Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich...postanowiłem wrzucić do wip-a moją pierwszą wizke, z nadzieją, że bardziej doświadczeni gracze skierują mnie na właściwą drogę;)

 

Nie mam żadnych referek, pomysł zrodził mi się w głowie. Wymiary elementów brałem z neta więc proporcje powinny być zachowane. Brakuje jeszcze wielu elementów. Będzie fotel, książki na regale, zdjęcia w antyramach i może uda mi się jakiś kwiat wymodelować. Dywan próbowałem zrobić za pomocą "Particle Flow", ale sprzęt mi na to nie pozwolił ;( Więc zrobiłem taki zastępczy, wygląda jak wygląda... Za oknem miało być coś w rodzaju tarasu. Dojdzie tam jeszcze jakiś leżak i balustrada, żeby nikt nie spadł na wydmy;D

 

Moje pytania do was:

Co zrobić żeby ten dywan wyglądał lepiej?

I czemu sie robi tak ciemno po prawej stronie na regale?

 

 

54871cff.jpg

Edytowane przez lukasjogabonito
  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy w tym pokoju masz jakieś światło, bo tak z rendera wyglada ze wszystko jest za oknem, jesli tak jest to zachowanie swiatła jak najbardziej poprawne co prawda wyglada ze swiatło zostaje ci na oknie i nie przedziera ci sie dalej. Napisałbyś czym robisz ta scenkę bo trudno cos doradzać, napisz ile masz świateł. I ten widok za oknem powinieneś troszke przepalić. A tak ogólnie to super że używasz własnej wyobrażnie a nie refki tak trzymaj i do przodu.

PS napisz na jakim sprzecie działasz.

Napisano

wooky73 jeśli chodzi o światło to jest vraysun+sky a w oknie jest vraylight...może szyby nie przepuszczają? musze zwrócić na to uwage...

Sprzęt mam niestety nie z tej epoki, ale pracuje nad tym;D Athlon 64 3000 geforce 6600 i 512 ramu (w tym tygodniu juz 1,5 Gb bedzie) soft: max 2009 + vray

Napisano

Ogólnie jesli chodzi o dywan to raczej polecałbyn vray fur ale to po dorzuceniu pamięci, co do okien to włacz affect shadow w materiale okien

Napisano (edytowane)

Bede musiał popracować nad tym dywanem jeszcze...dzieki sprawdze te okna...

 

Mam włączone affect shadow dla szyb, odznaczyłem też "visible to GI" (słusznie?)

No to już nie wiem czemu tak ciemno jest. Chyba muszę bez szyb próbę zrobić...

Edytowane przez lukasjogabonito
Napisano

Hej. Naprawde niezle. Super widoczek za oknem. Mam jednak male "ale" co do swiatla wlasnie.. Za oknem niebo jest lekko zachmurzone (brak ostrych cieni trawy, blade kolory, ciemniejsze niebo.. natomiast do pokoju wpada silne swiatlo sloneczne.

za mocne, cienie za ostre. Ja bym poszedl juz konsekwentnie w lekkie pochmurne niebo.

Napisano
A jakiej kamery używasz bo może kłopoty sa związane z ustawieniami kamery.

 

Kamera jest Vray-owska. Jesli chodzi o ustawienia to jedyne co zminiłem to: wyłączony vignetting, white balance na neutral i shutter speed z 200 na 30...

 

mpta: dzieki sprubuje przepalić widok przy nastepnym renderze, albo pokombinuje coś innego...

 

Mam pytanie co do tego pochmurnego nieba...jak to najlepiej zrobić? Vray sun-a wtedy nie używać wogóle???

Napisano

Ustawić odpowiednio cienie u ciebie powinny być bardziej miękkie a ty masz dosyc ostre( co własnie wskazuje na intensywne słoneczne światło), co do ustawień kamery to możesz jeszcze popróbować z czułościa filmu(iso). Tak ogolnie to wcale nie musisz urzywać vray sun wystarczy zwykły Direct udajacy słońce i też będzie fajnie ;)

Napisano

Noo teraz swiato pasuje. Dobrze to wyszlo, ale troszke rozjasnij moze po calosci. nie wiem czemu tez ten fragment pod oknem jak i ramy okien nie rzucaja cieni na podloge i dywan

Napisano

Tak, na Twoim obrazku, linia horyzontu jest za wysoko. Masz wrażenie jakby morze za chwilę wlało się do pomieszczenia :) Poza tym za bardzo przyciąga wzrok.

Napisano

Dołożyłem pufy i zrobiłem firanki testowe...jednak mam problem:

 

94906a3e.jpg

 

1) Co jest powodem,że pufy odbijają się w nodze stołu?

2) Co sprawia, że np w miejscu zaznaczonym po prawej robią się jakieś "zadziory"?

 

Materiał nogi od stołu:

 

6a5477ec.jpg

 

Ogólnie nadal nie wiem czemu tak ciemno jest w niektórych miejscach...np na tej pufie po lewej. Moze to być wynikiem tego ze w tym pomieszczeniu sa tylko te okna? Ma ~6x4 m...

Napisano
Jak uzyłes chromu to sie na mur beton bedzie odbijać i super.

 

No ale jak widać nie za fajnie to akurat tu wygląda...Czyli inny materiał na noge od stołu ewentualnie?

 

3d_operator to nie miały być drzwi balkonowe;) tylko rozsuwalne okna

 

A co sądzicie że tak ciemno jest to normalne???

Napisano

Samot-nick tak właśnie myślałem, żeby wszystko przesunąć na środek tam gdzie jest jasno:D

 

Ale serio to jeśli znalazł by się ktoś miły i powiedział co mógł bym zrobić z tym AA na progu pod oknem np to byłbym wdzięczny...

5a277088.jpg

 

Ustawienia:

ab9d87ef.jpg

Napisano

to raczej kwestia supersamplingu albo zlej siatki - jest tam wiecej niz stąd widac (np. dodatkowe wgłebiebie). Ale teraz spojrzałem na krawędzie stołu i stawiam na supersampling (czy jak sie to teraz nazywa)

Napisano

A co do tego dywanu, to jak chcesz zeby był tski włochaty to mozesz uzyc po prostu modyfikatora Hair and Fur, daje calkiem niezy efekt:)

Napisano

Jeśli chodzi o dywan to nie pchaj sie w modyfikator polecony przez kolege wyżej, użyj vrayfur lub pomajstruj VrayDisplacement Mod nie spowalniaja tak renderu jak wyżej wymieniony.

Napisano

co do aliasingu, rzecz normalna ze tak scina, catmull najbardziej tnie, daj mitchella i powinno pomoc, wogole aa zejdzie jak dasz wieksza rozdzialke na dodatek mozesz potem zmniejszyc w ps rozdzialke i bedzie miodzio, a co do reinharda, to tak zjechales ze wyszlo nizej niz ma exponential.....

Napisano

s_vimes też słyszałem ze render sie wydłuża, może poprawie ten dywan...

(...)a co do reinharda, to tak zjechales ze wyszlo nizej niz ma exponential.....

 

A czego właściwie najlepiej używać?

Napisano

Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać.

Napisano (edytowane)

bardzo dobry i prosty jest exponential(nie przepala, w wiekszosci).....

 

lukas mam prosbe, wrzuc tego mitchella i pokaz jak wyszlo.....

 

s_vimes - nie wiem dlaczego sie tak na mnie uparles(nie wnikam w problemy zycia codziennego czy urazy z dziecinstwa), ale jesli zaczynasz kogos obrazac,to moze podwaz przykladem swoje argumenty, rozwin swoja wypowiedz i podziel sie swoja wiedza na temat aa!!??

 

zeby nie bylo>> wrzucam przyklad mojego belkotu, prosty ale widac zaleznosc(patrzec na prawa krawedz glownie):

od lewej: catmull, mitchell, mitchell resize w ps(1280x960 poczatkowo w ps do 640x360)......

a_5.jpg

 

link >>> http://i.imagehost.org/download/0530/a_5 przy zoomie widac lepiej

 

 

 

co do dywanu maury ma racje, displace wyjdzie sztuczno, vray hair bedzie liczyl dluzej ale efekt bedzie "wlochaty" jak to maury ujal....

Edytowane przez plasti
Napisano
Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes

 

To już efekt mojej niewiedzy na temat ustawień...

spoko plasti znajde chwilke to zrobie...

 

No i chłopaki bez zatargów, niepotrzebne to jest...dzieki za pomoc wszystkim

Gość Gosc
Napisano
Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać.

 

zwiekszanie tej wartosci wplywa na rozklad probek, dlatego warto

jest nie ruszac juz raz ustalonej wartosci

 

kazdy z passow posiada swoj wlasny generator losowy, ktory powoduje

ze probki sa rozlozone rownomiernie tylko w obrebie jednego passu

(watku) a wogole nie ma kontroli rozkladu probek pomiedzy passami (watkami) tak aby dalo sie te obliczenia zrownoleglic jesli posiadasz

wieksza liczbe procesorow, generalnie mowi sie ze im wiecej passow

tym wieksze szumy beda w lightmapie i tylko z tego wzgledu jest warto trzymac te wartosc na minimalnym poziomie rownym liczbie rdzeni procesorow

Napisano

Fajnie sie rozwija, im dalej tym mniej surowo. Zagospodaruj podloge czyms zeby zrobilo sie pelniej.

Nie przesadnie, bo fajnie wyglada, ale jest pustawo i jeszcze troszke bez zycia miejscami, ale z kazdym renderem swietnie do przodu.

Napisano

s_vimes - proponuję poczytać choćby manual vraya bo gadasz głupoty a i ton wszelkich Twoich wypowiedzi sugeruje że jesteś mistrzem świata w ustawieniu rendera tymczasem Twoje wizki nie powalają na kolana, na forum jest wiele lepszych osób od Ciebie którzy na dodatek przekazują swoją wiedzę w sposób rzetelny, może warto brać z nich przykład.

 

lukasjogabonito - plasti dobrze mówi z AA, pokaż rezultatu. Druga sprawa związana z renderowaniem w większych rozdzielczościach to tak na prawdę skrócony czas bo nie potrzebujesz aż tak ekstremalnego samplingu GI a po pomniejszeniu wszystko będzie pięknie.

  • Confused 1
Napisano

Trochę zmian, nie wiem czy na lepsze...przede wszystkim dzięki plastiemu bo pomogły jego rady...co prawda nie zrobiłem resizu z dużej rozdziałki (zrobie to w finalu) ale i tak widać ze działa...

 

-zamiast Vray Sun jest Direct Light

-zmieniłem CM na exponential

 

Dywan zrobiłem Vray Fur choć 1,5 Gramu to za mało na niego i trochę mnie to nerwów kosztowało...jak wyszło zobaczcie sami...

 

51ca9ce6.jpg

Napisano
i klapki mimo wszystko jakiś ciężar maja a u ciebie usadowiły się wygodnie na szczycie włosków z dywanu :)

 

No właśnie jak z tymi klapkami zadziałać? ustawilem je tak wysoko bo jak sa nizej to wlosy z dywanu przechodzą na wylot...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności