Napisano 19 Styczeń 201015 l Deweloperzy z RandromControl, twórcy m.in. renderera fryRender nie mogą pozostać w tyle za konkurencją. Przygotowują się właśnie do wypuszczenia nowego produktu, silnika renderującego o nazwie Arion, który będzie "hybrydą" wykorzystującą do przeliczeń moce CPU+GPU+LAN. Lista wspieranych produktów jest dość duża. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=976 Aktualizacja 17 marca 2010: http://max3d.pl/news.php?id=1074&lang=pl Edytowane 17 Marzec 201015 l przez Adek
Napisano 17 Marzec 201015 l Właśnie się zastanawiałem kiedy ta informacja pojawi się w newsach. Wygląda to bardzo interesująco, ciekawi mnie jak jest z eksportem materiałów i w ogóle całych scen.
Napisano 17 Marzec 201015 l No jest jasno napisane, że używa pluginów i eksportera FryRendera.. więc jeśli używasz FryRendera i masz pipeline pod niego ustawiony, to dołączenie Ariona jest prawie z automatu.
Napisano 17 Marzec 201015 l No właśnie fry rendera w życiu na oczy nie widziałem i nie wiem jak to działa. Czy jak sobie np taki materiał zrobię w maxie z użyciem mapek proceduralnych to czy to wszystko przejdzie itp.
Napisano 17 Marzec 201015 l Ja tam sie nie znam jakos szczegolnie na renderach ale wyglada na to ze przyda sie to w ustawieniu wszystkiego ladnie a finalny render i tak bedzie z czegos innego. No bo nie wyobrazam sobie takiej zaszumionej jakosci na finale.
Napisano 17 Marzec 201015 l ...niektóre mają widoczne szumy inne nie więc jest to kwestia ustawień i estetyki tudzież gustu (patrz. estetyczna rola szumu) pozdrawiam
Napisano 17 Marzec 201015 l Taki juz jest fryrender, jak sie odpowiednio dlugo poczeka jest gładko ale do tej pory to trwalo lata, ciekawe jak teraz.
Napisano 17 Marzec 201015 l tak jak Maxwell się rozwija tak i FryRender...nie ma co się bać. Z czasem będzie co raz szybciej. To algorytmy trochę poprawią, to kompy trochę się wzmocnią. Pięknie się to rozwija. goat91: tu losowe zdjęcie z galerii.. ja tam jakoś specjalnie dużo szumu nie widzę. A jeśli gdzieś się pojawia to w dość naturalny, fotograficzny sposób: http://www.randomcontrol.com/images/randomcontrol/gallery/fryrender/01.%20indoor/029.jpg
Napisano 17 Marzec 201015 l Ciekawe jak bardzo GPU przyspiesza rendering, tzn. czy opłaci się kupić jedną/dwie karty za 1000+ zł by mieć fajny (unbiasowy) i szybki (wykorzystujący wszystkie CPU i GPU) renderer. A fotograficzny noise jest przecież całkiem fajny :)
Napisano 17 Marzec 201015 l Przy założeniu że liczy się tylko suma hertzów ( oczywiście wiem jak bardzo durne to założenie ) tak karta GTX 295 EVGA ( 2 tysie ) będzie obliczać unbiasy 30x szybciej niż przeciętny 4rdzeniowiec. A więc render który się mielił 20h trawał by 40 min. a renderek godzinny na takim cudzie trwał by 2 minuty. Przy czym u mnie te 20h nie zawsze maxwellowi wystarcza do wystarczającego odszumienia, a w 40 min. takim vrayem można już wymielić dość dobry renderek podobnej sceny. Oczywiście to hipotetyczne fantazje, trochę szkoda że CUDA nie obsługują nie-unbiasów. Unbiasy są super kiedy potrzeba hiperrealistycznego obrazka, jak ktoś lubi stylizacje to stanowią pewne ograniczenie.
Napisano 18 Marzec 201015 l Kris_R: No na tym renderze zeczywiscie nie widac szumów... Pewnie nie chciało im sie wszystkich renderów tak super dopieszczac bo na ogół wygladaja całkiem spoko
Napisano 18 Marzec 201015 l Biorąc pod uwagę różnice w cenach CPU - GPU w stosunku do różnicy wydajności to ten program ma przyszłość i jemu podobne. Z drugiej strony ograniczenia w sprzęcie i platformie są spore. Jakby się pojawiła wersja na Radeona pod Linuxem to byłby poważny konkurent dla "standardów".
Napisano 2 Kwiecień 201015 l Hmm dla mnie bomba. Tylko teraz trzeba mi czekac az dolacza dyspersje, bo w chwili obecnej nie obsluguje. Trzeba bedzie sie przesiasc z maxwella :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto