Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

No cóż , przełamałem się :) Teczka tutaj mam nadzieje zmotywuje mnie do działania .Postaram się wrzucać jakieś szkice anatomii , może jakieś oleje bo też coś próbuje :> Postanowiłem sporo zmienić z moim podejściem do tej sprawy , ale ciągle Depresja ( lub coś w tym stylu , na pewno nie LEŃ ) trzyma mnie w szponach :> no nic może zacisnę cztery litery :)

 

Pierwsza Pracka to taki speed ~1h

5aqt7c.jpg

Edytowane przez mrozik26
  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej nie jest źle, tylko powiedz, czy to z foty, naturki, czy może z głowy. Ogólnie to dają radę, ostatni najlepszy imho, ale posiedź czasem nad czymś dłużej. Keep working.

 

pozdrawiam

Napisano

Coś mi mówi że te ostatnie ołóweczki są całkiem fajne, ale jakość zdjęć nie powala...

Co do malowania - zazwyczaj sprawdza się malowanie największym możliwym brushem.

Napisano

Mrozik, nie bierzesz pod uwagę otoczenia, te papierowe ściany powinny odbijać dość dobre światło. A materiał ma czarne cienie, zupełnie od czapy, powinien także chwycić trochę tej ciepłej barwy.

To samo z rękoma, które powinny być czerwieńsze, u ciebie są czarno brązowe oraz z twarzą, która ma brudno zielony cień, a skóra także powinna być bardziej rozświetlona. Ciemne miejsca na twarzy - zmarszczki/zagięcia, są czerwone prawie zawsze

Jak będziesz rysował twarz, to podpatrz jakieś zdjęcie, bo są pewne błędy anatomiczne, że o rękach nie wspomnę :) i chyba czoło coś mi nie pasi. Z materiałem też najlepiej podglądać refki, bo u ciebie o ile fałdy jakieś są o tyle są nienaturalne i z niczego nie wynikają, musisz wiedzieć czemu tu marszczy się tak, a nie inaczej. I chyba ostatnia rzecz mianowicie kadr. Mnie strasznie męczy brak podłogi i ten całkowity profil, wydaję się jakby tej podłogi tam nie było.

To chyba tyle ode mnie, keep working :).

 

pozdrawiam

Napisano

Kompozycja jest dziwna - z lewej strony dużo pustego, a z prawej ucina jej dłoń. Na dole wygląda jakbyś nie wiedział czy pokazać na czym ona siedzi, czy jednak trochę uciąć postać. Teraz jest ani w jedną ani w drugą stronę. Czy mi się wydaje, czy cieniujesz czystą czernią? Jeśli tak to proponował bym dodanie jakiegoś koloru. Wygląda jakbyś zrobił czarno-biały szkic i na następnej warstwie dodał czyste kolory. Poczytaj też np. to http://stapletonkearns.blogspot.com/2009/04/more-about-edges.html i spróbuj zróżnicować krawędzie. Nie używaj samych ostrych krawędzi, postać wygląda przez to jak wycinanka. To chyba tyle, powodzenia!

Napisano

no własnie tu jest problem ... kolega też mi mówi że to czerń :/ prawdopodobnie mój monitor jest źle ustawiony albo już nie zdatny do użytku ... to jest ciemny niebieski u mnie :

Napisano

Wiesz co, nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli jakiś kolor jest zbyt ciemny, to zaczyna brudzić resztę. Ja widzę, że to nie czysta czerń, ale na dobrą sprawę, to mógłbyś pojechać po niebieskiej powierzchni czystą czernią na opacity 20% i też byłby ciemnoniebieski, ale jednak czuć, że gdzieś jest czerń i smoli całą pracę.

Nieraz się dziwiłem, gdy sobie robiłem taki eksperyment: zamalowałem w PS'ie całą kanwę na czarno, a potem pipetką wybrałem najciemniejsze miejsce w jakimś zdjęciu i tym kolorem zrobiłem plamę na czerni. Wtedy bardzo dobrze widać różnicę między czernią, a dobrym cieniem, na który także wpływa otoczenie.

 

pozdrawiam

Napisano

mały ołówkowy update

1zdavwh.jpg

oszukałem trochę światłem

jqgi9e.jpg

tutaj rynek kraków

 

BONUS odnowiłem sobie stary stoliczek szachowy :) piękny jest ( na zdjęciu wiele traci )

 

2yv3qzl.jpg

Napisano

mały ołówkowy update

1zdavwh.jpg

oszukałem trochę światłem

jqgi9e.jpg

tutaj rynek kraków

 

BONUS odnowiłem sobie stary stoliczek szachowy :) piękny jest ( na zdjęciu wiele traci )

 

2yv3qzl.jpg

Napisano (edytowane)

Powiem Ci to co powiedziano i mnie kiedyś na tym forum i co mi bardzo pomogło .

 

Elipsy nie rysuj za pomoca dwóch kresek bo pojawia się niepotrzebny dzióbek.

Staraj się jej krańce tworzyc jednym pociągnięciem. Pamiętaj o perspektywie.

 

Zobarazowałem to najlpeiej jak potrafie.

 

ziomk.jpg

Edytowane przez nikodem.
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Powiem Ci to co powiedziano i mnie kiedyś na tym forum i co mi bardzo pomogło .

 

Elipsy nie rysuj za pomoca dwóch kresek bo pojawia się niepotrzebny dzióbek.

Staraj się jej krańce tworzyc jednym pociągnięciem. Pamiętaj o perspektywie.

 

Zobarazowałem to najlpeiej jak potrafie.

 

ziomk.jpg

Edytowane przez nikodem.
  • Like 1
Napisano

mm, strasznie fajnie operujesz brushami, zwłaszcza na tym z postu #22 :) słuchaj, ponieważ te ostatnie "totalnie zwalone studia" totalnie zwaliłeś, nasunął mi sie pewien pomysl :D

 

może sprobowałbyś kopiować mistrzów, ale troche reinterpretować ich? np specjalnie wyolbrzymiać pewne cechy, zmniejszać inne, takie działanie karykaturalne, wypaczenie ich wizji, wiesz, to mogloby być super, i wtedy nie dość że kopiowałbyś mistrzów, to mógłbyś zrobić cykl prac, które są TWOJE. wiesz, żeto nie jest kopia, tylko autonomiczne dzieło :) bo mi szczerze mówiąc szkoda by było czasu i energii na coś, co jest tylko kopią, i nie można tego traktować jako własna praca, a tylko "gorsza wersja czegoś doskonałego" ;)

 

pomyśl o tym :D myśle że zrobiłbyś furore :D

Napisano
Mroziku, masz bardzo fajny tytuł teczki. Nie wiem tylko co ma z tym wspólnego jakaś kura i dlaczego ta kura ma tylko jedną gwiazdkę.

Poprostu uciekła mi moja kura , chciałem sie podzielić tym z forumowiczami , przepraszam jeśli kogoś uraziłem .Malowała dużo , bardzo dobrze jej wychodziły martwe natury ale jej sie nie chciało .

 

Telthona

cóż , chce niby w ten sposób ćwiczyć anatomie , kolory itp , choć twój post wygląda na mocny sarkazm :D to jednak ciekawy pomysł XDD myśle że warto spróbować sparodiować Rembrandta bądź rubensa , ciekawe co na to krytycy :>

Napisano

Mrozik XD to nie był sarkazm, na bogów :P ja autentycznie uważam że to było by świetne :P może Tobie ten pomysl wydaje sie niski i dlatego myślisz że ja tutaj z sarkazmem.. XD kurcze, naprawde nie chciałam żeby tak wyszło :D własnie myślę, że krytycy byliby zachwyceni, i wszyscy wyjadcze historii sztuki :) bo to jest takie ukazywanie mistrzów w krzywym zwierciadle. No ale jak uważasz :)

Napisano

bardzo wporząsiu

Tylko cos sie dzieje z szyją, wydaje mi sie ze jest troche za chuda. Nie czuć tego scięgna/mieśnia, które idzie zza ucha. Plus oczy nie są na jednej lini(spojówki).

Napisano
bardzo wporząsiu

Tylko cos sie dzieje z szyją, wydaje mi sie ze jest troche za chuda. Nie czuć tego scięgna/mieśnia, które idzie zza ucha. Plus oczy nie są na jednej lini(spojówki).

no jak patrze na oczy to totalna katastrofa , ale nie poprawiam bo to mają być takie niby szybkie ćwiczenia

Napisano

niezła foka!:D poodpuszczalbym tylko moze troche tych blickow swiatla na wlosach zbiegajac w tyl bańki i te ziarno na twarzy troche jakos razi mnie osobiscie, ale ogolnie nieźle ci wyszedl taki zawadiacki grymas:) jakby mowila: "weź mnie na górę do pokoju, wlasnie przyćpałam i jestem łatwa";) fajnie zrobiles chuste, wstazke, czy lok z koka na lewym ramieniu:)

 

a temu panu wyzej, co rysuje na tablecie cos sie stalo z klatą i barkiem, ale tuz nad nim znowu super odpuszczony rysun od caravaggia, ktory uznales za zwalony, a mnie sie podoba. powinieneś wiecej robic, tylko czuć rzadko chyba ci sie zdarza hmm?:)

Napisano

Je pierd... sorry, ale wielki postęp! Na początku jakieś wypierdki, słaba anatomia, a tu dowalasz takie szkice. Jak raz zapanujesz nad brushem to szczena opada, a czasami (wcześniejsze prace) to takie rozmazane, że chciałbym założyć okulary 3D, żeby zobaczyć dzieło. Gratuluję skoku do przodu. Świetna twarz mohera! Pozdrawiam!

Napisano

Te prace nie są złe - w sensie te wcześniejsze, tylko strasznie w nich nadużywasz takiego brusza który daje ślad jakby kura drapała pazurem... Mocno na tym traci bryła. Spróbuj zrobić parę prac wyłącznie okrągłym twardym bruszem i nam je pokaż. Jestem przekonany że będzie to lepiej wyglądać. Poza tym - masz tendencję do pracy za małym rozmiarem pędzla, chcesz wszystko ogarnąć w digitalu tak jakbys rysował ołówkiem, a to po prostu tak nie działa...

Napisano

Status - Dzięki , fajnie że widać postępy , bo sam osobiście tylko malusieńkie od początku mojej przygody z sp widzę

 

SBT77 - Ogólnie mam problem z uzyskaniem ostrości oraz NIEwyblakłych kolorków ( gdzieniegdzie nadrabiam suwakami :

 

Nie wiem czy to wrzucałem tutaj :) ale dorzuce bonusowo

______by_mrozik26.jpg

Napisano

ułaaaa... niewąskie :D Ale kontur głowy to mogłeś jednak mocniejszy zrobić albo roztopić w mgiełce :]

To chyba robiłeś w innej technice niż to co do tej pory. Coś tradycyjnych tu było, chociaż jako podkład ?

Napisano

SBT77 - to robiłem w starej technice , czyli dziubdzianie od zera bez jakiś szkiców i speedpaintingów ( technika pobrana z prac ołówkowych ) no i przedewszystkim siedziałem nad tym dłużej niż godzine :>

, po prostu na początku myślałem że malowanie farbami shopowymi czy zwykłymi to to samo co ołówek tylko w kolorze

Napisano

Może być i tym samym co ołówek ;) Ze względu na elastyczność może być prawie wszystkim czym chcesz i to jest jednocześnie największa wada i największa zaleta mediów cyfrowych.

Z punktu widzenia estetyki to może lepiej wróć do tej starej metody pracy, bo ta ostatnia ilustracja jest mówiąc poważnie bardzo dobra. Może trochę mi nie pasuje otoczenie, zbyt jednolite miejscami, ale i tak jest bardzo ok.

Czas pracy - hmm... Z Ameryki przyszła taka moda żeby chwalić się jak szybko ktoś coś zrobił. Imo ważniejsze jest czy robi się coś dobrze, a to czy szybko to już przyjdzie z doświadczeniem i kolejnymi pracami, zleceniami itd.

Pozdro.

Napisano

fajna galeria, przypomina mi troche moje wlasne dawne proby z malarstwem...mialem taki zwyczaj tez dopisywania chmurek do rysunkow;) ale w moim wypadku to byl objaw jakiejs niepewnosi, chcialem wtedy obrocic wszystko w zart, bo balem sie, ze warsztat jest po prostu sredni i cos tam zawsze nie lezy:) To byl taki podryg swobody na zakonczenie rysunku, choc z perspektywy czasu wyglada to juz slabiej.

 

Prace fajne i pewnie beda co raz lepsze, powodzenia:)

Napisano

SBT77 - Rozumiem to , tylko ze 3 osoby mi mówiły że jeśli nie ogarne ogółu szybkich maziaków to będe stał w miejscu , więc wziąłem się za sp , czyli mazianie dużym bruchem i ogarnianie ogólnych zasad.

Dzięki Wielkie za feedback :)

Pawel Lipka- HeH - dzięki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności