Napisano 19 Kwiecień 200420 l Witam serdecznie !!! to moja pierwsza praca w wip\'ie.... wiec prosze o wyrozumialos i pokierowani9e mnie w dobra strone.... chce zrobic budynek ktory przedstawiam ponizej... mysle ze jutro albo pojutrze mozena sie spodziewwac pierwszych renderów... prosze o wszelkie sugestie i porady... pozdrawiam
Napisano 19 Kwiecień 200420 l witam, zycze powodzenia i owocnej pracy, jestem ciekaw jak zrobisz kopułe :D
Napisano 19 Kwiecień 200420 l o ile nie masz lepszych zdjec tego budynku ... to wszelkie detale beda czysta improwizacja ... bo na tym niewiele widac :) powodzenia
Napisano 19 Kwiecień 200420 l nigdy nie wiadomo co w czlowieku:P Pierwszy wip i zobacz: -poprawny temat -brak slow \"moj pierwszy model\" mimo ze modelu wogole nie widac
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Autor po przemysleniu kilku spraw biore sie do pracy.... to jest prawdziwy budynek (połozenie Turcja miast Antalya dzielnica Aksu :)) bardzo piekny hotel!!! jest tam wiele ładniejszych budynków ale to jeszcz enie na moje umiejetnosci ten jest najprostrzy wg mojej oceny... a kopułe zrobie z kawałka sfery albo bryły obrotowej :)) pozdrawiam i biore sie do pracy......
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Autor TYLE UDALO MI SIE DZISSIAJ ZROBIC.... NIE WIEM CZY KAMERY USTWAIŁEM WE WŁASNCIWYCH MIEJSCACH? WIEC PROSZE O OCENE I PORADY..... JUTRO RESZTA...
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Autor u góry moje pracki :)) prosze oceniac:)) i jednoczesnie prosze o pomoc... co zrobic zeby przy renderowaniu nie bytło tych napisów z brasila i gdzie moge znalezc jakies informacje na temat jak poustawiac te funkcje w renderze zeby było dobrze... ?? dziekuje i podzrawiam Kuba
Napisano 19 Kwiecień 200420 l szczerze mówiąc to narazie z brazila nie kożystałem... ale jak narazie nie widze potrzeby bys musiał kożystać z tego rendera. być moze masz wersje freeware albo coś w tym stylu i dlatego te napisy... ale głowy nie dam uciąc. popierwsze to postaraj sie o lepsze referencje gdyż z Twoich niewiele da sie odczytac zaledwie zarys budynku a to za mało. jak narazie nie licząc kolumn to to jest strasznie kanciaste.... jak kozystasz z brył walcowatych i tym podobnych obiektów nawett brył obrotowcyh do dostosowyeuj parametry sides itp będzie krąglejsze... bo jak narazie u ciebie kanty widać.... tak samo ścian czy raczej partia gdzie jest kopuła... tam gdzie są okan równierz strasnie kanciasto. pracuj dalej i powodzenia.. jak zrobisz coś więcej to sie oceni.... nie znam Twoich mozliwości... pracuj... pracuj... pracuj.... :)
Napisano 19 Kwiecień 200420 l wg mnie proporcje sie sypia, zobacz na referce stosunek promienia do wysokosci, no i kanty, a brazila wylacz albo poszukaj tego, gdzies to trzeba odznaczyc, a jak nie to utnij w fotoszopie albo paincie
Napisano 19 Kwiecień 200420 l napisy sa powodem wersji brazila masz wersje testowa, aby napisy zniknely msusiz miec pelnego brazila wraz z licencja :P a co do budynku to pamietaj ze po 2 stronach beda jeszcze dalsze czesci budynku wiec nie stawiaj tam kolumn i okien...
Napisano 19 Kwiecień 200420 l no nie da sie ukryc ze dziwnie to wyglada ... moglbys to sprobowac pokazac z dalszej odleglosci ... mielibysmy porownanie do tego obrazka ktory zamiesciles na poczatku ... czy to wina \"demo\" wersji brazila ze znikaja ci poligony w kolumnach ;) ? od siebie ... dolozylbym kilka miekich cieni ... ze swiatel padajacych z roznej strony ... dodaje efektu ... pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 200420 l Autor witam !!! no nareszcie jakies dobre słowa bo bałem sie ze zostane znowu styrany strasznie:)) ok nad tymi kantami to sie popracuje nie ma roblemu.... a co do proporcji to wg mnie nie musza byc dokładnie takie same.... co prawda ten budynek wyszedł troiche za wysoki no i moze przez to wyglada troche dziwnie ... ale w koncu to ma byc moja praca a nie dokładne odwzorowanie tego co widac na obrazku.... a co do zanikajacych czesci kolumn to nie mam pojecia jak to zrobic zeby nie znikały robiłem je ok 4 razy i zawsze w tych miejscach sie pojawiał błąd:( nie mam pojecia dlaczego.... a co renbndera... to jak dawałem prace to wszyscy kazali mi renderowac brazilem a teraz jak korzystam z brazila to mówicie zebym wyłączył... nic nie rozumiem juz aha i gdzie sie włącza to GI???? w tej scenie nie ma jeszcze zadnych swiateł itp.... to oswietlenie które jest jest automatyczne z maxa..... to chyba wszystko dzis wuieczorkiem wysle kolejny renderek z poprawionymi błedami :)) mam nadzieje ze jeuz bedzie git i ze uda mi sie te kopolumny zrobic jak nalezy:)) pozdrawiam TechnoOn
Napisano 20 Kwiecień 200420 l wydaje mi sie ze w tych klumnach ...to kazde wciecie jest identyczne ... wiec dziwne ze znikaja tylko pojedyncze polygony ... nie mam nic do renderu ... bo to przeciez dopiero poczatek modelu ... wiec tekstur super swiatel i cieni byc nie musi ... ale sprobuj to zrenderowac standardowym renderem 3d-studio ... tak zeby zobaczyc czy dalej beda znikaly ci face\'y pozdrawiam i z ciekawoscia cekam na postepy w pracy ... :)
Napisano 22 Kwiecień 200420 l Autor Witam serdecznie !!! po krótkiej przerwie.... Przesyłam kolejne rendery mojego wipka... poprawiłem w nim te kanty itd..... i wg mnie praca jest juz skonczona ale prosze fachowców o ocene:)) tylko delikatnie:)) jezeli ma ktos jakis pomysł na texturowanie to bardzo prosze o rady... pozdrawiam Kuba
Napisano 22 Kwiecień 200420 l Autor No i teraz nie wiem co myslec??? Poprzednio jak wrzuciłem renderki to sie posypało pełno uwag!! a teraz cisza.... i co to znaczy??!! Nie macie zastrzezen, bo wszystko gra??, Nie macie zastrzezen bo taka kicha ze szzkoda słów, czy poprostu jestescie w pracy i nie ma komu mnie oceniac.... czekam !!!! papa pozdrawiam
Napisano 22 Kwiecień 200420 l turcy raczej nie slyna z najlepszej architektury wspolczesnej. twoj referencyjny obiekt prezentuje rownie wysoki poziom estetyczno-architektoniczny co np. tureckie realizacje w warszawie jak reform plaza czy blue city. ogolnie co bys nie zrobil i tak bedzie lepsze od oryginalu. a bledy jesli sa to i tak ich nie widac bo twoja praca donosi sie do oryginalu ktory lamie wszelkie kanony i logike architektoniczna. ale milej zabawy zycze.
Napisano 22 Kwiecień 200420 l no dobra ... zeby nie bylo za wesolo ... 1) nawt turcy nie muruja kolumny w 2 narozne sciany :) 2) kolumny nie wystaja poza to co na nich sie opiera ... bo naprezenia w nich zmiazdzyly by je momentalnie ... (technikum robi swoje) hehe 3) te kolumny juz nie maja znikajacych faceow ale sa \"zlamane\" w zagieciu ... 4) nie zaznaczone na rysunku ... ale ...ta balustradka ? w okraglej czesci budynku jest powycinana ... albo conajmniej karbowana ... z daleka juz wyglada niezle ... ale jak wytniesz przynajmniej 1 i 2 blad ...(to te rzucajace o ziemie) to z teksturkami i w ladnej scenerii bedzie naprawde ladnie ... pozdrawiam
Napisano 22 Kwiecień 200420 l aha ... i rogi tych dobudowek moglbys zmknac zeby ukryc te kanty troche ... srednio to wyglada ... (nie praca tylko te kanty) :) dobracuj to jeszcze zdziebko i zabieraj sie za malowanie ... bo jestem ciekawy co ci z tego wyjdzie :)
Napisano 22 Kwiecień 200420 l szczerze to jakis taki nie ciekawy ten budynek... jak tort takie kształty i te kolory :/... ale zobacze jak Ci pojdzie :)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor to sa juz chyba wszystkie błędy poprawiione.. teraz texturki... tylko jakos nie mam pomysłu i natchbienie... poczekamy moize cos mi przyjdzie do główki:)) pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Wydaje mi się że za szybko chcesz to skończyć ;) Jest jeszcze sporo do poprawy: 1. proporcje - i to bardzo (tam gdzie czerowne linie) czyli: -skopana wysokość rotundy (dolna część za wysoka) -tympanon jest do wymiany (za duży, a środkowa jego część powinna być wklęsła-może tego na fotce nie widać ale tak jest :), no i naroża gzymsów -raczej nie zaokrąglane tylko ostre nie jestem pewny czy jest tak tutaj bo nie widać ale przeważnie są kanciaste) -część budynku wystająca z rotundy jest za długa i nie równa w podziałach -w miejscu gdzie kończy się ściana a zaczyna kopuła (u mnie litera A) masz za wysoko usadowioną kopułe -zwieńczenie kopuły wyszło Ci troche jak komin spróbuj niższe - może lepiej będzie wyglądać 2. brakuje też detali: -gzyms (literka B i niebieska linia) jest u Ciebie zupelnie łysy popraw bo koszmarnie wygląda -zrób na nim podziały -zrób cokół (lit. C) - od razu zmieni sie odbiór budynku -kolumny są za \"ciężkie\" -i możesz dodać podziały w oknach to chyba tyle uwag :) fajnie by było gdybyś zrobił renderki z GI powodzenia
Napisano 25 Kwiecień 200420 l bardzo fajna pracka ale czemu jtak jak pokazane wyzej jes ten hol tak przedluzony??
Napisano 26 Kwiecień 200420 l Autor Witam!!! Na poczatku dziekuje za oceny i za wwszystkie pomocne uwagi... co do wyskokosci mojego budynku to wg mni ejest ok moize nie jest taka jak w oryginale le przeciez nie musi byc ! tego nie chce poprawiac.... tympanon rzeczywiscuie dopiero teraz to zauwazyłem ... zaraz poprawie..... część budynku wystająca z rotundy... wg mie jest ok ... nie myusi byc taka jak na oryginale.... na obrazku litera \"A\" zaraz popraie bo rzeczywiscie zle to wyglada... Literka \"B\" gzyms za bardzo nie wuiem jak zrobic cos podobnego do oryginału... (prosze o pomoc) co to znaczy ze kolumny sa za ciezkie?? za gróbe?? bo nie wiem... co to jest \"cokuł\" to jest to na czym stoii budynek?? no to chyba tyle prosze oo odpowiedz na moje pytania...:)) nie znam sie za bardzo na architektórze ... aha i jak zrobic rendery w GI??????????????????????????????????????????? pozdraiwm
Napisano 26 Kwiecień 200420 l no właśnie widze że się nie bardzo znasz na architekt\"ó\"rze :))))) ale o pracy: -co do gzymsu to ja bym pokombinował z polymodelingiem, ale sam musisz na to znalezc sposób -nie wiem jak najlepiej modelujesz. -kolumna jest za gruba, ma za dużą bazę i głowicę - tyuch elementow na orginale w tej skali prawie nie widać - dlatego wydaje sie za ciezka -a cokół jak dobrze odgadłeś to jest to na czym budynek stoi -naprawę warto go zrobić (i kawałek podłoża) A rendery z GI.... hmmm wcześniej o ile dobrze pamiętam próbowałeś renderować Brazilem. tam jest GI poczytaj jak dobrze poustawiać i próbuj
Napisano 27 Kwiecień 200420 l bardzo ladnie to naskrobales NOIC :) sam bym teg lepiej nie pokolorowal :D pozdrawiam ... nie widze juz chyba nic wiecej ...
Napisano 27 Kwiecień 200420 l Autor witam sedrecznie!!! no i juz wiekszosc błędów zostaa poprawiona..... nie bede zmieniał proporcji budynku to co z tego ze odbiega troszke od oryginału... moge przeciez wniesc cos swojego:)) oto 2 rendedrki ze wstepnymi texturkami...
Napisano 27 Kwiecień 200420 l zbyt jaksrawe te kolorki lepiej wyrenderuj to ze standardową tekturą i dodaj jakieś światło i GI
Napisano 27 Kwiecień 200420 l witaj!! fajne ale: nie czuc tego:):) ze te kolumny leza na tej ziemi!!!!
Napisano 27 Kwiecień 200420 l dobra ... od bledow (ewentualnych) w modelu sie odczepiam .... ale materialy .... textury tego zielonego ... nie wiem co to (trawa?) tych skalek ... o budynku nie wspominajac .... zero jakiejkolwiek chropowatosci ... zero czegokolwiek ... prosze zrob cos z tymi teksturami .... poza tym nawet pol cienia nie ma ... jak bedzie GI ... albo cokolwiek co da ci cienie ... (swiatlo) to bedzie to wygladalo znacznie lepiej ..... pozdrawiam i ... zabieraj sie do pracy .... bo od poczatku trzymam za ciebie kciuki ... !!! ;)
Napisano 27 Kwiecień 200420 l dobra ... mam dzisiaj kiepski dzien i nie moge sobie odpuscic ... 2gi render jaki dales ...to ... uff 1) nie poprawione ... (z daleka bedzie dobrze) 2) oops ---> cos ucieklo 3) no chyba nikt nie robi budynku z papieru 4) stary .... to wyglada naprawde paskudnie ... i nawet z daleka kluje w oczy jak to poprawisz + materialy ... to bedzie ladnie ... a nawet ladniej niz ladnie ... pozdro
Napisano 28 Kwiecień 200420 l Autor no texturki poprawiłem ... ale teraz wyglada ten budynek jakby był ze złota:)) ale co tam ... wystajace kolumny poprawione... jeszcze tylko ten gdzym czy jak to nazwac to co piszesz ze jest z papieru... piopatrze.... no wieczorkiem bedzie ładny rendrerek:)) pozdrawiam i dziekuje za uwagi:)) papa
Napisano 28 Kwiecień 200420 l punkt 4 u Zippera. Popraw bo faktyncznie jak to juz bylo zaznaczone jest to blad konstrukcyjny
Napisano 28 Kwiecień 200420 l Autor zamieszczam poprawione renderki i z texturami chropowatymi itd... nie potrafie zrobic renderów z tym GI ...:((( i nie wiem co to za swiatło pada tak jakby przechodziło przez ten taras co jest u góry a zadnej dziury tam nie ma:( i nie wiem co zrobic... bo to nienaturalnie wyglada....
Napisano 28 Kwiecień 200420 l Autor zamieszczam poprawione renderki i z texturami chropowatymi itd... nie potrafie zrobic renderów z tym GI ...:((( i nie wiem co to za swiatło pada tak jakby przechodziło przez ten taras co jest u góry a zadnej dziury tam nie ma:( i nie wiem co zrobic... bo to nienaturalnie wyglada....
Napisano 28 Kwiecień 200420 l Autor nic nie poradze ze ta praca przypomina grafike tworzona na amidze:)) staram sie jak moge mamnadzieje ze bede pojetnym uvczniem i szybko moje prace wskocza na wyzszy poziom:))
Napisano 8 Maj 200420 l ...za wiele to nie poprawiles :( tympanon ok gzyms też ale z wklęsłymi elementami był lepszy... i nadal upieram się abyś zrobił cokół - bo zrobiłeś wielką \"podstawkę\" pod budynkiem a to nie załatwia sprawy (może Cię wprowadziłem w błąd pisząc że cokół to coś na czym budynek stoi -ale nie wiedziałem że można to tak dosłownie potraktować) zobacz na fotkę -tam cokół to czerwona \"obwódka\" bardzo niewiele wystająca poza bryłę budynku co do materiałów to długa droga przed tobą, ale próbuj bo inaczej się nie nauczysz
Napisano 9 Maj 200420 l moge miec glupie pytanie ? .... jak ty zes to zrobil ze niektore obiekty daja cien ... a niektore nie ? jesli to cel zamierzony ... to po co ? od kolumn nie ma zadnego cienia ... a powinien byc ... render jest do bani ... materialy ... no nie wiem ... \"podstawka\" i \"ziemia\" pozostawiaja wiele do zyczenia ... probuj probuj probuj .... jesli render tej sceny nie zabiera ci wiecej niz 5 minut .... to baw sie z materialami ile wlezie ... tak dlugo az sam bedziesz wiedzial ze efekt jest zadowalajacy ... (mozesz tez poprobowac na kulkach :) pozdrawiam ...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto