maury Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 To moja pierwsza teczka z pracami 2d, większość rysunków robilem w photoshop'ie. Postanowiłem wywlec pracki na światło dzienne. Nie jest to może szalony poziom, ale cały czas staram się robić postępy;P powoli będę powiększać galerie, żeby nie razić waszych oczu jakąś wyjątkowo słabą grafiką (a widzę, że jest tutaj dość wysoki poziom:). Mile widziane wszelkie komentarze, a najbardziej rady doświadczonych użytkowników. A oto moje pierwsze dwie prace, które traktujmy jako wstęp: _______________________________________________________________________________________________
maury Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 A oto następne dwa rysunki, katedra jest wykonana tradycyjną techniką na brystolu, a niżej ćwiczyłem anatomie, pewnie jest troche dysproporcji.
prrrszalony Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 Coś tu pusto. Nikt nie rzuca złotych rad. Żeby rozkręcić towarzystwo rozpisz się bardziej. Napisz co chciałbyś osiągnąć. Twoje cele to podstawa, bo inaczej mogę tylko napisać co mi się podoba (zęby stwora wyszły całkiem spoko :D), a co mi się nie podoba. To jednak nie byłoby ani trochę dla Ciebie pomocne (miałbyś tylko jedną opinię losowego użytkownika jednego z wielu forów, któremu akurat chciało się komentować). Teraz każda praca to trochę inna bajka i właściwie nie wiadomo czy chcesz nas zachwycić gotowymi pracami i swoją wszechstronnością czy wolisz opcję z "lożą czepliwych szyderców" tzn taką, że każdy wejdzie i wytknie Ci błędy jakie uda mu się zauważyć i sypnie garścią zasłyszanych rad, które sam do końca nie wie jak zastosować w praktyce ;) Jeśli zależy Ci na naprawdę konkretnych radach od tych bardziej doświadczonych (tzn tych, których słowa mają poparcie ich praktyce), to musisz wrzucić więcej prac :P Miłego dnia!
Rotcore Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Mówisz, że chmury nad katedrą też narysowałeś?
emmilius Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Łoo i nawet poza "obszar roboczy" wystają =] Zanim zaczniesz trenować anatomię potrenuj proporcje ciała ludzkiego. Imo manekin Loomisa się do tego nadaje.
Areien Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 hehehe fajnie to wyszlo z tymi chmurami.. (xP) dawaj wiecej malo co mozna zobaczyc po twoim skillu. moim zdaniem potworek najlepszy ^^
maury Napisano 30 Kwiecień 2010 Autor Napisano 30 Kwiecień 2010 O widzę że coś ruszyło:) Faktycznie chmury były robione w photoshopie brushami (zapomniałem dopisać). A tak odnosinie celów mojego wątku, chciałbym nabyć swój styl i sprawdzić czy będzie się podobać, a jak nie, to co można w nim poprawić, co najbardziej Was irytuje itp. Nie chciałbym powielać czyjegoś stylu, a myślę że, aby to wykryć to najlepiej będzie umieszczać swoje prace na forum, ponieważ najbardziej zależy mi na obiektywnym podejściu do sprawy, ja mogę być zadowolony ze swojego rysunku, ale wiem że to tylko subiektywne odczucie. Dobra kończe z tymi wywodami. Czas przejść do meritum. Jest to jedna z pierwszych grafik (takich zrobionych do końca). Jeszcze wtedy nie miałem tableta i wykonywałem wszystko myszką, efekt jaki jest, każdy widzi XD. Mam do tego rysunku sentyment i nie mogło go zabraknąć :P Dzięki za komentarze:)
maury Napisano 30 Kwiecień 2010 Autor Napisano 30 Kwiecień 2010 A to jest szkic mojej następnej pracy. Praca, w głębszej interpretacji przedstawia bezwzględnego człowieka zabijającego ostatni "cud natury".
telthona Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 super to ostatnie!!!!!! SUPER TEMAT! weź sie nad tym postaraj, może wyjść naprawde ekstra ilustracja!
maury Napisano 10 Maj 2010 Autor Napisano 10 Maj 2010 Tak wygląda obecny stan mojego rysunku, ogólnie jest jeszcze niewiele, ale prace ciągle trwają (po 30 - 45 min dziennie codziennie;P). Obraz jest jeszcze trochę płaski - ps. zawsze miałem problem z cieniami. I nie wiem jeszcze czy zrobić mu skrzydła czy nie, jak będzie wg was lepiej?
konrad11 Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 Zrób skrzydła, ale takie jak w szkicu - spętane - będzie napięcie większe w tej scenie:)
maury Napisano 12 Maj 2010 Autor Napisano 12 Maj 2010 (edytowane) Coś tam dodałem od siebie, ci łucznicy to tylko taki przykład, bo nie za bardzo pasują kolorystycznie, no i chce jeszcze pozmieniać wysokość łuków, poniewaz wygląda to zbyt sztucznie. I zrezygnuje jednak ze skrzydeł, bo za dużo mejsca by zajmowały i uwaga by byla skupiona na potworze. A chodzi mi o oddanie dramaturgii sceny:P PS: dzięki za komentarze i zgłaszajcie wszelkie uwagi:) A tutaj wstawiam rysunek, który powstał wczorajszego nudnego dnia... napis jest durny, pewnie wtedy się wyłączyłem;P Chodzi o konfrontacje czasów starożytnych z nowoczesnymi. Edytowane 12 Maj 2010 przez maury
maury Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) Tak na szybkiego dzisiaj zrobiłem, to z tyłu to coś w stylu mobidick'a:P a to oto katedra z niedokończono wieza, ktora juz taka pewnie zostanie oko (wiem, że trochę twarz nieproporcjonalna;) To nie jest moja koncepcja, tylko zaczerpnięte z jakiegoś szkicu (wybaczcie, że nie pamiętam jakiego:P) praca pod oryginalnym tytule : ręce zachęcam do komentowania i wytykania błędów. Edytowane 25 Maj 2010 przez maury
Tasior Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) OO architektura :) mogę się troszku wypowiedzieć... No to tak: katedra -poszła strasznie perspektywa, głównie okna...część z nich narysowane jest w dokładnie odwrotnym skrócie -piętra/segmenty przed i za transeptem są na różnych wysokościach -dach absydy wygląda jakby miał się za chwile przewrócić ( jest pochylony) -budynki otaczające katedrę są dość dziwnie poustawiane...straszny bałagan ;) -w ogóle jakoś detal katedry jest dziwny...ty to z czegoś rysowałeś?? -no i światłocień....rysunek mdły, bez kontrastu...w ogóle nie widać który cień jest cieniem własnym a który rzuconym...pamiętaj..cień rzucony jest ciemniejszy od cienia własnego...warto to podkreślać tym bardziej że niektóre miejsca na tym rysunku bardzo fajnie by wyglądały.... EDIT: OO widzę że masz też katedrę w drugim poście...no zdecydowanie gorsza od poprzedniej...(dobrze że jest progres) starałeś się wprowadzić trzeci zbieg..ale nie za bardzo to wyszło ;) dodatkowo dach przy fasadzie jest niższy niż przy końcu...źle się działo :) ale na + to, to że od razu widać jaki to styl w architekturze ;) Pozdrawiam ;) Edytowane 25 Maj 2010 przez Tasior
maury Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 heh spodziewałem się takiej reakcji xD ta katedra byla rysowana z bardzo malej fotografii, cienie robilem delikatnie, bylem wtedy ostrozny z ostrymi i pewnymi kreskami. Kiedyś rysowałem ta katedre na kolko rysunkowe, zadaniem bylo nie uzywanie linijki (teraz chociaz mogę się przyznać, że trochę oszukiwałem:P). Tasior dzięki za uwagi.
Tasior Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Nie ma problemu ;)...zajrzyj do mojej teczki...na rysunkach w formacie 50x70 (tam w którymś miejscu się zaczynają) nie używałem linijki ;) Weź sobie kartkę 50x70 albo jeszcze lepiej 100x70...w paru miejscach porozrzucanych po całej kartce porób kropki...a potem je łącz starając się stawiać proste krechy...do momentu w którym pokryjesz całą kartkę...po paru takich ćwiczeniach wyrzucisz linijki z domu :P
maury Napisano 26 Maj 2010 Autor Napisano 26 Maj 2010 To sa wyniki moich zmagan z grafika 3d i photoshopem (juz kiedys zamieszczalem te prace, ale chcialem miec wszystko w jednym miejscu;) później zamieszcze więcej grafik. Oczywiście jak zwykle zachęcam do komentowania
Areien Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 to nie dzial 3d ale dorzuce swoje pare groszy ze brakuje temu transformerowi wiekszych odblyskow i polysku ;) przedostatni final chyba najlepszy, fajny klimacik wyszedl tylko im nizej w dol do nóg tym gorzej sie dzieje
maury Napisano 27 Maj 2010 Autor Napisano 27 Maj 2010 (edytowane) właśnie pomyślałem,ze zbiorę wszystkie prace do kupy (wiem,że wzgledem innych uzytkownikow to moze byc niesprawiedliwe, bo w koncu cieniowanie i material nanosi program), ale była tam tez interwencja tableta;). Jezeli chodzi o polyski to mialem tego robota w materiale polyskowym (taki lakier), ale mysle ze bylo tego zbyt duzo, i w konsekwencji gubila sie bryla. i następna dawka szalonych wyczynów z anatomii. Edytowane 27 Maj 2010 przez maury
Joel Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Maury, serio, nie wrzucaj prac w 3D do działu 2D. Jak chcesz je pokazać, to załóż sobie teczkę w dziale 3D. pozdrawiam
maury Napisano 27 Maj 2010 Autor Napisano 27 Maj 2010 no to je wycofam, szkoda ze nie mozna uzywac uniwersalnej:P
Areien Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 hehe ;P nie o to chodzi, poprostu tu nie wchodzi sie po to zeby oceniac to co jest naprawde z innej beczki. płasko? wydaje mi sie ze kazdy z tych renderkow jest ciut plaski :))
maury Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 Dzięki Areien za obiektywna ocene;) mysle, ze plaski obraz zostal spowodowany tlem, ktore nie jest niczym więcej jak wielkim pędzlem, bo raczej bryla nie moze byc plaska, w koncu sam umieszczalem ja w przestrzeni:P
Areien Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 bo raczej bryla nie moze byc plaska oj to nie jest dzial zajmujacy sie grafika 3d wiec nie ma co tu o jakosci renderow i materialow dyskutowac. zamiast tego dalej rysuj! :)
maury Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 Jasne, ucinam temat 3D ;P heh musze znowu zaprzyjaznic sie z olowkami :D ale szczerze mowiac (nie to żebym się wymądrzal:P), wiele osob robi na poczatku bryly w 3d, aby zlapac dobrze perspektywe, a to nastepnie jest obrabiane w photoshopie.
Areien Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 ale nie sadze zeby to byl dobry sposob na nauke, do podstaw perspektywy lepiej chyba sobie ulozyc jakas ciekawa martwa nature, ktora bedzie sie skladala z niewielu trudnych kierunkow i chyba powinno byc wporzo. poprobuj ;))
Joel Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 ale nie sadze zeby to byl dobry sposob na nauke, do podstaw perspektywy lepiej chyba sobie ulozyc jakas ciekawa martwa nature, ktora bedzie sie skladala z niewielu trudnych kierunkow i chyba powinno byc wporzo. poprobuj ;)) Dobrze powiedziane. Tak naprawdę, to znajdziesz niemało osób biorących nie tylko modele, ale i fotę i dosłownie malujących po niej. To nie jest jakaś zakazana rzecz, ale to nie jest ćwiczenie. I nie nauczy cię bryły, miast tego uzależni cię. I nie postawisz kreski bez podłożenia pod nią foty. Maury, nie jestem pierwszą osobą, która to mówi, ale w tych sprawach nie ma drogi na skróty, ciężka praca ot co. Można to porównać do kulturystyki. Trza pakować i już. pozdrawiam
maury Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 (edytowane) Joel - trafne porównanie:P Areien - martwa natura była przeze mnie torturowana, ale mialem spory odstep czasowy i się uwsteczniłem;P a tutaj zamieszczam rysunek łazienki, z naciskiem na perspektywe;) pojedynek hektora Edytowane 28 Maj 2010 przez maury
Joel Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 Przestudiuj sobie mięśnie w celu uniknięcia robienia "parówek" z rąk. Prędzej szkicuj postaci tak jak ten samochód na dole :). pozdrawiam
Tasior Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 Masz kilka horyzontów ;) : Jak rysujesz coś z naciskiem na perspektywę i nie tylko...w sumie zawsze jak coś rysujesz to zaczynaj od horyzontu :) I tak jak napisał Areien NO RULER!! ;)
maury Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 kurde, az tak zle:P punkty zbiegow sa daleko poza kartką i widocznie się pogubilem... To jest rysunek z 2008 i wtedy jeszcze wszystko traktowalem linijka, teraz staram sie jak najczesciej jej unikac;)
Tasior Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 I bardzo dobrze że są poza kartką ;)...gdyby były na kartce też byłoby to nienaturalne...ludzkie oko nie jest w stanie ogarnąć dwóch punktów zbiegu na raz...
maury Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Dzisiaj troche poprobowałem cos z perspektywa. wiadomo, ze to jeszcze nie to i nie wszystkie linie zbigaja się w punkcie, no ale mysle chyba juz cos lapie;) ta nieszczesna martwa natura...
Tasior Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 ach...elipsy :P niektóre elipsy zepsute...co do zbiegów...no tak jak napisałeś...dałoby rade przyczepić się :D na pewno punkty zbiegu są za blisko siebie :) Ale kurcze z tymi gwoździami to super motyw na ćwiczenie :) chyba ściągnę :P
maury Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 w trakcie odpoczynku przedsesyjnego naskrobalem jakiegos potwora (chcialem zachowac styl komiksowy, bo takie rys dobrze robi sie bezposrednio na tablecie:) no wychodzi momentami raz lepiej raz gorzej;P dobra koniec przyjemności, musze w koncu usiasc do tej fizyki:P Tasior akurat gwoździe nie są objęte prawami autorskimi:D
maury Napisano 5 Styczeń 2013 Autor Napisano 5 Styczeń 2013 (edytowane) Po długim czasie rozłąki z rysowaniem, postanowiłem zdmuchnąć kurz z moich ołówków i poświecić trochę czasu na doskonaleniu umiejętności (jakie by one nie były):) Przeczytałem na nowo Wasze rady i stwierdziłem, że powinienem zacząć od analizy anatomii i układu mięśni, a poniżej zamieściłem efekt moich wypocin nad kartką. Zachęcam zatem do komentowania i podzielenia się cennymi uwagami:) Edytowane 5 Styczeń 2013 przez maury
ICE Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Moja rada jest taka, iz zamiast rysowac pierdyliard wlokien miesniowych naucz sie je grupowac w laczace sie proste formy ;) Jak np, tu:
Igi Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 mięśnie dobre, dość proporcjonalne ale tak jak powiedział ICE nie ma sensu rozwalać to na taki detal :) Waże jest również abyś wiedział jaką formę rysujesz, chodzi mi o to, że kształt wynika z formy i ze znajomości formy wymyślisz sobie już płaski kształt. To jest według mnie bardzo ważne.
lisu Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Te włókna mają sens o tyle że pozwalają zrozumieć w jakich kierunkach kurczą się mięśnie i gdzie są ich przyczepy, przynajmniej to wywnioskowałem po kursie u Eatona. A to że to co narysowałeś to takie zmazanie dla samego zmazania, nie potrafie zauważyć zrozumienia i świadomości tego co się dzieje, to co innego.
maury Napisano 5 Styczeń 2013 Autor Napisano 5 Styczeń 2013 Głównie chodzi tu o kreskowanie, jest to forma rozruszania ręki, a rysowanie długich włókien jest zwyczajnie ćwiczeniem:) Taka gęsta kreska pozwala na bieżąco kształtować formę, a popełnione błędy znikają w tłumie. Natomiast grupowanie mięśni będę musiał poćwiczyć, bo faktycznie moja technika nie jest zbyt wydajna:P Dzięki za uwagi!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się