lukasjogabonito Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 (edytowane) Witam wszystkich...postanowiłem wrzucić do wip-a moją pierwszą wizke, z nadzieją, że bardziej doświadczeni gracze skierują mnie na właściwą drogę;) Nie mam żadnych referek, pomysł zrodził mi się w głowie. Wymiary elementów brałem z neta więc proporcje powinny być zachowane. Brakuje jeszcze wielu elementów. Będzie fotel, książki na regale, zdjęcia w antyramach i może uda mi się jakiś kwiat wymodelować. Dywan próbowałem zrobić za pomocą "Particle Flow", ale sprzęt mi na to nie pozwolił ;( Więc zrobiłem taki zastępczy, wygląda jak wygląda... Za oknem miało być coś w rodzaju tarasu. Dojdzie tam jeszcze jakiś leżak i balustrada, żeby nikt nie spadł na wydmy;D Moje pytania do was: Co zrobić żeby ten dywan wyglądał lepiej? I czemu sie robi tak ciemno po prawej stronie na regale? Edytowane 11 Luty 2010 przez lukasjogabonito
wooky73 Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Czy w tym pokoju masz jakieś światło, bo tak z rendera wyglada ze wszystko jest za oknem, jesli tak jest to zachowanie swiatła jak najbardziej poprawne co prawda wyglada ze swiatło zostaje ci na oknie i nie przedziera ci sie dalej. Napisałbyś czym robisz ta scenkę bo trudno cos doradzać, napisz ile masz świateł. I ten widok za oknem powinieneś troszke przepalić. A tak ogólnie to super że używasz własnej wyobrażnie a nie refki tak trzymaj i do przodu. PS napisz na jakim sprzecie działasz.
lukasjogabonito Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 wooky73 jeśli chodzi o światło to jest vraysun+sky a w oknie jest vraylight...może szyby nie przepuszczają? musze zwrócić na to uwage... Sprzęt mam niestety nie z tej epoki, ale pracuje nad tym;D Athlon 64 3000 geforce 6600 i 512 ramu (w tym tygodniu juz 1,5 Gb bedzie) soft: max 2009 + vray
wooky73 Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Ogólnie jesli chodzi o dywan to raczej polecałbyn vray fur ale to po dorzuceniu pamięci, co do okien to włacz affect shadow w materiale okien
lukasjogabonito Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 (edytowane) Bede musiał popracować nad tym dywanem jeszcze...dzieki sprawdze te okna... Mam włączone affect shadow dla szyb, odznaczyłem też "visible to GI" (słusznie?) No to już nie wiem czemu tak ciemno jest. Chyba muszę bez szyb próbę zrobić... Edytowane 8 Luty 2010 przez lukasjogabonito
s_vimes Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 A jakiej kamery używasz bo może kłopoty sa związane z ustawieniami kamery. 1
ptaszek Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Hej. Naprawde niezle. Super widoczek za oknem. Mam jednak male "ale" co do swiatla wlasnie.. Za oknem niebo jest lekko zachmurzone (brak ostrych cieni trawy, blade kolory, ciemniejsze niebo.. natomiast do pokoju wpada silne swiatlo sloneczne. za mocne, cienie za ostre. Ja bym poszedl juz konsekwentnie w lekkie pochmurne niebo.
lukasjogabonito Napisano 11 Luty 2010 Autor Napisano 11 Luty 2010 A jakiej kamery używasz bo może kłopoty sa związane z ustawieniami kamery. Kamera jest Vray-owska. Jesli chodzi o ustawienia to jedyne co zminiłem to: wyłączony vignetting, white balance na neutral i shutter speed z 200 na 30... mpta: dzieki sprubuje przepalić widok przy nastepnym renderze, albo pokombinuje coś innego... Mam pytanie co do tego pochmurnego nieba...jak to najlepiej zrobić? Vray sun-a wtedy nie używać wogóle???
s_vimes Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Ustawić odpowiednio cienie u ciebie powinny być bardziej miękkie a ty masz dosyc ostre( co własnie wskazuje na intensywne słoneczne światło), co do ustawień kamery to możesz jeszcze popróbować z czułościa filmu(iso). Tak ogolnie to wcale nie musisz urzywać vray sun wystarczy zwykły Direct udajacy słońce i też będzie fajnie ;)
lukasjogabonito Napisano 11 Luty 2010 Autor Napisano 11 Luty 2010 Ok dzięki za rady postaram się je wdrożyć w przerwie między egzaminami;)
lukasjogabonito Napisano 12 Luty 2010 Autor Napisano 12 Luty 2010 S_vimes: dzieki ;) Próba z pochmurnym dniem, ale chyba nikt nie lubi jak jest pochmurno nad morzem. Więc raczej zostanę przy słonecznej pogodzie...
cichysit Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Wydaje mi się,, że tak to ma wyglądać. Jeżeli jest źle to proszę mnie poprawić.
ptaszek Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Noo teraz swiato pasuje. Dobrze to wyszlo, ale troszke rozjasnij moze po calosci. nie wiem czemu tez ten fragment pod oknem jak i ramy okien nie rzucaja cieni na podloge i dywan
lukasjogabonito Napisano 12 Luty 2010 Autor Napisano 12 Luty 2010 cichysit:Chodzi ci o widok za oknem ??? Za nisko względem plaży leży? mpta: Chyba przez to ze słońce jest dość wysoko usytuowane...popracuje jeszcze nad światłem...
cichysit Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Tak, na Twoim obrazku, linia horyzontu jest za wysoko. Masz wrażenie jakby morze za chwilę wlało się do pomieszczenia :) Poza tym za bardzo przyciąga wzrok.
lukasjogabonito Napisano 13 Luty 2010 Autor Napisano 13 Luty 2010 cichysit: masz racje teraz to widzę, nie wpadł bym na to sam chyba;) właśnie za takie wskazówki jestem wdzięczny;) popracuje nad tym. A tymczasem mały detal na tarasie;)
s_vimes Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Pomysł super tylko zrób cos z tymi dechami bo wygladaja jak byś je szorował ACE;)
lukasjogabonito Napisano 19 Luty 2010 Autor Napisano 19 Luty 2010 Dołożyłem pufy i zrobiłem firanki testowe...jednak mam problem: 1) Co jest powodem,że pufy odbijają się w nodze stołu? 2) Co sprawia, że np w miejscu zaznaczonym po prawej robią się jakieś "zadziory"? Materiał nogi od stołu: Ogólnie nadal nie wiem czemu tak ciemno jest w niektórych miejscach...np na tej pufie po lewej. Moze to być wynikiem tego ze w tym pomieszczeniu sa tylko te okna? Ma ~6x4 m...
3d_operator Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Czy tem próg nie jest za wysoki ? Uciążliwe będzie przechodzenie na taras. Drzwi balkonowe nie są za wysokie?
dac77 Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Dlaczego pufy nie miałyby się odbijać? Jak są to się odbijają. Te zadziory to aliasing.
s_vimes Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Jak uzyłes chromu to sie na mur beton bedzie odbijać i super.
Vorek Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 co to morze takie spokojne ? powiej trochę, jakiś mały sztorm tak z 9-10, będzie fajny klimacik ;)
lukasjogabonito Napisano 20 Luty 2010 Autor Napisano 20 Luty 2010 Jak uzyłes chromu to sie na mur beton bedzie odbijać i super. No ale jak widać nie za fajnie to akurat tu wygląda...Czyli inny materiał na noge od stołu ewentualnie? 3d_operator to nie miały być drzwi balkonowe;) tylko rozsuwalne okna A co sądzicie że tak ciemno jest to normalne???
lukasjogabonito Napisano 21 Luty 2010 Autor Napisano 21 Luty 2010 Samot-nick tak właśnie myślałem, żeby wszystko przesunąć na środek tam gdzie jest jasno:D Ale serio to jeśli znalazł by się ktoś miły i powiedział co mógł bym zrobić z tym AA na progu pod oknem np to byłbym wdzięczny... Ustawienia:
olaf Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 to raczej kwestia supersamplingu albo zlej siatki - jest tam wiecej niz stąd widac (np. dodatkowe wgłebiebie). Ale teraz spojrzałem na krawędzie stołu i stawiam na supersampling (czy jak sie to teraz nazywa)
lukasjogabonito Napisano 21 Luty 2010 Autor Napisano 21 Luty 2010 Siatka jest prosta jak stół wiec odpada... "Jest to rozwiązanie polegające na użyciu tzw. brute force do rozwiązania problemu aliasingu" Czyli problem rozwiąże zmiana silnika w GI?
maury Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 A co do tego dywanu, to jak chcesz zeby był tski włochaty to mozesz uzyc po prostu modyfikatora Hair and Fur, daje calkiem niezy efekt:)
s_vimes Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Jeśli chodzi o dywan to nie pchaj sie w modyfikator polecony przez kolege wyżej, użyj vrayfur lub pomajstruj VrayDisplacement Mod nie spowalniaja tak renderu jak wyżej wymieniony.
plasti Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 co do aliasingu, rzecz normalna ze tak scina, catmull najbardziej tnie, daj mitchella i powinno pomoc, wogole aa zejdzie jak dasz wieksza rozdzialke na dodatek mozesz potem zmniejszyc w ps rozdzialke i bedzie miodzio, a co do reinharda, to tak zjechales ze wyszlo nizej niz ma exponential.....
lukasjogabonito Napisano 23 Luty 2010 Autor Napisano 23 Luty 2010 s_vimes też słyszałem ze render sie wydłuża, może poprawie ten dywan... (...)a co do reinharda, to tak zjechales ze wyszlo nizej niz ma exponential..... A czego właściwie najlepiej używać?
s_vimes Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać.
plasti Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 (edytowane) bardzo dobry i prosty jest exponential(nie przepala, w wiekszosci)..... lukas mam prosbe, wrzuc tego mitchella i pokaz jak wyszlo..... s_vimes - nie wiem dlaczego sie tak na mnie uparles(nie wnikam w problemy zycia codziennego czy urazy z dziecinstwa), ale jesli zaczynasz kogos obrazac,to moze podwaz przykladem swoje argumenty, rozwin swoja wypowiedz i podziel sie swoja wiedza na temat aa!!?? zeby nie bylo>> wrzucam przyklad mojego belkotu, prosty ale widac zaleznosc(patrzec na prawa krawedz glownie): od lewej: catmull, mitchell, mitchell resize w ps(1280x960 poczatkowo w ps do 640x360)...... link >>> http://i.imagehost.org/download/0530/a_5 przy zoomie widac lepiej co do dywanu maury ma racje, displace wyjdzie sztuczno, vray hair bedzie liczyl dluzej ale efekt bedzie "wlochaty" jak to maury ujal.... Edytowane 23 Luty 2010 przez plasti
lukasjogabonito Napisano 23 Luty 2010 Autor Napisano 23 Luty 2010 Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes To już efekt mojej niewiedzy na temat ustawień... spoko plasti znajde chwilke to zrobie... No i chłopaki bez zatargów, niepotrzebne to jest...dzieki za pomoc wszystkim
Gość Gosc Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać. zwiekszanie tej wartosci wplywa na rozklad probek, dlatego warto jest nie ruszac juz raz ustalonej wartosci kazdy z passow posiada swoj wlasny generator losowy, ktory powoduje ze probki sa rozlozone rownomiernie tylko w obrebie jednego passu (watku) a wogole nie ma kontroli rozkladu probek pomiedzy passami (watkami) tak aby dalo sie te obliczenia zrownoleglic jesli posiadasz wieksza liczbe procesorow, generalnie mowi sie ze im wiecej passow tym wieksze szumy beda w lightmapie i tylko z tego wzgledu jest warto trzymac te wartosc na minimalnym poziomie rownym liczbie rdzeni procesorow
Pawel Lipka Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Fajnie sie rozwija, im dalej tym mniej surowo. Zagospodaruj podloge czyms zeby zrobilo sie pelniej. Nie przesadnie, bo fajnie wyglada, ale jest pustawo i jeszcze troszke bez zycia miejscami, ale z kazdym renderem swietnie do przodu.
lukasjogabonito Napisano 25 Luty 2010 Autor Napisano 25 Luty 2010 Zagospodaruj podloge czyms zeby zrobilo sie pelniej. Mam wizje leżącego tam labradora na dywanie;) ale chyba sobie nie poradzę z tym jeszcze...jakieś ciekawe propozycje???
styczeń Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 s_vimes - proponuję poczytać choćby manual vraya bo gadasz głupoty a i ton wszelkich Twoich wypowiedzi sugeruje że jesteś mistrzem świata w ustawieniu rendera tymczasem Twoje wizki nie powalają na kolana, na forum jest wiele lepszych osób od Ciebie którzy na dodatek przekazują swoją wiedzę w sposób rzetelny, może warto brać z nich przykład. lukasjogabonito - plasti dobrze mówi z AA, pokaż rezultatu. Druga sprawa związana z renderowaniem w większych rozdzielczościach to tak na prawdę skrócony czas bo nie potrzebujesz aż tak ekstremalnego samplingu GI a po pomniejszeniu wszystko będzie pięknie. 1
lukasjogabonito Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 Trochę zmian, nie wiem czy na lepsze...przede wszystkim dzięki plastiemu bo pomogły jego rady...co prawda nie zrobiłem resizu z dużej rozdziałki (zrobie to w finalu) ale i tak widać ze działa... -zamiast Vray Sun jest Direct Light -zmieniłem CM na exponential Dywan zrobiłem Vray Fur choć 1,5 Gramu to za mało na niego i trochę mnie to nerwów kosztowało...jak wyszło zobaczcie sami...
plasti Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 dywan za łysy, calosc idzie superowo i do przodu, ciesze sie ze pomoglem:D:D
styczeń Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 ja bym przywalił mocniej directem no i grubsze włoski w furze a tak to spoko
Samot-nick Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 i klapki mimo wszystko jakiś ciężar maja a u ciebie usadowiły się wygodnie na szczycie włosków z dywanu :)
lukasjogabonito Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 i klapki mimo wszystko jakiś ciężar maja a u ciebie usadowiły się wygodnie na szczycie włosków z dywanu :) No właśnie jak z tymi klapkami zadziałać? ustawilem je tak wysoko bo jak sa nizej to wlosy z dywanu przechodzą na wylot...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się