Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Deweloperzy z RandromControl, twórcy m.in. renderera fryRender nie mogą pozostać w tyle za konkurencją. Przygotowują się właśnie do wypuszczenia nowego produktu, silnika renderującego o nazwie Arion, który będzie "hybrydą" wykorzystującą do przeliczeń moce CPU+GPU+LAN. Lista wspieranych produktów jest dość duża.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=976

 

Aktualizacja 17 marca 2010:

http://max3d.pl/news.php?id=1074&lang=pl

Edytowane przez Adek
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie się zastanawiałem kiedy ta informacja pojawi się w newsach. Wygląda to bardzo interesująco, ciekawi mnie jak jest z eksportem materiałów i w ogóle całych scen.

Napisano

No jest jasno napisane, że używa pluginów i eksportera FryRendera.. więc jeśli używasz FryRendera i masz pipeline pod niego ustawiony, to dołączenie Ariona jest prawie z automatu.

Napisano

No właśnie fry rendera w życiu na oczy nie widziałem i nie wiem jak to działa. Czy jak sobie np taki materiał zrobię w maxie z użyciem mapek proceduralnych to czy to wszystko przejdzie itp.

Napisano

Ja tam sie nie znam jakos szczegolnie na renderach ale wyglada na to ze przyda sie to w ustawieniu wszystkiego ladnie a finalny render i tak bedzie z czegos innego. No bo nie wyobrazam sobie takiej zaszumionej jakosci na finale.

Napisano

Taki juz jest fryrender, jak sie odpowiednio dlugo poczeka jest gładko ale do tej pory to trwalo lata, ciekawe jak teraz.

Napisano

tak jak Maxwell się rozwija tak i FryRender...nie ma co się bać. Z czasem będzie co raz szybciej. To algorytmy trochę poprawią, to kompy trochę się wzmocnią. Pięknie się to rozwija.

goat91: tu losowe zdjęcie z galerii.. ja tam jakoś specjalnie dużo szumu nie widzę. A jeśli gdzieś się pojawia to w dość naturalny, fotograficzny sposób:

http://www.randomcontrol.com/images/randomcontrol/gallery/fryrender/01.%20indoor/029.jpg

Napisano

Ciekawe jak bardzo GPU przyspiesza rendering, tzn. czy opłaci się kupić jedną/dwie karty za 1000+ zł by mieć fajny (unbiasowy) i szybki (wykorzystujący wszystkie CPU i GPU) renderer. A fotograficzny noise jest przecież całkiem fajny :)

Napisano

Przy założeniu że liczy się tylko suma hertzów ( oczywiście wiem jak bardzo durne to założenie ) tak karta GTX 295 EVGA ( 2 tysie ) będzie obliczać unbiasy 30x szybciej niż przeciętny 4rdzeniowiec. A więc render który się mielił 20h trawał by 40 min. a renderek godzinny na takim cudzie trwał by 2 minuty.

Przy czym u mnie te 20h nie zawsze maxwellowi wystarcza do wystarczającego odszumienia, a w 40 min. takim vrayem można już wymielić dość dobry renderek podobnej sceny.

Oczywiście to hipotetyczne fantazje, trochę szkoda że CUDA nie obsługują nie-unbiasów. Unbiasy są super kiedy potrzeba hiperrealistycznego obrazka, jak ktoś lubi stylizacje to stanowią pewne ograniczenie.

 

Napisano

Kris_R: No na tym renderze zeczywiscie nie widac szumów... Pewnie nie chciało im sie wszystkich renderów tak super dopieszczac bo na ogół wygladaja całkiem spoko

Napisano

Biorąc pod uwagę różnice w cenach CPU - GPU w stosunku do różnicy wydajności to ten program ma przyszłość i jemu podobne. Z drugiej strony ograniczenia w sprzęcie i platformie są spore. Jakby się pojawiła wersja na Radeona pod Linuxem to byłby poważny konkurent dla "standardów".

Napisano

Hmm dla mnie bomba. Tylko teraz trzeba mi czekac az dolacza dyspersje, bo w chwili obecnej nie obsluguje. Trzeba bedzie sie przesiasc z maxwella :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności