Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam poważny problem.

Robię prace licencjacką w 3ds max 2010. Niestety przez to, że mam słaby komputer mogę robić największe rendery 1000x800. I mam pytanie.

Czy można jakimś programem zwiększyć rozdzielczość, żeby pixeli nie było widać przy wydruku na formacie 100X70 cm?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

100x70 cm to 40cali x 28cal

przy jakosci 300DPI, to daje w pikselach: 12000 x 8400

 

jak widzisz musialbys powiekszyc obraz 12x, nie ma cudow, zaden program

ci tego specjalnie nie polepszy nawet Reshade i jemu podobne, tak ze 2-3x to

jeszcze bys nie zauwazyl roznicy

 

zeby renderowac wieksza rozdzielczosc sprobuj wylaczyc framebuffer na czas renderingu i renderuj prostodo pliku, powinno ci pomoc troche zwiekszyc rozdzielczosc,

pewnie do 2000x1600 spokojnie

Napisano

w opcjach renderu jest "area to render" - a tam: "View", "selected", "region", "crop" i "blow up" - radzę się przyjrzeć tym 2 ostatnim, pozwala wyselekcjonować obszar z danego widoku i wyrenderować fragment przycięty, później pozostaje poskładać jak puzzle.

;)

 

pozdrawiam.

Napisano

jesli renderer to scanline lub mental to jest w opcjach renderingu "Show Virtual Frame Buffer during rendering" czy jakos tak :D solidnie obniza wymagania pamieciowe,

jesli renderer to scanline to jest tez opcja "conserve memory", jesli renderer to mental ray to jest oddzielna zakladka z opcja opoznionego ladowania tekstur i obiektow, co tez pozwala wyrenderowac niemozliwie wielkie sceny, jesli renderer to vray to czeka cie renderowanie obszarami jak napisal Sly albo przesiadka na system 64bit gdzie mozna przydzielic duzo wiecej wirtualnej pamieci jednemu procesowi

Napisano

drukowanie 100x70 w 300 dpi?! WTF!

kto oglada takie cos z odleglosci 5cm?

spokojnie wystarczy 100dpi.

 

sie zastanaiwalem kto produkuje takich lomow co mi kaza wszystko renderowac w 100x70 300 dpi... a i tak robie gora a4 a potem chamski resize... jeszcze nikt sie nie pieklil.

Napisano

kengi, nie wiem kto produkuje, ale lomy z drukarni czepiaja sie wszystkiego, kiedys dawali sie robic na 75DPI skalowane do 300DPI...

zreszta, to zalezy co bedzie na tym obrazku i jaki poziom detali :P

Napisano

Sorki, źle się wyraziłem co do formatu. Cała plansza ma mieć 100x70 a na nim rendery mniejsze. Ale i tak muszą być duże żeby dobrze wyglądały dla komisji;/

Napisano

no to jak wyrenderujesz w 1600x1200 to wszyscy beda zadowoleni :D pewnie kilka renderow na jednej planszy, styknie, moj brat bronil sie na architekturze z renderami w 1200x900 i jakos nikt sie nie przyczepil :P

Napisano

backburner pod warunkiem, że nie korzystasz z photonów. wtedy 3dsmax liczy photony osobno dla każdego paska i na łączeniu będzie widać różnicę. Ja nie znalazłem rozwiązania.

Napisano
w opcjach renderu jest "area to render" - a tam: "View", "selected", "region", "crop" i "blow up" - radzę się przyjrzeć tym 2 ostatnim, pozwala wyselekcjonować obszar z danego widoku i wyrenderować fragment przycięty, później pozostaje poskładać jak puzzle.

;)

 

Genialne!! dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności