przenieś sobie do innego lub zmień nazwę katalogu

My Documents/maya

Napisano
  • Autor

1. Gdziej jest opcja jak w maxie FFD 2x2x2 ( i inne) jak w maxie ?

 

2. Gdzie w majce Vertex - Cut (jak w maxie) ?

Napisano

1. Animation - create deformers - lattice

 

2. nie kojarze tej opcji w maxie, może edit mesh - split polygon tool ?

Napisano

stwierdziłem iż, skoro zna się dobrze na maxie to pokazanie różnic już wystarczy, jak ktoś zna się na "zasadach" 3d to przejście nie powinno stanowić problemu, zwłaszcza kiedy to nie jest przestawianie się na całość tylko po to by zaliczyć i tyle. Z początku zawsze są zgrzyty i nielogiczności ale to się przetrwa.

Napisano
  • Autor

Obawialem sie troche tej Mayki ale tak wlasciwie to modelowanie, lighting, rendering polega na tym co maxie - czyli kwestia zrozumienia i odszukania wszystkich potrzebnych narzędzi. Po godzinie uzytkowania maya byłem juz w stanie bez problemu wymodelowac jakiś kubek, butelke czy cos innego. Jednak ciagle mi sie myli z maxem i sprobuje uzywac np. maxowskich skrótów klawiszowych itd itp.

 

Dzieki za pomoc

Napisano

Zgadza się majka automatycznie łączy obiekty, dlatego jeżeli potrzebujesz je rozłączyć używasz Mesh - Separate ;)

Napisano
  • Autor

jak zmienic kolory obiektow w scenie ? (nie textury) kolory np: mam dwa plane i chce jeden biały

a jeden szary

Napisano

Musisz nałożyć osobny materiał dla każdego z obiektów to jest jedyna opcja.

Napisano
gdzie jest opcja Mirror (w maxie mirror) a mayce ?

Gdziej jest opcja jak w maxie FFD 2x2x2 ( i inne) jak w maxie ?

Jak mozna zresetowac maya ?

Gdzie w majce Vertex - Cut (jak w maxie) ?

jak zmienic kolory obiektow w scenie ? (nie textury) kolory np: mam dwa plane i chce jeden biały

a jeden szary

ale czemu one sa połaczone i nie moge rozlaczyc jednego od drugiego ?

przeciez jest wszystko pod F1 ? :)
Napisano

nie no , wez chłopie popatrz wokoło siebie :D

(katalog instalacyjny)\docs\Maya2010\en_US w tym katalogu jest cały help do majki

Napisano
  • Autor

tak zrobie dzieki :D :P a przy okazji maxie mam jesli dobrze pamietam Merge zeby dodawac obiekty do sceny z innego pliku a gdzie to jest w mayce :) ?

Napisano

Wyexportować dany obiekt ze sceny do pliku i potem go zaimportować.

Ne wiem na jakiej zasadzie działało Merge w Maxie bo nigdy nie używałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności