Skocz do zawartości

Widok na morze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich...postanowiłem wrzucić do wip-a moją pierwszą wizke, z nadzieją, że bardziej doświadczeni gracze skierują mnie na właściwą drogę;)

 

Nie mam żadnych referek, pomysł zrodził mi się w głowie. Wymiary elementów brałem z neta więc proporcje powinny być zachowane. Brakuje jeszcze wielu elementów. Będzie fotel, książki na regale, zdjęcia w antyramach i może uda mi się jakiś kwiat wymodelować. Dywan próbowałem zrobić za pomocą "Particle Flow", ale sprzęt mi na to nie pozwolił ;( Więc zrobiłem taki zastępczy, wygląda jak wygląda... Za oknem miało być coś w rodzaju tarasu. Dojdzie tam jeszcze jakiś leżak i balustrada, żeby nikt nie spadł na wydmy;D

 

Moje pytania do was:

Co zrobić żeby ten dywan wyglądał lepiej?

I czemu sie robi tak ciemno po prawej stronie na regale?

 

 

54871cff.jpg

Edytowane przez lukasjogabonito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czy w tym pokoju masz jakieś światło, bo tak z rendera wyglada ze wszystko jest za oknem, jesli tak jest to zachowanie swiatła jak najbardziej poprawne co prawda wyglada ze swiatło zostaje ci na oknie i nie przedziera ci sie dalej. Napisałbyś czym robisz ta scenkę bo trudno cos doradzać, napisz ile masz świateł. I ten widok za oknem powinieneś troszke przepalić. A tak ogólnie to super że używasz własnej wyobrażnie a nie refki tak trzymaj i do przodu.

PS napisz na jakim sprzecie działasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wooky73 jeśli chodzi o światło to jest vraysun+sky a w oknie jest vraylight...może szyby nie przepuszczają? musze zwrócić na to uwage...

Sprzęt mam niestety nie z tej epoki, ale pracuje nad tym;D Athlon 64 3000 geforce 6600 i 512 ramu (w tym tygodniu juz 1,5 Gb bedzie) soft: max 2009 + vray

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Bede musiał popracować nad tym dywanem jeszcze...dzieki sprawdze te okna...

 

Mam włączone affect shadow dla szyb, odznaczyłem też "visible to GI" (słusznie?)

No to już nie wiem czemu tak ciemno jest. Chyba muszę bez szyb próbę zrobić...

Edytowane przez lukasjogabonito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Naprawde niezle. Super widoczek za oknem. Mam jednak male "ale" co do swiatla wlasnie.. Za oknem niebo jest lekko zachmurzone (brak ostrych cieni trawy, blade kolory, ciemniejsze niebo.. natomiast do pokoju wpada silne swiatlo sloneczne.

za mocne, cienie za ostre. Ja bym poszedl juz konsekwentnie w lekkie pochmurne niebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej kamery używasz bo może kłopoty sa związane z ustawieniami kamery.

 

Kamera jest Vray-owska. Jesli chodzi o ustawienia to jedyne co zminiłem to: wyłączony vignetting, white balance na neutral i shutter speed z 200 na 30...

 

mpta: dzieki sprubuje przepalić widok przy nastepnym renderze, albo pokombinuje coś innego...

 

Mam pytanie co do tego pochmurnego nieba...jak to najlepiej zrobić? Vray sun-a wtedy nie używać wogóle???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić odpowiednio cienie u ciebie powinny być bardziej miękkie a ty masz dosyc ostre( co własnie wskazuje na intensywne słoneczne światło), co do ustawień kamery to możesz jeszcze popróbować z czułościa filmu(iso). Tak ogolnie to wcale nie musisz urzywać vray sun wystarczy zwykły Direct udajacy słońce i też będzie fajnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożyłem pufy i zrobiłem firanki testowe...jednak mam problem:

 

94906a3e.jpg

 

1) Co jest powodem,że pufy odbijają się w nodze stołu?

2) Co sprawia, że np w miejscu zaznaczonym po prawej robią się jakieś "zadziory"?

 

Materiał nogi od stołu:

 

6a5477ec.jpg

 

Ogólnie nadal nie wiem czemu tak ciemno jest w niektórych miejscach...np na tej pufie po lewej. Moze to być wynikiem tego ze w tym pomieszczeniu sa tylko te okna? Ma ~6x4 m...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uzyłes chromu to sie na mur beton bedzie odbijać i super.

 

No ale jak widać nie za fajnie to akurat tu wygląda...Czyli inny materiał na noge od stołu ewentualnie?

 

3d_operator to nie miały być drzwi balkonowe;) tylko rozsuwalne okna

 

A co sądzicie że tak ciemno jest to normalne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej kwestia supersamplingu albo zlej siatki - jest tam wiecej niz stąd widac (np. dodatkowe wgłebiebie). Ale teraz spojrzałem na krawędzie stołu i stawiam na supersampling (czy jak sie to teraz nazywa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do aliasingu, rzecz normalna ze tak scina, catmull najbardziej tnie, daj mitchella i powinno pomoc, wogole aa zejdzie jak dasz wieksza rozdzialke na dodatek mozesz potem zmniejszyc w ps rozdzialke i bedzie miodzio, a co do reinharda, to tak zjechales ze wyszlo nizej niz ma exponential.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry i prosty jest exponential(nie przepala, w wiekszosci).....

 

lukas mam prosbe, wrzuc tego mitchella i pokaz jak wyszlo.....

 

s_vimes - nie wiem dlaczego sie tak na mnie uparles(nie wnikam w problemy zycia codziennego czy urazy z dziecinstwa), ale jesli zaczynasz kogos obrazac,to moze podwaz przykladem swoje argumenty, rozwin swoja wypowiedz i podziel sie swoja wiedza na temat aa!!??

 

zeby nie bylo>> wrzucam przyklad mojego belkotu, prosty ale widac zaleznosc(patrzec na prawa krawedz glownie):

od lewej: catmull, mitchell, mitchell resize w ps(1280x960 poczatkowo w ps do 640x360)......

a_5.jpg

 

link >>> http://i.imagehost.org/download/0530/a_5 przy zoomie widac lepiej

 

 

 

co do dywanu maury ma racje, displace wyjdzie sztuczno, vray hair bedzie liczyl dluzej ale efekt bedzie "wlochaty" jak to maury ujal....

Edytowane przez plasti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes

 

To już efekt mojej niewiedzy na temat ustawień...

spoko plasti znajde chwilke to zrobie...

 

No i chłopaki bez zatargów, niepotrzebne to jest...dzieki za pomoc wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc
Mam pytanie masz 8 rdzeniowy procesor, bo tak ustawiłeś opcję vray w Calculation parameters w opcji number of passes wpisujesz liczbę rdzeni którą posiadasz. Co do aa to po pierwsze nie słuchać pseudoitelektualnego bełkotu Plastiego, poprostu poczytaj sobie troszke opracowań co do czego używać.

 

zwiekszanie tej wartosci wplywa na rozklad probek, dlatego warto

jest nie ruszac juz raz ustalonej wartosci

 

kazdy z passow posiada swoj wlasny generator losowy, ktory powoduje

ze probki sa rozlozone rownomiernie tylko w obrebie jednego passu

(watku) a wogole nie ma kontroli rozkladu probek pomiedzy passami (watkami) tak aby dalo sie te obliczenia zrownoleglic jesli posiadasz

wieksza liczbe procesorow, generalnie mowi sie ze im wiecej passow

tym wieksze szumy beda w lightmapie i tylko z tego wzgledu jest warto trzymac te wartosc na minimalnym poziomie rownym liczbie rdzeni procesorow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s_vimes - proponuję poczytać choćby manual vraya bo gadasz głupoty a i ton wszelkich Twoich wypowiedzi sugeruje że jesteś mistrzem świata w ustawieniu rendera tymczasem Twoje wizki nie powalają na kolana, na forum jest wiele lepszych osób od Ciebie którzy na dodatek przekazują swoją wiedzę w sposób rzetelny, może warto brać z nich przykład.

 

lukasjogabonito - plasti dobrze mówi z AA, pokaż rezultatu. Druga sprawa związana z renderowaniem w większych rozdzielczościach to tak na prawdę skrócony czas bo nie potrzebujesz aż tak ekstremalnego samplingu GI a po pomniejszeniu wszystko będzie pięknie.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zmian, nie wiem czy na lepsze...przede wszystkim dzięki plastiemu bo pomogły jego rady...co prawda nie zrobiłem resizu z dużej rozdziałki (zrobie to w finalu) ale i tak widać ze działa...

 

-zamiast Vray Sun jest Direct Light

-zmieniłem CM na exponential

 

Dywan zrobiłem Vray Fur choć 1,5 Gramu to za mało na niego i trochę mnie to nerwów kosztowało...jak wyszło zobaczcie sami...

 

51ca9ce6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności